Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Agyváltók

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2484 hozzászólás a témában

#381
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

gratulalok hozza.szepen rendbe tetted.

 

szerintem legeloremutatobb agy:

-tolorudas

-clickboxban pozicionalt fokozatok

-kis atmeroju agyhaz

-tolohuzalos

(csak a regi sachs s7-rol volt elmondhatoak ugyan ezek)

 

bar a feluletek minosege nem a legjobb megis a kedvencem a 3asok kozt.

 

es ha mar minoseg:

minden 36. masodpercben elhangzik ez a szo.

szerintem mar regen sem gyartottak minoseget most meg plane nem.


ridelife módosította - 2013. november 02. - 13:55

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#382
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Egyik legextrémebb és ugyanakkor a legegyszerűbb agyváltó, amit eddig láttam:

Shimano S3 cartidge type...


kboross@t-online.hu módosította - 2013. november 01. - 22:11

You can never have "enough" bikes.


#383
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
Boros boxban ha a mozgato kormok koze tennel vekony alateteket az talan kicsit kordaban tartanak a kormoket.

nem talaltam meg a tolorudat.de kiprobaltam es egy sima meretre vagott kihajlitott feju kullovel is mukodik.ha tudsz szerezni vastagabb kullot (elvileg tandemhez letezik vastagabb) akkor meg szep is lesz nem csak jo.

A shimano regi automatikja nekem jobban tetszik.full mechanikus es programozhato igaz csak ket sebesseg.ez az elektronika nekem kicsit feleslegesen osszetett.

ridelife módosította - 2013. október 22. - 13:11

  • kboross@t-online.hu kedveli ezt

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#384
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Shimano Coasting: agydinamó, automata váltás, három sebesség, gyönyörűség.

katt.


You can never have "enough" bikes.


#385
Jopo83

Jopo83

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Köszönöm!Ki fogom kézzel próbálni!



#386
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Valaki tudna esetleg segíteni?

Sachs Super 7 kompatibilis az újabb Sram S7 szerelékkel?Nekem nem akarja váltani a 2-3-6.fokozatokat vele az agyváltó.Nem tudom hogy a szerelékkel,vagy az aggyal van-e gond.

Így van, jó hozzá!

Könnyen meggyőződhetsz róla, hogy az aggyal van-e gond. Ha a hárommal fentebbi schaltschema-t végigzongorázod klikkbox nélkül, kézzel, meglátod, hogy mi a helyzet.

Klikbox beállítása: a helyén 4. fokozatban a jelek szemben legyenek.


You can never have "enough" bikes.


#387
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

Annak kene lennie.beallitas tuti jo?

 

nexus 8:

f204bee7-837e-49ce-a527-0280ebba90d0_zps


ridelife módosította - 2013. október 18. - 16:37

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#388
Jopo83

Jopo83

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Valaki tudna esetleg segíteni?

Sachs Super 7 kompatibilis az újabb Sram S7 szerelékkel?Nekem nem akarja váltani a 2-3-6.fokozatokat vele az agyváltó.Nem tudom hogy a szerelékkel,vagy az aggyal van-e gond.



#389
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Megcsináltam.

Végül végigzongoráztam mindent, szép volt az agy belseje, egy 1999-es évjáratú cucc volt, aminek még nincs rugója a fékkónusz oldalon.

Mindenesetre kipucoltam, összeraktam, szépen ketyeg.

A hiba a kilkkbox-ban volt, ahogy először sejtettem. A két emelő kar lazán állt és becsúszott a szélső a tolóhüvely mellé. 

Tudtam venni régebbi bontott, de új, Super7-hez való klikkboxot, és azzal hibátlan lett. Ez a gyengéje ennek az S7-nek, úgy látom.

Persze a bowden hosszának beállítása nem egyezik így egyik klikkbox-éval sem, de ki lehetett sakkozni...

Ha valakinek hiányzik klikkbox, most tudok többet is, sőt komplett szettet is.

(Remélem, megérte ennyit várni az új motorra... ;) )


You can never have "enough" bikes.


#390
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

hétvégén szétkaptam az s7-emet, mert már nagyon látszott rajta, hogy tél van, meg érzésre is jó õtletnek látszott a tisztítás. A jutalmam az, hogy most tényleg nagyon finoman jár az egész, viszont azóta a váltással lett egy súlyos problémám: 7-esbõl visszafelé csak 6ig vált, utána valami beáll. Ha csak 6ib váltok fel, akkor utána megy az 5-4-3-2-1 oda-vissza. Ha így megszorul, akkor a klickbox levétele orvosolja a problémát de csak akkor, ha nem 7esben van. Ha újra felváltok 7ig akkor megint beáll. A kis ablakon lesve úgy tûnik, hogy ilyenkor a klickboxban sem fordul a bowden dobja. Ha lekapod, akkof bowden helyrerántja a dobot is. szerintetek mi lehet a baj?


Lehet, hogy a bowden szorul valahol. A Clickbox-ot hogy lehet szétszedni? kitekertem a 3 csavart, de nem akart szétjönni.
Ha sikerülne szétszedni, akkor a kis kalapácsokat, amik a váltást vezérik milyen állásban kell visszarakni, hogy jól mûködjön a vezérlés. (ha jól gondolom egy bütykös tengely szabályozza a karok állását.)


Kboross jóvoltából cseréltem bonthatóra.
Akkor nem buzerálom szét a boxot, nincs most lelki erõm szarakodni a rugóval. Egyébként ma melóba jövet egyszer felváltottam hetesbe véletlenül, de utána is mûködött a váltás oda-vissza is. Lehet csak be kell járatódnia.


ez esetben max a tolorud lehet erde.
vagy az agyban meg sincs minden rendben.sebessegvalaszto blokk mozgato rugo is okozhatja az emlitett problemat.


Köszi Marcell, szóról szóra itt van leírva a tünetegyüttes valóban !
Tehát: Belefutottam én is egy ugyanilyen problémába, egyelõre nem sikerült megoldanom...
Ha megnézzük ezt a képet, láthatjuk, hogy a probélmás, ötödik fokozatban van a legjobban benyomva a tolórúd, tolóhüvely. Feltöltött kép
Innen nem akar kintebb jönni a rúd, igazából nem értem, miért. Sõt, csak a hüvely ! Arra gyanakszom, hogy a klikk-box tolókarja mellé becsúszik a hüvely. Lehetséges ez ?
Pali, neked hogyan alakult a hiba ? Megoldódott, vagy "megjavult magától" ?

You can never have "enough" bikes.


#391
dubitoergosum

dubitoergosum

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás
köszi ezzel sokat segítettél!
a gumiám/sziloplasztos megoldást mindenképp letesztelem :)

#392
KETTLER ALURAD

KETTLER ALURAD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás

nna, a biztonság kedvéért csak megmutatom, mi a helyzet:


mivel eleve nem csatlakozik a fék és az agy túl mélyen, én tartok ettõl a mozgástól. meg hát egyébként is, ott fog zörögni ez a rész, ha rázós úton megyek?
nyugtassatok meg légyszi, hogy ez teljesen normális így, vagy mondjátok, ha nem kóser valami! :)


dubitoergosum!

Tehát: a görgõs- (ami dobfék, - azért ez nem ugyanaz, mint egy sima kontra) fék belsõ pereme fel-ül az agyváltó peremes anyájára, és amikor meghúzod a külsõ rögzítõanyát, egyedül a körmök engedte holtjáték érezhetõ csak. Elvileg a tömítõ gumigyûrû szerepe lenne kihézagolni a hûtõtárcsa és az agy közötti távolságot, de ez a régebbi (rugalmatlanná vált) gumi esetében legtöbbször már nem valósul meg.
Ezért: 1. - vagy rányomsz a hûtõtárcsa belsõ felületére 3-4 helyen 1-1 borsónyi Gumiám- (vagy Sziloplaszt)-pasztát, és így szereled össze - ez az anya meghúzásakor pont a kívánatos mértékben préselõdik szét, és megszilárdulva rugalmas (de bármikor könnyen bontható) kapcsolatot biztosít, de ugyanakkor nem akadályozza meg a féken lévõ körmök tökéletes kapcsolódását az agyhoz;
vagy: 2. - a sok helyen kapható, bútorlábra ragasztható filckorongot 3-felé vágod, és felragasztod a hûtõtárcsára, - de ez esetben ügyelni kell arra, nehogy túl vastag filcet ragassz, mert akkor a körmös részek kapcsolódása nem lesz teljes átfedésû, és erõteljesebb fékezéskor racsnizó hang kíséretében elfordulhat a dobfék az agyhoz képest.
Egyébként a fotókon látható fék szinte steril tisztaságú, én összeszereléskor jó alaposan be szoktam zsírozni a tömítõ gumigyûrût peremét, és a féktestet is teli-nyomom fékzsírral, és így nincs zörgõ hangja rázósabb úton sem.
A fékdob pár mm-es mozgása normális dolog, az önbeállást biztosítja. Ha elég zsír van benne, sima haladáskor és fékezéskor is teljesen hangtalan.

#393
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
Budagyongye.de ma lattam eloszor pedig rendszeresen jarok arra.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#394
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás
Volt már ilyen nálam, egy havernak fûztem kereket belõle. Hol láttad ?

You can never have "enough" bikes.


#395
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
ma ezen akadt meg a szemem.
kiabrandito feluletkezelese van=maladozo matrica!
Feltöltött kép
regen szebbet/igenyesebbet alkodtak.de attol meg jo latni hogy tovabb viszi a sram az automatat.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#396
dubitoergosum

dubitoergosum

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás
nekifutok mégegyszer :)
a féknek az a része, ami az agyhoz csatlakozik, lötyög az agy és a fék külsõ része között.
így is megfogja az agyat, de nekem nem tetszik az, hogy lötyög.

#397
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

ezek szerint a "hang" alatt azt értetted, hogy a fék azon része, ami együtt mozog az aggyal, az bizony ott fog zörögni.


nem ez a resz csondben marad.
az uj gorgoknek a hutobordaja szokott hangoskodni.ezen a regin nem tudom.
cibald meg a hutobodat es kiderul.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#398
dubitoergosum

dubitoergosum

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás
ezek szerint a "hang" alatt azt értetted, hogy a fék azon része, ami együtt mozog az aggyal, az bizony ott fog zörögni.
oks, köszi. csak ki akartam zárni, hogy másról beszélünk :)
ha behúzom a féket, akkor nem mozog.

#399
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

kicsit mozog az nem gaz mert nem az agy reszet kepezi.a vazon kell majd fixen rogziteni.

nem tudom ez a hutobrodas valtozat e.ha igen akkor keszulj fel a hangjara.


csak magamat tudom ismetelni.
ha behuzod a feket akkor nem kellene mozognia a ket resznek.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#400
dubitoergosum

dubitoergosum

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás
nna, a biztonság kedvéért csak megmutatom, mi a helyzet:

így néz ki az agy a görgõfékkel együtt:
Feltöltött kép
ide csatlakozik a féktest az agyhoz:
Feltöltött kép
a végén ugye van egy anya.
erre felül a féktest belsõ pereme, amit itt bejelöltem:
Feltöltött kép
viszont a fék két nagyobb részbõl, áll, amik egymáshoz képest tudnak forogni, de oldalirányba is el tudnak mozdulni 1-2 mm-t, ez a belsõ résznél is látszik.
ilyen, amikor épp távol vannak egymástól:
Feltöltött kép
és amikor összeérnek:
Feltöltött kép
namost korábban mutattam, hogy a tengelyen van egy anya, amire fölfekszik a fék.
ez viszont csak a fék külsõ részét rögzíti a tengelyen, a belsõ része, ami az agyhoz csatlakozik és ami gondolom a hûtésre is szolgál valamilyen mértékben, mozogni tud a fék külsõ része és az agy között 1-2 mm-t:
Feltöltött kép

mivel eleve nem csatlakozik a fék és az agy túl mélyen, én tartok ettõl a mozgástól. meg hát egyébként is, ott fog zörögni ez a rész, ha rázós úton megyek?
nyugtassatok meg légyszi, hogy ez teljesen normális így, vagy mondjátok, ha nem kóser valami! :)