Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
#2201
Írta 2006. március 21. - 01:21

Amugy nem rossz ez ennyiert vegulis. El szokott / tud ez romlani?
I`m as fast as nobody!
#2202
Írta 2006. március 21. - 01:14

#2203
Írta 2006. március 19. - 21:12

Az ebay-en találtam egy (most) elég jó árú Speedhub 500/14-et: http://cgi.ebay.de/R...1QQcmdZViewItem
- kérdés, hogy hol fog megállni a licitálás...
#2204
Írta 2006. március 19. - 21:06

lehet megiscsak egyutt eladoak.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2205
Írta 2006. március 19. - 20:59

#2206
Írta 2006. március 19. - 20:50

lehet, hogy 5-t ad erte.
meg kene kerdezni.
en csupan felteteleztem, hogy ilyen cumot nem gyartanak mivel semmi hir nincs rola.
az hogy emlekszunk ra az egy dolog.
mert szerintem mar reg nem gyartjak
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2207
Írta 2006. március 19. - 20:42

Az e-bay-on kínált Elan elég húzós árú, (netán Elan-ok? Nem valami szuper a németem, de nem 5 db-ról van szó? Ugyan nincs odaírva, hogy 5 Stück, - bár ha mégis, elosztva az árat már nem is olyan sokra jönne ki 1db.) - szóval ráadásul hiányos, semmilyen tartozék nincs hozzá...
#2208
Írta 2006. március 19. - 19:33

NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2209
Írta 2006. március 19. - 19:23

az a baj hiaba nezegetem a elant ha ugyanugy aranyert merik mint a rohloff-ot
/mar amikor kapni/
Van valami infód, mennyi lehet az ára, és forgalmazza valaki nálunk?
A Biker Kft. honlapján csak a hagyományos, oldalt kiálló váltómechanikájú Spectro váltókat láttam, az Elan-t nem. (Az Elan-ban ez is szimpatikus, hogy ugyanolyan módon vált, mint a Shimano, oldalt csak a kerékanya áll ki...)
#2210
Írta 2006. március 19. - 19:09

/mar amikor kapni/
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2211
Írta 2006. március 19. - 16:13

Köszönöm az ötletet, megnéztem, de ha jól láttam vmilyen hibrid elektromos-mechanikus bike-ok vannak ott. Nekem viszont terepre kellene, oda sztem 400% a minimum, bár ugye Papp Dénes 1*1-el is boldogul...
Ha lesz egyszer városi/igazi téli bicóm az agyváltós lesz. Tekintve, hogy anyagi helyzetem minden várakozást alulmúlóan alakul, az agyváltó dolgot halasztom egy évvel. Egy bicósboltban kérdeztem shimano/sram-ot, ott sramot javasolták mondván sh-nál kerékkiszedés macerásabb. Most aztán jól állok.
Itt nézd meg a 12 sebességes Sachs ELAN agyváltót:
http://www.verdengel.../elan/index.php
#2212
Írta 2006. március 19. - 15:52

#2213
Írta 2006. március 19. - 02:05

A minap egy csúnya emelkedõt róttam fiximmel, mikoris felötlött bennem a "váltós fixi" ötlete.
Aztán másnap du. ráakadtam erre: http://fixedgeargall...aol.htm#image_3
Ígyhát az lenne a kérdésem, hogy egy Nexus3-mat miként lehet fix-szé tenni anélkül, hogy elfelejtene váltani?
kösszke
#2214
Írta 2006. március 19. - 00:03

Szerintem érdemes még megnézni az Sachs ELAN 12 sebességes egyváltóját is, elvileg 339%-ot tud, és szintén van kontrásban és külsõ-fékes változatban is. Kb. 96-óta gyártják, de itthon nem sok bringában láttam még, csak pár német túrázó gépében.
Köszönöm az ötletet, megnéztem, de ha jól láttam vmilyen hibrid elektromos-mechanikus bike-ok vannak ott. Nekem viszont terepre kellene, oda sztem 400% a minimum, bár ugye Papp Dénes 1*1-el is boldogul...
Ha lesz egyszer városi/igazi téli bicóm az agyváltós lesz. Tekintve, hogy anyagi helyzetem minden várakozást alulmúlóan alakul, az agyváltó dolgot halasztom egy évvel. Egy bicósboltban kérdeztem shimano/sram-ot, ott sramot javasolták mondván sh-nál kerékkiszedés macerásabb. Most aztán jól állok.
Agyváltók, méginkább g-boxx elméleti szinten is érdekel, csak nem vettem rá magam, hosszú üzenet megírására, de vmikor meglesz.
Ráadásul, forumon olvastam shimano 2007 meghajtás (állítólag) 2*10 fokozatú lesz. Ez az elsõ jó irányba tett lépés:clap: . De nem tudom a fogszámokat, hátul csak sûrítenek (attól tartok igen) vagy valami értelmesebb irányt nyitnak meg. Persze XTR lesz, nyilván horror ár, így engem nem érint.
Elkezdtem agyalni, sztem láncváltóban is van még tartalék.
(Nem titkolom szívesen leutálnék a bicóról 1 db váltót, láncváltónál nyilván az elsõt) 12-es sor símán megoldható lenne, összehozható a 400, de akár az 500% is. De ehhez lefele (kisebb fogszámok felé) kellene terjeszkedni. Pl: 11-34es sor, 34/11 áttétel arány, adjál a számlálóhoz 2õt, ill. vonj le a nevezõbõl 2õt. 11-36 ez majdnem ugyanaz; 9-34 na ez már valami, majdnem 400%. Ha errefelé tapogatózunk, néhány fogsor variáció: 9-36, 10-40 de akár 8-32, 8-40, illetve 7-35. Ez utóbbi a legszimpatikusabb, 500%. Van néhány jelentéktelen probléma.
Kazettán legkisebb fogaskerék 11-es (?) jelenleg, lánc túl széles. Sztem ezek megoldhatók. Nehezebb ügy: ilyen váltóra volna-e kereslet, nagyon függ attól lesz e olcsóbb MTB agyváltó, használható g-boxx...?
Na, félig megírtam a meghajtásba illõ hozzászólásomat. Tovább majd ott. Most pihi, mert holnap Pilis. :bananadan Végre, végre, végre.
#2215
Írta 2006. március 18. - 00:19

Sram/Shimano összehasonlításból melyik jön ki jobban. 400%-os áttétel arányú agyváltót (nem rohloff) ismersz?(
Szerintem érdemes még megnézni az Sachs ELAN 12 sebességes egyváltóját is, elvileg 339%-ot tud, és szintén van kontrásban és külsõ-fékes változatban is. Kb. 96-óta gyártják, de itthon nem sok bringában láttam még, csak pár német túrázó gépében.
Kíváncsi lennék, miért nem jelent meg a Shimano is egy hasonló fokozatszámú aggyal, - az elmúlt években csak a 7-est javítgatta, illetve a 8-ast hozta ki, (bár az új 2006-os CyberNexus Di2 igazán tetszetõs a teljesen elektronikusan mûködõ agy/láncváltójával, és a gombnyomással szabályozható full-telós felfüggesztésével).
Személyes tapasztalataim alapján a japán gyártmányt sokkal elterjedtebbenek tartom a német márkánál, jóval több helyen található hozzá alkatrész/szervíz, - bár egyik sem arról híres, hogy sok gond lenne velük. Annak idején az elsõ 3 sebességesem egy Sturmey-Archer volt, amit még idõnként olajozni kellett egy kis nyíláson át, ezenkívül semmi gond nem volt vele, ma is kifogástalanul mûködik. 92-ben vettünk a család nõtagjainak néhány Helkama Aino/Ainotar bringát, ezekben találkoztam elõször Shimano Nexus 3-mal, (ez már nem kis lánccal volt vezérelhetõ, hanem egy jóval stabilabb huzalvezérlés mûködtette)
- ezek is ki fognak bírni még pár évtized városi bringázást. A mostani Nexus 7-esemmel egy ízben volt problémám, (nem volt különbség a 4-5-ös fokozat között és néha mintha recsegett volna), - ez az egyik váltógyûrû cseréjével megoldódott, azóta 5,000 km-t ment gond nélkül. Tavaly õsszel azért bekerült a családba egy Spectro 5-ös, a nagyobbik fiamnak összerakott bringába sikerült vennem egy akciós kontrást, - egyedül a kiálló váltómechnanika miatt tûnik sérülékenyebbenek.
A Rohloff alatt szerintem jobb választás a Nexus, - mentem párszor SRAM-váltóssal is, de az valahogy "darabosabbnak" tûnt, mint a japán.
#2216
Írta 2006. március 16. - 00:38

Köszi, hogy foglalkoztál a problémával, de végül is egyetértünk. Itt te 11-32es fogsorral számoltál, csak a képletbe írtál véletlenül 34-et. 32-vel számolna kijön az 5.81Mondjuk egy hagyományos meghajtásrendszernél, ahol 11-32 a hátsó sor, 44-22 az elsõ sor, ott (44/11)/(22/34) = 5.81
Itt szerintem a nevezõt fordítva írtad fel. Ha összenézed a föntivel.... De Rohloff mindenképp szûkebb, úgylátszik szerintük ennyi is elég, én is elfogadnám...Vigyázz, nem jól számoltál. Nem jó a "(44/11)/(22/34) kb. 6.18". Valójában:
(44/11)/(34/22) kb. 3.07, azaz kijön a Spectro S7-es tartománya százalékban.
A Spectro S7-es tartománya egyébként 3.07? Ez akkor annyi mint elöl egy tányér, hátul 11-34es fogsor, (34/11=3.09), de a láncvonal jobb, nincs félreküllõzés, árban sem tér el nagyon, súly viszont több.
De ha van tapasztalatod a dologban, durvább montit bírja Spectro? Sram/Shimano összehasonlításból melyik jön ki jobban. 400%-os áttétel arányú agyváltót (nem rohloff) ismersz? Bár ha Lor válaszát olvastad nincs sok remény.

#2217
Írta 2006. március 15. - 17:18

(
(44/11)/(22/34) persze ez (ha jó a 'mat.modell') kb. 6.18,
(speedhub-nál 526%, 519jön ki nekik 3*9 láncváltóra (?).
szóval 500% 7 fokon, ugrás az 7.gyök 5 ((?) ciki egykor hogy vágtam ezeket... számológépem csak kivonásig hitelesítve).
na mindegy, a normál lánváltóknál megszokott ugrások másfélszeresét elég símán elviselném, a duplája már kérdéses
)
Vigyázz, nem jól számoltál. Nem jó a "(44/11)/(22/34) kb. 6.18". Valójában:
(44/11)/(34/22) kb. 3.07, azaz kijön a Spectro S7-es tartománya százalékban.
Mondjuk egy hagyományos meghajtásrendszernél, ahol 11-32 a hátsó sor, 44-22 az elsõ sor, ott (44/11)/(22/34) = 5.81
tocsa
#2218
Írta 2006. március 15. - 17:11

Szia!
Én egy kontrást árultam régebben itt.Illetve nem az enyém volt, hanem a testvéremé.
Úgy tudom én is, hogy semmilyen karbantartást nem igényel.Csak kíváncsi voltam aki ilyen agyváltót (több éve esetleg) használ, annak milyen tapasztalata van.De úgy látom nem jár erre ilyen illetõ
Köszi a segítséget.
Azaz! Ne ebbõl iktatták ki a kontrát a BigBike-ban.
tocsa
#2219
Írta 2006. március 15. - 10:48

.............. Az a lényegSzétszedni meg nem akarom, mivel nincs vele semmi probléma szépen vált.

#2220
Írta 2006. március 15. - 10:02

Szia!
Ha jól sejtem tõled vettem az S7-est.
Azt mondták a BigBike-ban, hogy nem igényel _semmilyen_ karbantartást. Kérdeztem nincs-e valahol zsírzó nyílás, ahol mondjuk fél évente be kell tuszkolni zsírt, de teljesen zárt rendszer. Azért évente megnézetem majd velük.
Szia!
Én egy kontrást árultam régebben itt.Illetve nem az enyém volt, hanem a testvéremé.
Úgy tudom én is, hogy semmilyen karbantartást nem igényel.Csak kíváncsi voltam aki ilyen agyváltót (több éve esetleg) használ, annak milyen tapasztalata van.De úgy látom nem jár erre ilyen illetõ

Köszi a segítséget.