Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Agyváltók

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2484 hozzászólás a témában

#2201
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
Biztos hogy 5 db -ot ad egyben ennyiert, mert a vegen ottvan hogy a 20 kilos csomag miatt...

Amugy nem rossz ez ennyiert vegulis. El szokott / tud ez romlani?
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#2202
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
5 vadonatúj szerkezetrõl van szó, nem? Gondolom, némethonban nem túl versenyképes ez a rohloffal, még ha ügyesen szembeállítja az 1000 Eurós árával is... Ha azt nézed, így az öt kúl ár, fõleg, hogy egy db kb annyiba' fájna ,mint a sram 7ese...

#2203
KETTLER ALURAD

KETTLER ALURAD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás
Szerintem nem sok értelme lenne, ha már megszüntették a gyártását: se a tartozékait, se késõbb alkatrészeket nem lehet beszerezni ilyenhez.
Az ebay-en találtam egy (most) elég jó árú Speedhub 500/14-et: http://cgi.ebay.de/R...1QQcmdZViewItem
- kérdés, hogy hol fog megállni a licitálás...

#2204
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
ez igy van


lehet megiscsak egyutt eladoak.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#2205
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás
én úgy tudom mióta a Sram felvásárolta a Sachs kerékpáros alkatrészeket gyártó részét azóta Sachs név alatt nem gyártanak bringás alkatrészeket....

#2206
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
nagyon nem egyertelmu a hirdetes
lehet, hogy 5-t ad erte.
meg kene kerdezni.

en csupan felteteleztem, hogy ilyen cumot nem gyartanak mivel semmi hir nincs rola.
az hogy emlekszunk ra az egy dolog.
mert szerintem mar reg nem gyartjak

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#2207
KETTLER ALURAD

KETTLER ALURAD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás
Hát ez az, hogy gyártják-e? Az SRAM honlapján ( lásd: http://www.sram.com/...dex_content.php ) meg sem említik, mint aktuális típust. Errõl a váltóról elõször Nagy Sándor Bicajoskönyv-ében ('96?) olvastam elõször, - netán nem volt kellõképpen kiforrott konstrukció, és leálltak vele?
Az e-bay-on kínált Elan elég húzós árú, (netán Elan-ok? Nem valami szuper a németem, de nem 5 db-ról van szó? Ugyan nincs odaírva, hogy 5 Stück, - bár ha mégis, elosztva az árat már nem is olyan sokra jönne ki 1db.) - szóval ráadásul hiányos, semmilyen tartozék nincs hozzá...

#2208
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
http://cgi.ebay.de/5...1QQcmdZViewItem


amugy biztos, hogy gyartjak emg ezeket?

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#2209
KETTLER ALURAD

KETTLER ALURAD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás

az a baj hiaba nezegetem a elant ha ugyanugy aranyert merik mint a rohloff-ot
/mar amikor kapni/


Van valami infód, mennyi lehet az ára, és forgalmazza valaki nálunk?
A Biker Kft. honlapján csak a hagyományos, oldalt kiálló váltómechanikájú Spectro váltókat láttam, az Elan-t nem. (Az Elan-ban ez is szimpatikus, hogy ugyanolyan módon vált, mint a Shimano, oldalt csak a kerékanya áll ki...)

#2210
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
az a baj hiaba nezegetem a elant ha ugyanugy aranyert merik mint a rohloff-ot
/mar amikor kapni/

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#2211
KETTLER ALURAD

KETTLER ALURAD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás

Köszönöm az ötletet, megnéztem, de ha jól láttam vmilyen hibrid elektromos-mechanikus bike-ok vannak ott. Nekem viszont terepre kellene, oda sztem 400% a minimum, bár ugye Papp Dénes 1*1-el is boldogul...
Ha lesz egyszer városi/igazi téli bicóm az agyváltós lesz. Tekintve, hogy anyagi helyzetem minden várakozást alulmúlóan alakul, az agyváltó dolgot halasztom egy évvel. Egy bicósboltban kérdeztem shimano/sram-ot, ott sramot javasolták mondván sh-nál kerékkiszedés macerásabb. Most aztán jól állok.


Itt nézd meg a 12 sebességes Sachs ELAN agyváltót:

http://www.verdengel.../elan/index.php

#2212
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Szerintem azt nem lehet, vagy legalábbis még nem csinálta senki. Sturmey-archert meg valami sramot berheltek meg, de nem egy habostorta a dolog... mindegyikben kialakul egy elég idegesítõ holtjáték. A fixigalériában meg a sheldonbrown.com-on van néhány beszámoló. Csak akkor buli, ha nagyon szeretsz barkácsolni. Különben kétoldalas agy és a hegy lábánál fordítás...

#2213
Onnen>>

Onnen>>

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Helló!

A minap egy csúnya emelkedõt róttam fiximmel, mikoris felötlött bennem a "váltós fixi" ötlete.
Aztán másnap du. ráakadtam erre: http://fixedgeargall...aol.htm#image_3

Ígyhát az lenne a kérdésem, hogy egy Nexus3-mat miként lehet fix-szé tenni anélkül, hogy elfelejtene váltani?

kösszke

#2214
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

Szerintem érdemes még megnézni az Sachs ELAN 12 sebességes egyváltóját is, elvileg 339%-ot tud, és szintén van kontrásban és külsõ-fékes változatban is. Kb. 96-óta gyártják, de itthon nem sok bringában láttam még, csak pár német túrázó gépében.



Köszönöm az ötletet, megnéztem, de ha jól láttam vmilyen hibrid elektromos-mechanikus bike-ok vannak ott. Nekem viszont terepre kellene, oda sztem 400% a minimum, bár ugye Papp Dénes 1*1-el is boldogul...
Ha lesz egyszer városi/igazi téli bicóm az agyváltós lesz. Tekintve, hogy anyagi helyzetem minden várakozást alulmúlóan alakul, az agyváltó dolgot halasztom egy évvel. Egy bicósboltban kérdeztem shimano/sram-ot, ott sramot javasolták mondván sh-nál kerékkiszedés macerásabb. Most aztán jól állok.

Agyváltók, méginkább g-boxx elméleti szinten is érdekel, csak nem vettem rá magam, hosszú üzenet megírására, de vmikor meglesz.

Ráadásul, forumon olvastam shimano 2007 meghajtás (állítólag) 2*10 fokozatú lesz. Ez az elsõ jó irányba tett lépés:clap: . De nem tudom a fogszámokat, hátul csak sûrítenek (attól tartok igen) vagy valami értelmesebb irányt nyitnak meg. Persze XTR lesz, nyilván horror ár, így engem nem érint.

Elkezdtem agyalni, sztem láncváltóban is van még tartalék.
(Nem titkolom szívesen leutálnék a bicóról 1 db váltót, láncváltónál nyilván az elsõt) 12-es sor símán megoldható lenne, összehozható a 400, de akár az 500% is. De ehhez lefele (kisebb fogszámok felé) kellene terjeszkedni. Pl: 11-34es sor, 34/11 áttétel arány, adjál a számlálóhoz 2õt, ill. vonj le a nevezõbõl 2õt. 11-36 ez majdnem ugyanaz; 9-34 na ez már valami, majdnem 400%. Ha errefelé tapogatózunk, néhány fogsor variáció: 9-36, 10-40 de akár 8-32, 8-40, illetve 7-35. Ez utóbbi a legszimpatikusabb, 500%. Van néhány jelentéktelen probléma.

Kazettán legkisebb fogaskerék 11-es (?) jelenleg, lánc túl széles. Sztem ezek megoldhatók. Nehezebb ügy: ilyen váltóra volna-e kereslet, nagyon függ attól lesz e olcsóbb MTB agyváltó, használható g-boxx...?

Na, félig megírtam a meghajtásba illõ hozzászólásomat. Tovább majd ott. Most pihi, mert holnap Pilis. :bananadan Végre, végre, végre.
a második p néma!

#2215
KETTLER ALURAD

KETTLER ALURAD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás

Sram/Shimano összehasonlításból melyik jön ki jobban. 400%-os áttétel arányú agyváltót (nem rohloff) ismersz?(


Szerintem érdemes még megnézni az Sachs ELAN 12 sebességes egyváltóját is, elvileg 339%-ot tud, és szintén van kontrásban és külsõ-fékes változatban is. Kb. 96-óta gyártják, de itthon nem sok bringában láttam még, csak pár német túrázó gépében.
Kíváncsi lennék, miért nem jelent meg a Shimano is egy hasonló fokozatszámú aggyal, - az elmúlt években csak a 7-est javítgatta, illetve a 8-ast hozta ki, (bár az új 2006-os CyberNexus Di2 igazán tetszetõs a teljesen elektronikusan mûködõ agy/láncváltójával, és a gombnyomással szabályozható full-telós felfüggesztésével).
Személyes tapasztalataim alapján a japán gyártmányt sokkal elterjedtebbenek tartom a német márkánál, jóval több helyen található hozzá alkatrész/szervíz, - bár egyik sem arról híres, hogy sok gond lenne velük. Annak idején az elsõ 3 sebességesem egy Sturmey-Archer volt, amit még idõnként olajozni kellett egy kis nyíláson át, ezenkívül semmi gond nem volt vele, ma is kifogástalanul mûködik. 92-ben vettünk a család nõtagjainak néhány Helkama Aino/Ainotar bringát, ezekben találkoztam elõször Shimano Nexus 3-mal, (ez már nem kis lánccal volt vezérelhetõ, hanem egy jóval stabilabb huzalvezérlés mûködtette)
- ezek is ki fognak bírni még pár évtized városi bringázást. A mostani Nexus 7-esemmel egy ízben volt problémám, (nem volt különbség a 4-5-ös fokozat között és néha mintha recsegett volna), - ez az egyik váltógyûrû cseréjével megoldódott, azóta 5,000 km-t ment gond nélkül. Tavaly õsszel azért bekerült a családba egy Spectro 5-ös, a nagyobbik fiamnak összerakott bringába sikerült vennem egy akciós kontrást, - egyedül a kiálló váltómechnanika miatt tûnik sérülékenyebbenek.
A Rohloff alatt szerintem jobb választás a Nexus, - mentem párszor SRAM-váltóssal is, de az valahogy "darabosabbnak" tûnt, mint a japán.

#2216
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

Mondjuk egy hagyományos meghajtásrendszernél, ahol 11-32 a hátsó sor, 44-22 az elsõ sor, ott (44/11)/(22/34) = 5.81

Köszi, hogy foglalkoztál a problémával, de végül is egyetértünk. Itt te 11-32es fogsorral számoltál, csak a képletbe írtál véletlenül 34-et. 32-vel számolna kijön az 5.81

Vigyázz, nem jól számoltál. Nem jó a "(44/11)/(22/34) kb. 6.18". Valójában:
(44/11)/(34/22) kb. 3.07, azaz kijön a Spectro S7-es tartománya százalékban.

Itt szerintem a nevezõt fordítva írtad fel. Ha összenézed a föntivel.... De Rohloff mindenképp szûkebb, úgylátszik szerintük ennyi is elég, én is elfogadnám...

A Spectro S7-es tartománya egyébként 3.07? Ez akkor annyi mint elöl egy tányér, hátul 11-34es fogsor, (34/11=3.09), de a láncvonal jobb, nincs félreküllõzés, árban sem tér el nagyon, súly viszont több.
De ha van tapasztalatod a dologban, durvább montit bírja Spectro? Sram/Shimano összehasonlításból melyik jön ki jobban. 400%-os áttétel arányú agyváltót (nem rohloff) ismersz? Bár ha Lor válaszát olvastad nincs sok remény.:(
a második p néma!

#2217
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás

(
(44/11)/(22/34) persze ez (ha jó a 'mat.modell') kb. 6.18,
(speedhub-nál 526%, 519jön ki nekik 3*9 láncváltóra (?).
szóval 500% 7 fokon, ugrás az 7.gyök 5 ((?) ciki egykor hogy vágtam ezeket... számológépem csak kivonásig hitelesítve).
na mindegy, a normál lánváltóknál megszokott ugrások másfélszeresét elég símán elviselném, a duplája már kérdéses
)


Vigyázz, nem jól számoltál. Nem jó a "(44/11)/(22/34) kb. 6.18". Valójában:
(44/11)/(34/22) kb. 3.07, azaz kijön a Spectro S7-es tartománya százalékban.

Mondjuk egy hagyományos meghajtásrendszernél, ahol 11-32 a hátsó sor, 44-22 az elsõ sor, ott (44/11)/(22/34) = 5.81
--
tocsa

#2218
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás

Szia!
Én egy kontrást árultam régebben itt.Illetve nem az enyém volt, hanem a testvéremé.
Úgy tudom én is, hogy semmilyen karbantartást nem igényel.Csak kíváncsi voltam aki ilyen agyváltót (több éve esetleg) használ, annak milyen tapasztalata van.De úgy látom nem jár erre ilyen illetõ:)
Köszi a segítséget.


Azaz! Ne ebbõl iktatták ki a kontrát a BigBike-ban.
--
tocsa

#2219
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Szétszedni meg nem akarom, mivel nincs vele semmi probléma szépen vált.

.............. Az a lényeg :)

#2220
cro

cro

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Szia!
Ha jól sejtem tõled vettem az S7-est.
Azt mondták a BigBike-ban, hogy nem igényel _semmilyen_ karbantartást. Kérdeztem nincs-e valahol zsírzó nyílás, ahol mondjuk fél évente be kell tuszkolni zsírt, de teljesen zárt rendszer. Azért évente megnézetem majd velük.



Szia!
Én egy kontrást árultam régebben itt.Illetve nem az enyém volt, hanem a testvéremé.
Úgy tudom én is, hogy semmilyen karbantartást nem igényel.Csak kíváncsi voltam aki ilyen agyváltót (több éve esetleg) használ, annak milyen tapasztalata van.De úgy látom nem jár erre ilyen illetõ:)
Köszi a segítséget.