Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Agyváltók

- - - - -

  • Please log in to reply
2484 replies to this topic

#1881
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts
Köszi!

A raccos tekeréssel arra gondoltam, hogy nem vajpuha a hajtókar mozgása, hanem kicsit egyenetlen. Nemtom, mi erre a jó szó. Kicsit olyan érzés a tekerés, na, mint amikor a lánc már hótt dzsuvás (pedig nálam nincs így).

#1882
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Jesszumpepi, ha a gyári zsír sûrû, akkor milyen lehet az,amit te kevertél ki?

Miközben keverem az edényben és adagolom a TF..-t, akkor érzem, hogy csökken az ellenállása az anyagnak.
Kiveszem belõle a keverõ pálcát akkor megmarad rajta a csúcs amit húzott.
Tehát ottmarad de könnyen keverhetõ.

Amikor kifújod a TF2-t és bekevered a zsírba azuán érdemes meleg helyen tartani
egy ideig és idõnként megkeverni, hogy a hajtógáz elillanjon és felvegye a végleges térfogatát.
Azután érdemes használni.



Amúgy 3-4.-ben neked is raccosabb kicsit a tekerés, mint 5.-ben és afölött?

Olyankor nálam is hallatszik racsni hang.
A szabadon futó részeket elengedi, attól racsnizik jobban.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1883
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,950 posts
:) Fain csávó vagy!
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#1884
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts
Má hogy a túróba ne adnék, ha biz'Istók böcsülettel megcsinálják? ;-)

#1885
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,950 posts

Ja, egyébként az agyváltószerelés nem olyan nehéz meló, ahogy általában gondolják, nem is értem, hogy miért dobja ki az embert a legtöbb szerviz az agyváltójával együtt. Nem ördöngösség, nekem pl. egy szétszedés, alapos megpuceválás, bezsírzás, összerakás összvissz 3 óra alatt megvan a Nexus 8-nál.

Igazad van ! De vajon adnál-e min 6ezer forintot e mûveletért?
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#1886
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts
Jesszumpepi, ha a gyári zsír sûrû, akkor milyen lehet az,amit te kevertél ki? :))) Ha legközelebb szétkapom a cuccot, majd kipróbálom a te recepted :)) Amúgy 3-4.-ben neked is raccosabb kicsit a tekerés, mint 5.-ben és afölött?

A külsõ trutyira valóban kevésbé érzékeny egyébként az agyváltó, mint a láncváltó, de a belsejéhez való hozzáféréskor elég nagy tisztaságot kell tartani: egyszer nekem a zsírba véletlenül beleragadt 2-3 nyavalyás MACSKASZÕR a dögeimbõl, és olyan szinten raccossá vált a hajtás, hogy elképesztõ. Szétszed, kipucol -> szép sima hajtás. Durva volt.

#1887
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Ezt mondom én is, hogy nem szabad tõle megijedni.

Igaz, hogy én nem rakom össze órák alatt, talán azért mert amikor
van türelmem szétszedni akkor imádom tanulmányozni az összefüggéseit,
mit hogyan hajt és mivel mit kapcsol.

A teflonos kenõanyagot én magam kevertem ki néhány éve mert a
gyári sûrü. Relatív elég nagyot fékez amikor megtöri a fogrendszer.
A teflonos (TF2 + barna lítiumos zsír kb 3:1 - 4:1 arányú) keveréke
évekig futott már benne gond nélkül. Annak egészen kicsi a viszkozitása
és mégis fenn marad a felületen, nem folyik le.
Azóta másik bringát nyúzok, a régi agyváltóssal legfeljebb vásárolok és nem sajnálom annyira ha..

Ezzel együtt jó, kevésbé kényes a szutyokra csak nehéz az a gép, nem csak az agyváltó miatt.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1888
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts
Ja, egyébként az agyváltószerelés nem olyan nehéz meló, ahogy általában gondolják, nem is értem, hogy miért dobja ki az embert a legtöbb szerviz az agyváltójával együtt. Mert biza tény, hogy ha az ember agyváltót akar szerelni Magyarországon, akkor bizony kõkeményen "magad, uram, ha szolgád nincs", mert egy szerviz se foglalkozik vele. Engem például a Pepedálból (akik egyébként nagy büszkén állítják, hogy foglalkoznak agyváltókkal) mégoly civilizált és kulturált módon is, de biz kihajítottak a Nexus 8-ammal, a garanciális Shimano-szerviznek meg sikerült úgy összeraknia, hogy egy csapágygolyó a jobb csapágy golyóskosarából BEESETT a fogaskerekek közé!!! Egyébként ez külföldön, pl. Angliban is így van, a Sturmey-ket még csak-csak szerelik a mûhelyek, de más váltóknál csak a vállukat vonogatják. De ez nem akkora gáz, mert a neten a Shimanóhoz meg a SRAM-hoz is van egy zsák szerelési útmutató, azok alapján nem nehéz elkezdeni. Aztán az apróbb firnájszokra már az ember magától is rájön anélkül, hogy elcseszné a váltóját. A lényeg a fogaskerekek megfelelõ összelövése (ehhez konkrétan a Shimano váltóknál nem árt egy célszerszám, amit bazi drágán - 3000 Ft körül - vesztegetnek, de megéri), a megfelelõ kenés (10 deka teflonos Shimano agyváltózsír 2500 Ft, ebbõl vagy 15-20-szor full újra lehet kenni az egész cumót, szal megéri), meg a csapágyfeszesség pontos belövése. Nem ördöngösség, nekem pl. egy szétszedés, alapos megpuceválás, bezsírzás, összerakás összvissz 3 óra alatt megvan a Nexus 8-nál.

#1889
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts
Itt egyrészt marketingdumáról van szó (nekem Nexus 7 kontrás volt, és a 130 kilóm alatt is úgy beblokkolt, hogy kockásra fékezõdött a gumi seperc alatt, hát akkor hova a túróba növelik még 60%-kal azt), másrészt meg arról, hogy - hangyányit lesarkítva - végül is az 500 forintos teszkós Shien Zhua hátsóváltó meg a Shimano XTR is ugyanazon az elven mûxik, azt' mégis mecsoda különbség. Szóval fokozatok jócskán vannak, akkor is, ha az elv maga ugyanaz.

#1890
redboat

redboat

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, mert nem értem: Mit jelent az, hogy a Nexus 8 (kontrás) 60%-kal több fékerõvel rendelkezik, mint a Nexus 7 (szintén kontrás)? Kontra nem csak egyféle van? Ennyire külömböznek ezek a szerkezetek?
Minden ellentmondásmentes, a természetes számok elméletét tartalmazó,
formális-axiomatikus elméletben megfogalmazható olyan mondat,
mely se nem bizonyítható, se nem cáfolható.

#1891
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts
Ja, és a tolás közben elõrefelé forgó pedált csak kisebb részben okozza a dermedõ zsír (a teflonos Shimano agyváltózsír hidegben messze nem dermed annyira, mint a közönséges gépzsír), elsõsorban attól van, hogy az alu ház meg az acél csapágyazás hõtágulása eltérõ, és baromi kicsi szorulás is elég ahhoz, hogy a pedál elõreforogjon. Hidegben nekem is elõreforog, aztán mikor behozom a bringát, kis idõ múlva már nem. Ez jól reprodukálható, amikor összefelé pakoljuk a váltót: a mozgó csapágycsészén kábé egy nyolcad fordulat (!) választja el az "elõreforog" szitut a "nem forog elõre" szitutól. Ugyanakkor nem is kotyoghat a csapágy, tehát ezt baromi pontosan kell belõni, ami pláne akkor szép meló, ha a váltóház az intenzív igénybevétel miatt már kicsit "tojás" ;-)

#1892
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts
Halihó, emberek! Nekem egy Nexus 8 szabadonfutós van, de kezd belõle elegem lenni, mert hiába szedtem szét, pucoltam meg, zsíroztam meg és raktam össze hatvannyolcszor, az alsó 4 fokozatban, de fõleg 3-4.-ben olyan "ropogós" a hajtás. Ropogós volt kicsit már új korában is, de most már kezd idegesíteni. A nagy bolygókerék (shimanóul "Ring Gear") kicsit lötyög, szerintem ez a gáz. Egyszóval új váltót akarok. Maradnék a Shimanónál, közelebbrõl az Alfine-nál vagy a Red Band Nexusnál (8S25), mert egyrészt sztem fél percen belül letörnék egy külsõ clickboxot, másrészt valami perverzió folytán SRAM-ék kizárólag markolatváltót adnak, amit rühellek, mert nyomja a kezem*, harmadrészt a Shimanót szerelésileg ismerem, mint a rossz pénzt kívül-belül. Kérdésem: ha Alfine-t veszek, akkor a meglevõ, Nexus 8-hoz való Rapidfire fékváltókarommal vajon tudom-e majd használni, vagy új Rapidfire váltó kell-e? Másfelõl: vajon kell-e egyáltalán Alfine, mikó képrõl kábé dettó ugyanúgy néz ki a Red Band belülrõl, csak nem pakolható rá tárcsafék, de azt meg úgyse akarok, jó a V-fék. (De akkó meg az Alfine mitõl könnyebb vagy negyed kilóval?) Sheldon Brownnál egy tonna infó van ezekrõl a váltókról (többek között onnan tanultam meg szétszedni is), de pont az, ami engem most érdekelne, nincs.

*Bár ha jobban belegondolunk, akkor a clickbox azért van, hogy clickeljen, tehát ha sikerül hozzá találni valami olyan közönséges régi láncváltós váltókart, aminek ugyanakkora a húzása, mint ami az agyváltóé, akkor az is használható vele, nem?

Elõre is köszi, ha valaki tud segíteni!

#1893
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 posts
Rövid összefoglalót már írtam róla a blogunkba még februárban:

http://ambringa.blog...-fejleszts.html

#1894
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

Mit jelent a "hardcore" use?


Gondolom DH/ugrabugra.

#1895
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

Ha jól értelmezem, az új, könnyített verzióval tilos a tandemezés és az egyéb agresszív használat.


Mit jelent a "hardcore" use?
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#1896
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Jaj, egyetértek. Ellenben infóim szerint tandemezésre készítenek egy új verziót - legalább is ezt csiripelik a gót verebek! ;)

#1897
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Olcsóbb tuti nem lesz, de a "régi, elavult" verziót adhatnák ezután féláron. :D

Ha jól értelmezem, az új, könnyített verzióval tilos a tandemezés és az egyéb agresszív használat.

#1898
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Váváúúúú!
Lefaragtak a súlyából és még kisebb is lett! Ha az árából is tudtak 20%-ot faragni, akkor ez rendesen odataesz a többi "agyasnak"!

#1899
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Jön az új Rohloff agyváltó!

http://hubstripping....eedhub-in-2008/

#1900
izomhod

izomhod

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,538 posts
szevasz Henger!

holnapra kiderítem, de igencsak visszaviszem a csávónak, hogy csesszen neki valamit.