Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Agyváltók

- - - - -

  • Please log in to reply
2484 replies to this topic

#1381
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

Sziasztok!

Szerelésben még sokszor zöldfülû vagyok :) Nem rég vettem egy használt (kb. 25 éves) KTM Exzellent városi bringát, Sachs Torpedo 3 gangos agyváltóval. Egy bajom van vele: <u>az 1. fokozat néha átugrik 2-be</u>. Ezt nem tapasztalom mikor zöld lámpánál "kilövök", hanem inkább akkor, döcögõs földúton/kátyús betonon megyek és nem akkora erõvel hajtom a gépet, mint a keresztezõdésben. Ilyenkor magától átugrál, oda-vissza (1-2 között), de van, hogy ottmarad 2-ben. Ha kicsit lehúzom a váltókart ütközésig (egyébként baromi pontos a váltókar, nincs vele baj) akkor visszavált. A többi fokozat ilyet nem csinál. Attól félek, nehogy ez károsítsa a fogaskerekeket odabent, ezért nem is nagyon használom az egyest, csak amikor tényleg szükség van rá.
Tudtok segíteni, hogy ne csinálja ezt ? :) (remélem nem volt még ilyen kérdés)

Üdv: Cserõs Ádám Debrecenbõl.

Szerintem két dolog okozhtaja a problémát:
1. A régi agyváltókban a zsír és az olaj, az évek,- évtizedek folyamán makacs fekete ragaccsá tudnak válni---> Ki kell mosni és újra kenés után összeszerelni.
2. A húzóbowden végállása nem jó helyre van állítva...
Ha ezeket kizárhatjuk, akkor nagy a baj.

You can never have "enough" bikes.


#1382
csadam

csadam

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts
Sziasztok!

Szerelésben még sokszor zöldfülû vagyok :) Nem rég vettem egy használt (kb. 25 éves) KTM Exzellent városi bringát, Sachs Torpedo 3 gangos agyváltóval. Egy bajom van vele: <u>az 1. fokozat néha átugrik 2-be</u>. Ezt nem tapasztalom mikor zöld lámpánál "kilövök", hanem inkább akkor, döcögõs földúton/kátyús betonon megyek és nem akkora erõvel hajtom a gépet, mint a keresztezõdésben. Ilyenkor magától átugrál, oda-vissza (1-2 között), de van, hogy ottmarad 2-ben. Ha kicsit lehúzom a váltókart ütközésig (egyébként baromi pontos a váltókar, nincs vele baj) akkor visszavált. A többi fokozat ilyet nem csinál. Attól félek, nehogy ez károsítsa a fogaskerekeket odabent, ezért nem is nagyon használom az egyest, csak amikor tényleg szükség van rá.
Tudtok segíteni, hogy ne csinálja ezt ? :) (remélem nem volt még ilyen kérdés)

Üdv: Cserõs Ádám Debrecenbõl.

#1383
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 posts
Ha olaj kérdésben nem is tud senki semmit, akkor hátha egy szervízben tudnátok segíteni.
Alfine karbantartás lenne a cél, ha egy mód van rá ne 2 hétig tartson a dolog, és ha még ott is lehetnék a szervíz idején (szeretném látni azt az agyváltót belülrõl is,érdekel hogy néz ki, de egyedül nem boncolom szét csak ezért) az maga lenne a tökély.
Pepedal megszûnt ha jól látom, ki foglalkozik még Bp-en ilyesmivel?

#1384
alligator

alligator

    vendég

  • fórumtag
  • 129 posts
Igen,normális,ahogy leírtad a beállítás is rendben van.
Használd nyugodtan.Amit hallasz az az éppen nem használt fokozat "racsnihangja".
A bolygómû azon része ami épp nincs használatban,annak a kalapácsai ugyanazt a hangot adják,
amit szabadonfutáskor hallhatsz mondjuk ahogy írtad egy MTB-nál.
beerdrinking,rákkenróóll,frírájddánhillenduromontenbájking:D

#1385
VoGRoN

VoGRoN

    vendég

  • fórumtag
  • 81 posts
Sziasztok!

A napokban vertem egy új Schwinn Csepel Cruiser Classic N3-at (nexus 3), és a második, illetve a harmadik sebességben elég érdekes hangokat ad ki a hátsó agy (számomra). Olyan kattogáshoz tudnám hasonlítani mintha egy MTB-ot simán tolnál kézzel. A beállításokkal elvileg minden rendben, a kettes fokozatnál a sárga vonal a két csík között van. A kérdésem az lenne, hogy ez normális-e, mert 1-2 külföldi fórumon azt olvastam, hogy igen, vagy pedig valamiféle hibáról van szó?

#1386
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

tipikus mentalitás sajnos, hogy majd én otthon megoldom házibarkácsban, mert 500 forintot is sajnálok a boltostól...
aztán meg megy ám a gyártó szapulása, amikor a hülyeség miatt tönkreteszem otthon a cuccot.
sajnos a piac és ezzel együtt a vevõk szintje még messze nem éri el a "nyugati szintet" ahogy mondani szokás. de a termékválaszték legyen nyugati, meg az árak is legyenek webshopos nyugatiak. fura piac ez...

Veled nem annyira értek egyet; aki itt kérdez, általában szeretné JÓL megoldani a problémáját, és nem szervíz címet kér.

Szerintem hagyjuk már ezt a szöveget, elhiszem, hogy kereskedõ vagy, neked ezt kell mondanod, de ne itt, ezen a fórumon, mert ez pont arra van, hogy segítséget kérjen valaki és nem lebaszást.

HA valaki nem ért hozzá, vigye le a szervízbe, én is ezt teszem.

De ha szeretné megtanulni, mert mondjuk egy defektet szeretne az út szélén megjavítani, és nem eltolni vasárnap éjjel az országuti non-stop bicó szervízbe, akkor kapjon hasznos tanácsokat - akár azt, hogy egyszerúbb elsõ alkalommal egy szervízbe vinni, ahol megmutatják, hogyan kell- , és ne azt, hogy még az 500 Ft is sajnálja.

Te leviszed a bringádat egy defektel a boltba vagy csak másnak tanácsolod ezt?

Az áraknak meg nem kell nyugatinak lennie, legyen keleti, úgyis mi vagyunk a gazdagabbak. Én meg majd onnan rendelem, ahonnan olcsóbb. Ez már csak így megy.

Errõl van szó...

You can never have "enough" bikes.


#1387
alligator

alligator

    vendég

  • fórumtag
  • 129 posts
Nemtudom hol láttál lebaszást....
Robinak pedig igaza van sajnos,a sok szürkeimportos szériahibás szarnak pedig intézzünk garit....
Na de On:
Béke ;)
beerdrinking,rákkenróóll,frírájddánhillenduromontenbájking:D

#1388
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Szerintem hagyjuk már ezt a szöveget, elhiszem, hogy kereskedõ vagy, neked ezt kell mondanod, de ne itt, ezen a fórumon, mert ez pont arra van, hogy segítséget kérjen valaki és nem lebaszást.

HA valaki nem ért hozzá, vigye le a szervízbe, én is ezt teszem.

De ha szeretné megtanulni, mert mondjuk egy defektet szeretne az út szélén megjavítani, és nem eltolni vasárnap éjjel az országuti non-stop bicó szervízbe, akkor kapjon hasznos tanácsokat - akár azt, hogy egyszerúbb elsõ alkalommal egy szervízbe vinni, ahol megmutatják, hogyan kell- , és ne azt, hogy még az 500 Ft is sajnálja.

Te leviszed a bringádat egy defektel a boltba vagy csak másnak tanácsolod ezt?

Az áraknak meg nem kell nyugatinak lennie, legyen keleti, úgyis mi vagyunk a gazdagabbak. Én meg majd onnan rendelem, ahonnan olcsóbb. Ez már csak így megy.

#1389
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
tipikus mentalitás sajnos, hogy majd én otthon megoldom házibarkácsban, mert 500 forintot is sajnálok a boltostól...
aztán meg megy ám a gyártó szapulása, amikor a hülyeség miatt tönkreteszem otthon a cuccot.
sajnos a piac és ezzel együtt a vevõk szintje még messze nem éri el a "nyugati szintet" ahogy mondani szokás. de a termékválaszték legyen nyugati, meg az árak is legyenek webshopos nyugatiak. fura piac ez...

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1390
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
én ezt a lehetõséget fel se mertem hozni....

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1391
alligator

alligator

    vendég

  • fórumtag
  • 129 posts
Srácok,most komolyan,nem a reklám helye,nem is annak szánom,de nálam pl.500 Ft.a belsõcsere munkadíja.
Ebben benne van az is,hogy ki,illetve beszerelés után szükség szerint be is állítom pl. ez esetben az agyváltót,sõt meg is mutatom szívesen,mit s hogyan kell,ha legközelebb az út szélén van rá szükség.
Nem érne ennyit az,hogy júzerünk ne tegyen tönkre semmit?:/
Vannak még normális szervizek rajtam kívül is,gyorsabban,biztonságosabban megoldják,vagy én tévedek?
beerdrinking,rákkenróóll,frírájddánhillenduromontenbájking:D

#1392
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

Egy belsõ foltozásához miért kell kiszedni a kereket? A belsõt gond nélkül ki lehet fejteni.



Ne már !
Az milyen bénaság... Amúgy is, ezt illik megtanulni...
Meg a gumi felszerelése után mondjuk hogy igazítod a helyére a felnin pölö ?

You can never have "enough" bikes.


#1393
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Egy belsõ foltozásához miért kell kiszedni a kereket? A belsõt gond nélkül ki lehet fejteni.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1394
csiba00

csiba00

    vendég

  • fórumtag
  • 42 posts
Köszi az infót!

Akkor azt hiszem bátorkodom nekiállni:) Emlékszem még anno jó sok évvel ezelõtt éreztem kb ugyan ezt, mikor az elsõ hátsó kerékcserémet hajtottam végre a bicajomon, csak az nem agyváltós volt. Most eljött ennek is az ideje.

#1395
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

Köszi a választ!

Közben sikerült elõbányásznom a kerékpár egy papírját, bár ebben nincs szó kerékcserérõl, viszont van az agyváltó beállításáról, felszerelésérõl...

Ugye van ez a toló rúd, amit az angol leírás gondolom push rod-nak hív, és ez megy bele a hub axle-be, ami ha jól fordítok valami kerék tengely lehet. És erre van rátolva a "main bell crank", ami gondolom a külsõ váltótest lehet. Ha jól érte, akkor nekem ezt kell leszedni, hogy szabad legyen a tengely és a toló rúd, utána meg kioldom a kontrát, majd kiszedem a kereket. Vissza meg fordítva.

Esetleg van olyan szabály, hogy milyen állásban kell hagyni a váltót, mikor így leszedem a tengelyrõl? Ez egy 3 fokozatú Nexus agyváltó.

Jól mondod ! Az pedig mindegy, hol áll a váltó leszereléskor. 2. fokozatban a kis nyíl, vagy jel, a piros vonallal legyen egy vonalban, ezt visszaszerelés után nézd meg.
Jó munkát !

You can never have "enough" bikes.


#1396
csiba00

csiba00

    vendég

  • fórumtag
  • 42 posts
Köszi a választ!

Közben sikerült elõbányásznom a kerékpár egy papírját, bár ebben nincs szó kerékcserérõl, viszont van az agyváltó beállításáról, felszerelésérõl...

Ugye van ez a toló rúd, amit az angol leírás gondolom push rod-nak hív, és ez megy bele a hub axle-be, ami ha jól fordítok valami kerék tengely lehet. És erre van rátolva a "main bell crank", ami gondolom a külsõ váltótest lehet. Ha jól érte, akkor nekem ezt kell leszedni, hogy szabad legyen a tengely és a toló rúd, utána meg kioldom a kontrát, majd kiszedem a kereket. Vissza meg fordítva.

Esetleg van olyan szabály, hogy milyen állásban kell hagyni a váltót, mikor így leszedem a tengelyrõl? Ez egy 3 fokozatú Nexus agyváltó.

#1397
cruiser05

cruiser05

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts

Szerintem rendben van, általában ezek megbízható cuccok, bár én a régi Sachs 3 gangokat szeretem. Azok 30-40-50 évesen is gyönyörûen ketyegnek.
Attól is függ, hogy használtat, vagy csak újat akarsz, és hogy mennyit szánsz rá, kontrásra van szükséged, vagy szabadonfutósra, 2-3-4-5-7, vagy még több sebességre...


Mindenképp szabadonfutóst szeretnék.És nem nagyon szeretnék markolatváltót.Az e-bike-on néztem,és azt hiszem ez a tipus (Sturmey Archer XRF-5) nem markolatváltós.Pontosabban a leirásból nem derül ki,hogy a szettbe markolatváltóval vagy normál karos váltóval van?Valaki esetleg tudja?

#1398
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

Sziasztok!

Az alábbi kérdéssel fordulok hozzátok:

Van egy Kross Jantar S kerékpárunk. Elsõ hosszabb útja során szereztem is vele egy hátsó kerék defektet:S Nekem eddig nem volt agyváltós kerékpárom, így nem nagyon tudom, hogy hogyan nyúljak hozzá, hogyan kéne leszedni a hátsó kereket, hogy a belsõt ki tudjam bányászni. ráadásul ez még kontrás is, ilyennel sem volt dolgom soha. Mondjuk ahogy néztem a kontrát egyszerûen ki tudnám iktatni, mert a hátsó vila vízszintes részéhez van erõsítve egy csavarral, és gondolom azt a csavart kell kiszedni, így a kontra nem akadály a kerék kivételét illetõen. Vagy rosszul gondolom?
De az agyváltóval nem tudom, mit kezdjek.... Ki lehet úgy szedni a kereket, hogy az agyváltó, bovdenestül rajta marad a tengelyen? Mert ha igen, akkor a másik irányba egyszerûen le lehet szedni a gumit a felnirõl.

Esetleg van valahol egy "használati útmutató" agyváltós hátsó kerekek kiszedéséhez? Egyszer találtam még régen - lehet ezen az oldalon ? - a váltó beállításával kapcsolatos írást képekkel illusztrálva. Az nagyon hasznos volt. Valami hasonlóra gondoltam.

Az agyváltók "vezérlbõbowdenjét" mindig könnyû levenni, bár más-más módon oldhatók. A Nexus 3-é egy (talán) 8as csillag-villás kulccsal levehetõ a tengelyrõl (vigyázz a tolórúdra, ne essen ki), aztán a kontrakar, és végül 15-ös kulccsal kiveheted a kereket. Visszaszerelés fordított sorrendben.

Hogyne természetesen csak két dolog kell hozzá egy csípõ fogó és egy fûrész vagy flex.
A csípõfogóval elcsipkeded a küllõket utána pedig egyik oldalon elvágod a tám és a láncvillát. Utána már ki tudod venni a felnit és a gumit.
Gondolj már bele mit írtál le (mechanikusan). Homlokra csapós :)

Nyilván neki nem olyan "homlokracsapós", ha feltette ezt a kérdést. Nem mindenki csillag-villás kulccsal a kezében született...(Meg nem is flexszel-kalapáccsal...:()

You can never have "enough" bikes.


#1399
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

Sturmey Archer XRF-5
Ezt a szettet néztem szerintetek ez jó? Megbizható konstrukció? Esetleg van más javaslat ?


Szerintem rendben van, általában ezek megbízható cuccok, bár én a régi Sachs 3 gangokat szeretem. Azok 30-40-50 évesen is gyönyörûen ketyegnek.
Attól is függ, hogy használtat, vagy csak újat akarsz, és hogy mennyit szánsz rá, kontrásra van szükséged, vagy szabadonfutósra, 2-3-4-5-7, vagy még több sebességre...

You can never have "enough" bikes.


#1400
cruiser05

cruiser05

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Sturmey Archer XRF-5
Ezt a szettet néztem szerintetek ez jó? Megbizható konstrukció? Esetleg van más javaslat ?