Szerintem két dolog okozhtaja a problémát:Sziasztok!
Szerelésben még sokszor zöldfülû vagyokNem rég vettem egy használt (kb. 25 éves) KTM Exzellent városi bringát, Sachs Torpedo 3 gangos agyváltóval. Egy bajom van vele: <u>az 1. fokozat néha átugrik 2-be</u>. Ezt nem tapasztalom mikor zöld lámpánál "kilövök", hanem inkább akkor, döcögõs földúton/kátyús betonon megyek és nem akkora erõvel hajtom a gépet, mint a keresztezõdésben. Ilyenkor magától átugrál, oda-vissza (1-2 között), de van, hogy ottmarad 2-ben. Ha kicsit lehúzom a váltókart ütközésig (egyébként baromi pontos a váltókar, nincs vele baj) akkor visszavált. A többi fokozat ilyet nem csinál. Attól félek, nehogy ez károsítsa a fogaskerekeket odabent, ezért nem is nagyon használom az egyest, csak amikor tényleg szükség van rá.
Tudtok segíteni, hogy ne csinálja ezt ?(remélem nem volt még ilyen kérdés)
Üdv: Cserõs Ádám Debrecenbõl.
1. A régi agyváltókban a zsír és az olaj, az évek,- évtizedek folyamán makacs fekete ragaccsá tudnak válni---> Ki kell mosni és újra kenés után összeszerelni.
2. A húzóbowden végállása nem jó helyre van állítva...
Ha ezeket kizárhatjuk, akkor nagy a baj.