Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Agyváltók

- - - - -

  • Please log in to reply
2484 replies to this topic

#1261
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

üdv! régi torpedó 3 sebességes váltónak a bowdenje elszakadt, gyakorlatilag ilyen, csak más felirattal: http://ebike.hu/term...ar agyváltóhoz/
a kérdés az volna hogy aki járt már hasonló cipõben, hogy oldotta meg a bowdencserét, mert a bowden mindkét végén kis egy centi hosszú, miliméter széles vastagítás van. gondolom sufnizás lesz a vége, de azért házha van valami jó tipp.


:) Nem kell sufnizni, ez kell neked, ez már hernyócsavarral rögzíti a bowdent, a húzólánc ugyanúgy passzol bele !
;)
Csõ

You can never have "enough" bikes.


#1262
nicecleanpot

nicecleanpot

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts
üdv! régi torpedó 3 sebességes váltónak a bowdenje elszakadt, gyakorlatilag ilyen, csak más felirattal: http://ebike.hu/term...ar agyváltóhoz/
a kérdés az volna hogy aki járt már hasonló cipõben, hogy oldotta meg a bowdencserét, mert a bowden mindkét végén kis egy centi hosszú, miliméter széles vastagítás van. gondolom sufnizás lesz a vége, de azért házha van valami jó tipp.

#1263
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts

hivatalosan az alfine-ra csak alfine lánckerék megy fel.
abból csak 18-as és 20-as létezik.


Nem. Az Alfine-ra minden szabványos hárombütykös lánckerék felmegy. Csak az én Alfine-omon megfordult pl. egy 17-es, egy 19-es és egy 21-es lánckerék is.

#1264
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Nem így van, az agyváltók lánckereke két mozdulattal kicserélhetõ, ha nem felel meg, és mivel szabványos, a boltban 4-500 forint egy cseh vagy magyar lánckerék, 16-tól 25 fogig bármilyen méretben. És mivel az agyváltó KIZÁRÓLAG a lánckeréknél érintkezik a lánccal, ezért teljesen mindegy, hogy magának a váltónak hány fokozata vagy milyen felépítése van, csak a lánckerék számít.

hivatalosan az alfine-ra csak alfine lánckerék megy fel.
abból csak 18-as és 20-as létezik.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1265
bergg

bergg

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts
Köszi a segítséget Konnektororrú!
Ma meg is kapta a gép a fekete alfine 45T-t (amúgy most akciós 17,5). szuper a láncvonal és fogadta a széles láncot :)

#1266
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts
Láccik, hogy innen-onnan összeszedett dolgokból van, de ez még hozzá is ad a szépségéhez, mert ugyanakkor nem kelt szedett-vedett benyomást.

#1267
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

Amúgy mennyivel megy el többet a lánc teljesen zártan?


Tisztán tartott lánccal (nem téli idõszakban megoldható), én éveket elmegyek, így télen a zárt láncvédõvel kb. ugyanerre számítok.

Csodaszép a gép, egy "baja" van: én szerintem sajnálnám kivinni recskelni a latyakban télen, olyan szép :)


Köszi, a bringa nevében is :) !
Igazából ez kifejezetten erre készült, rozsdamentes felnik, küllõk, sárvédõk, nameg a zárt láncvédõ, lámpák, prizmák, csengõ, minden...
Az összköltsége az az 500 Ft volt, amit a láncvédõért fizettem, a többi minden az ócskavasteleprõl, meg a padlásról van ;).
Meghát sajnos ennél csak szebb bringáim vannak, amik meg pláne nem alkalmasak a téli üzemre (cruiser, fixi, országúti ) !

You can never have "enough" bikes.


#1268
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts

a válasz igen. alfine agyváltóval, mert ahhoz is 9-es lánc kell.


Nem így van, az agyváltók lánckereke két mozdulattal kicserélhetõ, ha nem felel meg, és mivel szabványos, a boltban 4-500 forint egy cseh vagy magyar lánckerék, 16-tól 25 fogig bármilyen méretben. És mivel az agyváltó KIZÁRÓLAG a lánckeréknél érintkezik a lánccal, ezért teljesen mindegy, hogy magának a váltónak hány fokozata vagy milyen felépítése van, csak a lánckerék számít.

#1269
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts

Sziasztok!

Shimanos inter 7 (sg-7c18) agyváltós gépen szertenék nagyobb hajtómûvet a mostaninál, hogy még jobban menjen a gépezet. Az Alfine 45 fogas hajtómûvet néztem, hogy maradjunk a shimano háza táján, de 9 sebességes narrow láncot ír, igy nem tudom, hogy párosítható e az agyváltóval. A segítséget elõre is köszönöm.
bergg


Akármilyen hajtómûvet vásárolhatsz, akár Alfine-t, akár mást is.* A Nexusokon levõ lánckerék a standard 3 bütykös, amit 500 forintért utánad vágnak bármelyik bringaboltban. Megveszed a kívánt hajtómûvet és láncot, aztán ha a hátsó lánckerék nem passzol, akkor azt cseréled, mert az a legolcsóbb. Egyébként ha narrow (keskeny) lánchoz való hajtómûvet veszel, arra a szélesebb lánc felmegy, csak fordítva nem igaz :)

*Egyetlen lényeg van: hogy az elsõ és a hátsó lánckerék fogszámának aránya legalább asszem 1,7 legyen, különben túl nagy nyomaték jut hátra, és tönkremegy a váltó. De mivel te NÖVELNÉD az elsõ lánckereket, így ez nálad nem jön szóba.

Különben olcsóbban jönnél ki, ha hátsó lánckereket cserélnél. Ha a gyári szettben levõ 19-est egy 16-osra cseréled, akkor az ugyanaz, mint ha elöl a 38-ast 45-ösre cserélnéd. És 500 forintból meglenne. Persze az Alfine hajtómû disznó jól néz ki, úgyhogy érthetõ, ha mégis inkább azt választod :) Arra azért vigyázz, hogy lehet, hogy monoblokkot is cserélni kell, attól függõen, hogy most milyen hajtómû van fenn, ugyanis lehet, hogy az új hajtómûvel nagyon elmászik a láncvonal.

#1270
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts

Én is egy ösztõl tavaszig tartó munkábajárós szezon alatt vágtam haza egy hatos sort, meg új láncot, ezért döntöttem a zárt láncvédõ mellett, agyváltóval.
Nem igen mondaná meg a boltos, honnan szerezte be, de ha nem megy neked, esetleg küldhetek egyet, ha még tud hozni. 500(!) Ft volt, viszont kb. egy hétig állítgattam, mire jó lett (nagyjából)...
Ha meg nem lettek volna az öreg svájci vázon fülek, lehet, hogy sose jött volna össze.
Kemény mûanyag, és hátul patenttal nyílik.
Ilyen:


Csodaszép a gép, egy "baja" van: én szerintem sajnálnám kivinni recskelni a latyakban télen, olyan szép :)

#1271
bergg

bergg

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts
Köszi Rob!

Ha jól értem a válaszod akkor nem lehet az inter7-es agyváltót az alfine hajtómûvel alkalmazni :)
Nagyon nem is találok agyváltoshoz nagy fogszámú hajtómûvet akkor marad a fixisek által alkalmazott hajtómûvek.

#1272
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Nemrég láttam egy gyári (bmw vagy mercedes) bringán teljesen zárt rendszert, de az nagyon diszkrét volt, gyakorlatilag mûanyag zárt szelvénybõl volt a összerakva, plusz a lánckerekeken a tárcsák. Talán a probikeban volt bent a bringa. Én simán rakénék ilyet az enyémre, ha nem láncváltós lenne.

Amúgy mennyivel megy el többet a lánc teljesen zártan?

#1273
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
a válasz igen. alfine agyváltóval, mert ahhoz is 9-es lánc kell.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1274
bergg

bergg

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts
Sziasztok!

Shimanos inter 7 (sg-7c18) agyváltós gépen szertenék nagyobb hajtómûvet a mostaninál, hogy még jobban menjen a gépezet. Az Alfine 45 fogas hajtómûvet néztem, hogy maradjunk a shimano háza táján, de 9 sebességes narrow láncot ír, igy nem tudom, hogy párosítható e az agyváltóval. A segítséget elõre is köszönöm.
bergg

#1275
jfekete

jfekete

    vendég

  • fórumtag
  • 43 posts
Abszolút zsír, pont ilyen kellene nekem. (amúgy én is ugyanúgy, mint te meguntam, hogy minden tél után sor+lánccsere kell és ezért építettem át bõ egy hónapja agyváltóra, ezek szerint nem csak az én "agyhúgykövem" ez a dolog :))
Mindenképpen kellene a cucc, már lemondtam róla, hogy Bp-en meg tudom szerezni, privátban elküldöm az elérhetõségeimet, nagy segítség lenne, ha tudnál egyet szerezni. Az 500 Ft tényleg egy vicc, 1000-5000 között vesztegetik a semmire sem jó negyedekkora mûanyagdarabokat, és azokhoz is nekem kell bilincset gyártani, mert maximum csak egy középsõ tengelyre való felfogatót adnak hozzá, hátul meg lifeg az egész...
Nagyon köszönöm!
jfekete

#1276
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

Sziasztok!
Most, hogy jön a dzsuvás idõ újra elhatároztam, hogy teljesen körbeburkolom a láncot (természetesen agyváltós a hajtás, inter7). Láttam már ilyet a youtube-on, meg néhány régi holland bringán (fõleg vatera), de sajna sehol nem kapok Bp-en ehhez megfelelõ láncvédõt. Ebike, ridebike+ismertebb webshopok és környékbeli (VI-VIII ker) bringaboltok felhozatala siralmas láncvédõ fronton. Tud valaki tippet adni, hogy hol szerezhetek ilyet (38-as tányérom van, a vázam egy 89-es Csepel apollóból van, a méretek végett...)
Köszi
jfekete

Én is egy ösztõl tavaszig tartó munkábajárós szezon alatt vágtam haza egy hatos sort, meg új láncot, ezért döntöttem a zárt láncvédõ mellett, agyváltóval.
Nem igen mondaná meg a boltos, honnan szerezte be, de ha nem megy neked, esetleg küldhetek egyet, ha még tud hozni. 500(!) Ft volt, viszont kb. egy hétig állítgattam, mire jó lett (nagyjából)...
Ha meg nem lettek volna az öreg svájci vázon fülek, lehet, hogy sose jött volna össze.
Kemény mûanyag, és hátul patenttal nyílik.
Ilyen:
Feltöltött kép

You can never have "enough" bikes.


#1277
jfekete

jfekete

    vendég

  • fórumtag
  • 43 posts
Sziasztok!
Most, hogy jön a dzsuvás idõ újra elhatároztam, hogy teljesen körbeburkolom a láncot (természetesen agyváltós a hajtás, inter7). Láttam már ilyet a youtube-on, meg néhány régi holland bringán (fõleg vatera), de sajna sehol nem kapok Bp-en ehhez megfelelõ láncvédõt. Ebike, ridebike+ismertebb webshopok és környékbeli (VI-VIII ker) bringaboltok felhozatala siralmas láncvédõ fronton. Tud valaki tippet adni, hogy hol szerezhetek ilyet (38-as tányérom van, a vázam egy 89-es Csepel apollóból van, a méretek végett...)
Köszi
jfekete

#1278
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts

Nagyon nehéz ezt így összehasonlítani.
Agyváltót alapvetõen másra használsz, mint XTR v. X.0 rendszert. Ezek mtb felhasználásra, mocsokba, sárba, porba, 25%-os emelkedõn gyilkolva is sokáig jól mûködnek. XTR racsnisorommal (persze láncok cserélgetésével) jóval több, mint 20ezer km-t tudtam menni. Ha csak városban használtam volna, vajon meddig ment volna el ?
Ellenben haverom Rohloff agyváltóval montizott. Ott bizony kopott rendesen a fogaskerék és a lánctányér is. Mivel csak egy-egy keréken megy mindig a lánc, a por szépen gyûlt a hátsó és elsõ fogakon egy csodás olajos por massza formájában, ami nem tett jót az élettartamnak.
Viszont azt meg kell említeni, hogy a Rohloff szó nélkül bírta az éveken át tartó mtb nyúzást. Nagyon erõs szerkezet lehet.


Nem tudom, meddig ment volna el, ha csak városban használod. Szerintem 30-40 évig azért nem. (Miért gyakoriak a mai napig a napi használatú 30-40-50 éves agyváltók, és miért ritkák az ugyanilyen korú, napi használatú láncváltók pl.?) Itt amúgy is VÁROSI felhasználásról volt szó, nem sáros dzsuvában retkelésrõl, úgyhogy nem kell idekeverni az mtb-t.

Ezen kívül a Rohloffot se kell idekeverni, mert továbbra is VÁROSI felhasználásról beszélünk, ahova egy 800-1000 eurós agyváltó nem egyéb, mint pöcshosszabbítás, még akkor is, ha az embernek a III. kerületi Remetehegyre kell föltekergetnie.

#1279
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,688 posts

Szóval tulajdonképpen az agyváltó hosszú távon nem drágább, mert egy olyan agyváltó, amire rendesen odafigyelnek, nem túlzás, ha azt mondom, hogy 30-40 évig (!) minden további nélkül elmûködik - ez alatt az idõ alatt vajon hány láncváltókészletet koptat el a zember, még akkor is, ha XTR vagy Sram X.0 készletrõl van szó? :)

Nagyon nehéz ezt így összehasonlítani.
Agyváltót alapvetõen másra használsz, mint XTR v. X.0 rendszert. Ezek mtb felhasználásra, mocsokba, sárba, porba, 25%-os emelkedõn gyilkolva is sokáig jól mûködnek. XTR racsnisorommal (persze láncok cserélgetésével) jóval több, mint 20ezer km-t tudtam menni. Ha csak városban használtam volna, vajon meddig ment volna el ?
Ellenben haverom Rohloff agyváltóval montizott. Ott bizony kopott rendesen a fogaskerék és a lánctányér is. Mivel csak egy-egy keréken megy mindig a lánc, a por szépen gyûlt a hátsó és elsõ fogakon egy csodás olajos por massza formájában, ami nem tett jót az élettartamnak.
Viszont azt meg kell említeni, hogy a Rohloff szó nélkül bírta az éveken át tartó mtb nyúzást. Nagyon erõs szerkezet lehet. Nyilván ezért is kerül annyiba.
Marci

#1280
jfekete

jfekete

    vendég

  • fórumtag
  • 43 posts
Nagyon köszi a kimerítõ és érthetõ választ!

Üdv,
jfekete