Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Agyváltók

- - - - -

  • Please log in to reply
2484 replies to this topic

#1241
jfekete

jfekete

    vendég

  • fórumtag
  • 43 posts

Sziasztok!
Tudnátok nekem tippet adni, mi lehet a baja annak a váltónak, ami egy sachs spestro s7-es , és 1-4-ig vált (bár nem mindig ugrik be azonnal), aztán 5-7-ig elkezd visszafelé váltani szépen sorban. Sokat állt a bicikli valakinél, most került hozzám. Fújtunk bele WD40-et (ezt tanácsolták), és mivel kicsit így megbolygattuk, ezért már volt olyan eset, hogy rendesen mûködött, de aztán kattant egyet, és megint csak 4-ig vált. Mintha valami rugó kiugrana, vagy nem ugrana be...
Próbálkozzak még itthon valamivel -tipp?, vagy vigyem szerelõhöz?
Köszi elõre is a tippeket!


kboross kolléga eléggé keni-vágja a sachs-okat, ha nem néz be ide mostanában, akkor szerintem keresd privátban, ha tud biztosan segít.

#1242
KataiKata

KataiKata

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Sziasztok!
Tudnátok nekem tippet adni, mi lehet a baja annak a váltónak, ami egy sachs spestro s7-es , és 1-4-ig vált (bár nem mindig ugrik be azonnal), aztán 5-7-ig elkezd visszafelé váltani szépen sorban. Sokat állt a bicikli valakinél, most került hozzám. Fújtunk bele WD40-et (ezt tanácsolták), és mivel kicsit így megbolygattuk, ezért már volt olyan eset, hogy rendesen mûködött, de aztán kattant egyet, és megint csak 4-ig vált. Mintha valami rugó kiugrana, vagy nem ugrana be...
Próbálkozzak még itthon valamivel -tipp?, vagy vigyem szerelõhöz?
Köszi elõre is a tippeket!

#1243
jfekete

jfekete

    vendég

  • fórumtag
  • 43 posts

megnéztem, nálunk nincs készleten (ez elég speciális, ez a cikkszám csak ehhez az egyhez jó valami oknál fogva, és ugye ezt az agyat már egy ideje nem gyártják) - de németországból még elérhetõ, szóval rendeltem neked egyet. keress egy kiskert, szinte bármelyiket, amelyik hajlandó ilyen apróságokkal foglalkozni (ezek kétfélék, vagy a nagyok akik minden nap járnak csepelre/veszenk árut, vagy a kicsik akiknek minden vevõ számít) ha engem kérdezel, akkor reklám nélkül a városmajor utcai kis boltot ajánlom a budai oldalon és a baross utca 4-ben levõt a pesti oldalon. mire nálunk landol a cucc az ~2 hét.
ha a kisebb kupakon nincs szemmel látható sérülés, akkor felesleges cserélni.
a kollegára visszatérve pedig, elhiszem (látom) hogy sokat segít, de sajnos vannak alapvetõ szabályok ebben a homokozóban, amit kötelezõ betartani. ilyenek, hogy a) nem sértegetünk senkit B) fõleg nem moderátorokat


Szia rob!
Beszéltem a baross-ban lévõ kiskerrel még nem kaptak értesítést a porvédõrõl (Y35K06000). Meg tudod esetleg nézni, hogy mikorra várható?
Köszi
jfekete

#1244
jfekete

jfekete

    vendég

  • fórumtag
  • 43 posts
Sziasztok!

Pár szóban össze tudná nekem valaki foglalni, hogy melyek a fõ különbségek az Inter7 különbözõ típusai között? Konkrétan a 7c18, 7c20 és 7c21 érdekelne (áttételek, tömeg, tartósság, technikai megoldások, használható váltókarok esetleg tapasztalatok stb.)
Elõre is köszi
jfekete

#1245
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

Szia!
Nem vagyok szaki, de sokat olvasgattam errõl az agyról, és itt van néhány érdekes tapasztalat a nyomatékról (is): NuVinci N360 Review « The Lazy Rando Blog…
A lényeg, hogy egy nagydarab, 100 kiló körüli srác próbálgatta, külön tesztelte, hogy mikor és mennyit csúszik meg a szerkezet (jeleket tett a gumira és számolta, hogy adott áttételnél kijön-e a gyári elméleti fordulat, vagy van eltérés) és nem talált eltérést (csúszást) a terheletlen és nagyon terhelt (hegyen felfelé kiállva) üzem között. A gyári ajánlott érték a lánctányér/hátsó fogaskerék arányra minimum 1.8:1, ami jó, mert tudomásom szerint a "mezeibb" agyváltóknál ez általában 2:1 szokott lenni (javítson ki valaki, ha tévedek). Ez azt jelenti, hogy a gyártó által ajánlott felhasználási körülmények között ezen a minimális áttételen is még normálisan mûködik a váltó (nem tudsz akkora nyomatékot kifejteni, hogy gond legyen).
Kicsit lentebb ugyanitt egy Mike nevû kommentelõ is érinti ezt a témát és némi alapszámolgatás után szintén arra jut, hogy 1.8:1 -gyel 1 ember (mert ugye ezt tandemekbe is ajánlják) még a nyeregbõl kiállva sem tud kívül esni a normál használati nyomaték tartományon (persze ez empirikus számolgatás, konkrét nyomaték értékeket nem ad meg)
Szóval Nm értékkel nem tudok ugyan szolgálni, de azért emélem, hogy segítettem.


Istenem, mennyi "agyas" ember van itt ! De nem baj, az a jó!
Igaz, hogy ezekhez a cuccokhoz nem tudok hozzászólni, de nagyon tetszik és érdekel...
Mindig mindent elolvasok, még ha nem tudok is hozzászólni, ez örökké kedvenc témám.
Kösziii

You can never have "enough" bikes.


#1246
jfekete

jfekete

    vendég

  • fórumtag
  • 43 posts

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, hogy szerintetek mit bír ki nyomatékra, teljesítményre egy Nuvinci N360 agyváltó, mert lila gõzöm sincs, hogy honnan tudjam meg azt, hogy hol kezd el csúszni a szerkezet a felépítésébõl adódóan.
Ha nem tudjátok, esetleg valami agyváltós szakit tudnátok ajánlani Bp-en?
Tehát a kérdés: Mennyi a maximális nyomaték amit át tud vinni????

Üdv.


Szia!
Nem vagyok szaki, de sokat olvasgattam errõl az agyról, és itt van néhány érdekes tapasztalat a nyomatékról (is): NuVinci N360 Review « The Lazy Rando Blog…
A lényeg, hogy egy nagydarab, 100 kiló körüli srác próbálgatta, külön tesztelte, hogy mikor és mennyit csúszik meg a szerkezet (jeleket tett a gumira és számolta, hogy adott áttételnél kijön-e a gyári elméleti fordulat, vagy van eltérés) és nem talált eltérést (csúszást) a terheletlen és nagyon terhelt (hegyen felfelé kiállva) üzem között. A gyári ajánlott érték a lánctányér/hátsó fogaskerék arányra minimum 1.8:1, ami jó, mert tudomásom szerint a "mezeibb" agyváltóknál ez általában 2:1 szokott lenni (javítson ki valaki, ha tévedek). Ez azt jelenti, hogy a gyártó által ajánlott felhasználási körülmények között ezen a minimális áttételen is még normálisan mûködik a váltó (nem tudsz akkora nyomatékot kifejteni, hogy gond legyen).
Kicsit lentebb ugyanitt egy Mike nevû kommentelõ is érinti ezt a témát és némi alapszámolgatás után szintén arra jut, hogy 1.8:1 -gyel 1 ember (mert ugye ezt tandemekbe is ajánlják) még a nyeregbõl kiállva sem tud kívül esni a normál használati nyomaték tartományon (persze ez empirikus számolgatás, konkrét nyomaték értékeket nem ad meg)
Szóval Nm értékkel nem tudok ugyan szolgálni, de azért emélem, hogy segítettem.

#1247
bilstein

bilstein

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, hogy szerintetek mit bír ki nyomatékra, teljesítményre egy Nuvinci N360 agyváltó, mert lila gõzöm sincs, hogy honnan tudjam meg azt, hogy hol kezd el csúszni a szerkezet a felépítésébõl adódóan.
Ha nem tudjátok, esetleg valami agyváltós szakit tudnátok ajánlani Bp-en?
Tehát a kérdés: Mennyi a maximális nyomaték amit át tud vinni????

Üdv.

#1248
jfekete

jfekete

    vendég

  • fórumtag
  • 43 posts
Sziasztok!

Nem a reklám helye, de valaki az apróban agyváltó szerelést hirdet Bp-en:
http://apro.bikemag....les-l41981.html

Van valakinek tapasztalata velük?

Köszi.

#1249
jfekete

jfekete

    vendég

  • fórumtag
  • 43 posts

megnéztem, nálunk nincs készleten (ez elég speciális, ez a cikkszám csak ehhez az egyhez jó valami oknál fogva, és ugye ezt az agyat már egy ideje nem gyártják) - de németországból még elérhetõ, szóval rendeltem neked egyet. keress egy kiskert, szinte bármelyiket, amelyik hajlandó ilyen apróságokkal foglalkozni (ezek kétfélék, vagy a nagyok akik minden nap járnak csepelre/veszenk árut, vagy a kicsik akiknek minden vevõ számít) ha engem kérdezel, akkor reklám nélkül a városmajor utcai kis boltot ajánlom a budai oldalon és a baross utca 4-ben levõt a pesti oldalon. mire nálunk landol a cucc az ~2 hét.
ha a kisebb kupakon nincs szemmel látható sérülés, akkor felesleges cserélni.
a kollegára visszatérve pedig, elhiszem (látom) hogy sokat segít, de sajnos vannak alapvetõ szabályok ebben a homokozóban, amit kötelezõ betartani. ilyenek, hogy a) nem sértegetünk senkit B) fõleg nem moderátorokat


OK, köszi a segítséget, akkor a baross lesz a nyerõ, majd hivatkozom rátok. A fém kupak ránézésre sértetlen.

#1250
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Nagyon köszi, rob!
Nekem úgy nézem, hogy csak nagyobb, mûanyag kupak kell , ez a Y35K06000. Tapasztalatod szerint van esélye, hogy a kisebb, alatta lévõ fém kupakot is érdemes cserélnem?
Privátban tudsz ajánlani olyan kiskert Bp-en, ahol jó eséllyel próbálkozhatok? (más márkánál futottam már bele olyanba, hogy a hivatalos kiskerek közül a 15. volt hajlandó foglalkozni velem egy hasonló esetben).
Azt meg külön sajnálom, ez a kérdésem így felkavarta az állóvizet és ezt most Konnektor bánja, jó srác, sokat segít másoknak, ahogy látom. Peace!

megnéztem, nálunk nincs készleten (ez elég speciális, ez a cikkszám csak ehhez az egyhez jó valami oknál fogva, és ugye ezt az agyat már egy ideje nem gyártják) - de németországból még elérhetõ, szóval rendeltem neked egyet. keress egy kiskert, szinte bármelyiket, amelyik hajlandó ilyen apróságokkal foglalkozni (ezek kétfélék, vagy a nagyok akik minden nap járnak csepelre/veszenk árut, vagy a kicsik akiknek minden vevõ számít) ha engem kérdezel, akkor reklám nélkül a városmajor utcai kis boltot ajánlom a budai oldalon és a baross utca 4-ben levõt a pesti oldalon. mire nálunk landol a cucc az ~2 hét.
ha a kisebb kupakon nincs szemmel látható sérülés, akkor felesleges cserélni.
a kollegára visszatérve pedig, elhiszem (látom) hogy sokat segít, de sajnos vannak alapvetõ szabályok ebben a homokozóban, amit kötelezõ betartani. ilyenek, hogy a) nem sértegetünk senkit B) fõleg nem moderátorokat

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1251
jfekete

jfekete

    vendég

  • fórumtag
  • 43 posts

Nem tudom, de én ha másképp nem menne, próbálnék mondjuk esztergáltatni. Nem egy bonyolult forma, esetleg kicsit kifelé vastagabb lenne.


Köszi, elõbb megpróbálok gyárit szerezni, aztán hanem megy...
Mondjuk ez egy darab mûanyag, és pont a másik kupakra ráfeszülõ része sérült annyira, hogy hiába vinném el mintának az esztergályoshoz, valszeg csak a fejét vakargatná, vagy mosolyogva sok sikert kívánna és ajtót mutatna...

#1252
jfekete

jfekete

    vendég

  • fórumtag
  • 43 posts
Nagyon köszi, rob!
Nekem úgy nézem, hogy csak nagyobb, mûanyag kupak kell , ez a Y35K06000. Tapasztalatod szerint van esélye, hogy a kisebb, alatta lévõ fém kupakot is érdemes cserélnem?
Privátban tudsz ajánlani olyan kiskert Bp-en, ahol jó eséllyel próbálkozhatok? (más márkánál futottam már bele olyanba, hogy a hivatalos kiskerek közül a 15. volt hajlandó foglalkozni velem egy hasonló esetben).
Azt meg külön sajnálom, ez a kérdésem így felkavarta az állóvizet és ezt most Konnektor bánja, jó srác, sokat segít másoknak, ahogy látom. Peace!

#1253
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Nem sok jóval kecsegtetlek, a Shimano agyváltóinak alkatrészkínálata a legenyhébb fogalmak szerint is szar. A Paul Lange Kft. a magyar képviselet, néhány surmó kis paraszt személyében.

az egyik surmó kis paraszt én vagyok. ez a beszólásod neked pedig 2 hét gondolkodási idõt jelent, a fórumtól távol. addig lesz idõd gondolkozni, kit és hogyan sértegetsz.

Sziasztok!

Pár napja sikeresen leugrasztottam a láncomat egy padkánál és sajnos befelé esett, így alaposan megdarálta az Inter7-esem (SG-7C18) porvédõ kupakját. Nem találtam ilyet a webshopokban, tudja esetleg valaki, hogy lehet-e ezt külön kapni?
Köszi
jfekete

holnap megnézem mi a cikkszáma, és hogy elérhetõ-e
a webshopok általában nem veszik fel az apróalkatrészeket, csak shimano-ból több, mint 10.000 különbözõ féle létezik, és ez csak egy márka... de ha odatelefonálsz valahová, biztos tudnak segiteni.
szerk: két porvédõje van, az egyik cikkszáma Y35K06000 a másiké Y33Z26000
robbantott ábra itt: http://techdocs.shim...69830702946.pdf

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1254
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

Sziasztok!

Pár napja sikeresen leugrasztottam a láncomat egy padkánál és sajnos befelé esett, így alaposan megdarálta az Inter7-esem (SG-7C18) porvédõ kupakját. Nem találtam ilyet a webshopokban, tudja esetleg valaki, hogy lehet-e ezt külön kapni?
Köszi
jfekete

Nem tudom, de én ha másképp nem menne, próbálnék mondjuk esztergáltatni. Nem egy bonyolult forma, esetleg kicsit kifelé vastagabb lenne.

You can never have "enough" bikes.


#1255
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
#trollveszely
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1256
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts

Sziasztok!

Pár napja sikeresen leugrasztottam a láncomat egy padkánál és sajnos befelé esett, így alaposan megdarálta az Inter7-esem (SG-7C18) porvédõ kupakját. Nem találtam ilyet a webshopokban, tudja esetleg valaki, hogy lehet-e ezt külön kapni?
Köszi
jfekete


Nem sok jóval kecsegtetlek, a Shimano agyváltóinak alkatrészkínálata a legenyhébb fogalmak szerint is szar. A Paul Lange Kft. a magyar képviselet, néhány surmó kis paraszt személyében.

#1257
jfekete

jfekete

    vendég

  • fórumtag
  • 43 posts
Sziasztok!

Pár napja sikeresen leugrasztottam a láncomat egy padkánál és sajnos befelé esett, így alaposan megdarálta az Inter7-esem (SG-7C18) porvédõ kupakját. Nem találtam ilyet a webshopokban, tudja esetleg valaki, hogy lehet-e ezt külön kapni?
Köszi
jfekete

#1258
nicecleanpot

nicecleanpot

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts
köszönöm!

#1259
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

köszi, a hernyócsavar nem tudom mi, de gondolom van ebben a kis fekete alkatrészben valami, ami a sima bowdent megszorítja, így nem kell a végére olyan kis vastagabb pecek. viszont a váltókarban lévõ bowdenvégen is egy hasonló méretû pecek van, és nem tudom, hogy ilyen bowdent lehet e kapni, vagy oda passzol a mezei váltóbowden is? bocs az értetlenségért.

Simán, max kicsit megreszelgeted az ólmot a bowden végén (mezei Wáltóbovden ;))
Ha nem Sachs, hanem az utángyártott váltókar, még reszelni sem kell, elfér simán.

You can never have "enough" bikes.


#1260
nicecleanpot

nicecleanpot

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts
köszi, a hernyócsavar nem tudom mi, de gondolom van ebben a kis fekete alkatrészben valami, ami a sima bowdent megszorítja, így nem kell a végére olyan kis vastagabb pecek. viszont a váltókarban lévõ bowdenvégen is egy hasonló méretû pecek van, és nem tudom, hogy ilyen bowdent lehet e kapni, vagy oda passzol a mezei váltóbowden is? bocs az értetlenségért.