Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Agyváltók

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2484 hozzászólás a témában

#761
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Jóemberek!
Shram S7 clickboxot keresek sürgõsen!Új és használt is szóba jöhet...csak legyen.Na meg persze mûködjön


Katt
Nem olcsó... Sachs S7-esé, de jó lesz!

You can never have "enough" bikes.


#762
Dömper

Dömper

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
Jóemberek!
Shram S7 clickboxot keresek sürgõsen!Új és használt is szóba jöhet...csak legyen.Na meg persze mûködjön

#763
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
ez esetben max a tolorud lehet erde.
vagy az agyban meg sincs minden rendben.sebessegvalaszto blokk mozgato rugo is okozhatja az emlitett problemat.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#764
bodispali

bodispali

    vendég

  • fórumtag
  • 64 hozzászólás
Kboross jóvoltából cseréltem bonthatóra.
Akkor nem buzerálom szét a boxot, nincs most lelki erõm szarakodni a rugóval. Egyébként ma melóba jövet egyszer felváltottam hetesbe véletlenül, de utána is mûködött a váltás oda-vissza is. Lehet csak be kell járatódnia.

#765
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
a karmokat nem kell allitgatni azok szepen beallnak amikor osszeszereled.

a nagyobb gond a tekercsrugoval van ami cseveli a butykos dobot.
eleg nehez helyere tessekelni.

de neked nem fix szereleked volt?vagy mar cserelted bonthatora?

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#766
bodispali

bodispali

    vendég

  • fórumtag
  • 64 hozzászólás
Lehet, hogy a bowden szorul valahol. A Clickbox-ot hogy lehet szétszedni? kitekertem a 3 csavart, de nem akart szétjönni.
Ha sikerülne szétszedni, akkor a kis kalapácsokat, amik a váltást vezérik milyen állásban kell visszarakni, hogy jól mûködjön a vezérlés. (ha jól gondolom egy bütykös tengely szabályozza a karok állását.)

#767
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
En nem egeszen ertem amt irtal de ha kitisztitottad az agyak akkor szerelek lesz a ludas.
Lehet bovden szorul a hazaban vagy a valtokarban. Esetleg a rudazat elhajlott.
Talan a boxban a csevelorugo faradt el.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#768
bodispali

bodispali

    vendég

  • fórumtag
  • 64 hozzászólás
hétvégén szétkaptam az s7-emet, mert már nagyon látszott rajta, hogy tél van, meg érzésre is jó õtletnek látszott a tisztítás. A jutalmam az, hogy most tényleg nagyon finoman jár az egész, viszont azóta a váltással lett egy súlyos problémám: 7-esbõl visszafelé csak 6ig vált, utána valami beáll. Ha csak 6ib váltok fel, akkor utána megy az 5-4-3-2-1 oda-vissza. Ha így megszorul, akkor a klickbox levétele orvosolja a problémát de csak akkor, ha nem 7esben van. Ha újra felváltok 7ig akkor megint beáll. A kis ablakon lesve úgy tûnik, hogy ilyenkor a klickboxban sem fordul a bowden dobja. Ha lekapod, akkof bowden helyrerántja a dobot is. szerintetek mi lehet a baj?

#769
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

ez a mai egy kicsit meselosebb post lett.a lenyeg hogy hogyan tegyuk kompatibilisse a mai valtobovdeneket a regi dreigang szerelekevel.

aki hasznalt mar regi dreigangot biztos latta hogy a bovden vege nem a szokvanyos olom fej hanem egy rez huvely.
ha bovdent akarunk cserelni akkor vagy reszelgethetunk vagy relativ dragan sok utanajaras utan szerezhetunk utan gyartottat.vagy nem.

nekem nincs turelmem sem eszkozom reszelni.ha meg megis lenne es "elszabom" mehet az egesz a kukaba.
igy arra gondoltam hogy egy bovden veget fogok az itthon kajlodo epoxival megerositve rez huvellye alakitani.
talaltam egy specialis bovdenveget aminek nem a szaja hanem a vege peremes.igy az szepen beleakadhat a neki szant vajatba es teszi a dolgat.

recept:vettem a bovdent levagtam rolla az olom fejet es beragasztottam a bovdenvegbe amit utana racsiptem egy fogoval a bovdenre.
a kepeken jol latszik hogy menyire nem latszik:Dpont ez volt a cel.

Feltöltött kép
Feltöltött kép

fontos hogy epoxival is megerositsuk a kapcsolatot a bovden es a veg kozt.egy forumtars megprobalta nelkule de nem tartotta a bovdent.


Ez jó eljárásnak tûnik, bár szerintem nem macerásabb egy szimpla bowden váltókar felõli végét megreszelni, (sarokköszörûvel két perc) másik végére meg a csavaros mûanyag közdarabot megvenni.
Régebben présfogóval csinálunk két végû, rézhüvelyes bowdent is, nem volt egyszerû a pontos hosszt beállítani. Sajnos a fogó nem az enyém, és nehézkes a hozzáférés....

You can never have "enough" bikes.


#770
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
ez a mai egy kicsit meselosebb post lett.a lenyeg hogy hogyan tegyuk kompatibilisse a mai valtobovdeneket a regi dreigang szerelekevel.

aki hasznalt mar regi dreigangot biztos latta hogy a bovden vege nem a szokvanyos olom fej hanem egy rez huvely.
ha bovdent akarunk cserelni akkor vagy reszelgethetunk vagy relativ dragan sok utanajaras utan szerezhetunk utan gyartottat.vagy nem.

nekem nincs turelmem sem eszkozom reszelni.ha meg megis lenne es "elszabom" mehet az egesz a kukaba.
igy arra gondoltam hogy egy bovden veget fogok az itthon kajlodo epoxival megerositve rez huvellye alakitani.
talaltam egy specialis bovdenveget aminek nem a szaja hanem a vege peremes.igy az szepen beleakadhat a neki szant vajatba es teszi a dolgat.

recept:vettem a bovdent levagtam rolla az olom fejet es beragasztottam a bovdenvegbe amit utana racsiptem egy fogoval a bovdenre.
a kepeken jol latszik hogy menyire nem latszik:Dpont ez volt a cel.

Feltöltött kép
Feltöltött kép

fontos hogy epoxival is megerositsuk a kapcsolatot a bovden es a veg kozt.egy forumtars megprobalta nelkule de nem tartotta a bovdent.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#771
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
egy sima markolatot vagj meretre.a szarvnak meg sincs koze a markolathoz.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#772
hubidubi

hubidubi

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Hello

Nexus agyváltóhoz milyen markolatot tudtok ajánlani? Itt csak jobb oldalon van markolatváltó, ami miatt csak nagyon elenyészõ kínálatot találtam. Mindenképpen olyan markolatot szeretnék, amihez lehet szarvat is rakni (vagy magában tartalmazza). Eddig az Ergonnak láttam ilyen markolatait, amik kicsit drágák voltak és egyik boltban sem láttam olyan, ami nekem kellett volna.

#773
oOBALAOo

oOBALAOo

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Azért a triálozás kicsit más,mint a hobbi terepezgetés..:)
Mindegy, kipróbálom.Rohloff-ra nincs pénzem.
A NuVinchi 360-t nézegettem még, de az sem olcsó mulatság...

#774
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
Van bizony de arra egy valto vedo egy jo megoldas.
Most beszeltem trialos ismerossel. 2 silent agy hulott szet allatta.mondjuk te nem trialoznal vele de azert tudj rola.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#775
oOBALAOo

oOBALAOo

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

mivel silent clutch es nem kalapacsok adjak at az agyhazba az erot igy talan jobban birja mint a sima nexus, de rengeteg agyat lattam trialosoknal aminek a haza egyszeruen korberepedt a gorgok felett.
gondolom 3 sebesseggel durva terep nem lesz de azert csak ovatosan.figyelj hogy terhelesnel ne valts meg ha engedi is a gyarto.


Ezen is olyan kiálló bigyó van oldalt?Az elég sérülékenynek néz ki...

#776
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
akkor van ket 7-es-em:D

kozben logosra allitottam a konuszt es jo lett.eleg gaz a sachs nal egybol mehet feszesre.

edit:tevedtem logyog az egesz pedig alig finomitottam.
hatarozottan szar ez a sturmey.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#777
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

egyik konusz sem fix.egyedul a napkerek.ezert is nehez ugy beloni a konuszokat hogy a napkerek pont a bolygomukerekek alatt legyen meg persze a kuplung mozgato blokja is jo helyen legyen.
bar van egy kis perem a tengelyen fek oldalon ami ellentart a bolygomu haznak (ilyenkor pont jo a pozicioja a napkereknek es a kuplunk blokknak) igy hajtas oldalrol ra lehet tekerni a konusz de raszornitani nem lehet mert a perem raszorul a napkerek hazra.
a szorulast elkerulendo lazara huzni a konusz hajtas oldalon az egesz be az agyhazba es a dobfeket elvalaszto fal fek feloli oldalarol kell betekerni a fek feloli konuszt.es lehet imatkozni hogy a napkerek es a kuplunk mozgato blokk nem maszott el nagyon a helyerol.
mindezt megoldhattak volna ha a hajtas oldali konusz fix es a napkerek egy stiftel rogzulne.

de a valtas mechanikaja meg igy is tetszik.az 1.sebesseg kicsit hasonlot az automatic 2. sebessegehez csak itt mi huzzuk vissza a kalapacsokat nem a ropsuly.
csak ne keljen szerelni.
Még egy pont a Sachs-nak !!! :)
kerdes:a sram s7.-es szereleket es tolorudjat hasznalhatom sachs s7.-en?
Simán !

;).

You can never have "enough" bikes.


#778
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
nem a shimano gyz-as agyaknal kell a konuszt logosra allitani.
ez persze nem gyz-as de logossag itt is megoldas lehet.most fogok nekiallni es jelentem az eredmenyt.

egyik konusz sem fix.egyedul a napkerek.ezert is nehez ugy beloni a konuszokat hogy a napkerek pont a bolygomukerekek alatt legyen meg persze a kuplung mozgato blokja is jo helyen legyen.
bar van egy kis perem a tengelyen fek oldalon ami ellentart a bolygomu haznak (ilyenkor pont jo a pozicioja a napkereknek es a kuplunk blokknak) igy hajtas oldalrol ra lehet tekerni a konusz de raszornitani nem lehet mert a perem raszorul a napkerek hazra.
a szorulast elkerulendo lazara huzni a konusz hajtas oldalon az egesz be az agyhazba es a dobfeket elvalaszto fal fek feloli oldalarol kell betekerni a fek feloli konuszt.es lehet imatkozni hogy a napkerek es a kuplunk mozgato blokk nem maszott el nagyon a helyerol.
mindezt megoldhattak volna ha a hajtas oldali konusz fix es a napkerek egy stiftel rogzulne.

de a valtas mechanikaja meg igy is tetszik.az 1.sebesseg kicsit hasonlot az automatic 2. sebessegehez csak itt mi huzzuk vissza a kalapacsokat nem a ropsuly.
csak ne keljen szerelni.

kerdes:a sram s7.-es szereleket es tolorudjat hasznalhatom sachs s7.-en?

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#779
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

a fekkel nincs baj.ugy fog mint a korban hozza illo patkofekek.szarul.
regebben olvastam hogy a shimano konuszt is lazara kell alitani es a gyz huzza ra feszesre.holnap megprobalom igy csinalni.

a szerkezet viszont lenyugozott.a 3. sebesseg kapcsolasa egeszen mas mint a sachsnal.vagy csak en latom masnak mindenesetre jo volt megismerni.


gyz=gyorszár ???
Ez nem gyorszáras, gondolom...
Viszont eszembe jutott még valami. Nem ismerem annyira ezeket az agyakat, de a Sachs-ból kiindulva, itt is lehet egy fix oldali kónusz, nem ?
Milyen tipus pontosan ?
Ja és a dobfék alá gondolom távtartó kell, vagy a tengelyen van menetvégzõdés vagy váll ?

You can never have "enough" bikes.


#780
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
mivel silent clutch es nem kalapacsok adjak at az agyhazba az erot igy talan jobban birja mint a sima nexus, de rengeteg agyat lattam trialosoknal aminek a haza egyszeruen korberepedt a gorgok felett.
gondolom 3 sebesseggel durva terep nem lesz de azert csak ovatosan.figyelj hogy terhelesnel ne valts meg ha engedi is a gyarto.

regi/hibas agyvaltokat veszek.