Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Agyváltók

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2484 hozzászólás a témában

#701
bodispali

bodispali

    vendég

  • fórumtag
  • 64 hozzászólás
Az áttétel valóban lájtinak tûnt, de akkor még meg voltam róla gyõzõdve, hogy a 3-asban vagy a 4-esben kellene síkon jónak lennie. Utána olvastam a sheldonbrown.com-on agyváltós cikket és abban az volt hogy az áttételt úgy kell belõni, hogy a második legnehezebb fokozatban síkon kényelmesen tudj haladni. Most nekem kb úgy néz ki, hogy olajozott lánccal faszára belõtt guminyomással kb 24-es átlagsebességgel haladok (elindulás megállást nem számítva) 6-osban (ezt mondhatjuk utazótempónak. Ha jön egy kellemesebb lankás lejtõ, akkor váltok egy 7.-et és akkor lehet menni 40-nel, utána meg úgy is gurulok :) Felfelé meg a meredekebb emelkedõkön azért bõven fel lehet tekerni.
Viszont azt megfigyeltem, hogy a hajtáshatékonyság lényegesen kisebb a kis áttételeknél (nem lesz annyival könnyebb tekerni, mint az áttétel szerint lenne.)
Lehet a 22-es fogast kipróbálnám...

#702
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
csak valtokart csinalsz vagy megprobalod a boxot is?

vagy mi ez a csel?:D

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#703
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

sram s7 szerelek bovdenhuzasa.
1.-58mm
2.-48mm
3.-42mm
4.-33mm
5.-22mm
6.-11mm
7.-00mm

probaltam a leheto legpontosabban lemerni.meg gondolkozom hogy a rendelkezesre allo eszkozokkel hogy tidnek pontosabban merni.


Köszi szépen, feljegyzem, hátha sikerül a csel !!!

You can never have "enough" bikes.


#704
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
sram s7 szerelek bovdenhuzasa.
1.-58mm
2.-48mm
3.-42mm
4.-33mm
5.-22mm
6.-11mm
7.-00mm

probaltam a leheto legpontosabban lemerni.meg gondolkozom hogy a rendelkezesre allo eszkozokkel hogy tidnek pontosabban merni.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#705
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
irj ra palira neki lehet megvan meg a regi szereleke.abbol a box meg hasznalhato.

esetleg legyarthato a box de mindenkepp nehezebb lenne mint egy kart.
de ha igy dontenel akkor a fokozat pozicionalot a boxba tedd es barmilyen sis es karral hasznalhatod.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#706
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

a heten megmerem neked.
boxot sikerult szerezni?


Köszi. Box sincs még, de elõbb-utóbb lesz valahogyan...

You can never have "enough" bikes.


#707
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
a heten megmerem neked.
boxot sikerult szerezni?

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#708
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás
Van-e tippetek, honnan tudhatnék meg pontos adatot arról, hogy Sachs S7 váltókar hány mm-t húz a bowdenen fokozatonként ?
Gyártanék/tatnék egy egyedi, vázcsõre szerelhetõ váltókart, a régi Shimano 3ccc kar mintájára. Ez ilyen csapágygolyós-rugós-furatos pozicionálású...

You can never have "enough" bikes.


#709
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
igen arra emlekszem.feltunoen alacsony volt az etteteled.
panaszkodtal is ra.de ezek szerint megbaratkoztal vele.
ha megsem akkor van itthon ket sachs fogaskerek.
egyik 22 masik 18 fogas.le tudjuk cserelni.

barmikor beugorhatsz.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#710
bodispali

bodispali

    vendég

  • fórumtag
  • 64 hozzászólás
nekem 42/24 van rajta, és ezzel hetesben megyek 26-27 km/h val tartósan, illetve pl feltekertem vele a Gábor Áronon hûvösvölgy felöl egyes-kettesben.
Valamikor be kellene hozzád ugranom...

#711
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
az alatt ha jol elmekszem fem van tehat max diszito okokbol tettek oda muanyagot.

egyebkent keszul az agyvaltora szerelheto szijhajtas.egy eve huzodik de orulok hogy vartam vele mert csomo hasznos dolgot megtudtam ezalatt.
azota keszult egy "prototipus" es mukodik.
csak a vegso attetelet kellene kitalalni.
s7 agy 28 colos budai terep.otletek?

en a lighti 2.0 melett vogsolok.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#712
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

A 4 s7 kozul ami a kezemben jart csak a sram volt olyan allapotban aminel nekiestem volna annak a muanyag csavarnak.az egyik sachsnal meg probalkoztam de nekem sem toleralta a muanyag.
Hagyd bent.a napkerek fixalo blokk amugy is kiszedheto ha csavarhuvoval benyulsz a tebgely oldalso valyataba es hatrahuzod a rugot.a rugo alatt meg wd40 el kifujatod a genyat.

A tengelyveg csavar es a hajtas oldali sebessegvalaszto blokk alatete muanyag a sach nal.
de melyik a harmadik?nem emlekszem.
Sramnal van meg egy gyuru amit multkor targyaltunk az muanyag.


Valamivel még lehet, hogy beáztatom azt a francos csavart, mielõtt feladnám.
A harmadik mûanyag a kontrakar felõli porvédõ a Super7 felirattal :) !

You can never have "enough" bikes.


#713
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
A 4 s7 kozul ami a kezemben jart csak a sram volt olyan allapotban aminel nekiestem volna annak a muanyag csavarnak.az egyik sachsnal meg probalkoztam de nekem sem toleralta a muanyag.
Hagyd bent.a napkerek fixalo blokk amugy is kiszedheto ha csavarhuvoval benyulsz a tebgely oldalso valyataba es hatrahuzod a rugot.a rugo alatt meg wd40 el kifujatod a genyat.

A tengelyveg csavar es a hajtas oldali sebessegvalaszto blokk alatete muanyag a sach nal.
de melyik a harmadik?nem emlekszem.
Sramnal van meg egy gyuru amit multkor targyaltunk az muanyag.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#714
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás
Szétkaptam az S7-et, nagyszerû állapot van belül, nem sokat futott !
Viszont a tengely jobb végében levõ mûanyag csavar megfogott. Persze, hogy megfordult benne a csavarhúzó. Hogy szedjem ki ?
Ami egyedül nem tetszett, a három darab mûanyag alkatrész...

You can never have "enough" bikes.


#715
bodispali

bodispali

    vendég

  • fórumtag
  • 64 hozzászólás
a két pálca szabadon csúszik egymásban. viszont elképzelhetõnek tartom, hogy a vezérlõ karok a clickboxban nincsenek a helyükön...
Még egy tapasztalata van a tegnapi szerelésnek:
A clickbox és bowdenház illeszkedésénél a tél folyamán sok szennyezõdés, illetve sós víz jutott be a bowdenházbakb 13-15 cm hosszan.Érdemes mindent megtenni ennek a résznek a tömítése/védelme érdekében, hogy valóban idõjárás független legyen a rencer hosszú távon is.

#716
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
en mondtam hogy ha a vezerles es az agy jo akkor a ket palca lehet szorul egymasban es ezert nem tudja az agy rugoja visszatolni a palcakat.

ha a boxban a spiral rugo szep feszes es konnyen cseveli a dobot akkor en nem szerelgetnem.
mar csak azert sem mer egy oras muvelet a rugora visszaoperalni a dobot.vagy en vagyok bena de hogy semmi se seruljon (mivel az egesz muanyag) eleg korultekintoen kell eljarni.

probald meg azt hogy a rugot elofeszited.

de ha nagyon muteni akarsz itt egy link: SRAM S7 Schaltungsprobleme - MTB-News.de - IBC

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#717
bodispali

bodispali

    vendég

  • fórumtag
  • 64 hozzászólás
emlékeztek még a múltkori problémámra az s7-tel? (hogy nem vált visszafelé hetesbõl.)
A váltókar bowden clickbox hármas kizárva, mert mindegyik mûködik, ha nincs felrakva. Szétszedtem, összeraktam, megolajoztam, meg minden.
Lehet hogy magának az agyváltónak hiányzik a kosz :)
A következõ réteg, amit lehet hogy érdemes lenne megvizsgálni az a kis piros basz-váltóvezérlõ rudazat trilógia. Belül az agyváltóban nem tudom, hogy mi más lehetne, amivel baj van.
Azért gyanakszom erre a társaságra, mert, ha leszedem a clickbox fedelét és megpiszkálom, rásegítek a bowdenorsóra, akkor az beugrik a váltókar által megadott pozícióba. Olyan mintha valahogy a pecek-csövecske-vezérlõkarok összeszorulnának, nem engednék egymást jól mozogni...
Nincs valami videó a rugós clickbox szétszedésérõl?
Bármi egyéb tanácsot szívesen fogadok!

#718
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Igen, közben én is beleástam magam kicsit a témába, és szintén arra jutottam, hogy pénztárcabarátabb lenne megmaradni a láncváltónál és esetleg beszerezni valami rozzant bringát a lucskos-mocskos téli hónapokra. :)

Mindenesetre köszi mégegyszer a segítségeteket!

Nincs mit, szivesen !

You can never have "enough" bikes.


#719
Rass87

Rass87

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

A ridelife által leírtakkal egyetértek, de egy fontos dolog kimaradt !
A lánc és lánckerekek védelme így is fontos, ehhez meg egy jó zárt láncvédõ kellene. Ez elég macerás, fõleg egy monti geometriára...
A másik; az agyváltók még a hobbi szintû terpezést sem igazán szeretik...
Plusz egy ilyen széles áttételtartomány lefedésére alkalmas agy eléggé horror árú.
Lehet, hogy jobban járnál egy második bringával, nem ?


Igen, közben én is beleástam magam kicsit a témába, és szintén arra jutottam, hogy pénztárcabarátabb lenne megmaradni a láncváltónál és esetleg beszerezni valami rozzant bringát a lucskos-mocskos téli hónapokra. :)

Mindenesetre köszi mégegyszer a segítségeteket!

#720
nicecleanpot

nicecleanpot

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás
köszi, majd próbálkozom.