Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Agyváltók

- - - - -

  • Please log in to reply
2484 replies to this topic

#341
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

sejtem melyikkel van a bibi.

bucketba fel is toltam a fotojat.

kivancsi leszek hogy egyzeni fog e a kettonk gyanuja.

 

beeloztel:D

ugyan erre gyanakodtam.holnap akkor ki is gyerelem a regire.

Mindazonáltal nagyon érdekelne, miért tervezték át ilyenre ?!?


You can never have "enough" bikes.


#342
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts

sejtem melyikkel van a bibi.

bucketba fel is toltam a fotojat.

kivancsi leszek hogy egyzeni fog e a kettonk gyanuja.

 

beeloztel:D

ugyan erre gyanakodtam.holnap akkor ki is gyerelem a regire.


Edited by ridelife, 2014. February 03. - 20:02.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#343
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

IMG_20140203_173548083%255B1%255D.jpg

 

A bal egy régebbi H3111 es Sachs-ból van, a jobb a bűnös alkatrésze a Spectro T3-nak.

Látható a különbség.

Megoldás: Szerencsére a kettő teljesen csereszabatos, így cserélni kell és kész is van !


Edited by kboross@t-online.hu, 2014. February 03. - 19:56.

You can never have "enough" bikes.


#344
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

vettem egy sachs spectro T3-as agyat.

a tipusjeloles gondolom a ceg felvasarlas zavaros idoszaka miatt ilyen kusza.

(pl van s7-em aminek a kontra karjan sram beutes van de az agyhazon mar sachs spectro S7)

 

a problema a 3-asal hogy ha 3.-ban kontrazva a kuplung atugrik 2-be (a valto lancot kitolja).

ez nem zavarja a fek mukodeset es ha ujra tekerek visszaugrik 3-ba.

ez az elso dreigangom.masnal is elofordult mar hasonlo?normalis?(szerintem nem az)

 

u.i:szetszedtem de semmi rendelleneset nem talaltam.

Nekem megvolt ugyanez.

Nem kis idegbaj volt, mire rájöttem, hogy mi a baja !

Este fotóval illusztrálom, látványos lesz...

(Több ilyen agyat néztem azóta, mind ezt csinálta, csúnya kontrukciós hiba szerintem...)


Edited by kboross@t-online.hu, 2014. February 03. - 13:20.

You can never have "enough" bikes.


#345
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts

vettem egy sachs spectro T3-as agyat.

a tipusjeloles gondolom a ceg felvasarlas zavaros idoszaka miatt ilyen kusza.

(pl van s7-em aminek a kontra karjan sram beutes van de az agyhazon mar sachs spectro S7)

 

a problema a 3-asal hogy ha 3.-ban kontrazva a kuplung atugrik 2-be (a valto lancot kitolja).

ez nem zavarja a fek mukodeset es ha ujra tekerek visszaugrik 3-ba.

ez az elso dreigangom.masnal is elofordult mar hasonlo?normalis?(szerintem nem az)

 

u.i:szetszedtem de semmi rendelleneset nem talaltam.


Edited by ridelife, 2014. February 02. - 14:41.

  • kboross@t-online.hu likes this

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#346
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts

Az a típus, amit a srác linkelt, tudtommal nem készült agyváltóval. Sima kontrás egysebességes agy van benne. Hollandiában az ilyen kinézetű bringák is agyváltósak, de a mi piacunk túl árérzékeny volt hozzá... (Az én PCS-mat 3000Ft-ért vettem '86-ban. Amikor megjelentek a Budai Skálában '89-ben az első Benottók 27e-ért, csak hörögtünk, hogy ki az a hülye, aki ennyiért  biciklit vesz... Viszonyításképp bruttó 9600-ért álltam munkába abban az évben.) Bár most nézem csak, amit a srác linkelt, az már valami fejlettebb verzió, elől patkófékes, úgyhogy talán még fékezőfelület is van a felnin. Az enyém még gumituskót szorított a külső gumihoz, kb nulla fékhatással. 

 

Lehet, hogy rosszul emlékszem, és tényleg 110. Ha a kezembe kerül egy, megmérem. (Feleségem nagyanyja után maradt egy ilyen, azt megpróbálom visszaállítani eredeti állapotúra.) A végkövetkeztetés szempontjából nincs jelentősége...


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#347
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts

Első körben az erősödést javasolnám. Emlékeim szerint a PrasztCsepszon alapban 17 fogú hátsó lánckerékkel rendelkezett, azt hajtotta nagymami, nagypapí a tápos zsákkal... Igaz, az Alföldön. Agyváltója ezeknek nem volt. 

De jó, legyen 21. Ha két hasonló bringa közül ugyanazzal az áttétellel az egyiket könnyű hajtani, a másikat meg nem, akkor vélhetőleg az utóbinak valami baja van: szoruló csapágy, szétkopott hajtás, lapos gumi...

Egyébként ezeknek a kontrás Csepeleknek a hátsó sarutávja is mindössze 100mm, úgyhogy az idézett, meglepően bőséges táblázatból nagyjából semmi nem megy bele feszegetés nélkül. Ez még a kisebb gond, de a bowden elvezetését, feszítését is meg kell oldani valahogy. 
De jó, hebrákoljunk bele agyváltót. Lesz egy 15 kilós biciklid, acél felnikkel, szar fékekkel, ékes hajtóművel....

hajtasproblema:en arra gondoltam (latszik hogy nagyon csak az agyvalton kattog az agyam) hogy egyikben egy kikotott dreigang van es ilyenkor az 1-esben van a valto.

de valoban valoszinubb hogy ezek a regi romosabb bringaknal inkabb a szetkopott csapagyak a jelenseg okai.

 

papucstav:szerintem van az 110 is.legalabbis nekem itthon ilyen szeles agyaim vannak ebbol a korbol.

ezert egy dreigang siman illene bele.meg korhu is.

 

a tablazatot magunknak postoltam:D


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#348
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts

értem amit mondasz.

volt nekem egy másik touring 28-asom is.

azon ugyanugy 46-os volt a  nagyfogaskerék a kicsi meg 21-es

azt könnyü  volt hajtani meg haladt is de gondolom más milyen lehetett az agyváltója azért volt jó.

Első körben az erősödést javasolnám. Emlékeim szerint a PrasztCsepszon alapban 17 fogú hátsó lánckerékkel rendelkezett, azt hajtotta nagymami, nagypapí a tápos zsákkal... Igaz, az Alföldön. Agyváltója ezeknek nem volt. 

De jó, legyen 21. Ha két hasonló bringa közül ugyanazzal az áttétellel az egyiket könnyű hajtani, a másikat meg nem, akkor vélhetőleg az utóbinak valami baja van: szoruló csapágy, szétkopott hajtás, lapos gumi...

Egyébként ezeknek a kontrás Csepeleknek a hátsó sarutávja is mindössze 100mm, úgyhogy az idézett, meglepően bőséges táblázatból nagyjából semmi nem megy bele feszegetés nélkül. Ez még a kisebb gond, de a bowden elvezetését, feszítését is meg kell oldani valahogy. 
De jó, hebrákoljunk bele agyváltót. Lesz egy 15 kilós biciklid, acél felnikkel, szar fékekkel, ékes hajtóművel....


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#349
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

kerlek ha baromsagot irtam javits ki volt ma mar egy mecha vizsgam

 

Dehogy, arra gondoltam, hogy kezdheted most Ádámnál és Évánál...


  • ridelife likes this

You can never have "enough" bikes.


#350
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts

Jól belefutottál ;)...

kerlek ha baromsagot irtam javits ki volt ma mar egy mecha vizsgam

 

értem amit mondasz.

volt nekem egy másik touring 28-asom is.

azon ugyanugy 46-os volt a  nagyfogaskerék a kicsi meg 21-es

azt könnyü  volt hajtani meg haladt is de gondolom más milyen lehetett az agyváltója azért volt jó.

menj szervizbe ennek itt semmi ertelme.


  • kboross@t-online.hu likes this

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#351
master24

master24

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts

értem amit mondasz.

volt nekem egy másik touring 28-asom is.

azon ugyanugy 46-os volt a  nagyfogaskerék a kicsi meg 21-es

azt könnyü  volt hajtani meg haladt is de gondolom más milyen lehetett az agyváltója azért volt jó.



#352
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

nem a kerekmeret szabja meg milyen agyvalto kell neked hanem az igenyeid.

 

de ha azt mondod hogy a 46-24 keves es 46-21 meg mar sok (a ketto kozti atetel elteres mindossze 0.273) akkor erdemesebb erosodni mint penz kidobni feleslegesen.

 

egy 3as agyvalto egy valtasra nagyobb atetelt ugrik mint amit te mar soknak/nevesnek tartasz.

 

egy hasznos oldal:http://www.hubgear.net/table.html

Jól belefutottál ;)...


You can never have "enough" bikes.


#353
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts

nem a kerekmeret szabja meg milyen agyvalto kell neked hanem az igenyeid.

 

de ha azt mondod hogy a 46-24 keves es 46-21 meg mar sok (a ketto kozti atetel elteres mindossze 0.273) akkor erdemesebb erosodni mint penz kidobni feleslegesen.

 

egy 3as agyvalto egy valtasra nagyobb atetelt ugrik mint amit te mar soknak/kevesnek tartasz.

 

egy hasznos oldal:http://www.hubgear.net/table.html


Edited by ridelife, 2014. January 20. - 15:40.

  • kboross@t-online.hu likes this

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#354
master24

master24

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts

utánna néztem a hátsó keréken van az agyváltó.

Milyen márkát érdemes venni agyváltóba szerinted melyik jó?

28-as kerékpárra.



#355
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts

uh itt eleg nagy a fogalomzavar.

aldozz ra fel orat hogy utanezz mit hogy hivnak egy biciklin.


Edited by ridelife, 2014. January 20. - 15:04.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#356
master24

master24

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts

Jó rendben megpróbálom még a 22, 23-assal.

gyári még az agyváltója. a hátsó keréken lévö agyra gondolsz? vagy amin a pedálok vannak tengely az az agyváltó??

enyém ez a régebbi kiadás 1996-os

 

https://www.google.h...20megye;615;461



#357
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts

22 vagy 23 vagy erosodj vagy agyvalto.


  • kboross@t-online.hu likes this

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#358
master24

master24

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts

Sziasztok!

 

Tudom nem ide tartozik a kérdésem de a lánckerék, hajtómű fórumba nagyon régen nem irtak azért is irok ide.

Van egy Schwinn Csepel Touring 28-as kerékpárom a hajtással van a gond.

Új a lánc is rajta, 46fogas az elsö nagy lánckerék rajta, hátul 24fogas volt nem haladt egyáltalán de könnyü volt hajtani olyan volt

mint egy szobakerékpár.

Most tettem fel hátra 21fogas kis lánckereket igy meg nehéz hajtani.

Az lenne a kérdésem hogy szerintetek milyen lánckerékkel lenne ez jó hogy könnyü is legyen hajtani és haladjon is azt szeretném elérni.

Elöre is köszönöm a segitségeteket!!



#359
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts

egy szoval nem mondtam hogy nincs vele gond.a torott alkatresz fotoja is erre utalt de legkozelebb egyertlemubb leszek.

 

btw:letesosegem nyilt sachs/sram alkatreszeket "nagykerearon" beszerezni.ha valakinek kell valami szoljon.


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#360
fkaroly

fkaroly

    újonc

  • fórumtag
  • 9 posts

ezen mi nem ertheto?!

o is igy hasznalta en is azt mondom hogy lehet ugy hasznalni.

es itt a "lehet"-et ugy kell erteni hogy ha nincs korlát le lehet ugrani a 6.-rol de nem érdemes.

jó, csak én ezekből azt szűrtem le, hogy szerinted nincs gond azzal, hogy a rögzitőgyűrű hiányik a fogaskerék mellől.