értem amit mondasz.
volt nekem egy másik touring 28-asom is.
azon ugyanugy 46-os volt a nagyfogaskerék a kicsi meg 21-es
azt könnyü volt hajtani meg haladt is de gondolom más milyen lehetett az agyváltója azért volt jó.
Első körben az erősödést javasolnám. Emlékeim szerint a PrasztCsepszon alapban 17 fogú hátsó lánckerékkel rendelkezett, azt hajtotta nagymami, nagypapí a tápos zsákkal... Igaz, az Alföldön. Agyváltója ezeknek nem volt.
De jó, legyen 21. Ha két hasonló bringa közül ugyanazzal az áttétellel az egyiket könnyű hajtani, a másikat meg nem, akkor vélhetőleg az utóbinak valami baja van: szoruló csapágy, szétkopott hajtás, lapos gumi...
Egyébként ezeknek a kontrás Csepeleknek a hátsó sarutávja is mindössze 100mm, úgyhogy az idézett, meglepően bőséges táblázatból nagyjából semmi nem megy bele feszegetés nélkül. Ez még a kisebb gond, de a bowden elvezetését, feszítését is meg kell oldani valahogy.
De jó, hebrákoljunk bele agyváltót. Lesz egy 15 kilós biciklid, acél felnikkel, szar fékekkel, ékes hajtóművel....
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!