egy ujabb modja a kontra deaktivalasra:megkerulni=shimano ff
Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
#321
Írta 2014. március 24. - 12:41

#322
Írta 2014. március 16. - 20:54

probalok mindenbol tartani itthon egy donort.
miota bedolgozom egy muhelynek ez egyre egyszerubb es olcsobb is de most kivetelesen a tulaj hozott.
a kettobol ossze lehetett legozni egy mukodo darabot.
multheten volt nallam egy dobfekes sturmey 5os ketlancos vezerlessel.
fura mod a kontra oldali fokozatok fel vannak cserelve a pentahoz kepest.
igy eloszor 4ben a hajtas oldalt kell beloni majd 5 ben a masik oldalt.
undorito szerkezet.van benne uresjarati "fokozat".legalabb 10 percig pocsoltem mire belottem a bovdenfeszesseget.
sachs-ek ezt mar a pentanal megoldottak.
- kboross@t-online.hu kedveli ezt
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#323
Írta 2014. március 16. - 20:31

ma volt szerencsem egy legyalazott s7 hez.
logott a csapagya, torott volt a golyoskosara, legkissebb napkerekbol mar csak morzsak voltak, bolygomu kerekek is serultek+tengely is kuka.
vegul egy oras mutettel visszahoztam az elok koze.
kepet nem keszitettem mert femforgacsot mar mindenki latott.
Volt donorod ???
You can never have "enough" bikes.
#324
Írta 2014. március 16. - 00:46

ma volt szerencsem egy legyalazott s7 hez.
logott a csapagya, torott volt a golyoskosara, legkissebb napkerekbol mar csak morzsak voltak, bolygomu kerekek is serultek+tengely is kuka.
vegul egy oras mutettel visszahoztam az elok koze.
kepet nem keszitettem mert femforgacsot mar mindenki latott.
ridelife módosította - 2014. március 16. - 00:50
- kboross@t-online.hu kedveli ezt
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#325
Írta 2014. március 15. - 20:26

nem tűnik túl kényelmes megoldásnak, de nagyon menő!
asszem a valaha méltán hírhedt híres Komár váltója működött így (csak ott nem volt ravasz, hanem a kuplungkar behúzása után lehetett tekerni a markolatot)
#326
Írta 2014. március 14. - 14:20

magura fekvaltokar dreigang-hoz.a marokvalt elejen levo ravaszt meghuzva a markolatot forgatva lehet sebessegbe tenni a valtot.
sajnos csak mobillal volt lehetosegem megorokiteni.
nem tűnik túl kényelmes megoldásnak, de nagyon menő!
#327
Írta 2014. március 14. - 01:43

magura fekvaltokar dreigang-hoz.a marokvalt elejen levo ravaszt meghuzva a markolatot forgatva lehet sebessegbe tenni a valtot.
sajnos csak mobillal volt lehetosegem megorokiteni.
ridelife módosította - 2014. március 14. - 01:43
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#328
Írta 2014. március 11. - 19:15

Nekem markolatból SL-7S20 van, az szerintem jól is néz ki, nagyon jól vált, könnyen jár minden irányba, jó a fogása is, össze sem hasonlítható egy láncváltós markolatváltóval a járása, persze nyilván mert egész más erőhatásoknak van kitéve (ez inkább savanyugabinak szól). Volt SL-7S10 is, na az kinézetre és működésre is kalap sz@r, amikor megadta magát szétszedtem és csak annyit kérdeztem: itt mi volt a terv?. Szerencsére a 7S20 már teljesen máshogy vezeti a bovdent, ez örökéletűnek tűnik. Viszont néztem az utód SL-7S30-at, belül ugyanaz lehet, mint a jó 7S20, de kinézetre egy évtizedes visszalépés, nem tudom, mit szednek a Shimano designerei, de sürgősen le kellene állniuk a cuccal.
Ami még nekem bejött az egy régi pillangó váltó (thumb shifterként szokták nevezni), szerintem ez lehetett valahol a rapidfire őse.
én is 7S20-at akartam, de csak egyetlen helyen volt, vagyis kiderült, hogy ott sem.. aztán amikor rátaláltam a 7S60-ra, úgy döntöttem, hogy tökmindegy mit veszek, mert úgyis le fogom cserélni, ha szerzek egy olyat, így végül 7S30 lett. a működésével semmi bajom, de nem egy szép látvány, na (bár mondom, már egész hozzászoktam és messziről nem is néz ki rosszul). és amúgy a 7S20 sem közelíti meg egy sram, vagy egy rohloff gripshift kinézetét.
bár fejlődne tényleg visszafelé ezen a téren a Shimano! egy idő után talán elérik a '97/'98 szintet, ugyanis ekkor gyártották a 7S60-at..
a thumb shifter más, mint a pillangó, bár kétségkívül az lehet az őse. ez az ST-7S60 egyébként közelebb áll a pillangóhoz, mint egy sima thumb shifter, mert nem úgy működik, hogy előre-hátra tologatod a kis kart, hanem kisebb sebességbe váltáshoz a tetején lévő nexus logós gombot kell megnyomni, nagyon fasza
ja és igen, ott a pont! hivatalos infót én nem találtam, de valahol azt olvastam, hogy 2:1.1 alá nem ajánlott menni a 7-8-as Nexusoknál, már a 32/18 is túl nagy nyomatékot tehet az agy belsejére. az egyébként sem szerencsés, ha legnagyobb/legkisebb fokozat az általános. ilyen durva emelkedőkön jársz, savanyugabi?
dubitoergosum módosította - 2014. március 11. - 19:19
#329
Írta 2014. március 11. - 17:37

32-20, jézusmária, azzal egyesben hátrafelé fogsz menni! de lehet, hogy már kettesben is
)
csak azt ne mondd, hogy ráadásul 26-os kerekeid vannak!
a rapidnak az a hátránya, hogy nem tudsz egy mozdulattal 4-5 fokozatot váltani. nameg több a kilógó alkatrész
csak azt nem értem, miért nem képes a shimano egy jó fogású, zsír kinézetű, strapabíró markolatváltót adni az agyváltóihoz..
Nekem markolatból SL-7S20 van, az szerintem jól is néz ki, nagyon jól vált, könnyen jár minden irányba, jó a fogása is, össze sem hasonlítható egy láncváltós markolatváltóval a járása, persze nyilván mert egész más erőhatásoknak van kitéve (ez inkább savanyugabinak szól). Volt SL-7S10 is, na az kinézetre és működésre is kalap sz@r, amikor megadta magát szétszedtem és csak annyit kérdeztem: itt mi volt a terv?. Szerencsére a 7S20 már teljesen máshogy vezeti a bovdent, ez örökéletűnek tűnik. Viszont néztem az utód SL-7S30-at, belül ugyanaz lehet, mint a jó 7S20, de kinézetre egy évtizedes visszalépés, nem tudom, mit szednek a Shimano designerei, de sürgősen le kellene állniuk a cuccal.
Ami még nekem bejött az egy régi pillangó váltó (thumb shifterként szokták nevezni), szerintem ez lehetett valahol a rapidfire őse.
#330
Írta 2014. március 11. - 17:14

már elsiettem :-D
utolsó markolatváltóm egy grip shift 600-as volt, annnnyyyyyyira úúúútáltam, hogy megfogadtam, soha nem lesz bicón gripkó többé. fos váltás, koszérzékeny, stb, stb...
rapidnak is vannak hátrányai biztos, de én nem látom :-D
én is egyesbe váltok, ha nem használom
nekem jó a 32-18, 6-7ben közlekedem ált.
később valszeg ki lesz próbálva montiüzemmódban is 20-as lánckerékkel.
Szerintem csak óvatosan csökkentsd az első fogast, mert a gyári ajánlás szerint 2:1 aránynál kisebb áttétet nem nagyon bír a rendszer (vagyis akkora nyomatékot tudsz már kifejteni egy erősebb taposásnál, hogy széttöröd az agy belsejét.)
#331
Írta 2014. március 10. - 21:50

32-20, jézusmária, azzal egyesben hátrafelé fogsz menni! de lehet, hogy már kettesben is )
csak azt ne mondd, hogy ráadásul 26-os kerekeid vannak!
a rapidnak az a hátránya, hogy nem tudsz egy mozdulattal 4-5 fokozatot váltani. nameg több a kilógó alkatrész
csak azt nem értem, miért nem képes a shimano egy jó fogású, zsír kinézetű, strapabíró markolatváltót adni az agyváltóihoz..
#332
Írta 2014. március 10. - 21:14

már elsiettem :-D
utolsó markolatváltóm egy grip shift 600-as volt, annnnyyyyyyira úúúútáltam, hogy megfogadtam, soha nem lesz bicón gripkó többé. fos váltás, koszérzékeny, stb, stb...
rapidnak is vannak hátrányai biztos, de én nem látom :-D
én is egyesbe váltok, ha nem használom
nekem jó a 32-18, 6-7ben közlekedem ált.
később valszeg ki lesz próbálva montiüzemmódban is 20-as lánckerékkel.
#333
Írta 2014. március 09. - 16:07

na szasztok váltott agyúak!
rég jártam itt, de látom, nem történt sok minden
a karácsonyra ígért ST-7S60-asok február végére meg is jöttek. ennyi idő alatt viszont hozzászoktam a markolatváltóhoz, akármilyen bután is néz ki a Shimano fröccsöntött cucca, szóval egyelőre nem tettem fel.
az egyik viszont eladó, ha kéne valakinek egy ilyen gyönyörű ritkaság
a váltó maga nagyon jó cucc, bár a kezdeti időkhöz képest egy kicsit hangosabbá vált, nagyobb fokozatokban volt, hogy berregett, de csak kicsit utána kellett állítani. továbbra sem érzem túl nehéznek, pedig viszem föl-le a lépcsőn, meg néha "magasított" vonat jön, arra is föl lehet pakolni. gyorsan, pontosan vált. még mindig 32-16-on tolom (622+42-es kerékkel), kicsit pörgős, négyesben szoktam indulni , de azért volt már, hogy egyesben mentem föl valami meredekebb emelkedőre, vízszintesen meg az 5-6 teljesen jó, hetest csak lejtőn használom, vagy ha forgalomban tartani kell a tempót.
na szasztok!
ui.: a Nexus 7, és ahhoz hasonló Shimano agyváltókat szerintem érdemes egyesben tárolni, úgy talán kevésbé fárad a rugó a szereléknél
@savanyugabi: ne siesd el azt a rapidfire-t! én is gyűlöltem a markolatváltót, de agyváltóhoz tényleg ez a legjobb! a hüvelykujjasat is csak azért szereztem be, mert iszonyat szép és ugyanannyira ritka. a 32-18 nem túl pörgős?
dubitoergosum módosította - 2014. március 09. - 16:20
#334
Írta 2014. február 18. - 11:04

uh koszi Juby megnyugtattal!
Savanya:ha olyan lesz szilvas mint tavaly akkor mindenkeppen verseny utan nagygeneral es akkor fotokat is kerunk am !
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#335
Írta 2014. február 15. - 09:31

- kboross@t-online.hu kedveli ezt


#336
Írta 2014. február 14. - 22:25

kb 3 hete járok (melóba ez-az ~300km)egy használt nexus 7el,(még markolatváltó, lassan nexus rapidfire) egy csótány 96-os univega-ban,gyereküléssel,sárvédővel, lappal. köszönöm shimano+szegedretro!
azon agyalok, hogy beadom a szilvást 32-18 kombóval, mizu,
nem is értem, miért nem volt eddig agyváltóm....
a lánc( HG 2000Ft...) ratstyle a sótól, s minden megy a maga rendjén...
savanyugabi módosította - 2014. február 14. - 22:27
#337
Írta 2014. február 07. - 23:03

egy baratommal egy regi tura tandem felujitasan dolgozunk.
mivel nincs rajta valtoful igy gondoltam agyvaltot teszunk bele (csuszopapucsos).
le is csaptunk az aprobol egy ketlancos pentara.
szerintetek birni fogja 150+ kiloval plusz onsuly?
vagy inkabb adjuk el most mig nincs kettetorve?
van valakinek ilyesfele tapasztalata?
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#338
Írta 2014. február 05. - 19:45

nezopont kerdese mennyit szedett ki:D
ma atfuztem az agyakat es sikerult 10km-en kiprobalni "szar" kuplungal.
nem volt semmi para.nem kattogott, nem szalajtott,nem szorult.
szerintem elobb ekelodik be az orson a szan a fekpofaba mint hogy visszahuzna a kulpungot a bolygomu.
persze egy minimalist laszik hogy lazul a lanc de eszre sem lehet venni tekeresnel.
plusz 3.-at eleg ritkan hasznalom.
figyelembe veve hogy az elan korszakbol valo ez a konstrukcio es az elan minden energiajukat elszivta lehet hogy ezt tenyleg elcseszerintettek.
az elanban is elmereteztek a kihajtast.
de azert meg agyalok hatha nem bug hanem feature.
- kboross@t-online.hu kedveli ezt
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#339
Írta 2014. február 04. - 15:17

olyan mintha kicsivel elobb szedtek volna ki a marobol es az a kis 3szog veletlen ottmaradt.
mondjuk ha a masik oldalt felejtik ott akkor minusz egy sebesseg.szoval lehet direkt terveztek ilyenre.
igaz mukodesben nem okoz gondot es ha nem konraz annyira ra az ember akkor nem is huzza vissza a kuplungot.
kivancsi leszek mennyivel mas a fekje mint a nexusnak, (meg nem csereltem ki a kereket) aminek kurv@ jol adagolhato a kontraja de teli kereknek inkabb a sachs-t nyuzom.
Inkább kicsit többet szedett ki a maró, nem ?
Persze, ha a másik oldalt szedi ki a többet, az még szarabb, nade kérem... !
Ez így is szar, lehet olyan keveset "kontrázni", hogy ne emeld ki, de akkor akár el is felejtheted a lábbal fékezést.
Ez nem magyarázat szerintem, és azt sem hiszem, hogy csak elnézték volna...
You can never have "enough" bikes.
#340
Írta 2014. február 04. - 11:48

olyan mintha kicsivel elobb szedtek volna ki a marobol es az a kis 3szog veletlen ottmaradt.
mondjuk ha a masik oldalt felejtik ott akkor minusz egy sebesseg.szoval lehet direkt terveztek ilyenre.
igaz mukodesben nem okoz gondot es ha nem konraz annyira ra az ember akkor nem is huzza vissza a kuplungot.
kivancsi leszek mennyivel mas a fekje mint a nexusnak, (meg nem csereltem ki a kereket) aminek kurv@ jol adagolhato a kontraja de teli kereknek inkabb a sachs-t nyuzom.
ridelife módosította - 2014. február 04. - 11:52
regi/hibas agyvaltokat veszek.