Keveritek a hátsóval
Jelentkezz be Regisztrálj
Agyváltók
#2241
Posted 2006. March 11. - 13:58
Keveritek a hátsóval
#2242
Posted 2006. March 11. - 13:52
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#2243
Posted 2006. March 11. - 13:44
#2244
Posted 2006. March 11. - 13:39
de ez marhára nem is ebbe a topicba tartozik, és értelme sem sok van.
fékezgetõs téma múljon már el innen légyszi....
ON
#2245
Posted 2006. March 11. - 13:34
Igaz, a hegyet is el lehet hordani egy éjszaka alatt, legalábbis is a felületen.csúszott már meg az elsõ kerekem és az esetek kis részében estem emiatt el...
lehet korrigálni, erre vannak a reflexeid, meg az izmok a kezeden, hogy rángassák azt a kormányt, ha baj van
Ha az elsõ megcsúszik akkor még van idõ, igaz...
..talajt keresni, hogyan érj földet.
Lehet vagányan bõ önbizalommal billentyûzni de a valóság az más mert
mást olvasok és mást tapasztalok pedig 25 éve nyomom.
Valahogy nem esik egybe a tapasztalatokkal.
Ez van.
#2246
Posted 2006. March 11. - 13:10
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2247
Posted 2006. March 11. - 13:08
azért mert nem tudsz biciklizni, kár levonni belõle a tanulságot
csúszott már meg az elsõ kerekem és az esetek kis részében estem emiatt el...
lehet korrigálni, erre vannak a reflexeid, meg az izmok a kezeden, hogy rángassák azt a kormányt, ha baj van
és itt fejezzük be ezt mindörökre
#2248
Posted 2006. March 11. - 12:52
#2249
Posted 2006. March 11. - 12:48
Elsõ kerék igazából nem csúszik fékezéstõl, vagy én vagyok nagyon vitrin
#2250
Posted 2006. March 11. - 12:41
Nem ezen múlik hanem a fizikán.hát szvsz balunak nem erre van szüksége, hanem hogy megtanuljon fékezni..
Az elsõ féknél nagyobb a fékhatás.
Viszont ha megáll v. megcsúszik akkor az egész gép instabillá válik.
Itt nincs mit megtanulni annyira változnak a körülmények.
minden helyzet egyedi!
Persze lehet gyakorolni, aztán vagy eltalálod a fékerõt,
vagy kicsúszik a kerék és elszállsz mint a gyõzelmi zászló,
amíg a hátsóval csak farolnál egyet.
Nem értem mi más itt a tanulás.
Volt olyan esetem ahol a hátsó kevés volt,
alig húztam az elsõt hozzá (annyira sem mint máskor szoktam)
és kiszaladt alólam a bringa.
Ha elsõ fék használatot akarsz tanulni akkor abból vonhatod le a következtetést, hogy
itt még nem csúszott meg, ott viszont már tanyáztam egyet,
vagy nagyon behúztam vagy laza volt a talaj.
Elsõ féknél nincs kicsi megcsúszás mert az egyenló az elzúgással.
Ott csak esésekbõl lehet tanulni, ami azért drága tanulópénz.
Természetesen egy jármûnél biztonság áll mindenek elõtt... .nem az a cél, hogy a maximumot kihozd magadból és a gépbõl, hanem hogy biztonságosan és kényelmesen eljuttasson a-ból b-be...
Ide tartozik a megállás biztonsága.
Persze itt lehet eltérõ nézõpont sport jellegü használat esetén
mert ott több-kevesebb kocázat belefér, egészen a fék nélküli száguldásig.
..legfeljebb az elsõ féknél van értelme mert ha az elsõ megcsúszik azzal könnyû fejre állni,..én valahogy bringában nem látom értelmét a fékerõszabályozásnak...kocsiban jó móka, de itt szvsz inkább csak hátrány..
(persze fejre lehet állni laza gördülõs talajon fékerõ határolóval is).
Biztonsági berendezésbõl soha nem árt a tartalék,
sõt komolyabb jármûveknél, gépjármûnél ez követelmény.
(ott kézifék, motorfék is használható vész esetén)
A kerékpárt valahogy eddig nem vették elég komolyan mint közlekedési eszközt.
Talán azért mert ez többcélu és nem csak a közlekedést szolgálja.
Ebbõl származhatnak eltérõ vélemények mert mindenki másnak ítéli meg.
Ilyen szempontból van is létjogosultsága az eltérõ véleményeknek.
(Végülis a maga szempontjából mindenkinek igaza lehet.)
Amin az ember élete múlik, arra azért érdemes odafigyelni.
Persze az is egyéni, ki mennyit kockáztat.
Pl én soha le nem mennék a libegõ mellett, mert ott tényleg nem lehet megállni,
de minden elismerésem annak aki megteszi és ép bõrrel leér huszadszor is.
Elnézést az OFF-ért de reagálnom kellett a személyes dolgokra.
Na de tényleg ez OFF volt és térjünk vissza a fõ témához.
#2251
Posted 2006. March 11. - 10:29
#2252
Posted 2006. March 11. - 10:20
szóval annak is megvan a felhasználási területe, ugyanúgy mint az elemes automata váltásnak.
pl. az anyám tuti örülne egy ilyennek
Nyilván minden fejlesztésnek megvan a maga célcsoportja. Egy komfortkerékpáron nem az a cél, hogy a maximumot kihozd magadból és a gépbõl, hanem hogy biztonságosan és kényelmesen eljuttasson a-ból b-be, akár olyan embereket is, aki most ült át egy singlespeed classicról (lásd falubike). Másrészt lényeges szempont a minél kisebb karbantartásigény, ami ahogy haladunk a versenyfelhasználásra szánt dolgokig, úgy meredeken nõ.
Kompromisszumokat kell kötni egyrészt a gyártónak, másrészt a tulajdonosnak. Nincs tökéletes. Nincs legjobb. Vannak viszont adott felhasználási területhez legalkalmasabbak.
Másrészt azzal meg mélyen egyetértek, hogy a lazára hagyott elsõfék a lehetõ legrosszabb megoldás. Meg azzal is, hogy meg kell tanulni fékezni. És egy idõ után ez annyira automatikus lesz, hogy vészhelyzetben automatikusan modulálod a fékerõt saját magad, messze hatékonyabban, mint ahogy azt a mostani mechanikus bizbaszok tudják (saját tapasztalat, sajnos...). Csak sajna sokan nem bringáznak annyit, hogy ez az automatizmus kialakuljon. Nahh, ezt a fékerõmodulátoros dolgokat nekik találták ki.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#2253
Posted 2006. March 11. - 10:18
#2254
Posted 2006. March 11. - 10:00
#2255
Posted 2006. March 11. - 09:30
hát szvsz balunak nem erre van szüksége, hanem hogy megtanuljon fékezni..lor!
Azért még Balu1-nek lehet hogy épp erre volna szüksége...
#2256
Posted 2006. March 10. - 22:32
Sziasztok!
Én Nexus-8 ast használok közlekedésre, tökjó minden tekintetben, de a váltókarja, az a markolatváltó egy mûanyag sz@r.
Nincs benne 2000 kilométer és tönkrement,most garanciális csere alatt van, de nem várok sokat a cseredarabtól se,mert megnéztem mi van benne.
Nem tudja valaki,hogy egyéb 8-as minõségi váltókarral helyettesíthetõ lenne,vagy nem kompatibilis? Köszi!
Ha az SL-8S20-as markolatváltód volt, vehetsz helyette egy komolyabb ST-8S20-as, fékkarral integrált váltó-vezérlõt, az biztos többet kibír!
(az elõzõ hozzászólásban lévõ link 24/34-es oldala).
#2257
Posted 2006. March 10. - 22:27
vagy regi fokozatmentes majdnem sis valtokar.
mas tipus rapid fire karjaval nem niztos, hogy mukodik.
a nexus elsoagya tan egy elore kalibralt max fekeronel oldott
csupan egy rugo feszitette a lamellakat.
vagyis nem ad lehetolegesen maximalis fekerot --> sz@r
/en akarom eldonteni mennyi legyen a max/
sok hozzaszolas miatt nem kell hasra esni.
ha vki nagyarcnak kepzel engem
hat tegye, o dolga.
en csupan meg mondom kerek perec amit gondolok.
szepithetnek oldalakon keresztul is, csak annak nincs ertelme.
ha egy kerdesre az a valasz, hogy nem akkor nem, es nem kell magyarazni orakat.
aztan ezutan tenyleg lehet menni a dokihoz.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2258
Posted 2006. March 10. - 22:25
Nem értek az autók ABS-éhez. De mérnök vagyok. Namost ha valamelyik kerék megcsúszik az úton, azt úgy érzékelheti egy kegyszer, hogyha egyrészt méri a kerék fordulatszámát, ezzel párhuzamosan pedig valahonnan tudja, hogy a kerékpár mennyive halad elõre.
Namost alapvetõen csak a kerék fordulatszámát tudja mérni. A kerék úgy is meg tud csúszni, hogy azért valamennyit forog. Tehát az nem jó, hogyha csak azt nézi, hogy mikor állt meg a kerék. Persze a kerék megállásakor (vagy majdnem megállásakor) ezt még össze kéne vetnie a tényleges sebességgel. Viszonyíthatna a másik kerék forgásához: ha az egyik lényegesen lassabban forog, akkor az megcsúszott. Ez persze nem jó akkor, ha mindkét kerék megcsúszik.
Hogyan mûködhet egy ilyen? Esetleg tisztán mechanikusan is meg tudják oldani valahogy?
Az autók (és motorok, pl. BMW) blokkolásgátlója elég bonyolult elektrohidraulikus rendszer: minden kerék forgását figyeli, és ha bármelyiknél lecsökken az ideális 75% gördülés/25% csúszás-arány, addig csökkenti az adott kerékre ható fékerõt, amíg az ismét el nem kezd forogni.
Bringánál ezt már mai is képes lenne megoldani a SHIMANO Cyber Nexus Di2 technológiája,
(link: http://www.shimano.h...alkatreszek.pdf
itt a 22/34 oldal).
Egy elég nagy felbontású (14 pólusú) agydinamó szolgáltatja az automata 8 sebességes agyváltó (és a computer) vezérlõjelét, ez érzékelni tudná, ha valamelyik kerék lassulni kezd. Ha még olyan hidraulikus fék is lenne rajta, ami ez alapján csökkenteni tudná a fékerõt, már kész is lenne.
A jelenlegi erõmodulátoros elsõ agy tisztán mechanikus mûködésû, (ugyanezen a linken látható, a 10/34-es oldalon). Egy fixen beállított erõnél csúszik meg a kuplung, és a kerékagy leblokkolt féktárcsánál is tovább forog. (vagyis nem állsz fejre). Ha viszont pl. aszfaltról murvára/homokra érsz, a lecsökkent súrlódás miatt persze megcsúszik a kerék is.
#2259
Posted 2006. March 10. - 22:05
Én Nexus-8 ast használok közlekedésre, tökjó minden tekintetben, de a váltókarja, az a markolatváltó egy mûanyag sz@r.
Nincs benne 2000 kilométer és tönkrement,most garanciális csere alatt van, de nem várok sokat a cseredarabtól se,mert megnéztem mi van benne.
Nem tudja valaki,hogy egyéb 8-as minõségi váltókarral helyettesíthetõ lenne,vagy nem kompatibilis? Köszi!
#2260
Posted 2006. March 10. - 21:30
Még egy link, (az utolsó) egy olyan bringáról, ami természetesen agyváltós, és hasonlít az enyémhez, csak hát majd' 10 évvel újabb:
http://www.batavus.n...bikeGroupId=297

Sign In
Create Account

Back to top






