Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Agyváltók

- - - - -

  • Please log in to reply
2484 replies to this topic

#2241
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Én csak azon vigyorgok h az még senkinek sem tûnt fel, h a fékezéstõl önmagában nem csúszik meg az elsõkerék!
Keveritek a hátsóval :)

#2242
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11,799 posts
Hagyjátok már békén õket! Ha kontrázni akarnak kontrázzanak. Vagik meg söprés a tárcsfék topicba! Miért fáj nektek, hogy valaki nem tud bringázni?

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#2243
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
..de ha valaki mindíg vissza utal a témára:air:

#2244
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
akkor alapvetõ gondok lehetnek:) direkt satura húzom poénból az elsõféket, így az megcsúszik, és elkezd kolbászolni ide oda, kiindul a bringa alól. féket elengedem, egyenesbe hozom, és ezt még csak anélkül hogy leizzadnék hirtelen.
de ez marhára nem is ebbe a topicba tartozik, és értelme sem sok van.
fékezgetõs téma múljon már el innen légyszi....
ON

#2245
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

csúszott már meg az elsõ kerekem és az esetek kis részében estem emiatt el...
lehet korrigálni, erre vannak a reflexeid, meg az izmok a kezeden, hogy rángassák azt a kormányt, ha baj van

Igaz, a hegyet is el lehet hordani egy éjszaka alatt, legalábbis is a felületen.

Ha az elsõ megcsúszik akkor még van idõ, igaz...
..talajt keresni, hogyan érj földet.
Lehet vagányan bõ önbizalommal billentyûzni de a valóság az más mert
mást olvasok és mást tapasztalok pedig 25 éve nyomom.
Valahogy nem esik egybe a tapasztalatokkal.
Ez van.

#2246
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
elso fek hasznalataval kapcsolatos tev eszmeket keretik nem itt megbeszelni!!!

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#2247
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,117 posts
balu légyszíves hagyd már abba.... köze nincs a valósághoz annak amit ísz!
azért mert nem tudsz biciklizni, kár levonni belõle a tanulságot
csúszott már meg az elsõ kerekem és az esetek kis részében estem emiatt el...
lehet korrigálni, erre vannak a reflexeid, meg az izmok a kezeden, hogy rángassák azt a kormányt, ha baj van

és itt fejezzük be ezt mindörökre

#2248
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Természetesen nem mindíg, de ha mégis akkor nem csak farolsz egyet..

#2249
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
TYû elsõre azt hittem, h vers.
Elsõ kerék igazából nem csúszik fékezéstõl, vagy én vagyok nagyon vitrin :)

#2250
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
:offtopic:

hát szvsz balunak nem erre van szüksége, hanem hogy megtanuljon fékezni..

Nem ezen múlik hanem a fizikán.
Az elsõ féknél nagyobb a fékhatás.
Viszont ha megáll v. megcsúszik akkor az egész gép instabillá válik.

Itt nincs mit megtanulni annyira változnak a körülmények.
minden helyzet egyedi!

Persze lehet gyakorolni, aztán vagy eltalálod a fékerõt,
vagy kicsúszik a kerék és elszállsz mint a gyõzelmi zászló,
amíg a hátsóval csak farolnál egyet.

Nem értem mi más itt a tanulás.
Volt olyan esetem ahol a hátsó kevés volt,
alig húztam az elsõt hozzá (annyira sem mint máskor szoktam)
és kiszaladt alólam a bringa.

Ha elsõ fék használatot akarsz tanulni akkor abból vonhatod le a következtetést, hogy
itt még nem csúszott meg, ott viszont már tanyáztam egyet,
vagy nagyon behúztam vagy laza volt a talaj.

Elsõ féknél nincs kicsi megcsúszás mert az egyenló az elzúgással.
Ott csak esésekbõl lehet tanulni, ami azért drága tanulópénz.

.. .nem az a cél, hogy a maximumot kihozd magadból és a gépbõl, hanem hogy biztonságosan és kényelmesen eljuttasson a-ból b-be...

Természetesen egy jármûnél biztonság áll mindenek elõtt.
Ide tartozik a megállás biztonsága.

Persze itt lehet eltérõ nézõpont sport jellegü használat esetén
mert ott több-kevesebb kocázat belefér, egészen a fék nélküli száguldásig.

..én valahogy bringában nem látom értelmét a fékerõszabályozásnak...kocsiban jó móka, de itt szvsz inkább csak hátrány..

..legfeljebb az elsõ féknél van értelme mert ha az elsõ megcsúszik azzal könnyû fejre állni,
(persze fejre lehet állni laza gördülõs talajon fékerõ határolóval is).

Biztonsági berendezésbõl soha nem árt a tartalék,
sõt komolyabb jármûveknél, gépjármûnél ez követelmény.
(ott kézifék, motorfék is használható vész esetén)

A kerékpárt valahogy eddig nem vették elég komolyan mint közlekedési eszközt.
Talán azért mert ez többcélu és nem csak a közlekedést szolgálja.
Ebbõl származhatnak eltérõ vélemények mert mindenki másnak ítéli meg.
Ilyen szempontból van is létjogosultsága az eltérõ véleményeknek.
(Végülis a maga szempontjából mindenkinek igaza lehet.)

Amin az ember élete múlik, arra azért érdemes odafigyelni.
Persze az is egyéni, ki mennyit kockáztat.
Pl én soha le nem mennék a libegõ mellett, mert ott tényleg nem lehet megállni,
de minden elismerésem annak aki megteszi és ép bõrrel leér huszadszor is.
Elnézést az OFF-ért de reagálnom kellett a személyes dolgokra.

Na de tényleg ez OFF volt és térjünk vissza a fõ témához.

#2251
Kislust

Kislust

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,507 posts
hát nemtudom..én nem vagyok egy bringás õstehetség, egy szimpla kölök vgyok, aki megkedvelte a bringázást, de se most s az elején nem volt olyan, ogy gondom lett volna a fékezéssel..a kocsiban sem rugom ki a padlólemezt, ha fékezni akarok..én valahogy bringában nem látom értelmét a fékerõszabályozásnak...kocsiban jó móka, de itt szvsz inkább csak hátrány..
Van állásom...:bananadan

#2252
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 posts

szóval annak is megvan a felhasználási területe, ugyanúgy mint az elemes automata váltásnak.


pl. az anyám tuti örülne egy ilyennek :D

Nyilván minden fejlesztésnek megvan a maga célcsoportja. Egy komfortkerékpáron nem az a cél, hogy a maximumot kihozd magadból és a gépbõl, hanem hogy biztonságosan és kényelmesen eljuttasson a-ból b-be, akár olyan embereket is, aki most ült át egy singlespeed classicról (lásd falubike). Másrészt lényeges szempont a minél kisebb karbantartásigény, ami ahogy haladunk a versenyfelhasználásra szánt dolgokig, úgy meredeken nõ.
Kompromisszumokat kell kötni egyrészt a gyártónak, másrészt a tulajdonosnak. Nincs tökéletes. Nincs legjobb. Vannak viszont adott felhasználási területhez legalkalmasabbak.
Másrészt azzal meg mélyen egyetértek, hogy a lazára hagyott elsõfék a lehetõ legrosszabb megoldás. Meg azzal is, hogy meg kell tanulni fékezni. És egy idõ után ez annyira automatikus lesz, hogy vészhelyzetben automatikusan modulálod a fékerõt saját magad, messze hatékonyabban, mint ahogy azt a mostani mechanikus bizbaszok tudják (saját tapasztalat, sajnos...). Csak sajna sokan nem bringáznak annyit, hogy ez az automatizmus kialakuljon. Nahh, ezt a fékerõmodulátoros dolgokat nekik találták ki.

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#2253
csigafiú

csigafiú

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts
Köszi,srácok!
Majd kiderül,melyik lesz jó és megírom.

#2254
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
valahogy eléltem idáig is abs-es kocsi nélkül (meg menetstabilizáló, meg fékerõelosztó, meg mittoménmi) persze nem rossz dolog. viszont ha bringán ilyet használsz - meg v fékhez is van ilyen betét amitõl nem tudod csontra fékezni - az inkább csak arra jó, hogy sosem tanulsz meg rendesen fékezi (ELSÕ FÉKKEL !!!). persze aki nem hardkór, csak eltekereg a városban hétvégén a margisztigetig meg vissza azt lehet hogy nem hatja meg hogy nem tud 10 g-s lassulást elérni, hanem szeretne megállni ha netán a trabantos kifordul elé a kerékpárúton, annélkül hogy pofára esne. szóval annak is megvan a felhasználási területe, ugyanúgy mint az elemes automata váltásnak.

#2255
Kislust

Kislust

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,507 posts

lor!

Azért még Balu1-nek lehet hogy épp erre volna szüksége... :)

hát szvsz balunak nem erre van szüksége, hanem hogy megtanuljon fékezni..
Van állásom...:bananadan

#2256
KETTLER ALURAD

KETTLER ALURAD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 posts

Sziasztok!

Én Nexus-8 ast használok közlekedésre, tökjó minden tekintetben, de a váltókarja, az a markolatváltó egy mûanyag sz@r.
Nincs benne 2000 kilométer és tönkrement,most garanciális csere alatt van, de nem várok sokat a cseredarabtól se,mert megnéztem mi van benne.
Nem tudja valaki,hogy egyéb 8-as minõségi váltókarral helyettesíthetõ lenne,vagy nem kompatibilis? Köszi!


Ha az SL-8S20-as markolatváltód volt, vehetsz helyette egy komolyabb ST-8S20-as, fékkarral integrált váltó-vezérlõt, az biztos többet kibír!
(az elõzõ hozzászólásban lévõ link 24/34-es oldala).

#2257
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
van hozza elvileg rapid fire valtozat (tipus fuggo)
vagy regi fokozatmentes majdnem sis valtokar.

mas tipus rapid fire karjaval nem niztos, hogy mukodik.


a nexus elsoagya tan egy elore kalibralt max fekeronel oldott
csupan egy rugo feszitette a lamellakat.
vagyis nem ad lehetolegesen maximalis fekerot --> sz@r
/en akarom eldonteni mennyi legyen a max/


sok hozzaszolas miatt nem kell hasra esni.
ha vki nagyarcnak kepzel engem
hat tegye, o dolga.
en csupan meg mondom kerek perec amit gondolok.
szepithetnek oldalakon keresztul is, csak annak nincs ertelme.
ha egy kerdesre az a valasz, hogy nem akkor nem, es nem kell magyarazni orakat.

aztan ezutan tenyleg lehet menni a dokihoz.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#2258
KETTLER ALURAD

KETTLER ALURAD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 posts

Nem értek az autók ABS-éhez. De mérnök vagyok. Namost ha valamelyik kerék megcsúszik az úton, azt úgy érzékelheti egy kegyszer, hogyha egyrészt méri a kerék fordulatszámát, ezzel párhuzamosan pedig valahonnan tudja, hogy a kerékpár mennyive halad elõre.
Namost alapvetõen csak a kerék fordulatszámát tudja mérni. A kerék úgy is meg tud csúszni, hogy azért valamennyit forog. Tehát az nem jó, hogyha csak azt nézi, hogy mikor állt meg a kerék. Persze a kerék megállásakor (vagy majdnem megállásakor) ezt még össze kéne vetnie a tényleges sebességgel. Viszonyíthatna a másik kerék forgásához: ha az egyik lényegesen lassabban forog, akkor az megcsúszott. Ez persze nem jó akkor, ha mindkét kerék megcsúszik.

Hogyan mûködhet egy ilyen? Esetleg tisztán mechanikusan is meg tudják oldani valahogy?


Az autók (és motorok, pl. BMW) blokkolásgátlója elég bonyolult elektrohidraulikus rendszer: minden kerék forgását figyeli, és ha bármelyiknél lecsökken az ideális 75% gördülés/25% csúszás-arány, addig csökkenti az adott kerékre ható fékerõt, amíg az ismét el nem kezd forogni.
Bringánál ezt már mai is képes lenne megoldani a SHIMANO Cyber Nexus Di2 technológiája,
(link: http://www.shimano.h...alkatreszek.pdf
itt a 22/34 oldal).
Egy elég nagy felbontású (14 pólusú) agydinamó szolgáltatja az automata 8 sebességes agyváltó (és a computer) vezérlõjelét, ez érzékelni tudná, ha valamelyik kerék lassulni kezd. Ha még olyan hidraulikus fék is lenne rajta, ami ez alapján csökkenteni tudná a fékerõt, már kész is lenne.
A jelenlegi erõmodulátoros elsõ agy tisztán mechanikus mûködésû, (ugyanezen a linken látható, a 10/34-es oldalon). Egy fixen beállított erõnél csúszik meg a kuplung, és a kerékagy leblokkolt féktárcsánál is tovább forog. (vagyis nem állsz fejre). Ha viszont pl. aszfaltról murvára/homokra érsz, a lecsökkent súrlódás miatt persze megcsúszik a kerék is.

#2259
csigafiú

csigafiú

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts
Sziasztok!

Én Nexus-8 ast használok közlekedésre, tökjó minden tekintetben, de a váltókarja, az a markolatváltó egy mûanyag sz@r.
Nincs benne 2000 kilométer és tönkrement,most garanciális csere alatt van, de nem várok sokat a cseredarabtól se,mert megnéztem mi van benne.
Nem tudja valaki,hogy egyéb 8-as minõségi váltókarral helyettesíthetõ lenne,vagy nem kompatibilis? Köszi!

#2260
KETTLER ALURAD

KETTLER ALURAD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 posts
karakoram!

Még egy link, (az utolsó) egy olyan bringáról, ami természetesen agyváltós, és hasonlít az enyémhez, csak hát majd' 10 évvel újabb:

http://www.batavus.n...bikeGroupId=297