Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
#2221
Posted 2006. March 15. - 09:50

Egyenlõre maradok a gyári kenõanyagnál, amit beletettek.Szerintem az a kenõanyag ami benne van jó.Nekem nem okozott problémát a tekerésnél.
Mondjuk én úgy tudom, nem kell az agyváltót kenõanyaggal utántölteni.Nincs is rajta olyan nyílás.
Szétszedni meg nem akarom, mivel nincs vele semmi probléma szépen vált.
#2222
Posted 2006. March 14. - 02:48

Adsl-em néha, mint legutóbb is, elszáll egy bejövõ telefonhívástól, másodszorra így (még) zavarosabb lett a szöveg. megnéztem újra, télleg minden összekötõ gondolat kimaradt. pedig a fejemben megvolt. mert ha nem akkor komoly baj van..
Hát, igen egy valami még volna, ha már aláírásodban szerepel - g-boxx designer. de azt már csak holnap és követhetõbben.
#2223
Posted 2006. March 13. - 15:57

allitolag en sem vagyok egy konnyen ertheto figura de most aztan irtal mindent.
a ket fokozatu valtast igazabol elore gondoltam.
a megoldas csupan annyi, hogy jobb valtot kell csinalni, mint amit mar tiz eve hasznalnak ott.
lehet hatra is ket fokozatot rakni, de kicsit talan bonyibb. /nem biztos/
pl ha elol van egy 32/42 hatul egy 18 ill egy s7 akkor eleg jo
(atfedes lenne szerintem benne. nincs kedvem szamolgatni sokat)
vagy ha hatul ket fokozat
elol 42 hatul egy 18 ill egy 23 akkor kb ugyanazt kapjuk.
fel kell rakni egy 23-ast es ahhoz kapcsolni a 18-ast.
aztan vmi kicsi okos ket fokozatu valtot csinalni ami fel tud venni ~2 lancszemnyi lancot.
dualdrive szerintem ket valtokarral megy. mivel egy van a belso 3 fokozathoz
es masik a valtohoz amit te raksz fel.
dual drivet nem hasznalnek
mert akkor is lanckereksor kell meg vekony lanc meg gyari valto ez mind draga es raadsul meg sz@r is.
van meg vmi?
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2224
Posted 2006. March 13. - 15:45

#2225
Posted 2006. March 13. - 15:31

ha egy agyba integralt sok fokozatrol van szo akkor rohloffnak nincs ellensege.
az a gond ha 400%-t megoldjak 7 fokozatbol akkor nagyok lesznek az ugrasok.
attol, hogy van egy ketfokozatu lancvalto melle dobva meg mindig sokkal jobb, mint egy lancvaltos rendszer.
fek meg fekbe...
hát igen nem ártott volna pontosabban fogalmaznom, vagy legalább idéznem. Öszvéren a sram 3*9ét értettem. de már látom ennek is az elõnyeit, nem egyszerû kényszerházasságról van szó. elöl nincs átdobó, arra nyomná hátsó a sarat, itt szoktak kezdõdni a váltási nehézségek, lehet váltani állásnál, üresben (gondolom), elég egy váltókar, egy bowden.
lehet láma kérdés de a kétfokozatú láncváltót hátra vagy elõre értetted?
ha elõre, sárprobléma megmarad, hátulra vmi láncfeszítõ kell, nekem nem OK
de ha hátra
akkor a 2*7 (tõlem akár 9is lehetne) igen-igen tetszik. alig kell vmi plusz lánc. de. mekkora ugrást tolerál egy par.váltó a 'fogsoron'. és Te tudsz olyan strapabíró és a rohloffnál lényegesen olcsóbb agyváltót ami mellé fölmenne 2 fog?
másrészt, ha volna mtb-re alkalmas egy agyba integrált váltó ami átfogna 400-500%ot rohloff feléért-harmadáért az is igen érdekelne, elviselném a agyobb ugrásokat. persze nem ártana azért kipróbálni.
(
(44/11)/(22/34) persze ez (ha jó a 'mat.modell') kb. 6.18,
(speedhub-nál 526%, 519jön ki nekik 3*9 láncváltóra (?).
szóval 500% 7 fokon, ugrás az 7.gyök 5 ((?) ciki egykor hogy vágtam ezeket... számológépem csak kivonásig hitelesítve).
na mindegy, a normál lánváltóknál megszokott ugrások másfélszeresét elég símán elviselném, a duplája már kérdéses
)
#2226
Posted 2006. March 13. - 11:56

nekem 44/16 a lanckerek attetelem
igy kb 21/28 ill 44/11 ami kijon
nyogodtam ki lehet probalni
multkor is elkerhetted volna.
s7-el szvsz ha elol ket lanckereket hasznalsz akkor meg lehet csinalni egy jo attetelt.
/vagy hatul kettot/
igazabol nemtom milyen az attetelezese az s7-nek
de ha pl egy 32/16 illl egy 42/16 kerul a gepre akkor megkapod egy rendes monti attetelezeset.
Ez a lényeg Spectro S7-nél:
Gear Ratio
1. 1 : 0.574
2. 1 : 0.677
3. 1 : 0.809
4. 1 : 1
5. 1 : 1.236
6. 1 : 1.476
7. 1 : 1.742
Azaz úgy alakul, hogy a legnagyobb áttétel, amit az agyváltó belül képes elõállítani, az 1.742. A specifikáció szerint pedig mind 28"-as, mind 26"-os kerekeknél ezt még 1.83...1.9-es áttétellel spékelheted meg az elsõ és hátsó tányért tekintve.
Még 1.9-nél is gyászos az 1.9*1.742 = 3.3098. Célom, hogy azért 4.0 áttételt elérjek, mert ez felel meg például a 44x11-es monti áttételnek.
Namost a hátsó fogsor T=18. Úgyhogy ha elõre felrakok egy 42-es tányért, akkor így a legnagyobb áttétel az 42/18*1.742=4.065.
42/18=2.333, teh't a specifikáción kívüli tartományban lesz, de bízom a német minõségben. Elvéfre is ha túragépben használják, és 40kg csomaggal teker az ember, akor is bírnia kell a cuccnak, úgyhogy kell hogy legyen benne tartalék.
Amúgy megyek majd fel vele HHH-ra, beszámolok a tapasztalatokról! Csak épülne meg már a bicó, amihez kéne lé. Régi bringám vegye meg valaki!
Ha már a HHH szóba került. Ha 42-es tányérom lesz, akkor a legkisebb áttétel, az:
42/18*0.574=1.339
Ez kb mondjuk 32-es középtányérnál a 23-as hátsó fogaskeréknek felel meg. Középtányérral feltoltam a HHH-ra, úgyhogy szakadjak meg, ha ezzel fel nem megyek. Ha azt vesszük, hogy az oútimmal 39x25-el (a 25-ben nem vok biztos) felforgattam a pizzát a HHH-ra, akkor ez ahhoz képest szanatórium. Mondjuk az utóbbinál azért a pedálfordulatom olyan 30-40 RPM volt a kritikus részeken, úgyhogy majdnem beszartam. Picit combosodok. Csak az agynak kell már ezután kibírni.
Terepezni természetesen nem fogok vele, nem arra való, és az eszem sem ment el. Még.
Csumi

tocsa
#2227
Posted 2006. March 13. - 11:38

Hagyjátok már békén õket! Ha kontrázni akarnak kontrázzanak. Vagik meg söprés a tárcsfék topicba! Miért fáj nektek, hogy valaki nem tud bringázni?
Errõl jut eszembe, hogy kiiktatták az agyból a kontrát. De még nem iszoma medve bõrére, mert még nincs befûzve, így még nem próbálhattam ki.
tocsa
#2228
Posted 2006. March 13. - 11:36

Sziasztok!
A múlt évben építettem egy agyváltós, biciklit.Sram 7 sebességes szabadonfutó agyváltóval.
Az lenne a kérdésem, milyen karbantartást igényel a váltó?Milyen kenõanyagot kell beletenni (ha kell) , és mennyi idõközönként (km)?
Az egyik boltban azt mondták, fújjak bele wd-40-et.
Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?
Szia!
Ha jól sejtem tõled vettem az S7-est.
Azt mondták a BigBike-ban, hogy nem igényel _semmilyen_ karbantartást. Kérdeztem nincs-e valahol zsírzó nyílás, ahol mondjuk fél évente be kell tuszkolni zsírt, de teljesen zárt rendszer. Azért évente megnézetem majd velük.
tocsa
#2229
Posted 2006. March 13. - 02:15

de lor, fõleg agyváltóba, g-boxxba faggatnálak, de majd csak este
#2230
Posted 2006. March 13. - 01:42

az a gond ha 400%-t megoldjak 7 fokozatbol akkor nagyok lesznek az ugrasok.
attol, hogy van egy ketfokozatu lancvalto melle dobva meg mindig sokkal jobb, mint egy lancvaltos rendszer.
fek meg fekbe...
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2231
Posted 2006. March 13. - 01:23

Általában is
van cc-re, maratomra Rohloffnak alternatívája? (financial difficulties)
sram, shimano viszonya? eltérés mûködési elvben, strapabírásban, áttétel arányban, kerék-kivételnél? tárcsás/használható dobfékes van?
Van valamilyen elvi hátránya a dobfék(ek)nek a tárcsafékkel szemben?
(átnézek fékekhez is)
Egyébként meg g-boxxot ide, azonnal, ne szórakozzatok má, me' megharagszom:mad:
#2232
Posted 2006. March 13. - 00:53

igy kb 21/28 ill 44/11 ami kijon
nyogodtam ki lehet probalni
multkor is elkerhetted volna.
s7-el szvsz ha elol ket lanckereket hasznalsz akkor meg lehet csinalni egy jo attetelt.
/vagy hatul kettot/
igazabol nemtom milyen az attetelezese az s7-nek
de ha pl egy 32/16 illl egy 42/16 kerul a gepre akkor megkapod egy rendes monti attetelezeset.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2233
Posted 2006. March 12. - 19:11

Vagy "forgatós" haladós a téma, vagy max 30 megállít. Meg gondolom, ha komolyabb mászásokhoz passzítanám az áttételezését, odab@szna a nyomaték szegénykének.
#2234
Posted 2006. March 12. - 19:02

Nekem most egy 7-es Nexus van és sokat számolgattam az áttételeket. Aszfaltos tekerésre bõven ki lehet hozni a megfelelõ áttételeket. Terepre is jó, de a kemény mászásokhoz és a gyors lejtõzéshez kevés az átétele.Szerintetek ezzel a "megnövelt" áttételi tartománnyal már so-so használható CC-s mászásokra, ha vmi kisebb láncekrékkel használnám...mittomén 38 elõl.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2235
Posted 2006. March 12. - 18:58

http://www.biker.hu/...1&kat=Agyváltók
az s7-ért ez elég jó ár, nem?
CSak számszakilag nem elég informatív a lap..
súly, áttételek..stb..
Szerintetek ezzel a "megnövelt" áttételi tartománnyal már so-so használható CC-s mászásokra, ha vmi kisebb láncekrékkel használnám...mittomén 38 elõl.
vagy az már durva nyomaték nekije?
Lor:
a rohloffod most milyen felállásban üzemel? /elsõ tányér-hátsó láckerék/ s így mekkora a legkisebb/nagyobb áttétel?
Legközelebb kiprószálhatom a bicód?
Mé vörös a majom valaga?
#2236
Posted 2006. March 12. - 17:33

#2237
Posted 2006. March 12. - 17:12

wd-40-et... Azt semmiképp!Az lenne a kérdésem, milyen karbantartást igényel a váltó?Milyen kenõanyagot kell beletenni (ha kell) , és mennyi idõközönként (km)?
Az egyik boltban azt mondták, fújjak bele wd-40-et...
Kimossa a zsírt. Az egy petróleumos anyag (legjobb tudomásom szerint) de semmiképp nem jó zsírozott részekre.
Bele megy a por a csapágyaknál és koptatja ha nem tisztítod ki.
Egyébként én az egész zsírt kicseréltem mert nagyon sûrü volt és a hajtásnál is megéreztem.
Korábban kikevertem egy anyagot ami jónak tûnik mert már több éve használom azzal az agyváltót és jó.
Idõnként cserélem.
Kisebb a viszkozitása ezért kevesebb a kenõanyag mozgásban tartásához szükséges erõ ami általában a zsírt megtöri más esetben.
Itt a fellelési helye:
http://forum.bikemag...7&postcount=109
Az elejét már túltárgyaltuk azzal ne foglalkozz,
de ha a végét nézed ott találsz errõl bõvebb leírást, hogy én mit használok már jóideje.
(egyébként lítiumos zsír és TF2 keveréke)
#2238
Posted 2006. March 12. - 13:57

A múlt évben építettem egy agyváltós, biciklit.Sram 7 sebességes szabadonfutó agyváltóval.
Az lenne a kérdésem, milyen karbantartást igényel a váltó?Milyen kenõanyagot kell beletenni (ha kell) , és mennyi idõközönként (km)?
Az egyik boltban azt mondták, fújjak bele wd-40-et.
Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?
#2239
Posted 2006. March 11. - 14:06


"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#2240
Posted 2006. March 11. - 14:05

De tényleg nem tudom miért kell ezt mindíg ilyen belekötõs formában felhozni.
Megbeszéltük és mindenki csinája ahogy tudja, vagy ahogy sikerül neki.