Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
#2121
Posted 2006. June 15. - 11:05

#2122
Posted 2006. June 11. - 10:57

A dobfékesbõl hamar kiég a zsír, ha lejtõn folyamatosan fékezve is használod, a 7es nexus görgõs féke már fél év után zsírzásra érett, kevés használat mellett, V fékkel jobb.
Épp ezért van rajta az a kis zsírzó-nyílás, bár én még nem nagyon használtam (fõként alföldi használat az elmúlt 10 évben, nincsenek komoly lejtõk

Idén jön ki egy új széria az agyváltókból, arra már fenem a fogam.
Ezekrõl tudsz már valamit?
#2123
Posted 2006. June 10. - 15:00

Papp réti tekeréseken meg az Ürömi úton felfelé még nem volt gondom a terheléssel, 8ast használok a montiban, télen, nyáron.
Ez kissé megnyugtat, ezek alapján valszeg az S7 is bírni fogja.
tocsa
#2124
Posted 2006. June 10. - 14:58

nagyon porogtok itt a 350-400 wattal
nem hiszem, hogy tartosan nyomnad ezt a teljesitmenyt.
A watt értékek hasraütéses számok voltak részemrõl. Biztosan nem tartjuk tartósan, ellenben egy-két helyen meglehet, hogy pici idõre kap ennyit. És ez lényeges, mert ha kap ennyit (mégha rövid ideig is), kérdés az, hogy kibírja-e.
Egy másik kérdés, hogy tartósan mennyit bír. Ez is ki lesz próbálva idõvel.
-Henger-: sajna beteg, aki elhozta volna nagykerbõl a Gebhardt-ot, úgyhogy jövõ hét vége most a legkorábbi idõpont, mire meglesz a lánckerék.
tocsa
#2125
Posted 2006. June 09. - 20:59

én még soha nem ûztem a bicózást olyan szinten, hogy megmérjék a tlejesítményemet.../egy népszerû murit leszámítva, amikor egy szakiránymuri alkalmával meglátogattuk a paksi erõmûvet, s ott beadtam a trükköt a wattmérõs bicón, hasonlóan spicces cimborák nagy örömére../
De úgy gondolom, fontosabb agyváltónál a bemenõ áttételbõl eredõ nyomaték, amit ugye az általad választott lánckerekek fogszámának egymáshoz való aránya ad. amit-ha jól tom, a rohloff pl. meg is szab, konkrétan használható fogszámokat megadva, hogy neked már ne kelljen bajlódnod a sok számolással, nyomatékot illetõen. :-)
#2126
Posted 2006. June 09. - 18:00

nem hiszem, hogy tartosan nyomnad ezt a teljesitmenyt.
rohloff belseje uggetlen a kulso kialakitastol
kiveve a tengely rogzitest
/nem sok koze van a szerkezet tenyleges mukodesehez/
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2127
Posted 2006. June 09. - 16:34

Ha agyváltóval keménykedni akarsz, akkor Rohloff és abból sem az XC verzió.
Papp réti tekeréseken meg az Ürömi úton felfelé még nem volt gondom a terheléssel, 8ast használok a montiban, télen, nyáron.
Városba túl sok a 8 sebesség is, most épp egy 3assal fut az országútim, teljesen elég, lehet vele gyorsulni és hátszélnél sem pörög le nagyon 52-18al. Jobb volna kisebb fogas is, de nem lehet kapni.
A dobfékesbõl hamar kiég a zsír, ha lejtõn folyamatosan fékezve is használod, a 7es nexus görgõs féke már fél év után zsírzásra érett, kevés használat mellett, V fékkel jobb.
Alternatív forrás: ismerõseim adnak el régi gépeket, 3-5 sebességekkel, szombaton a szimplában is lesz biztosan egy 7es eladó.
Ezen kívül ebay.
Szerintem városba, játszani, agyváltót kipróbálni az InterM3 a tuti (a clickboxot pedig le kell védni valami lemezbõl hajlított objektummal)
Hegyre járni a 8as nagyon szuper, a hetest darabosabbnak éreztem.
Idén jön ki egy új széria az agyváltókból, arra már fenem a fogam.
#2128
Posted 2006. June 08. - 22:37


#2129
Posted 2006. June 08. - 22:25

Hát, érdemes körülnézni ezügyben az www.ebay.de -n, ott helyi gyártmányként elég sokat lehet találni.
Zsír új 800 € alatt nincs, (lásd: http://cgi.ebay.de/R...1QQcmdZViewItem ) de szerencsétõl függõen jóval olcsóbban is le lehet ütni egyet-egyet néha, akár fûzve is.
(lásd: http://cgi.ebay.de/L...1QQcmdZViewItem )
Mivel (elvileg) elég jó a garanciális háttere, már csak abban kell reménykedni, hogy nem vágnak át, és nem egy üres agyat küldenek... - bár komoly eladó aligha kockáztja a jó minõsítését.
#2130
Posted 2006. June 08. - 19:36

#2131
Posted 2006. June 08. - 17:00

Rohloff agyváltót lehet itthon kapni, kb. mennibe kerül egy ilyen agy és mennyire erõs(cs azért, mert láttam rohloff kompatibilis dh vázat)?
Van egy "elsüllyedt" rohloff topic abban minden kérdésedre megvan válasz.
Amúgy azt írják mindent bír, ~250e Ft, és elvileg vki foglalkozik a behozatalával.
És ha nem iylen fos helyen élnénk egybõl vennék én is...
#2132
Posted 2006. June 08. - 15:02

A sebesség mindent megold.
#2133
Posted 2006. June 08. - 14:46

Az összes agyváltónál hallható tekerés közben is több-kevesebb fokozatban a kattogás, de ez nem a "normál" szabadonfutó hangja, hanem a bolygómû(vek) belsõ reteszelõmûve(i), hiszen van, amikor a napkerekek sebessége hozzáadódik az agy forgásához (direk feletti fokozatok), és van, amikor kivonódik belõle (hegymenet).
Pl.: a 3 sebességes régi Shimano agy csak 3-ikban "ketyegett", míg a Sturmey-Archer3 egyedül 1-esben volt hangtalan. A mostani (dob- ill. görgõfékes) Nexus 7-esem egyedül 3-asban csendes, de a 6-7-ik fokozatban dupla kattogás hallható a nagy áttétel miatt. A fiam kontrás SRAM 5-ösében csak az 1-2 fokozatban nincs hang, 7-essel nincs tapasztalatom. Szerintem ne parázz, menj el egy boltba, ahol árulnak SRAM 7-es Olimpia vagy Gepida bringát, és füleld meg a gyári kontrást, - biztos megengedik, hogy körbetekerd párszor felemelt hátsó kerékkel...
Most megnyugodtam! Ha találkozok más S7-essel, feltétlenül kipróbálom.
tocsa
#2134
Posted 2006. June 08. - 14:44

Köszi Kettler Alurad, már letöltöttem a katalógust, onnan jöttem rá, mi hiányzik. E-mailemre nem reagált a Biker, ez egy hónapja volt... Amúgy egy "névtelen", Racer márkájú, és igen, a lánckerék helyén van a fogaskerék.
A tapasztalatom az, hogy sokszor e-mailben nem reagálnak cégek (nemcsak kerékpár), viszont telefonon el lehet érni õket.
javaslom, hogy próbáld felhívni õket, megér egy hívást!!!
tocsa
#2135
Posted 2006. June 07. - 08:31

#2136
Posted 2006. June 06. - 23:34

Bocsi, mostmár látom, hogy S7-eshez keresel pár dolgot.
Elõször töltsd le az SRAM honlapjáról az aktuális Spare Parts Katalógust: http://www.sram.com/...parts_lists.php (nem túl nagy, 9 megás pdf), és ha megtaláltad, amiket keresel, a cikkszámokkal hívd fel a Biker Kft-t, ( www.biker.hu ) - remélem, õk tudnak segíteni!
#2137
Posted 2006. June 06. - 23:09

Milyen márkájú az a bringa, és hogy kombinálták össze a kettõt: a lánckerék helyén van a tányérfogaskerék, amit a kardán hajt?
Amúgy meg milyen az agyváltó? Szerintem akár SRAM, akár Nexus, (netán régi Sturmey vagy Sachs) kéne, hogy legyen hozzá alkatrész...
#2138
Posted 2006. June 06. - 15:57

#2139
Posted 2006. June 05. - 19:58


A Waffen már 1940-ben is használt ilyet: http://www.vatera.hu...php?cod=8401365
#2140
Posted 2006. June 05. - 16:22

A Nexus is régóta kapható (görgõs mûködtetésû) dobfékes változatban, és a nagyobb hûtõtárcsás változatok már igen tisztességes fékerõt tudnak, - szerintem nézd meg azokat is. A japán gyártó szinte az agyváltópiac 80%-át birtokolja, és spkszor az árai is kedvezõbbek. A Vaterán láttam jónéhány bõven áron aluli agyváltóst, (KTM, Mars, Puch), szerintem érdemes körülnézned.További elõnye a Sramnak, h van dobfékes változata. Kontrásat nem akarok, az biztos.