Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
#1981
Írta 2007. július 12. - 08:57

Elõl a pedálon mindhárom tányért tudom használni
a hátsó láncfeszítõvel az agyváltóval és benne lévõ fékkel együtt.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1982
Írta 2007. július 10. - 14:19

Hátul megmaradt a láncfeszítõ és elõl a három pedál tányér szintén megmaradt, átdobóval együtt.
A láncfeszítõ oldalirányu mozgását megfelelõ hosszuságu végállás beállító csavarokkal fixen az agyváltó lánckerekéhez állítottam.
Most van 7 hátsó fokozatom az agyváltóban és megmaradt a három tányér a pedálon.
Agyváltóból magam részérõl a kontrafékes változatot használom (erre most ne térjünk ki miért).
Kipróbáltam kistányéron, ott is mûködik a kontra de hosszan belazul a lánc,
viszont a kontrafék próba alatt ott sem okozott gondot.
Az úgyis arra van ha minden szakad..
A fenti felépítésben a nagylánckerék használatakor tudok megfelelõen kontraféket használni.
Kis pedálfogas állásban hátratekerve a lánc erõsen belógósodik és legalább háromnegyed fordulat a holtjáték.
Erre a "tartalék fék" lehetõségre úgyis leginkább egyenes úton v. lefelé menet lehet szükségünk, akkor a lánc a pedálnál többnyire nagytányéron van ahol hátra tekerve sem lazul jelentõsen, ha jól állítottuk be a hosszát.
#1983
Írta 2007. július 10. - 09:40

#1984
Írta 2007. július 10. - 08:33

Azért kérdem, mert egy Caprine acélvázas, hagyományos váltós bringát kellene agyváltósra variálni. Akkor ez nem csak annyi, hogy veszek egy új kereket agyváltóval?
#1985
Írta 2007. július 09. - 15:13

a bal oldali porvedo kupak gyari tartozek az inter-7 esen, vagy kulon kell venni?
illetve hol kaphato 16T lankerek (y-322 03220) amivel 45mm korul lenne a nexus -7 lancvonala?
köszi
zirp
#1986
Írta 2007. július 08. - 23:06

Azt számolgattam, hogy az áttétel tartománya egy elõl 1 tányér hátul 11-34es sornak felel meg, nekem éppen elég lehet ( a lefeléken majd pörgetnem kell). A váltás milyen volt a láncváltókhoz képest?
úgy vettem észre, hogy gyorsabban váltott.
lehetett akárhány fokozatot is váltani, aztán kicsit mozdítottam rajta és már fokozatba is volt...
nekem kontrás volt, ami zavart.
38-16 volt az áttétel asszem (16 nem biztos, lehet 18 vagy akár más is)
, így a normál áttételtartomány két vége pont lemaradt

csúszópapucsos vázat kell hozzá szerezned. láncfeszítõvel nem olyan jó használni...
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#1987
Írta 2007. július 08. - 22:54

Azt számolgattam, hogy az áttétel tartománya egy elõl 1 tányér hátul 11-34es sornak felel meg, nekem éppen elég lehet ( a lefeléken majd pörgetnem kell). A váltás milyen volt a láncváltókhoz képest?
Hát a SRAM S7-esnél 304% (vagy 307%?) az áttételtartomány. Elõl most 42-es tányérom van, hátul 18, így a legnagyobb sebesség nagyon emberes (9m körüli, már korábban kiszámoltam a pontos fokozatokat. Szal ha a 300%-nál a legnagyobb áttétel 9m, akkor a legkisebbel még fel lehet mászni a HHH-ra. Országúton. Persze egy hágó megmászásához nagyon nem lenne elég. A terep már más tészta. Lehetnek meredekkebbek. És persze a fórumok alapján a terep kiképzés már sok lehet nekik. Ahhoz egyetlen eddig ismert biztos megoldás van: 14 sebességes Rohloff agyváltó 500%-os áttételtartománnyal. Ára 200e HUF körüli/feletti. A 7, 8 sebességes váltóknál zavaró lehet esetleg, hogy azt a 300% tartomány kevés fokzatból fogja át.
Amúgy vannak alõnyök és hátrányok is. De ebbe már nem megyek bele.
tocsa
#1988
Írta 2007. július 08. - 22:53

Ha érdekel, esetleg a szerelõnek épp nincs hozzáDöglõdik a SRAM S7-esem
...
akkor a képtáramban a következõ címen találsz hozzá rajzot, kontrásat és anélkülit:
http://kep.tar.hu/tmscsaba/50208246#2
Sz'tem írd fel a címet és vidd ha mész a szervízbe, vagy nyomtasd ki.
#1989
Írta 2007. július 08. - 21:13

A sebesség mindent megold.
#1990
Írta 2007. július 08. - 16:23

Az inter8 mennyire bírja a terepezést, sarat, vízet (nem ázik be), a terhelést váltás közben? Maratonozni, túrázni használnám.
kicsi az áttételtartománya, ezért eladtam. edzeni akartam, de nem jött be

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#1991
Írta 2007. július 08. - 16:15


tocsa
#1992
Írta 2007. július 07. - 23:53

-Hegyre még nem mentem vele, bár az elsõ 3 fokozat nagyon oda lett kitalálva, mert a 4. el szoktam indítani... amúgy most úgy van, hogy 38T az elsõ és 18T a hátsó fogszám, a 8. sebesség már így is nekem kicsit combos...( még edzõdnöm kell hozzá

-Hát elméletben a labirint tömítéseknek köszönhetõen szerintem nem fog beázni. én a görgõsfék helyére kaptam egy gumiharangot, ami szerintem szériatartozék így mégjobb a tömítettség. A váltó felõl nem tudom igazán az agy víztûrését.
-Bírja a felfelé váltást tekerés közben, bár szerintem jobb, ha megálsz vele 1 pillanatra, a lefelét viszont biztos pedálozás mentesen kell, mert nem ugrik akkor vissza, csak ha leveszed a terhelést.
#1993
Írta 2007. július 07. - 20:40

A sebesség mindent megold.
#1994
Írta 2007. július 06. - 13:31

Hali , nekem nemrég az eBike-ban fûztek egy 8as agyat 8R25, bár nem is volt kint nekik a listában. Lemailoztam velük, hogy van-e, õk igérték, majd felnit választottam, és már csak azt kérdezték milyen küllõvel legyen. másfél hét alatt megvolt minden...
Köszi, ez korrekt. Megkérdezhetem hogy cakkpakk mennyi volt?
Illetve azt is kérdezném, hogy váltókarrral, meg minden egyébbel (amit nem tudok még pontosan hogy mik, vagyis amik kellenek egy ilyen váltóhoz) mennyibõl jöttél ki?
#1995
Írta 2007. július 06. - 11:57

HaliÍrtam privit!
Ez a 'privi' engem és érdekelne, mert hasonlót tapasztalok a 4 fölötti fokozatokban (fél hajtókar fordulat üresben), és kicsit idegesít, fõleg, hogy új a cucc.
Thx.
#1996
Írta 2007. július 06. - 11:53

#1997
Írta 2007. július 05. - 10:29

Kérdésem az lenne, hogy lehet-e kapni agyváltóval szerelt komplett kereket (700-ast)?
Ha igen akkor hol?
Illetve ha nem, akkor hogyan tudnék egy ilyenre szert tenni?
#1998
Írta 2007. július 02. - 21:21

#1999
Írta 2007. július 02. - 13:01

#2000
Írta 2007. május 29. - 14:30

Lenne egy kérdésem:
Múlt héten vettem az MTB-im mellé városi járkálásra egy agyváltós 20 éves, de szép állapotú Puch Clubmant. 3 sebességes Sachs Torpedo váltója van.
A gondom az vele, hogy az agyváltó rendre 2-esben szeret menni, az 1-est nem hajlandó kapcsolni. Kicsit olyan, mintha túl feszes lenne a bovden. A hátsó keréknél az agyból kijövõ kis "lánc", amit a bovden mozgat, viszont 1-esbõl 2-esbe 3-asba téve is alig mozog. Menet közben pedig volt olyan, hogy tekertem 1-esben, utána abbahagytam a tekerést egy 10 m-re, amikor folytattam volna, akkor már 2-esben volt a váltó, noha a váltókar mozdulatlan maradt.
Néha meg olyan volt tekerés közben, mintha ugrott volna a lánc, máskor meg mintha a váltó "nem tudta volna eldönteni", hogy milyen fokozatban legyen és tekerés közben változott a tekerés nehézsége.
Lehet ezeken valamit javítani, vagy vegyem tudomásul, hogy ez az antik Sachs az ilyen, és használjam 2-esben SS-ként.
A tanácsot elõre is köszi!