Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18259 replies to this topic

#17441
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
ha nem elírás, vedd, ha igen, vedd a régit amíg van. a howitzer meg így kiesett a lehetõségek közül. :)

#17442
Side_

Side_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 posts
Természetesen újhoz howitzert, régihez meg minimum gigapipe-ot vennék.
De, ha amit néztem az annyiért valóban az új , akkor midnenképp azt venném - de nem vagyok biztos benne, hogy nem elírás.
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"

#17443
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,055 posts
de az új holzfeller a howitzerhez van tervezve nem?

szal a láncvonal csak nincs anynira kint

de amúgy franc tudja, sztem ezért írták hogy az újhoz ccsak a howitzer jó
Autist Team:)



#17444
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,125 posts
Side:
régi vagy új Holci, az mindegy, kurva jó mindkettõ.
mono-t meg szerintem ne keverd. csak viszonyításként: a Howitzer mono a külsõ csapágy miatt 143-as!! tengellyel megy leginkább. ehhez az új Husi kell (ezt ne!), vagy a Ruktion (sztem ezt se)
ami egy holcihoz kell az meg általában 118-as, ez nagyon nagy különbség - használhatatlan lesz a láncvonal és nagy a terpesz, ha Howitzerrel nyomod.

tehát Holcihoz ~ 118-as Gigapipe, RF vagy FSA.

#17445
Side_

Side_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 posts
lor: Akkor szerinted mi lenne a jó megoldás?

(Mondjuk most úgy érzem az lenne a nyerõ, h howitzer+holfeller - ha tényleg annyi az ára, amennyi az oldalon van írva.)
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"

#17446
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
forognak porognek mikozben par csapagy terhelest nem visel.
majd amikor az egyik par elegge elhasznalodik akkor a kis manocska bekapcsolja a masik ketto caspagyat.
(melyek addig ugye pihentek)

persze!

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#17447
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts

a 3-4 csapagybol is csak ketto tart.
de a paraszt beveszi.

hiába tart csak 2, ha azok "elkopnak" akkor a másik kettõ még nem engedi mozogni a tengelyt.. hisz azok még jó állapotúak.

#17448
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
a 3-4 csapagybol is csak ketto tart.
de a paraszt beveszi.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#17449
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
szélesebb hajtókart akarsz, vagy a szokványosat? ennyi.
a tengely nem lesz erõsebb, a csapágy talán, de itt csak 2 csapágyas, szemben a normál 3-4ével.
személyes vélemény elõnyben, jelentõsége pedig nagyjából 0.
csak a fogasnál max.

#17450
Side_

Side_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 posts
Az új (DH)680g, a régi 855g-minusz a 24-es tányér.
(Erõssége remélehetõleg akkor hasonló.)
De már megint az van, h howitzer, v gigapipe :scratchhe
dejó :usmiech_o
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"

#17451
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
ez az új. dönts!
más nem dönthet úgyse:)

#17452
Side_

Side_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 posts
Ez: Feltöltött kép már az új holzfeller? (Mert konkrétan ennek a darabnak sem rossz az ára.) Csak akkor meg az a probléma jön elõ, hogy az új legyen vagy régi? :)
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"

#17453
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
egy két három ezer pízért, erre ne építs:)
legtöbbször se a monó, se a kar nem hibás, hanem a felhasználó, aki nem gondozza a bringáját, nem tisztítja, nem zsírozza, nem szedi szét néha újraéleszteni, nem húzza vissza a picikét lötyögõ kart, mert minek is, így teljesen szétveri a tengelykapcsolatot, és hasonlók.

az új cuccokról nyilatkozni sajna még nem sokan tudnak, de ha tuti kiforrott dolog kell, akkor a régebbi holzfellert vedd, mint hajtókart. az tuti jó, bevált. ha teheted akkor FSA monó, arra sem lehet sok panaszt hallani, és nem is drága. ha nem, akkor truva, egy igényes, és új bringában azzal se lesz gond, szakszerû beszerelés esetén(erre érzékeny nagyon) illetve ha terpeszben szeretnél tekerni(ez nagyon aranyosan hangzik, nekem csak ilyen hajtókarjaim vannak:p) akkor vedd az új tengellyel, rosszabbnak tuti nem rosszabb mint a régi, lehet még jobb is. érdemes kicsit többet költeni rá így tovább lesz problémamentes minden.

#17454
Side_

Side_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 posts
Hajtómûvet shimanobol csak saintet vennék. (Ha nem annyiba kerülne, amennyi.)

Igazából elõször csak egy nemtúldrága - relatíve erõs cuccot akartam.
Aztán néztem, h az új husi ugyanannyi, mint a régi holzi. (Mondjuk itt bejöhetne a képbe a régi husi is - ha lehet még kapni valahol - mert az kb csak 15e volt - de ha kicsit drágábban lehet jobb, akkor inkább... Akkor itt jön elõ az, hogy az új husi - a régihez képest - nemcsak egy kicsit drágább.)

Az új hussefelt csak a külsõ-csapágy miatt tetszett - meg elvileg(!) jobb lehet. (Mert ugye saint is ilyesmi, meg mittudomain:) ) De ha a régi holzfeller eleve jobb, mint az új hussefelt, akkor nyilvánvalóan inkább azt fogom venni.
(Én egész eddig meg voltam gyõzõdve arról, hogy a monoblokk a ludas a recsegésben...nem is gondoltam a karra.)


24es lánctányért mennyiért lehet eladni? El lehet egyáltalán :)
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"

#17455
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
merevebb a kar, minimálisan, de érezhetõen.
igen, a kar a gyenge pont a hussefeltben, nem a monoblokk. én évekig használtam gigapipe-t, és semmi gondom nem volt vele, abszolut semmi(mint ahogy a hussefelttel sem)
másfél év után már a csapágy elkopott, de ezt meg is tudom érteni, így gyorsan cseréltem.
recsegés pedig vagy a koszos monoblokkházból eredeztethetõ vissza, vagy pedig az újabb "megoldásként" a kar-tengely kapcsolatból. melyben megint csak nem a monoblokk kerül ki vesztesként.
szóval hiába veszel más(garantálva nincs hogy jobb, hisz egy monoblokk vagy teszi a dolgát vagy igen) monoblokkot, ha a kevésbbé merev, és másoknak nem egy hibát generáló karral veszed, ugyanúgy lehetséges hogy szívni fogsz vele.
(nekem továbbra sem volt gondom a hussefelttel, újítás miatt cseréltem le)

HONE? LX?
gondolkodtál már rajta, ha ennyire külsõcsapágyas monós cuccot akarsz?

#17456
Side_

Side_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 posts
Akkor ezt most úgy értsem, h a gigapipe blokk önmagában jó, viszont maga a kar nem annyira? /érdekes... akkor a recsegésem is a kar miatt volt??/

A holzf+gigapipe kombo nem lenne drága (de raceface-el viszont az - és akkor már +10k-ért saint is lehetne - ami brutálmerev - viszont máris sokkal drágább, mint az alap, amibõl elindultunk:) )
Innen lesz szép dönteni.

Tényleg érezhetõ a különbség a hussefelt és a holzfeller között?
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"

#17457
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
hussefeltek csak a lánctányérban különböznek, ja, meg a kar hosszában is lehet eltérés.
még mindig nem jobb a howitzeres husi, mert a husi nem a monoblokk miatt nem a legjobb truva kar. hanem önmaga miatt. tehát hiába raksz rá másik monoblokkot, ami szélesebb, és nehezebb, ha az isis állítólag nem olyan jó, a pedál miatt is gondjaid lesznek ha nem szeded ki havonta legalább egyszer, etc. de te döntessz.

#17458
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,125 posts
A Howitzer középrész iszonyat hosszú és nagyon nehéz: ~410g
Nem tudom megéri e ezt erõltetni.

Én a Hussefelt kart hanyagolnám, mert nagyon szar az anyaga és nehéz...valakinek nem volt gondja vele, de többeknek inkább igen.

Többek tapasztalata, hogy a Truva mono Truva Husi karral nem szeretik egymást: lelazul, recseg stb...
RF monoval már sokkal jobb a helyzet, nekem tökéletes volt.
Én a RF mono - Holci kombót választanám. 3-400g minusz és tökéletes kapcsolódás.

de inkább Saint ja :)

#17459
Side_

Side_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 posts

Esetleg gondoltam még arra, hogy egy RaceFace blokkot veszek hozzá - de akkor már nem ugyanannyi az ára - hanem minimum +5e


Csak itt meg az a problémám, hogy nemsokkal többért meg már ottvan a full saint közép... :rolling:
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"

#17460
Side_

Side_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 posts
Mivel nincs konkrét tapasztalat, ezért fogalmam nincs melyik lehet a jobb.
Nekem nem volt bajom a hussefeltemmel - viszont a közepe az kegyetlenül recsgett. Viszont semmi baja nem volt, erõs meg minden. (De azér' jólenne, ha nem recsegne.)

A holzfeller a régi blokkal kb ugyanannyi lenne, mint a hussefelt az újjal.
Egyébként érezhetõen stabilabb lenne a gép? Mert ha igen, akkor megint elbizonytalanítottatok :scratchhe (Esetleg gondoltam még arra, hogy egy RaceFace blokkot veszek hozzá - de akkor már nem ugyanannyi az ára - hanem minimum +5e.) De ha garantáljátok, hogy merevebb a holzf. mint a hussefelt, akkor lehet rászánom magam.


Ránézésre ez az új cucc olyan saintesnek néz ki (monoblokk-ügyileg), ami bíztató - és én még nem hallottam pl gyári hardyt recsegni - persze ez nyilván azért is lehet, mert kevés hardyt láttam :)
Szóval emiatt tetszetõs a dolog - de nagyonnemtom mi legyen :)

mod:
Meg még1 kérdés: maga a hajtókar az típuson belül ugyanaz? Tehát pl egy hussefelt trial, dual, dh...csak lánctányérokban különböznek?
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"