A lánccserében-forgatásban úgy érzem szakember vagyok, tehát megosztom veletek tapasztalataim.
Minél több lánccal csinálod a cserélgetést, annál tovább tolódik ki a teljes rendszer (fogsor+tányérok) cseréje. 6-800 km-enként rakok fel 1 új láncot. Mondhatnátok, hogy könnyû nekem, mert 8as rendszerem van, állítólag ez tovább bírja. Lehet. Én találtam neten 8as XTR acél racsnit (tehát nincs benne titán fog). Így olcsóbb . Ez olyan dúrván erõs, hogy nem tudom igazából, hány km alatt lehet elkoptatni. Ez van most fent, 14000 km-t raktam bele és most kell kezdenem a régi láncokat újabb ciklusokban felrakni, de csak azért, mert a kicsi és középsõ tányérom kopott el és az új lánc elkezdett ugrálni rajtuk.
Tányérokból szigorúan olyat veszek, ami egyenes (lapos) formájú, tehát nincsen az 1ik oldala tele váltást segítõ körmökkel, léptetõ fogakkal. Ez akkor lesz fontos, mikor sok-sok ezer km múlva 1 laza mozdulattal megfordítom a tányért és olyan lesz, mint az új. Kicsi és közép tányérnál már csináltam ezt és gond nélkül mûködött. A nagy jobban bírja a sok fog miatt, esetleg azt majd kell újat vennem.
Láncból én az 1ik legolcsóbbal járok. Sram PC48, 1600-1800 Ft az ára. Nem éri meg drágábbat venni, mert annyival nem lesz tartósabb. Haverom 4000Km-t tudott rakni az xtr racsni-DuraAce lánc összeállításba, sarat kerüllte , mindÍg mosta a láncot, és mikor láncot cserélt, az xtr középtányért is cserélnie kellett. Add össze, ez közel 50ezer Ft volt. JÓÓÓ, nem kell mindenbõl xtr, ez igaz.
Összefoglalva, vegyetek több (olcsó)láncot, mint kevés drágát, cseréljétek rendszeresen, ha érzed, hogy kezd gond lenni, lehet újra felrakni a régi láncokat. Igy garantáltan 1 rendszerbõl ki lehet hozni minimum 20ezer km-t, de inkább többet.
Bocs, ha hosszú volt.
üdv: MARCI
Marci