Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#16061
Posted 2007. January 19. - 18:43

Egy normális láncbontót tudtok nekem ajánlani, amivel lehet is dolgozni meg nem is irreálisan drága, vmi jól bevált kütyüt!
#16062
Posted 2007. January 19. - 18:36

Szerintem ez nem egészséges akkor sem. Ezt a nagy keresztbe váltást a váltó kanala sem tudja lekövetni és ugy fesziti a láncot hogy recseg ropog. Attól nem félnék hogy letörik a váltód. Ja és az elsõ váltó terelõ lemezében is szépen besúrol a lánc.
Én ilyeneket nem szoktam csinálni.
Csak akkor súrlódik az elsõváltó terelõlemezén a lánc ha nem mikroindexes az elsõ váltókarod, markolatváltóval nincs ilyen gondom, edzõgépen meg 500Ft-os hüvelykujjváltókart használok. Az tény h. totál keresztbeváltva nincs túl sima hangja a rendszernek, de nem is váltok akarattal 3×3nál jobban keresztbe.
#16063
Posted 2007. January 19. - 18:03

ezért kell hagyni, mert ha sikerül, semmi se megy tönkre, és ne is menjen.
merevgépnél valóban, mindenhol legnagyobb, és utána lehet a felesleges szemeket kibontani.
össztelósnál mókásabb, érdemes kiszedett taggal a max beülést meghatározni, majd ugyanezt végigjátszani
így nagyjából helyes lesz a lánchosszúság, pont elég rövid, és egy kicsit sem hosszú.
KKrisz: valóban, nem törik le a váltó, csak az utolsó elötti fogaskerékre ráhajtogatja a lánc az utolsó fogaskereket hátul, vagy ha már le van gyengülve a lánc, egyszerüen elpattan ha nem így volt kimérve, és kevesebb lánc van a gépen
ez a bevált módszer, de ha tudsz olyat hogy pont ennyi lánc kerjülön fel(valami más mód, esetleg matekképlet) tárd elénk:)
#16064
Posted 2007. January 19. - 17:36

Hajtókarban viszont egyértelmû, hogy Hone/LX.
A rockring-elsõváltó dolgot én nem erõltetném. Elõször is, a középsõ tányér nem elég egy komolyabb lejtõn, másodszor, elég nehéz úgy belõni a váltót, hogy tökéletesen/könnyedén felváltson, de még ne akadjon meg a rockringeben. Pont most szívok egy ilyen géppel.
Vagy DH-zol, és akkor egy tányér terelõ, vagy enduró/ólmontájn és akkor lehet váltogatni, meg mászni.
#16065
Posted 2007. January 19. - 17:31

Én ilyeneket nem szoktam csinálni.
#16066
Posted 2007. January 19. - 17:26

Mi értelme van ennek? Ekkora keresztbe váltást úgy sem csinál senki.
Markolatváltóm van, és ha véletlenül akármi miatt túlváltok hátul a 3. legnagyobb fogaskeréken akkor sincs kedvem új váltót venni mert leszakad. Nem mondtam h. 3×1-ben kell tekerni.
Vettem a héten Sram láncot és a hozzá kapott használati utasításban is ez van leírva a lánchossz belövéséhez.
h0o2a7j6: Úgy értem a dolgot, hogy amit bír a váltókanál, nyugodtan feszüljön, az a dolga h. feszítsen, érezni fogod h. hol a határ ha a láncszemosszefogós módon csinálod.

#16067
Posted 2007. January 19. - 17:22

de....Mi értelme van ennek? Ekkora keresztbe váltást úgy sem csinál senki.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#16068
Posted 2007. January 19. - 17:15

Mi értelme van ennek? Ekkora keresztbe váltást úgy sem csinál senki.Elõl-hátul legnagyobb fogaskerékre váltasz, összefogsz annyi láncszemet amennyitõl elbír a hátsóváltó, na annyit lehet kiszedni. .
#16069
Posted 2007. January 19. - 17:13

#16070
Posted 2007. January 19. - 16:47

lánccserénél hogyan lehet belõni az új lánc hosszát?
Elõl-hátul legnagyobb fogaskerékre váltasz, összefogsz annyi láncszemet amennyitõl elbír a hátsóváltó, na annyit lehet kiszedni. Ha telós vázad van akkor berugózás közben több mint valószínû h. húzza valamennyire a láncot, szóval az elõbb leírt procedúrát akkor hajtod végre amikor a berugózás miatt a legtöbbet feszített a váz a váltón. Ha így cselekszel akkor váltástól nem szakadhat le a hátsóváltó.
#16071
Posted 2007. January 19. - 16:38

#16072
Posted 2007. January 19. - 00:40

Vázfüggõ??Ezt most hallom elõször,köszi.Ha így van rögtön van egy új kérdésem,van valakinek tapasztalata saint és stinky 04 kapcsolatáról?
vázfüggõ az annyit takar hogy van e egy pici hely a papucsnál ahol fel tud e feküdni a váltó, illetõleg valahol fel kell feküdnie a váltó kiálló kis kocka alakú támaszának....
ez a fullosan agyon cnc-zett kigrammozott 1400 grammos versenyvázaknál lehet nem jönne össze, minden másra kb jó a váltó.
de az elöbbire értelme se lenne:p
jó a hone agy saint váltó is, és a hajtómü is.
panasz nem szokott rájuk érkezni.
FC-TX 70/71-es hajtómü esetén lesd meg a www.biker.hu -t, ahol van árlista és fullos leírás is!
#16073
Posted 2007. January 18. - 22:56

#16074
Posted 2007. January 18. - 21:27


#16075
Posted 2007. January 18. - 21:20

#16076
Posted 2007. January 18. - 20:46

#16077
Posted 2007. January 18. - 20:43

#16078
Posted 2007. January 18. - 20:40

#16079
Posted 2007. January 18. - 20:35

mr kb 2 éve használok egy sram x-7vkar x-9váltó kombót és azt kell, hogy mondjam, hogy tökéletes, ennyi pénzért mge pláne
a sainthez valszeg saint agy is kell, az meg drágus úgy..
hajtókarból a honet javasolnám leginkább, súly/erõsség/ár hármasban veri mind a két másik verziót

#16080
Posted 2007. January 18. - 20:35

3 tányérosnál a nagy tányér helyére tudod rakni a rockringet.
A sebesség mindent megold.