Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#16041
Írta 2007. január 22. - 20:17

stoper pecket reszeld le és ha lelazul akkor rugós/körmös alátét.
konklúzió: saint váltó nem jó hone aggyal :mad:
#16042
Írta 2007. január 22. - 20:17

mivel nincs perem a tengelyen, így nem akad meg, hanem magára húzza a másik oldalt, a váltót is.
elméletben:)
#16043
Írta 2007. január 22. - 20:06

A váltó oldalon simán kézzel tudom le-fel mozgatni, nem egy életbiztosítás
#16044
Írta 2007. január 22. - 20:00

fizikailag neked kéne kijátszani ezt, de így mûködõképesnek tünik.
#16045
Írta 2007. január 22. - 19:57


Látott már valaki ilyet beépítve?
Mert az asztalon nekem is itt van a váltó és az agy összeszerelve (mint
Endroo képe), de beépítéskor a váltó oldali részt nem tudom megszorítani úgy, hogy az stabilan álljon a vázban.
És itt nem a menet különbözõségérõl van szó, ugyanis az ugyanaz a váltóban
és a tengelyen is.
A probléma az, hogy a váltó oldali részt hogyan rögzítenétek a vázban?
#16046
Írta 2007. január 22. - 16:26

A sebesség mindent megold.
#16047
Írta 2007. január 22. - 15:57

#16048
Írta 2007. január 22. - 15:28

Nates: más tengely? más a menetemelekedése?
nem lehet hogy véletlenül a 12-es átütõs hátsóváltó került a kezedbe a 10es tengelyes helyett?
Igen igen. Kétféle tengely van. (10-esrõl beszélünk most csak.)
A Saint agy 10-es tengelye is más (ez csak egy oldalon, a váltó oldalán menetes) és 1, azaz egy db imbusz kulccsal mint egy átmenõ csavar - odahúzza a Saint váltót a helyére.
A Hone agy 10-es tengelye is más (ez mindkét oldalán menetes) és 2, azaz kettõ db imbusz kulccsal lehet rögzíteni (lekontrázni), mivel a váltó oldalán van egy imbuszos ellendarab (Csak Hone váltó esetén!), és a fék oldalán pedig van egy szintén imbuszos két részbõl álló "bumszli", amely azt az oldalt rögzíti.
Ebbõl következik, hogy a Saint h. váltó felfogatás kialakítása más, mint a Hone-é, azaz én most jelenleg úgy látom, hogy Saint agyhoz csak Saint hátsó váltó, Hone agyhoz csak Hone h. váltó passzol gyárilag.
Nézd meg a robbantott ábrákon a különbséget a Shimano oldalán.
Saint
Hone
Biztos vagyok benne, hogy a Hone h. agy Saint h. váltóval átalakítás
nélkül nem rögzül megfelelõen.
Valakinek esetleg konkrét tapasztalat még?
#16049
Írta 2007. január 22. - 00:56

Én úgy mértem ki hogy elol és hátul is kicsi fogaskerékre raktam és a lelógó részt vettem ki a láncból, amikor már a váltó kanala elkezdi fesziteni a láncot. Biztos hogy ez a módszer mûködik, mert gond nélkül tudok váltani nagytányér-nagy fogaskerékre is.
ok. tehát kb-ra belövöd.
de menniyvel egyszerübb pont annyit kiszedni amennyit kell a nagytányér-nagyfogaskerék dologgal mint így..

Nates: más tengely? más a menetemelekedése?
nem lehet hogy véletlenül a 12-es átütõs hátsóváltó került a kezedbe a 10es tengelyes helyett?
#16050
Írta 2007. január 22. - 00:49

A sebesség mindent megold.
#16051
Írta 2007. január 21. - 22:36

Nagyon kellene segítség, hogy a váltóoldali rögzítést hogyan oldotta meg, mivel a Hone agyhoz más típusú tengely való mint a Sainthoz, és szívok kissé a kerék rögzítésével.
Találós kérdés feldobva, kérem a tippeket köszi.
#16052
Írta 2007. január 21. - 20:21

#16053
Írta 2007. január 21. - 19:50

#16054
Írta 2007. január 21. - 11:32

#16055
Írta 2007. január 21. - 11:22

#16056
Írta 2007. január 21. - 10:49

Én úgy mértem ki hogy elol és hátul is kicsi fogaskerékre raktam és a lelógó részt vettem ki a láncból, amikor már a váltó kanala elkezdi fesziteni a láncot. Biztos hogy ez a módszer mûködik, mert gond nélkül tudok váltani nagytányér-nagy fogaskerékre is.ha tudsz olyat hogy pont ennyi lánc kerjülön fel(valami más mód, esetleg matekképlet) tárd elénk:)
#16057
Írta 2007. január 20. - 10:25

#16058
Írta 2007. január 19. - 22:50

Meg lehet még azt próbálni, hogy nagytányér a középsõ helyére, de akkor a kicsi helyére kell vmi kisebb lánckerék. Rokring is van, meg nagy áttétel is a lejtõzéshez. Felfelé meg csak a hülyék tekernek, meg a cécések.
en vettem egy olyan hajtomuvet, ami gyarilag 48-36-26 kiosztasu volt, a nagytanyert egybol ledobtam, ment ra a e.13 rockring, es teljesen jol mukododtt. Valtas gond sose volt, es a 36 nem annyira mokuskerek mint a 32es
RAUH-Welt
B E G R I F F
#16059
Írta 2007. január 19. - 20:45

A rockring-elsõváltó dolgot én nem erõltetném. Elõször is, a középsõ tányér nem elég egy komolyabb lejtõn, másodszor, elég nehéz úgy belõni a váltót, hogy tökéletesen/könnyedén felváltson, de még ne akadjon meg a rockringeben. Pont most szívok egy ilyen géppel.
Meg lehet még azt próbálni, hogy nagytányér a középsõ helyére, de akkor a kicsi helyére kell vmi kisebb lánckerék. Rokring is van, meg nagy áttétel is a lejtõzéshez. Felfelé meg csak a hülyék tekernek, meg a cécések.
Race, no Rest!
#16060
Írta 2007. január 19. - 18:46

Például van a PRO-nak ilyen. Van hozzá pót tû is és egész olcsó. Én ilyet használok, eddig jó. [de csak ha nem szervízbe kell!]Egy normális láncbontót tudtok nekem ajánlani, amivel lehet is dolgozni meg nem is irreálisan drága, vmi jól bevált kütyüt!
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!
