Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#14961
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Tigger, azért nem vetted észre, hogy elkoptak a tányérjaid, mert nem cserélsz láncot.
Koca, jók az integráltak (csak shimanot vegyél ebbõl), de alattad a isis-esek sem rugalmasak, truva monoblokkot ne vegyél, a régi truva stylo karok egész jók, de egy rf mono-val drágább, mint egy integrált hajtómû.
Nem tudom hogy néhányan mit csinálnak a ht2-es középcsapágyakkal, hogy állandóan beáznak, az enyémnek semmi baja pedig sarazok rendesen.


A sebesség mindent megold.

 


#14962
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
ha a sarazás után adsz neki egy jó nagy adag mgasnyomásúval, akkor egy verseny szétcsapja...

ha meg éjjel nappal mindig tekersz, akkor szerintem meg fõleg vegyél integráltat. kikotyogósodni nem fog egyhamar, veszel hozzá 2500ért két darab célszerszámot, amikkel otthon fél óra alatt ki tudod pucolni az egészet alfától omegáig bármikor, ha telemegy sós lével vagy egyéb nyalánksággal.....xt kintrõl tényleg már 30ból megvan, 25ért meg itthon kapsz lx-et/hone-t...

#14963
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Nem komoly. 500 km sarazás után csak az egyik LX csapágy szorult meg egy kicsit, aztán teljesen rendbejött. Külföldön már 25e-ért kapni XT hajtómûvet, max 30e mire hazaér. Ha 55 kiló lennék nekem is újszerû lenne! ;) Az XTR viszont 3 évig húzta, úgy, hogy elõtte volt benne 10e km. Még az egyig fog is csak kétszeri odavágásra csorbult ki.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#14964
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás
azokon én is....

anno a coilerbe majdnem integrált evolve xc-m lett -de én spec, nem bántam meg hogy xt lett helyette- csak volt hozzá egy ilyen kis pi..a mûanyag alátét vagy távtartó vagy mittomén mi, ami törött volt, faktor meg azt mondta hogy majd egyszer lesz....na azt nem vártam ki....akkor lett xt-m...
aztán mikor mentünk az elöntött duna parti kerékpárúton vagy 200 métert a dunában, utána volt valami kis szar hangja ,,,,aztán elmúlt, azóta is jó:)......saras havas dzuvák után néha van neki hangja, de pont nem foglakoztat...mindig elmúlik egy idõ után...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14965
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
ez komoly h szétcsap egy saras verseny egy XT hajtómü csapágyat? na ne már :) hát nekem olyan kell ami mindent bir. én télen nyáron szinte minden nap tekerek mindenféle körülmények között. sár, esö, hó ami csak lehet

#14966
Gyalogkakukk

Gyalogkakukk

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.739 hozzászólás
nekem tajvani oem Evolve-om van, de csak röhögni tudok az XT tulajokon, akik egy saras verseny után csapágyat cserélnek, mert tönkrement ;)
másfél éve van fent, tavaly mindenki emlékszik mit kaptak a kerók, a Szilvást elnézve idén sem lesz jobb, de még mindig úgy forog, mintha új lenne. A tányérok pedig hibátlanok, igaz kicsit nehéz az egész cucc (~940 gr), de kopásnak nem sok nyomát fedeztem fel eddig. Ha meg úgyis külföldrõl rendel az ember hajtómûvet érdemes elgondolkozni, mert az USA-ban 130 dollár körül már hozzádvágják...

#14967
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
aha értelek. kössz kala és a többieknek is az eddigi véleményeket. még töröm a fejem...most egyébként egy truvativ fived hajtokarom volt még az ösidökböl. :D ami eredetileg volt a bicajba. csak most 12.080 km után meghalt a négyszöges monoblokkom :) már akartam hamarabb cserélni csak szerelö akkor még azt mondta h nem kotyog szoval még maradhat...most viszont szinte beállt. ja és a 22-es és 32es acél truva lánctányérok még mindig jok, ellenben a nagy már kuka(shimano), de van egy zsir uj 44es RF em. csakhát nem tudom h most mi legyen. mert azért négyszöges cucc az hát na....

#14968
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

azért az érdekelne h 3 év alatt hány km-t ment az az XT? ...
Prodogy-t zsir ujat aproba árul egy srác. ott láttam.
azt mondjátok még meg pls h miért jo egy integrált hajtomü? azt tudom h könnyebb; de mennyivel tartosabb mintha az ember összerak egy hajtást egy jo ISIS es monoval?
Travativ rol vki vmit? cc-re érdemes vmi truva hajtásra beruházni?
ja és LX és XT között mi a különbség pár grmammon kivül?

Truvára olvass vissza , sztem Tamáska elmondta a lényeget, nekem az összes boltos/szervizes ismerõsõm azt mondta hogy inkább adnak kölcsön pénzt csak truvát ne.....:)

konkrétan az az xt olyan 6K-t ment vagy 3 vázban ...úgy 3éves hogy tavalyelõtt ilyentájt lett beszerelve a coilerba.....lánca úgy meg van nyúlva hogy már nem lehet megmérni azzal a spec "mûszerrel" :)...de mûxik, pedig kapott már havat jeget sarat, térdig érõ dunát többször, mindig nagynyomásúval mosom, de egyébként soha nem takarítom

másikban is van pár ezer az se kért még enni - csak a pedáltengely menetét szakítottam ki a bal karból de az az én faszságom volt-
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14969
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
No, saját tapasztalatok alapján;
elsõnek azt kell eldöntened, hogy integrált tengelyes kell-e, vagy sem.Az újak érezhetõen szélesebbek, ami zavarhat, én is szokom most a sajátomat, viszont a plusz merevséget igazából csak akkor érzed meg, ha vmi igazán merev merevfarút hajtasz bika kerekekkel láncszaggató erõvel, szóval csak emiatt ne válts, kivéve, ha nagyon jó vételrõl van szó. Az új karok amúgy (nekem legalábbis) gyorsabban és könnyebben szerelhetõek le és fel.
A régi rögzítések közül az ISIShez van nagyobb választék, fõleg, hogy az Octalink gyorsan csúszik lefelé a Shimano palettáján, és lehet, gyorsan ki fog kopni, minõségben pedig nincs köztük különbség. Van octás XT karom, amit egy évig használtam a Szerzõn, meg egy RF Prodigym és SRX monom, amik 5 éve vannak meg, és kb minden gépben megfordultak, és nincs köztük lényeges különbség súlyban vagy merevségben, de a Shimano tányérok tényleg gyorsabban kopnak, ha használják õket :)
Summázva; azt gondolom, ha haladni akarsz a korral, keress egy LX/XT kart, amúgy viszont semmi hátránnyal nem jár, ha az ISISes/Octás karok között között válogatsz, itt meg döntsön az ár/ szépség :)
Ja, még vmi; lehet, véletlen, de a Truva/low end FSA cuccokkal idáig csak sz*ptam :P

#14970
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
azért az érdekelne h 3 év alatt hány km-t ment az az XT? ...
Prodogy-t zsir ujat aproba árul egy srác. ott láttam.
azt mondjátok még meg pls h miért jo egy integrált hajtomü? azt tudom h könnyebb; de mennyivel tartosabb mintha az ember összerak egy hajtást egy jo ISIS es monoval?
Travativ rol vki vmit? cc-re érdemes vmi truva hajtásra beruházni?
ja és LX és XT között mi a különbség pár grmammon kivül?

#14971
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

tehát akkor összegezzük. nem akarsz nagyjából hibátlan hajtókart venni, mert gyorsabban kopnak a tányérai.
:)
ruházz be, majd lecseréled más tányérokra, ha elkopott, és ezzel még mindig áron belül vagy...:)

Csak helyeselni tudok. Nekem is "S" hajtómûveim vannak. Van egy CC-re, melyen még gyári a tányér, és vannak, amiken alapból lecseréltem. Ezek a cseredarabok mennek majd a legtöbbet használt CC hajtómûre, és ha õk is elkoptak, kap egy csini RF tányérszettet. Amiken alapból cseréltem, azokon FSA-t, illetve RF-t használok.


#14972
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás

amelyik jó rf-bõl (deus /atlas) az annyiba kerül hogy 5 évig tudsz venni a xt-re a kopott tányérok helyére újat .......az evolvr xc semmivel sem job , tajvani oem cucc, prodigy meg már évek óta nem gyártott cucc.
bár nekem a 3 éves xt-m még gond nélkül mûxik a gyári tányérokkal


túl kicsi, vékonyka gyerek vagy.. csakis amiatt

#14973
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

nem egyáltalán nem. csak mert eddig ugy hallottam h a Race Face lánctányérok sokkal jobban / tovább birják mint egy shimano lánckerék.
(saját tapasztalat h egy shimano 44es lánctányért kinyirtam 2 honap alatt...)
semmiféle klub tag nem vagyok:D váltásban shimano párti vagyok :)

amelyik jó rf-bõl (deus /atlas) az annyiba kerül hogy 5 évig tudsz venni a xt-re a kopott tányérok helyére újat .......az evolvr xc semmivel sem job , tajvani oem cucc, prodigy meg már évek óta nem gyártott cucc.
bár nekem a 3 éves xt-m még gond nélkül mûxik a gyári tányérokkal
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14974
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
tehát akkor összegezzük. nem akarsz nagyjából hibátlan hajtókart venni, mert gyorsabban kopnak a tányérai.
:)
ruházz be, majd lecseréled más tányérokra, ha elkopott, és ezzel még mindig áron belül vagy...:)

#14975
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
nem egyáltalán nem. csak mert eddig ugy hallottam h a Race Face lánctányérok sokkal jobban / tovább birják mint egy shimano lánckerék.
(saját tapasztalat h egy shimano 44es lánctányért kinyirtam 2 honap alatt...)
semmiféle klub tag nem vagyok:D váltásban shimano párti vagyok :)

#14976
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
mi alapján döntenél az RF mellett?
Májerfaktor miatt?
Vagy az "utáljuk a nagy S-et" klub tagja vagy?

#14977
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
uj hajtómüvet kell vennem. cc-re kell 3 lánctányér (22-32-44v46)
mit ajánlotok? shimanot nem szivesen vennék..ha mégis akkor LX vagy netán XT
Race Face Prodigy-böl van integrált? Race Face felé hajlok inkább mint simánjó... egyéb alternativa? Truvativ Firexröl mi az általános válemény? érdemes integráltat vennem? 66 kg vagyok csak.

#14978
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
ez nem truvativ hogy ütközésig menjem magától.
addig örülj amig szorul!

az önlehúzó gyürü: a müanyag porvédõ helyére kell csavarni, ahol ha kifelé csavarod a 8as imbuszt, akkor az nem tud kijönni a karból - lehúzza a hajtókart.

Cimar: monoblokkokban nem igazán cserélhetõek, úgy emlékszem az FSA is bonthatatlan.

#14979
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
adott egy 4szöges hajtókar a hozzá való monoval. némi zsírt rakta mindkettõre, de a hajtókart nem tudom, csak félig rátolni a tengelyre. ebben lehet szerepe a zsírnak vagy majd az a kis csavar fogja ráhúzni rendesen, amihez még nem találtam megfelelõ imbuszt itthon?

és amúgy milyen az az önlehúzó hajtókarcsavar?

thez: közi. :) de rá fog csúszni magáról, ha majd belerakom azt a csavart? nekem olyan csavarom van, aminek imbuszos a vége, van egy mûanyag tányérszerûség rajta a csavar feje alatt, és 8as imbusz kell bele...csak olyanom nincs itthon, az összes többi meg vagy kicsi, vagy nagy bele...ez ilyen önlehúzós?

és ez az önlehúzós cucc tényleg egy mûködöképes dolog?

#14980
cimarcimar

cimarcimar

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Fsa platinum ti monoblokkom csapágya végetvetett életének eme korai szakaszában (kb 1év) lehet-e cserélni a csapágyat rajta vagy dobjam el jó messzire? Egyáltalán lehet kapni olyan csapágyat ami ebben van? A nagyker hoz be külön? Ez naív gondolat volt tudom...