Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#13301
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
asszem, sugino?? vagy milyen hajtókarok voltak erre a tekeredésre hajlamosak.
vagy 2 cimbim is panaszkodott, arra lettek anno figyelmesek, hogy oldalról nézve a két h.kar szöget zár be egymással.
:-)

#13302
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
jja valszeg nem volt rendesen ráhúzva és tudott mozogni, ez mindennel így van.....
sok négyszöges is van amit használnak 5-10 éve, ha jól van szerelve akkor is is sokáig teszi a dolgát, sok recefice is fut még ami négyszöges

#13303
BBerki

BBerki

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.724 hozzászólás
igen, ez két dolog miatt lehet, az egyik hogy nem megfelelõ használat, ( nem olyat vettél, ami kellet voltna neked) a másik pedig az hogy ha nem huzod meg a hajtómû csavarját akkor az isis-es is el tud deformálódni.

#13304
ppeter

ppeter

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás
Annyit tudok mondani a 4szöges monoblokkról ,hogy én a szilvás maratonon alattam eldeformálódott a bal hajtókar négyszöge. Szóval utánna sehogy nem tudtam visszatenni normálisan.
Szóval errõl ennyit.


Koca

Nekem pyxis bringám van 2007-es , majd teszek fel képet is nemsokára.

#13305
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Mindezekbõl leszûrhetõ, hogy nincs mindenki számára ajánlható tökéletes megoldás.
És ezt mondhatom úgy, hogy három különbözõ meghajtáshoz a három említett, fõ márkát használom abszolút elégedetten.


#13306
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás

Nekemem idáig a connex láncok a nyerõk.
pár éve connex a nyerõ, jól vált, sosem szakad, és kurva sokat bír (bár ezeket másfél-2 havonta brigéciolban kimosom..biztos ez is segit)


Ijj, connex az amit sosem tennék fel megint. Arany színû csúcsmodell alatti lánc 3X szakadt el nálam.
Viszont a patentszeme nagyon jó, könnyebb kioldani mint a sramot, jobban is mutat.

Láncban etalon a rozsdamentes XTR/Dura-ace. Mást sose.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#13307
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Hali!

A kozepcsapagynal a ket meret, csapagyhaz es tengelyhossz valtoztatasa milyen mertekben befolyasolja a hajtast?
Gondolom a szeles csapagyhaz rovid tengelyhossz kombo merevebb, de ilyen egyszeru lenne?
126mm-es negyszogtengelyes kozepreszt nyugodtan lecserelhetem kisebb octalinkes monoblokkra, ha nem er bele a vazba a hajtokar?
A negyszogtengelynek a hosszabb vagy a rovidebb resze (eddig a hoszabb fele allt arra) alljon a lanckerekes hajtokar fele?
Gondolkozom rajta, hogy megforditom, mert neha visszafele tekeresnel (hatul legnagyobb lanckereken, elol legkisebben) leesik a lanc, ha kozelebb lenne a hajtokar csapagyhazhoz lehet hogy megoldodna a problema?



Lehet, hogy szar a láncvonalad, ezért esik le a lánc hátrafelé tekerve. A másik, hogy a pozícionált elsõ váltókar használata esetén sem mind1, hogy mennyi a láncvonalad, mert bele fog érni a lánc az elsõváltóba.

#13308
Tsipet

Tsipet

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
Hali!

A kozepcsapagynal a ket meret, csapagyhaz es tengelyhossz valtoztatasa milyen mertekben befolyasolja a hajtast?
Gondolom a szeles csapagyhaz rovid tengelyhossz kombo merevebb, de ilyen egyszeru lenne?
126mm-es negyszogtengelyes kozepreszt nyugodtan lecserelhetem kisebb octalinkes monoblokkra, ha nem er bele a vazba a hajtokar?
A negyszogtengelynek a hosszabb vagy a rovidebb resze (eddig a hoszabb fele allt arra) alljon a lanckerekes hajtokar fele?
Gondolkozom rajta, hogy megforditom, mert neha visszafele tekeresnel (hatul legnagyobb lanckereken, elol legkisebben) leesik a lanc, ha kozelebb lenne a hajtokar csapagyhazhoz lehet hogy megoldodna a problema?

#13309
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás
Nekemem idáig a connex láncok a nyerõk.
Régen a shimano láncaim sokszor elszakadtak, bár akkor még kevésbé kíméltem õket, vagy nemtom :)
utána volt többféle sram láncom is, azok rettenet gyorsan koptak.
pár éve connex a nyerõ, jól vált, sosem szakad, és kurva sokat bír (bár ezeket másfél-2 havonta brigéciolban kimosom..biztos ez is segit)

#13310
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
mjani: :D

ppeter:
értem már miért birja neked eddig. mert te sort még nem cseréltél. én meg 2-3 ezres 951 est próbáltam uj soron. ugrott mint a veszedelem. most már tuti együtt kell majd kukáznod a hajtást.

ja és épp ma voltam fent Bánkuton szentlélek felé fel aszfalton majd nagymezö és jávorkutnak haza :) jó volt, de még nem vagyok elég erös a tartós felfeléken...


#13311
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
nekem full XT szett van fent, de a lánc Deore és cserélgetni fogom 500 km-enként... ( 3 Deore ) bejöhet ez? vagy, mi jobb megoldás?

#13312
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Koca, csak keményen az emelkedõkön! :)


A sebesség mindent megold.

 


#13313
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Ha spórolni akarsz és nem vágysz az integrált hajtómû általi plusz merevségre, akkor négyszögtengelyes monoblokk, pc-48as lánc, 830as fogsor, mind baromi olcsó.

#13314
ppeter

ppeter

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás

Ha 3 láncot cserélgetsz, akár 16-18ezer kilómétert is belerakhatsz a hajtásba, de akkor sajnos le kell nyelni a békát, hogy úgy az 5ezrediktõl kicsit, 10ezrediktõl sokkal, s 15ezrediktõl kritikusan leromlik a váltásteljesítmény. Ha beleteszel egyben 8000 km-t, s nem szakad el alattad, akkor meg még edzeni kell. :)

Igazából azért csodálkozok , mert én szinte csak a Bükkben tekeerek , szóval utálom a síkot . A titok a pörgetésben lehet? Testsúlyból adódóan nem vagyok robbanékony inkább a kitartó egyenletes hegyzésben vagyok jó ( talán) . Pont erre példa , hogy egy jobban tekerõ sráccal mentünk fel a Bánkúti úton és meg is jegyezte , hogy kicsit lassú az iram.
Mikor a Szentlélek elõtti meredekebb szakaszon ugyanúgy tekertem tovább , persze õ leszakadt . Nem tudom ki , hogy de én próbálok mindig ugyanolyan fordulaton tekerni , persze a fokozatok változtatásával . Szóval az egyenletes használat lehet a titok? Persze nem vagyok hülye , ezért most nyúzom az elsõ maratonig a cumót és akkor kap egy újítást. És így 8000km kijön 7000ftból a sram 951-es szériából.
Amúgy nem tudom , hogy jó politika e , de a hajtómûvel is így vagyok.
sokan fikázzák a truvativ isoflow rendszert a powerspline monoblokkal ami 3000 ft alatt van , de most tél közben szét lett bontvan , megtömtem zsírral aztán ez is ki fog tartani 8000km-ig .
Most van benne 6000km. Pedig az isis-es dupla annnyiba kerül , mégis mindenki mondja , hogy 2-3000km-t bír.
Szóval ez 1 olyan kompromisszum ,hogy az egész hajtás ér 15ezer forintot ( sor lánc hajtómû) és ha gond van megy a kukába.
Na persze azért jagwire teflonos bowdennel vannak szerelve az xt váltók , szóval a hajtás fele értékes a másik fele kevésbé az.
Próbáltam már integrált rendszerû hajtómûvel hegyre menni 971-es láncal.
Nem éreztem hogy sokkal jobb lenne.

Amúgy Koca majd ellenõrizheti a sztorit , mert remélhetõleg nemsokára együtt fogunk tekerni.

#13315
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Tegnap megvettem a velo-t és olvasgattam , és volt benne a láncokról is írva.
Azt írta a szerzõ , hogy õ 1200 km-enként lecseréli a láncot , mert így óvja a rendszer többi elemét és így kb a fogaskeréksor elfut 12ezer km-t így.
Ez valami versenyzõ hozzáállás lehet ?
Én inkább beletekerek a sorba meg a láncba 8000 km-t és utánna dobom ki egyszerre kb. annyi idõ amíg elnyúlik a lánc.
A Sram 951-es láncom 6000km után még nincs megnyúlva az ezköz szerint .
Na de melyikkel járnék jobban azt még nem tudom.


Ha 3 láncot cserélgetsz, akár 16-18ezer kilómétert is belerakhatsz a hajtásba, de akkor sajnos le kell nyelni a békát, hogy úgy az 5ezrediktõl kicsit, 10ezrediktõl sokkal, s 15ezrediktõl kritikusan leromlik a váltásteljesítmény. Ha beleteszel egyben 8000 km-t, s nem szakad el alattad, akkor meg még edzeni kell. :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#13316
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.247 hozzászólás
Nekem a PC 48-al semmi gondom nincs, igaz lassan cserélni kellene, 3.5 ezernél tartok
elötte olcsóbb KMC-m volt, az se volt rosz, csak élettartamba fele ennyit bírt. az újak, drágábbak biztos jobbak

#13317
_and/or_

_and/or_

    vendég

  • fórumtag
  • 172 hozzászólás

and/or: ebikeon volt anno akciós 2600-ért, most a bikemarketen 2800


akkor szerintem rendelek egyet, Thanks :peace2:

#13318
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
A PC-40 -re meg a gyulladási késedelem rájöhetne... Felgyújtom komolyan... :)

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#13319
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás

A Sram 951-es láncom 6000km után még nincs megnyúlva az ezköz szerint .


ezt nagyon de nagyon nehezen akarom elhinni. vagy hihetetlen ovatosan tekersz és soe váltasz :D
én tavaly 3 db ilyen f*s sram láncot kukáztam. most xtr el próbálkozok. eddig mindenképp jobb ;)

#13320
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
én két láncot használok és amikor tisztítás van, akkor úgyis leszedem kipucolom, picit beolajozom, elrakom és a másik láncot rakom fel. legközelebb meg csere.