Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#13301
Írta 2008. március 08. - 21:50

vagy 2 cimbim is panaszkodott, arra lettek anno figyelmesek, hogy oldalról nézve a két h.kar szöget zár be egymással.
:-)
#13302
Írta 2008. március 08. - 21:37

sok négyszöges is van amit használnak 5-10 éve, ha jól van szerelve akkor is is sokáig teszi a dolgát, sok recefice is fut még ami négyszöges
#13303
Írta 2008. március 08. - 20:51

#13304
Írta 2008. március 08. - 20:17

Szóval errõl ennyit.
Koca
Nekem pyxis bringám van 2007-es , majd teszek fel képet is nemsokára.
#13305
Írta 2008. március 08. - 13:08

És ezt mondhatom úgy, hogy három különbözõ meghajtáshoz a három említett, fõ márkát használom abszolút elégedetten.
#13306
Írta 2008. március 08. - 13:05

Nekemem idáig a connex láncok a nyerõk.
pár éve connex a nyerõ, jól vált, sosem szakad, és kurva sokat bír (bár ezeket másfél-2 havonta brigéciolban kimosom..biztos ez is segit)
Ijj, connex az amit sosem tennék fel megint. Arany színû csúcsmodell alatti lánc 3X szakadt el nálam.
Viszont a patentszeme nagyon jó, könnyebb kioldani mint a sramot, jobban is mutat.
Láncban etalon a rozsdamentes XTR/Dura-ace. Mást sose.
#13307
Írta 2008. március 08. - 11:57

Hali!
A kozepcsapagynal a ket meret, csapagyhaz es tengelyhossz valtoztatasa milyen mertekben befolyasolja a hajtast?
Gondolom a szeles csapagyhaz rovid tengelyhossz kombo merevebb, de ilyen egyszeru lenne?
126mm-es negyszogtengelyes kozepreszt nyugodtan lecserelhetem kisebb octalinkes monoblokkra, ha nem er bele a vazba a hajtokar?
A negyszogtengelynek a hosszabb vagy a rovidebb resze (eddig a hoszabb fele allt arra) alljon a lanckerekes hajtokar fele?
Gondolkozom rajta, hogy megforditom, mert neha visszafele tekeresnel (hatul legnagyobb lanckereken, elol legkisebben) leesik a lanc, ha kozelebb lenne a hajtokar csapagyhazhoz lehet hogy megoldodna a problema?
Lehet, hogy szar a láncvonalad, ezért esik le a lánc hátrafelé tekerve. A másik, hogy a pozícionált elsõ váltókar használata esetén sem mind1, hogy mennyi a láncvonalad, mert bele fog érni a lánc az elsõváltóba.
#13308
Írta 2008. március 08. - 11:53

A kozepcsapagynal a ket meret, csapagyhaz es tengelyhossz valtoztatasa milyen mertekben befolyasolja a hajtast?
Gondolom a szeles csapagyhaz rovid tengelyhossz kombo merevebb, de ilyen egyszeru lenne?
126mm-es negyszogtengelyes kozepreszt nyugodtan lecserelhetem kisebb octalinkes monoblokkra, ha nem er bele a vazba a hajtokar?
A negyszogtengelynek a hosszabb vagy a rovidebb resze (eddig a hoszabb fele allt arra) alljon a lanckerekes hajtokar fele?
Gondolkozom rajta, hogy megforditom, mert neha visszafele tekeresnel (hatul legnagyobb lanckereken, elol legkisebben) leesik a lanc, ha kozelebb lenne a hajtokar csapagyhazhoz lehet hogy megoldodna a problema?
#13309
Írta 2008. március 08. - 07:50

Régen a shimano láncaim sokszor elszakadtak, bár akkor még kevésbé kíméltem õket, vagy nemtom

utána volt többféle sram láncom is, azok rettenet gyorsan koptak.
pár éve connex a nyerõ, jól vált, sosem szakad, és kurva sokat bír (bár ezeket másfél-2 havonta brigéciolban kimosom..biztos ez is segit)
#13310
Írta 2008. március 07. - 22:26


ppeter:
értem már miért birja neked eddig. mert te sort még nem cseréltél. én meg 2-3 ezres 951 est próbáltam uj soron. ugrott mint a veszedelem. most már tuti együtt kell majd kukáznod a hajtást.
ja és épp ma voltam fent Bánkuton szentlélek felé fel aszfalton majd nagymezö és jávorkutnak haza

#13311
Írta 2008. március 07. - 21:55

#13312
Írta 2008. március 07. - 21:53

#13313
Írta 2008. március 07. - 21:44

#13314
Írta 2008. március 07. - 21:32

Igazából azért csodálkozok , mert én szinte csak a Bükkben tekeerek , szóval utálom a síkot . A titok a pörgetésben lehet? Testsúlyból adódóan nem vagyok robbanékony inkább a kitartó egyenletes hegyzésben vagyok jó ( talán) . Pont erre példa , hogy egy jobban tekerõ sráccal mentünk fel a Bánkúti úton és meg is jegyezte , hogy kicsit lassú az iram.Ha 3 láncot cserélgetsz, akár 16-18ezer kilómétert is belerakhatsz a hajtásba, de akkor sajnos le kell nyelni a békát, hogy úgy az 5ezrediktõl kicsit, 10ezrediktõl sokkal, s 15ezrediktõl kritikusan leromlik a váltásteljesítmény. Ha beleteszel egyben 8000 km-t, s nem szakad el alattad, akkor meg még edzeni kell.
Mikor a Szentlélek elõtti meredekebb szakaszon ugyanúgy tekertem tovább , persze õ leszakadt . Nem tudom ki , hogy de én próbálok mindig ugyanolyan fordulaton tekerni , persze a fokozatok változtatásával . Szóval az egyenletes használat lehet a titok? Persze nem vagyok hülye , ezért most nyúzom az elsõ maratonig a cumót és akkor kap egy újítást. És így 8000km kijön 7000ftból a sram 951-es szériából.
Amúgy nem tudom , hogy jó politika e , de a hajtómûvel is így vagyok.
sokan fikázzák a truvativ isoflow rendszert a powerspline monoblokkal ami 3000 ft alatt van , de most tél közben szét lett bontvan , megtömtem zsírral aztán ez is ki fog tartani 8000km-ig .
Most van benne 6000km. Pedig az isis-es dupla annnyiba kerül , mégis mindenki mondja , hogy 2-3000km-t bír.
Szóval ez 1 olyan kompromisszum ,hogy az egész hajtás ér 15ezer forintot ( sor lánc hajtómû) és ha gond van megy a kukába.
Na persze azért jagwire teflonos bowdennel vannak szerelve az xt váltók , szóval a hajtás fele értékes a másik fele kevésbé az.
Próbáltam már integrált rendszerû hajtómûvel hegyre menni 971-es láncal.
Nem éreztem hogy sokkal jobb lenne.
Amúgy Koca majd ellenõrizheti a sztorit , mert remélhetõleg nemsokára együtt fogunk tekerni.
#13315
Írta 2008. március 07. - 16:19

Tegnap megvettem a velo-t és olvasgattam , és volt benne a láncokról is írva.
Azt írta a szerzõ , hogy õ 1200 km-enként lecseréli a láncot , mert így óvja a rendszer többi elemét és így kb a fogaskeréksor elfut 12ezer km-t így.
Ez valami versenyzõ hozzáállás lehet ?
Én inkább beletekerek a sorba meg a láncba 8000 km-t és utánna dobom ki egyszerre kb. annyi idõ amíg elnyúlik a lánc.
A Sram 951-es láncom 6000km után még nincs megnyúlva az ezköz szerint .
Na de melyikkel járnék jobban azt még nem tudom.
Ha 3 láncot cserélgetsz, akár 16-18ezer kilómétert is belerakhatsz a hajtásba, de akkor sajnos le kell nyelni a békát, hogy úgy az 5ezrediktõl kicsit, 10ezrediktõl sokkal, s 15ezrediktõl kritikusan leromlik a váltásteljesítmény. Ha beleteszel egyben 8000 km-t, s nem szakad el alattad, akkor meg még edzeni kell.

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#13316
Írta 2008. március 07. - 15:58

elötte olcsóbb KMC-m volt, az se volt rosz, csak élettartamba fele ennyit bírt. az újak, drágábbak biztos jobbak
#13317
Írta 2008. március 07. - 15:29

and/or: ebikeon volt anno akciós 2600-ért, most a bikemarketen 2800
akkor szerintem rendelek egyet, Thanks :peace2:
#13318
Írta 2008. március 07. - 15:15


'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#13319
Írta 2008. március 07. - 15:12

A Sram 951-es láncom 6000km után még nincs megnyúlva az ezköz szerint .
ezt nagyon de nagyon nehezen akarom elhinni. vagy hihetetlen ovatosan tekersz és soe váltasz

én tavaly 3 db ilyen f*s sram láncot kukáztam. most xtr el próbálkozok. eddig mindenképp jobb

#13320
Írta 2008. március 07. - 14:42
