Én 500km-enként cserélek, 5-6 láncot használok vetésforgóban. A régi 8as időben jóval 20ezer km fölött mentem egy rendszerrel - 50-50% város-terep. De az egy xtr racsni volt, elképesztő keménységű acélból.
5-6 lánc?? Megéri a macerát?
Én 500km-enként cserélek, 5-6 láncot használok vetésforgóban. A régi 8as időben jóval 20ezer km fölött mentem egy rendszerrel - 50-50% város-terep. De az egy xtr racsni volt, elképesztő keménységű acélból.
5-6 lánc?? Megéri a macerát?
besétáltam a helyi bringaboltba, megemlítettem, hogy kéne 26-os c9 lánckerék távtartóval. Kaptam egy bontott lánckeréksoros zacsit, bogarászni, találtam is, láncot alig látott 26-ost (debrecenben csoda??)
Szóval már ez pipa.
Elvileg egy 14-es sorkezdő lánckereket is kapok majd, igaz, az c10, szóval egy 0.4mm-es távtartóra szükség lesz, de utóbbi formalitás.
azért 14-26-tal már egy-egy emelkedőnek is nekivághatok bátran hétvégénként.
Sziasztok!
Ne haragudjatok, hogy nem olvastam utána a fórumon belül, és már valaki feltette ezt a kérdést, vagy akár többen is. A láncokkal kapcsolatban lenne egy általános kérdésem, mivel még sosem mentem annyi km-t kerékpárral, hogy tapasztalatot tudjak gyűjteni.
Kérdésem, hogy mikor és miért érdemes a láncot cserélni? Azt olvastam, hogy a lánc cseréjével hosszabb fogaskeréksor/ lánctányér élettartam érhető el. Ha időben cseréljük a láncot (persze függ a felhasználás módjától, hogy mikor), akkor egy fogaskeréksor 3 láncot is kibírhat. Ha kopott a hátsor sor, akkor az új lánc ugrani fog rajta.
Az utóbbihoz volt szerencsém, és ha rajta hagytam volna a régi láncot, akkor minden ment volna tovább. Semmi baja nem volt a hajtásnak. Nem ugrott a lánc, nem volt zörgős a váltás
Így nem értem miért kell láncot cserélni, miért nem érdemes egy lánccal a fogaskerek teljes elkopásáig hajtani, aztán együtt cserélni, ha már ugrik a lánc
Elméleti példaként, lehetséges az, hogy egy lánccal a sor elmegy mondjuk 4000 km-t, amikor elkezd ugrani, harom lánccal pedig 6-7000 km-t, és utána kezdődnek a problémák?
Nincsenek reális adataim, mert még nem tudtam ennyit menni bringával. A jelenlegivel eddig 1600 km-t mentem.
Köszi!
Ha több láncot használsz és cserélgeted őket rendszeresen, akkor elvileg az egész rendszer (tányérok/lánc/fogsor) egyenletesen fog kopni és több km-t tudsz menni a bringával.
Nálad a baj az volt, hogy a régi láncod túl sokat ment, megnyúlt és elkoptatta az egész rendszert. Erre rárakva egy új lánc működésképtelen lesz. Ha előbb lecserélted volna a láncot, az új lánccal is simán ment volna tovább.
Sajnos az 1600km megint kicsit soknak hangzik, 3-500 km-enként szokták cserélni a láncokat de ez egyéni szokás dolga is lehet. Én 500km-enként cserélek, 5-6 láncot használok vetésforgóban. A régi 8as időben jóval 20ezer km fölött mentem egy rendszerrel - 50-50% város-terep. De az egy xtr racsni volt, elképesztő keménységű acélból.
De haver Deore fogsorból és 3-4 láncból is simán kihoz jóval 10ezer km fölötti teljesítményt.
Milyen fogsorod van, hány sebesség, milyen hajtóműved, láncod ? Mire használod a bringát ? (város/terep ?)
az érdekelne, hogy első váltó nélkül tudnám -e használni a bringámat. első lánctányér 32, hátsó fogaskoszorú 11-34, rövid slx hátsó váltó? tudom -e majd használni az összes fogaskereket?
Sziasztok!
Új Novatec D142SBT hátsó agy, szűk 400 km van benne. Valószínűleg sikerült elmerülnöm vele. Nem 100%, de nagyon esélyes, hogy elmerült, mikor egy patakon keltem át.
Furcsa hangja volt, elvittem szervizbe, szétszedtek, átzsírozták, de a szabadonfutót nem szedték szét.
Most ilyen hangja van (nem hallatszik tisztán, de a videó végén kivehető azért egy furcsa, recsegő hang):
Szerintem ez nem üzemszerű hang. Szabadonfutó okozza v. valami más?
Mi a probléma megoldása? Szétszedni, zsírozni v. csere?
A szervizben azért nem szedték szét, mert macerás, aprólékos munka és nem fizetném meg. Nem tudom mennyi lett volna, de ez a hang zavar és nem szeretném, ha tönkre menne az új agy.
ultio módosította - 2016. augusztus 07. - 20:42
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
Sziasztok!
Ne haragudjatok, hogy nem olvastam utána a fórumon belül, és már valaki feltette ezt a kérdést, vagy akár többen is. A láncokkal kapcsolatban lenne egy általános kérdésem, mivel még sosem mentem annyi km-t kerékpárral, hogy tapasztalatot tudjak gyűjteni.
Kérdésem, hogy mikor és miért érdemes a láncot cserélni? Azt olvastam, hogy a lánc cseréjével hosszabb fogaskeréksor/ lánctányér élettartam érhető el. Ha időben cseréljük a láncot (persze függ a felhasználás módjától, hogy mikor), akkor egy fogaskeréksor 3 láncot is kibírhat. Ha kopott a hátsor sor, akkor az új lánc ugrani fog rajta.
Az utóbbihoz volt szerencsém, és ha rajta hagytam volna a régi láncot, akkor minden ment volna tovább. Semmi baja nem volt a hajtásnak. Nem ugrott a lánc, nem volt zörgős a váltás
Így nem értem miért kell láncot cserélni, miért nem érdemes egy lánccal a fogaskerek teljes elkopásáig hajtani, aztán együtt cserélni, ha már ugrik a lánc
Elméleti példaként, lehetséges az, hogy egy lánccal a sor elmegy mondjuk 4000 km-t, amikor elkezd ugrani, harom lánccal pedig 6-7000 km-t, és utána kezdődnek a problémák?
Nincsenek reális adataim, mert még nem tudtam ennyit menni bringával. A jelenlegivel eddig 1600 km-t mentem.
Köszi!
én fülre szoktam. ha zakatol, az már rossz.
campag így ajánlja:
Sziasztok!
Ne haragudjatok, hogy nem olvastam utána a fórumon belül, és már valaki feltette ezt a kérdést, vagy akár többen is. A láncokkal kapcsolatban lenne egy általános kérdésem, mivel még sosem mentem annyi km-t kerékpárral, hogy tapasztalatot tudjak gyűjteni.
Kérdésem, hogy mikor és miért érdemes a láncot cserélni? Azt olvastam, hogy a lánc cseréjével hosszabb fogaskeréksor/ lánctányér élettartam érhető el. Ha időben cseréljük a láncot (persze függ a felhasználás módjától, hogy mikor), akkor egy fogaskeréksor 3 láncot is kibírhat. Ha kopott a hátsor sor, akkor az új lánc ugrani fog rajta.
Az utóbbihoz volt szerencsém, és ha rajta hagytam volna a régi láncot, akkor minden ment volna tovább. Semmi baja nem volt a hajtásnak. Nem ugrott a lánc, nem volt zörgős a váltás
Így nem értem miért kell láncot cserélni, miért nem érdemes egy lánccal a fogaskerek teljes elkopásáig hajtani, aztán együtt cserélni, ha már ugrik a lánc
Elméleti példaként, lehetséges az, hogy egy lánccal a sor elmegy mondjuk 4000 km-t, amikor elkezd ugrani, harom lánccal pedig 6-7000 km-t, és utána kezdődnek a problémák?
Nincsenek reális adataim, mert még nem tudtam ennyit menni bringával. A jelenlegivel eddig 1600 km-t mentem.
Köszi!
Egy kis segìtségre lenne szükségem. Az első villát hogyan tudnám leszerelni egy kerékpárról?
Mivel semmi konkrétumot nem írtál, így első körben böngészd a youtube felhozatalát: link
Nagy vonalakban aheadnél stucni leszed, villa kihúz, menetes csapágynál stucni leszed, csapágy leteker, villa kihúz. Eszközigény az adott rendszertől függ. Ha nem tudod, akkor csinálj sok képet, hogy be tudjuk azonosítani.
Amúgy van topikja, gyere át oda: Otthoni szerelés, szerszámok
Tudtommal csak a lelazulást kockáztatod, ha kihagyod a recézett lánckereket a végéről. Próbáld utólag beleütni abba, amivel le akarod zárni a sort.
elfelejtettem hozzátenni: a lánckerék külső oldalát kicsit megdolgoztam volna&menetrögzítővel megkentem volna.
Azért volna, mert sajnos, nem lehetséges a sor utolagos modositasa.
Vejne módosította - 2016. augusztus 04. - 18:09
Tehát az erőátvitelben nem játszik szerepet? Ennyire rosszul megy a shimanónak??
Nem megy rosszul. Annyira rafkós munkavállalókat alkalmaznak, akik ilyen trükkök sorozatával millió dollárokat spórolnak a cégnek nagy tételben.
A lánckerék-kazettatest bordás kapcsolata viszi át a nyomatékot, nem a szegecs.
lehet ekézni, hogy milyen nyomorék vagyok a serdülőlány áttétellel.
Ez ilyen...azért van benne középen a szegecs, hogy ne hulljon szét. Azért kettő, mert egyel elforogna. Egyébként a google-ba beütve csak ilyeneket dob ki. Ezzel spórol kb 15 Ft a Shimano soronként
Tehát az erőátvitelben nem játszik szerepet? Ennyire rosszul megy a shimanónak??
más:
kötelező sorkezdő lánckerékkel kezdeni egy lánckeréksort, avagy, lehet sorközivel is?
Tudtommal csak a lelazulást kockáztatod, ha kihagyod a recézett lánckereket a végéről. Próbáld utólag beleütni abba, amivel le akarod zárni a sort.
más:
kötelező sorkezdő lánckerékkel kezdeni egy lánckeréksort, avagy, lehet sorközivel is?
ugye év elején buta módon (14-26-ot ajánlottak, én ragaszkodtam a 13t-vel indításhoz) vettem egy 13-23-as sort, azonban, nagyon nincs kihasználva. Tkp. 51-16-os áttételt 44-45-ig kényelmesen el tudok pörgetni, hátszélben meg akár a 14-est is tudom használni, de, arra szökőévente van szükség.
A 13t akkor lát láncot, mikor bringázás végén ledobom kónuszra.
Megoldható-e, hogy egy sorvégi 26-os betoldásával 14-26-ra alakítódjon a sor, v mindenképp kellene 14-es sorkezdő is a feladathoz?
Köszönet a válaszokért.
lehet ekézni, hogy milyen nyomorék vagyok a serdülőlány áttétellel.
Ez ilyen...azért van benne középen a szegecs, hogy ne hulljon szét. Azért kettő, mert egyel elforogna. Egyébként a google-ba beütve csak ilyeneket dob ki. Ezzel spórol kb 15 Ft a Shimano soronként
verti módosította - 2016. augusztus 04. - 10:17
Sziasztok!
Tegnap érkezett dobozos CS-HG200-7 -es soromból hiányzik egy szegecs!? Szerintetek? Okoz bajt? Visszaküldjem?
Ez eléggé jó lenne, ha működne rendesen. GXP-ből alig van kínálat.
egy rendkívül bonyolult problémát hivatott megoldani, nevesen:
hollowtechII középrész rengeteg van olcsón, és mindenhol kapható szinte, mindenféle középcsapágyházhoz. Cserébe nem igazán kompatibilis a gxp-sram hajtások tengelyével.
Nem is bonyolult a probléma megoldása:
http://www.ebay.com/...=STRK:MEBIDX:IT
kíváncsi vagyok, van-e bárki, aki ilyet használ.