http://biketestrevie...in-lubrication/
"
- Use the newer 11-speed chains on your 10-speed drive train."
ezt a döntését azzal magyarázza, hogy a 11s láncok gyártása pontosabb, kisebb hibahatáron belül mozog, az új 11s láncok ált. tényleg "újak", míg 10s-nél óriási a szórás az egyes csapok közti távolságban.
Valaki?
Mert, donnak akkor nyugodt szívvel ajánlanám a 11s chorus láncot, bár, 11-ből meg pont az a keskenyebb kivitel..
másik érdekesség, a motorolaj használata, amit azzal indokol, hogy egyenletesebb a részecskeméret, így kevesebb súrlódással jár. Szintén érdekes, hogy a "túlöntözést" javasolja a szinte száraz lánc helyett, a takarítómódszere meg érdekes módon kb. ugyanaz, amit én is használok hónapok óta (csak nálam a klorox zsíroldó kendő helyett sima rongy van&pár csepp benzines folttisztító rá.. festékboltban kapható amúgy minden, amit ápolásra-tisztításra használok, festékbolt meg 40 méterre van, buta lennék nem a helyi garázsbizniszt támogatni)
2 megjegyzés:
A 11-es láncok ugye jelenleg a felső kategóriát képviselik, tehát lehet benne valami, hogy tartósabbak, de persze drágábbak.
Ha kiveszem a modellből, hogy a por beleragad a túl sok kenőanyagba, akkor ugye a a két fém közötti olaj, mint folyadék, összenyomhatatlan, tehát - elméletileg - két fém nem is érintkezik, vagyis nem kopik. A kérdés most már csak az, hogy ki lehet-e venni a modellből a port? Hát, talán Ugyanis, ha nyugaton oútizol, akkor ott ugye az aszfaltról lehet enni
, olyan tiszta az utca. Persze figyelembe kell venni, hogy ez itt Mo.