Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#11081
Írta 2009. április 27. - 23:07

Nekem elkopott az stx-rc-men mind a három tányér, és olcsóbb lenne egy alivió hajtómûvet venni 7 rugóért, és arról leszedni a tányérokat, mint külön külön megvenni õket.
Szerintetek ennek így lenne értelme egyáltalán?
#11082
Írta 2009. április 27. - 21:54


'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#11083
Írta 2009. április 27. - 21:52

Okosodj!Rongyot is használtam a papír után.
Jaa tudom már melyik. És azt ki is lehet szedni a csészébõl? Merthogy nekem nem akart kijönni belõle, ezért inkbáb nem is erõltettem.
http://www.hopegb.co...p_force_58.html
#11084
Írta 2009. április 27. - 21:38

#11085
Írta 2009. április 27. - 21:30

#11086
Írta 2009. április 27. - 21:23

És tuti, hogy ez recseg, érezni a hajtókarból a rezonanciát lábbal.
naneee. most ez komoly? mezítláb tekersz, vagy milyen cipõben nyomod hogy egy hajtókerrecsegést megérzel?
a fent leírtak alapján simán lehet még a pedál is, a hátsóagy, kazetta...
tömítés alatt azt értem ami a kar tövében van (gumi?)gyûrû
#11087
Írta 2009. április 27. - 21:20

Rongyot is használtam a papír után.WC papiros törlés nem egyenlõ az alapos takarítással. Kefe, mosószer (természetesen a középrész eltávolítása után), de legalább rongy.
Jaa tudom már melyik. És azt ki is lehet szedni a csészébõl? Merthogy nekem nem akart kijönni belõle, ezért inkbáb nem is erõltettem.A távtartó az nem tömítés. A csészében lévõ csapágyon van egy gumi porvédõ. Ezt is meg kell tisztítani, valamint a hajtókarnak ezen résszel érintkezõ részét, továbbá a tengellyel kapcsolódó bordás részét is.
#11088
Írta 2009. április 27. - 21:19

Minden érintettnek szól. Teljesen lényegtelen, hogy ülsz vagy sem a nyergen, mert legtöbbször a nyeregcsõ a hunyó, és az még akkor is "mocorog," ha nem ülsz a nyergen.A nyeregrögzítési megoldás nekem szólt? ha nem használom a nyerget, akkor is recseg viszont akkor egy kicsit halkabban.
üdv
#11089
Írta 2009. április 27. - 21:17

üdv
#11090
Írta 2009. április 27. - 21:10

#11091
Írta 2009. április 27. - 21:10

mikor utoljára recsegett vmi a gépen, én is elkezdtem a csavarokat nézegetni, erre kiderült, hogy meg volt repedve a vázam. de egy sor más alkatrész is okozhatja a recsegést...
testbike-on leírtakat kb úgy hiszem el, mintha kelemen annácska azt nyilatkozná, hogy nem szerepelt pornóban, pedig nekem is megvan...
Üdv.
Nekem is volt ilyen recsegés problémám én is füleltem rendesen hogy honnan jöhet,elõször én is a vázra gondoltam,de hálisten nem az volt, hanem a nyereg rögzités volt tele kosszal.:mad:
Le szedtem a nyerget és az összes alkatrészét(tartó pálcákat, dõlésszöállítót stb) megpucoltam és láss csodát azóta egy nyikkanás sincs.

A hsz második testbike-os részészével meg teljesen egyetértek az a lúzerek oldala.

#11092
Írta 2009. április 27. - 21:07

Ja és ki foglalkozik hajtókar-recsegéssel? Ráadásul drága, stb.Lehet hogy erre megoldás a szerviz ha már te nem boldogulsz vele?
Sok mindenre jó a fórum de azért ne várj csodát a távgyógyítástól, vagy ha igen fordulj Gyurcsokhoz. (Ezt már csak azért tettem hozzá mert aki lefossoza a világ legnagyobb kerékpár alkatrész gyártójának egyik felsõ kategorás termékét konkrétumok nélkül annak szerintem nem sok köze van a mûszaki dolgokhoz szvsz)
ja igen volt már rá példa hogy a nyeregcsõ nyöszörgõt
Hiába felsõkategóriás, és nem konkrétumok nélkül, éppenhogy konkrétummal!
Elõször nagyon elégedett voltam én is az XT-vel, mert tényleg nagyon jó a merevsége, meg finoman fut, meg egyebek, de ez a recsegés most már kikészít.
És tuti, hogy ez recseg, érezni a hajtókarból a rezonanciát lábbal.
#11093
Írta 2009. április 27. - 21:02

Na ezt holnap megnézem.a lánctányér csavarokat próbaltad már meghúzni?
Pontosan így csináltam meg szombaton, és mégis, csak két napig volt hangtalan.vázba menetre egy kis zsír, csapágyak beteker. csapágyakhoz zsír, tengelyre egy kevés, összedug, mûanyag csavarral ráhúz, bal karon csavarok megszorít. pár havonta rakok a csapágyakhoz egy kevés zsírt. évek óta mûködik így hangtalanul.
Nincs magasnyomásúm, csak slagom.magasnyomásút ha nem használsz, balkaron megvan a tömítés, csapágy ép, vázban a menet nem koszos, akkor nem szabadna recsegnie.
ha ezek stimmelnek, akkor
biztos hogy ez ropog?
Balkaron a tömítés alatt a távtartó gyûrût érted?
Vázból WCpapírral töröltem ki amit lehetett. Ennek ellenére maradhatott benne kosz? Végülis a menetekbe nem tudok mivel belemászni...
Tuti ez ropog, mert ha seggel hintázok föl-le, akkor nincs semmi hang, pedig izeg mozog arrafele, viszont ha a pedálra taposok akkor recseg, ha visszirányba, akkor is.
Jajj, na még csak az kéne...Volt már arra is precedens, hogy a váz volt megrepedve a középcsapágy résznél.
Viszont ezt leginkább csak úgy tudom megnézni, ha megint szétszedem, de akkoris inkább csak a szélénél, belül nem látni jól. Kívülrõl nem biztos, hogy látszana.
#11094
Írta 2009. április 27. - 19:59

testbike-on leírtakat kb úgy hiszem el, mintha kelemen annácska azt nyilatkozná, hogy nem szerepelt pornóban, pedig nekem is megvan...
#11095
Írta 2009. április 27. - 19:53

A probléma a következõ: recseg a hajtásom (truvativ hussefelt isis drive hajtókarok, truvativ gigapipe dhlt monoblokk, truvativ holzfeller pedálok, truvativ chainguide láncvezetõ) csak a bal oldali kar terhelése alatt recseg. Történt egy középcsapágy csere truvativ gigapipe SL (ami tényleg rossz volt már) a monstani DHLT-re, de még mindig ugyanakkor recseg amikor a bal karral tekerek, de már nem olyan hangosan mint a rossz monoblokkal. A bal pedált átraktam másik bringába és nem recsegett, a monoblokkal sem lehet gond szerintem és a hajtókar is ISIS-es tehát ott meg mi recsegne?... monoblokk csavarok elég erõsen fogják a karokat és a monoblokkházat és a monoblokk menetét is kitisztitottam és bekentem zsirral, de nem javult. A váz nincs megrepedve (author a-gang 24:00) a középcsapágy rendesen meghúzva. Egyszerüen nemtudom hova tenni a dolgot. Ha valaki tud akkor segítsen, mert itt megált a tudomány.
Köszönöm
#11096
Írta 2009. április 27. - 19:44

Úgy néz ki, h mégis csak a TestBike-on íróknak volt igazuk, hogy az XT hajtómû egy nagy FOS, recseg-ropog állandóan!
ezaz testbike rulez :mybad:
RAUH-Welt
B E G R I F F
#11097
Írta 2009. április 27. - 19:33

Lehet hogy erre megoldás a szerviz ha már te nem boldogulsz vele?És a többezer elégedett XT tulaj hogy kussoltatja el a hajtómûvét?
Vagy csak az én tiszteletemre csinálja ezt velem??
Olyan nincs, hogy pont én fogok ki egy ilyet...
Amúgy nyitott vagyok ötletekre, mit próbáljak ki...
Sok mindenre jó a fórum de azért ne várj csodát a távgyógyítástól, vagy ha igen fordulj Gyurcsokhoz. (Ezt már csak azért tettem hozzá mert aki lefossoza a világ legnagyobb kerékpár alkatrész gyártójának egyik felsõ kategorás termékét konkrétumok nélkül annak szerintem nem sok köze van a mûszaki dolgokhoz szvsz)
ja igen volt már rá példa hogy a nyeregcsõ nyöszörgõt
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#11098
Írta 2009. április 27. - 19:32

#11099
Írta 2009. április 27. - 19:32

#11100
Írta 2009. április 27. - 19:25

magasnyomásút ha nem használsz, balkaron megvan a tömítés, csapágy ép, vázban a menet nem koszos, akkor nem szabadna recsegnie.
ha ezek stimmelnek, akkor
biztos hogy ez ropog?