Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#10881
Írta 2009. május 27. - 09:06

#10882
Írta 2009. május 26. - 22:08

lenne pár kérdésem..
de elöször elmondanám h most vettem új deore integrált hajtómûvet..a hátsó fogaskoszorú nem lett lecserélve és a lánc se(HG) sajnos nem tudom hány km lehet benne mert nem újonnan vettem.
és itt jön a kérdés, miért csinálja azt, h egy nagyobbat beletekerek és szalajt egyet.
kb oránként 4km-enként csinálja.
de nem vált el se elöl, se hátul.
néha attól félek h el fogok zakózni miatta.
szerintetek a lánc van megnyúlva?
vagy az elsõ váltó lehet h beleér egy kicsit? és emiatt van?
ez pont olyan hiba, h ha felrakják a bakra akkor biztos nem jön elö..
#10883
Írta 2009. május 26. - 16:28

#10884
Írta 2009. május 26. - 16:22

Azóta már szétszedtem jól meghúztam mindent és új pedált is vásároltam.
A monoblock se lehet mert egy integrált xt monoblock van benne.
Ha valaki tudja hogy mi lehet az oka lécci írjon?
mert nincs kedvem új hajtókart venni .
DE az ezelötti hajtókaromal is hasonló volt a helyzet de az isis driveos volt.
de annál 2 év múlva jött ki a rotyogás.
#10885
Írta 2009. május 26. - 16:11

a kérdés, melyik éri meg jobban?
régi sor + új lánc "megy ameddig megy" alapon
új sor + 1 lánc, láncnyúlás mérõvel nézve, ha cserés akkor új lánc
új sor + 2 lánc, minden 500 km után cserélgetve
láncból melyiket érdemes?
Sram PC830, KMC Z72 vagy Z82
eddig csak PC48 volt, eddig nem szakadt el egyszer sem
Véleményem szerint :
Új sor + 2-3 lánc, cserélgetve 5-600Km-enként.
Én is pc48-at használok már régen, semmi gond nem volt vele soha.
#10886
Írta 2009. május 26. - 00:02

RAUH-Welt
B E G R I F F
#10887
Írta 2009. május 25. - 21:54

Az mennyire igaz, hogy egy elhasznált lánccal egy idõben cserélni kéne a fogaskerék koszorút is hátul, mert az is kopott a lánccal együtt, és azon egy új lánc nem lenne tökéletes. (lánc és a fogaskerék koszorú is kb 7 éves) bár szemlátomást a lánc még egész jól van, de nem szeretném ha terepen szakadna ketté
#10888
Írta 2009. május 25. - 19:02

Igen jól gondoltad! Akkor a tányér visszacsere lesz az elsõ próba. Azért a meglévõ meghajtás összekopása továbbra is érdekel, mert jó lenne ha a nagytányér csere se lenne kidobott pénz. A KCNC 44-ese könnyû, mutatós és az említett problémán kívül más nyûgöm nem volt vele eddig. Ha mégse jönne össze az SLX tányér visszarakása tudnál-e a három, kiszemelt láncra vonatkozó tanácsot is adni?
Szerintem nem lehet túl nagy különbség a láncok között, nekem már volt mind a három általad felsorolt márka a bringámon, de ha mindenképp akarsz egy választ, akkor a Shimano.
#10889
Írta 2009. május 25. - 17:57

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#10890
Írta 2009. május 25. - 17:25

Lenne egy olyan kérdésem,hogy milyen márkájú az a lánc aminek a szemeibe egy W betû van ütve körülötte meg fogaskerék féleség van körbe. Köszi elõre is a választ.
üdv
#10891
Írta 2009. május 25. - 12:34

Hát, mindenképp a nagytányér cserét próbáld elsõnek, ehhez ha jól értem, nem kell semmit venned.
Igen jól gondoltad! Akkor a tányér visszacsere lesz az elsõ próba. Azért a meglévõ meghajtás összekopása továbbra is érdekel, mert jó lenne ha a nagytányér csere se lenne kidobott pénz. A KCNC 44-ese könnyû, mutatós és az említett problémán kívül más nyûgöm nem volt vele eddig. Ha mégse jönne össze az SLX tányér visszarakása tudnál-e a három, kiszemelt láncra vonatkozó tanácsot is adni?
#10892
Írta 2009. május 25. - 12:08

#10893
Írta 2009. május 25. - 09:32

Egy olyan problémát szeretnék megszüntetni, ami teljes hajtásrendszer csere után tapasztaltam. Az új KCNC 9-es hátsósor, KMC X9SL Gold lánc és SLX hajtómû - 44-es tányérja 44-es KCNC nagytányérra cserélve - használatánál a lánc a hajtómû már kis fordulatú hátra felé tekerésekor is lemászik a tányérról. A korábbi új XT kazetta, HG 73 LX lánc és új SLX hajtómû (eredeti SLX nagytányérral) mellett ezt nem tapasztaltam és nagyobb terheléskor láncugrás sem fordult elõ, szemben a csere utáni összeállítással.
Elképzelhetõ-e ennek olyan magyarázata, hogy lehet minimális tányér vastagság eltérés a préstechnológiával készült SLX 44-es és a CNC-zett KCNC 44-es nagytányér között. A másik, hogy észleltem ellenállásbeli eltérést a szemek kézzel történõ mozgatásakor a láncok között is. A KCNC lánc csapjai a gyári kenõanyaggal is és mosás újrakenés után is nehezebben fordultak mint a HG 73 LX lánc szemei. Ezért gondoltam, hogy 2 dolgot kipróbálok. A meglévõ hajtásban a láncot lecserélem a 3 közül valamelyikre: SRAM PC 991 vagy SRAM PC 991 Hollowpin vagy Dura -Ace CN-7701 közül választva, illetve a jelenlegi KMC X9SL Gold lánc meghagyása mellett a KCNC nagytányér helyére visszapakolom az eredeti SLX 44-est.
Kérdésem, hogy a három lánc közül melyikkel vannak jobb tapasztalatotok, illetve, ha tényleg van a gyártástechnológiából adódóan a tányérok között minimális vastagság különbség a használat során a hajtásrendszer összekopik-e annyira, hogy a lánclemászás és a terhelés melletti láncugrás megszûnhet?
Elõre is köszönöm a hozzászólásokat!
#10894
Írta 2009. május 23. - 22:31



#10895
Írta 2009. május 23. - 22:22

Sanyííí egy állat vagy!Nem a tengely lett befogva a satuba,hanem a tartóbakok vége,és úgy levágva.ennyi.(lehet sok volt neki ez a két év??) nem tom

remélem hamar meglesz az utódja!
#10896
Írta 2009. május 23. - 22:04


#10897
Írta 2009. május 23. - 21:53

Melyik részét fogattad be a satuba amikor levágtad a tartókarok végeit?http://indafoto.hu/rasgae/alap_album
ilyet láttatok már?
20-as tempoval gurulok haza ebédelésbõl erre eltörik! bodottá!
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#10898
Írta 2009. május 23. - 21:25

csak xc felhasználás
#10899
Írta 2009. május 23. - 21:21

egyébként kár érte

#10900
Írta 2009. május 23. - 20:54

http://indafoto.hu/rasgae/alap_album
ilyet láttatok már?
20-as tempoval gurulok haza ebédelésbõl erre eltörik! bodottá!
RAUH-Welt
B E G R I F F