Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#9641
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás

Van aki igem..?

télre eltettem a montit, és én is leváltottam a kicsikre..

Én eddig nem, de pont most kellett új hátsó váltót vennem, mert a rugó már úgy elgyengült, hogy nem húzta le a legkisebbre. Olcsóbb lett volna a kis lánckerekekre váltva tárolni...

nem lett volna elég lecserélni a hátsó váltóbovden utolsó házát ami a váltóba megy?
nekem már 2x bejött..:)
semmi baja nem volt a váltónak,csak tiszta dzsuva volt a ház belseje..
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#9642
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Én anno magamtól csak ezt az egy érvet találtam a csapágycsészék meg a pedálok jobb/bal menetessége mellett.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#9643
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás
Na meg nem lehet, hogy ha fordítva lenne a menet, akkor nagyon összegyógyulna?

#9644
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Bringákat a vitrinbe. :)

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#9645
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

vagy a legegyszerubb ha egyaltalan nem hasznaljuk a bringat es akkor nem kopik el rajta semmi :)


Az én váltóimnak meg már tökmindegy :)

Mondjuk a kedvesem leparkolja a bringát novembertõl márciusig, ott azért lehet érdemes lenne/lett volna nekem is leváltani.

#9646
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Van aki igem..?


Én eddig nem, de pont most kellett új hátsó váltót vennem, mert a rugó már úgy elgyengült, hogy nem húzta le a legkisebbre. Olcsóbb lett volna a kis lánckerekekre váltva tárolni...
Failure is always an option.

#9647
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Igen van, én ismerek ilyet. (nem én vagyok az)


vagy a legegyszerubb ha egyaltalan nem hasznaljuk a bringat es akkor nem kopik el rajta semmi :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9648
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Kobike:

ha valami utolag jut eszedbe, legyszives ne irj uj hozzaszolast, eleg ha megnyomod a Feltöltött kép gombot, es akkor beleirhatod az extra mondanivalot az elozo gondolatmenet vegere.

koszonom


OK.
Ma már két dolgot is tanultam (precesszió, szerkesztés) :)
Failure is always an option.

#9649
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
Igen van, én ismerek ilyet. (nem én vagyok az)

Van aki igem..?



#9650
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Van aki igem..?


Én pl. mindig leváltok a legkisebb fogaskerékre elõl és hátul is ha nincs használatban a bringa.

#9651
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Van aki igem..?

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#9652
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Feltöltött kép


szerintem vedd le, tedd bele zárható zacsiba kicsi láncolajjal,
meg vedd le a hátsó váltót is, és húzd ki belõle a bovdent is...
meg az elsõ váltóból is húzd ki a bovdent.................Feltöltött kép



Mondjuk a váltókat érdemes lehet hosszabb leparkoláskor a legbelsõ állásba tenni, mert ha a rugó feszítva marad, akkor egy idõ után használat nélkül is lógni kezd a cuccos.

Persze én még az életbe nem csináltam ezt :D

#9653
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás

Érdemes levenni a láncot a biciklirõl , hogy ne nyúljon? kb 1.5 - 2 honapig tuti nem fogok tekerni mert fent leszek pesten, a bicikli meg marad miskolcon. Tegnap megtakaritottam meg lezsirosztam.
Ha igen akkor hogy tároljam valami zacsiba vagy edénybe esetleg még plussz olajjal?

Feltöltött kép


szerintem vedd le, tedd bele zárható zacsiba kicsi láncolajjal,
meg vedd le a hátsó váltót is, és húzd ki belõle a bovdent is...
meg az elsõ váltóból is húzd ki a bovdent.................Feltöltött kép
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#9654
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
Kobike:

ha valami utolag jut eszedbe, legyszives ne irj uj hozzaszolast, eleg ha megnyomod a Feltöltött kép gombot, es akkor beleirhatod az extra mondanivalot az elozo gondolatmenet vegere.

koszonom
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9655
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Aha.
Köszi.
Még nem hallottam a "precesszióról", de akkor logikus, hogy a monoblokknál is ez az erõ tekerné ki (illetve tekerte ki az olasz menetesedet).
Kiderült hogy én is "armchair engineer" vagyok :)


Ki nem az? :)

Látom, a SZERKESZTÉS funkciót még te se tudod, hogy mûködik. Jobb alsó sarokban megjelenik a friss hozzászólásodban.

#9656
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Nekem kilazult az olasz menetes, úgyhogy mindenképpen jobb az angol. A pedálra meg itt a válasz:

http://www.sheldonbr...om/gloss_p.html


Aha.
Köszi.
Még nem hallottam a "precesszióról", de akkor logikus, hogy a monoblokknál is ez az erõ tekerné ki (illetve tekerte ki az olasz menetesedet).
Kiderült hogy én is "armchair engineer" vagyok :)

Nekem kilazult az olasz menetes, úgyhogy mindenképpen jobb az angol. A pedálra meg itt a válasz:

http://www.sheldonbr...om/gloss_p.html


...a tandemen a pedálom meg csak azért nem lazult ki, mert qrvára meghúztam :)
Failure is always an option.

#9657
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Valaki meg tudja magyarázni, hogy a hajtásnál a normál/fordított menetek miért pont ellentétesen vannak mint ahogy az én logikám diktálná?
Tehát:
-monoblokk (legalábbis a legelterjedtebb angol menetes) esetében a jobb oldalon fordított, a bal oldalon normál. Így ha elõre tekerünk, akkor mindkét oldalon kifelé hajtanánk...persze ha nem lenne ott a csapágy.
-pedáloknál ugyanez, a jobb oldali normál, a bal fordított, elõre tekerésnél ki kellene jönnie.
Gondolom nem minden gyártó hülye, csak én (+a gyokorlatban nem is lazulnak ki), de mit gondolok rosszul?


Nekem kilazult az olasz menetes, úgyhogy mindenképpen jobb az angol. A pedálra meg itt a válasz:

http://www.sheldonbr...om/gloss_p.html

#9658
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás
Valaki meg tudja magyarázni, hogy a hajtásnál a normál/fordított menetek miért pont ellentétesen vannak mint ahogy az én logikám diktálná?
Tehát:
-monoblokk (legalábbis a legelterjedtebb angol menetes) esetében a jobb oldalon fordított, a bal oldalon normál. Így ha elõre tekerünk, akkor mindkét oldalon kifelé hajtanánk...persze ha nem lenne ott a csapágy.
-pedáloknál ugyanez, a jobb oldali normál, a bal fordított, elõre tekerésnél ki kellene jönnie.
Gondolom nem minden gyártó hülye, csak én (+a gyokorlatban nem is lazulnak ki), de mit gondolok rosszul?

+még annyit hozzá, hogy a gyakorlatban az olasz menetesek sem lazulnak ki, holott azoknál mindkét oldal normál menetes, valamint építettem egy tandemet, aminél a bal oldalon mindkét hajtókar sima jobbos (ott van a szinkronhajtás), és annál sem volt sosem gondom a pedállal...
Failure is always an option.

#9659
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

szerintem bovdenhazat vettel meterre.


Persze, kösz, álmosan írtam; ha egy moderátor látja, törölje, mea culpa.

#9660
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
szerintem bovdenhazat vettel meterre.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F