Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#7701
merxi

merxi

    vendég

  • fórumtag
  • 68 hozzászólás
Nyilván nem a vázba akarok menetet vágatni, hanem arra gondoltam, hogy az oktolinkes középtengely csapágyházán lévõ olasz menetet
esetleg átlehetne vágni angol menetesre mivel azt vastagabbnak látom mint a vázba lévõ menetet, de ha azt mondjátok, hogy lehet
ilyet kapni boltban akkor nyilván megveszem.
Kezdõ vagyok azért értetlenkedem.

#7702
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Köszönjük. :)

Ontopic: Octalink-es baloldali csésze kiváltására valami alternatíva? négyszöges monoblokkok csészéi nem jók hozzá sajna.

miért kell kiváltani?
lehet kapni a legtöbbhöz...

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7703
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
Köszönjük. :)

Ontopic: Octalink-es baloldali csésze kiváltására valami alternatíva? négyszöges monoblokkok csészéi nem jók hozzá sajna.

#7704
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
naszóval!
elsõ körben mindenkinek: don't feed the troll, you can get banned too
másod sorban:
innentõl csak ontopic! akinek ez nem megy, kérem fáradjon át témájával az üzenõfalra, vagy ne tegye, de akkor töltse az általunk kiosztott kényszerszabadságát máshol. javaslom az indexet, ott van dühöngõ

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7705
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Vázba menetet nem fog senki esztergálni, mivel azt csak forgástestekkel lehet végrehajtani.


Kedvencem amikor a dörtös hülyegyerek azt mondja hogy edzett acél váltófület esztergáltatott, mert mindig eltört neki...

Gimmy: fémszakmás témában én is az ACE team jeles képviselõje vagyok, ugyanis ezt csinálom :) flegmázhatok? :)
És egy egyszerû kérdés: MIÉRT OCTALINK?

#7706
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.517 hozzászólás

Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni.
Szerintetek, a monoblokon lévõ csapágyház olasz menetét át lehet angol menetesre esztergáltatni.
Vagy ez esztelen baromság?


Vázba menetet nem fog senki esztergálni, mivel azt csak forgástestekkel lehet végrehajtani. Persze a középcsapágyház az az, de a vázzal együtt már kevésbé. Vagy kell egy bazinagy eszterga. Ez nem flegmázás, még mielõtt valami Troll félreértené, csak magyarázat....

Az olasz menetes középcsapágyházba semmiképp nem fúrsz angol menetet, ugyanis az angol menetes monoblokk simán átesik rajta. Felfúrni+perselyezni lehet, ha van dögivel anyag a vázban, ez esetleg alu váznál esélyes.
Perselyezés: egyszer csináltam úgy, hogy olasz menetes perselyt tettem a vázba+ bele is ragasztottam, ebbe pedig fúrtam egy angol menetet. Ha nem a melóhelyen fusizza az ember, eléggé drágán jöhet ki gondolom, szóval csak valami kuriózum megmentésére, módosítására ajánlanám. (az én esetemben egy õsrégi colnago vázat kellett átbabrálni, roncsolódott menete miatt.)

Legegyszerûbb: Lehet kapni olasz monoblokkot, pl a shimano is gyárt, valami 3000 forint alatt.

Az ACE fõistent olvashattátok. Az alföldrõl.... (na, ez flegma akart lenni.)
Anti-Troll tipp: felhasználó nevére kattint--> Adatlap megtekintése--> add to ignore list lehetõség alkalmazása.
Feltöltött kép

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#7707
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Tessék, minden verzió kilõve..:D
aki tud, az tud

#7708
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni.
Szerintetek, a monoblokon lévõ csapágyház olasz menetét át lehet angol menetesre esztergáltatni.
Vagy ez esztelen baromság?


az olasz kcs 70mm, az angol 68mm (ill. 73mm, 83mm). szóval nem csak a menet a gond.
olaszt pár boltban pesten lehet kapni, ha nem akarsz ezzel szívni akkor új váz...

meg:
angol
1.375" X 24 tpi

olasz
36 mm X 24 tpi

#7709
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Gimmy, a feketén segíthetsz egy kis polírral. Munkás, de egyedi lesz!

Merxi: Sztem csak a menet kifúrásával és nagyobb méretre - nagyobb átmérõre - vágásával lehetséges, különben meggyengül a menet és nem tart rendesen. Ennek viszont a középrész falvastagsága szab határt. Nem ajánlott nagyon meggyengíteni a középrészt /sem/.
Itt van két régebbi Bikemag link, tán segít:Menetes rögzítés a kerékpáron ? tech ? Bikemag
Középcsapágyak szerelése, karbantartása

#7710
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Csak azért kérdeztem mert ha szerinted nagyobb lánckerékkel könnyebb tekerni akkor javaslom indulj neki Kékestetõnek és véletlenül se rakd le közép vagy kis tányérra.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#7711
Gimmy

Gimmy

    vendég

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás

octalink, gatyavédõ, 48-38-28 és 10 ropi alatt van még szállítással is

Shimano Acera '09 (FC-M361) (Hajtás | Hajtómû | Octalink) | Kerékpár Webshop


Áááá, nem rossz, az ára is megfelelne csak a fekete nem tetszik, az ezüst már inkább bejönne, de az meg csak 22-32-42 lánckerékkel van... :(
Valamint az a gattya védõ is csúnya rajta. :(

Ha már viszont lenne 26-36-48-ban, akkor lehet, hogy eltekintenék a gattya védõtõl... :)

De továbbra sem értem, hogy miért könnyebb hajtani a nagyobb lánctányérral a hajtás, mint a kicsivel... ?:(
A jelenlegi hajtómû még rajta, mert nincs kotyogása sem, és nem löttyög és nem is szorul, mert lánc nélkül is könnyen, kisujjal körbe tekertem a hajtókart az állványon és még morgást sem hallani... ?:(
Így most idén még nem is cserélném le a tél elõtt, csak jövõ tavasszal gondoltam rá, de jó lenne idén még megvenni, mert jövõre, min. 10% minden emelkedni fog, így idén akartam még erre beruházni. :(

#7712
merxi

merxi

    vendég

  • fórumtag
  • 68 hozzászólás
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni.
Szerintetek, a monoblokon lévõ csapágyház olasz menetét át lehet angol menetesre esztergáltatni.
Vagy ez esztelen baromság?

#7713
Gimmy

Gimmy

    vendég

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás

Sajnos, valószínûleg nem fogsz ilyet kapni


Ilyet, vagy ennyiért... ?:(

#7714
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Milyet tusz, vagy ajánlasz, csak is OCTALINK-es 26-36-48-as ban, olyan kellene, ami 10.000 ft alatti árban van és van rajta nadrágszár védõ... :(

Köszi, egy Link is jól jönne vagy Kép róla... :)


octalink, gatyavédõ, 48-38-28 és 10 ropi alatt van még szállítással is

Shimano Acera '09 (FC-M361) (Hajtás | Hajtómû | Octalink) | Kerékpár Webshop

#7715
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
Sajnos, valószínûleg nem fogsz ilyet kapni

#7716
Gimmy

Gimmy

    vendég

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás

szerintem ne problémázz ezen az egészen, úgysem szorulsz tanácsokra, meg elitista pestiek véleményére

bemész a boltba, elmondod, hogy octalink és minél nagyobb lánckerék, aztán meg szerelsz, tekersz és örülsz


Milyet tusz, vagy ajánlasz, csak is OCTALINK-es 26-36-48-as ban, olyan kellene, ami 10.000 ft alatti árban van és van rajta nadrágszár védõ... :(

Köszi, egy Link is jól jönne vagy Kép róla... :)

#7717
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás

Kedvesem 164 cm magas. Már korábban is gondokoztam, hogy jó-e neki a 175 mm-es hajtókar, vagy kissebb kell-e. De most megint szöget ütött a fejembe. Ha valakinek van véleménye ne tatrsa magában :)

Én a 170 centimmel (83-as átlépés) már három hónapja 165-ös hajtókarral tolom... Egyértelmû elõrelépés volt a 172,5-hez képest mind kényelemben, mind teljesítményben, és a kezdõdõ térdfájásom is elmúlt. Mondjuk én szeretek pörgetni.
Egy 164 centis lánynak szerintem jó eséllyel kényelmesebb lesz egy rövidebb kar, ha magamból indulok ki.

#7718
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Kedvesem kevésbé, de én elég pörgõsen tekerek.

#7719
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Kedvesem 164 cm magas. Már korábban is gondokoztam, hogy jó-e neki a 175 mm-es hajtókar, vagy kissebb kell-e. De most megint szöget ütött a fejembe. Ha valakinek van véleménye ne tatrsa magában :)


Ahány "iskola", annyi elmélet. Ha a google-ben rákeresel arra, hogy proportional crank length, találhatsz sok mindent. Van olyan, ahol nekem 220-as hajtókar jött a képlet alapján.

#7720
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Kedvesem 164 cm magas. Már korábban is gondokoztam, hogy jó-e neki a 175 mm-es hajtókar, vagy kissebb kell-e. De most megint szöget ütött a fejembe. Ha valakinek van véleménye ne tatrsa magában :)


178 magas vagyok, de 170-est jobbnak érzem mint a 175-öst. Függ attól is ki hogy teker, aki pörgõsebben annak a rövidebb jobb.
Failure is always an option.