Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#7701
Írta 2010. november 21. - 23:56

esetleg átlehetne vágni angol menetesre mivel azt vastagabbnak látom mint a vázba lévõ menetet, de ha azt mondjátok, hogy lehet
ilyet kapni boltban akkor nyilván megveszem.
Kezdõ vagyok azért értetlenkedem.
#7702
Írta 2010. november 21. - 23:56

miért kell kiváltani?Köszönjük.
Ontopic: Octalink-es baloldali csésze kiváltására valami alternatíva? négyszöges monoblokkok csészéi nem jók hozzá sajna.
lehet kapni a legtöbbhöz...
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7703
Írta 2010. november 21. - 23:53


Ontopic: Octalink-es baloldali csésze kiváltására valami alternatíva? négyszöges monoblokkok csészéi nem jók hozzá sajna.
#7704
Írta 2010. november 21. - 23:37

elsõ körben mindenkinek: don't feed the troll, you can get banned too
másod sorban:
innentõl csak ontopic! akinek ez nem megy, kérem fáradjon át témájával az üzenõfalra, vagy ne tegye, de akkor töltse az általunk kiosztott kényszerszabadságát máshol. javaslom az indexet, ott van dühöngõ
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7705
Írta 2010. november 21. - 22:55

Vázba menetet nem fog senki esztergálni, mivel azt csak forgástestekkel lehet végrehajtani.
Kedvencem amikor a dörtös hülyegyerek azt mondja hogy edzett acél váltófület esztergáltatott, mert mindig eltört neki...
Gimmy: fémszakmás témában én is az ACE team jeles képviselõje vagyok, ugyanis ezt csinálom


És egy egyszerû kérdés: MIÉRT OCTALINK?
#7706
Írta 2010. november 21. - 22:42

Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni.
Szerintetek, a monoblokon lévõ csapágyház olasz menetét át lehet angol menetesre esztergáltatni.
Vagy ez esztelen baromság?
Vázba menetet nem fog senki esztergálni, mivel azt csak forgástestekkel lehet végrehajtani. Persze a középcsapágyház az az, de a vázzal együtt már kevésbé. Vagy kell egy bazinagy eszterga. Ez nem flegmázás, még mielõtt valami Troll félreértené, csak magyarázat....
Az olasz menetes középcsapágyházba semmiképp nem fúrsz angol menetet, ugyanis az angol menetes monoblokk simán átesik rajta. Felfúrni+perselyezni lehet, ha van dögivel anyag a vázban, ez esetleg alu váznál esélyes.
Perselyezés: egyszer csináltam úgy, hogy olasz menetes perselyt tettem a vázba+ bele is ragasztottam, ebbe pedig fúrtam egy angol menetet. Ha nem a melóhelyen fusizza az ember, eléggé drágán jöhet ki gondolom, szóval csak valami kuriózum megmentésére, módosítására ajánlanám. (az én esetemben egy õsrégi colnago vázat kellett átbabrálni, roncsolódott menete miatt.)
Legegyszerûbb: Lehet kapni olasz monoblokkot, pl a shimano is gyárt, valami 3000 forint alatt.
Az ACE fõistent olvashattátok. Az alföldrõl.... (na, ez flegma akart lenni.)
Anti-Troll tipp: felhasználó nevére kattint--> Adatlap megtekintése--> add to ignore list lehetõség alkalmazása.

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."
#7707
Írta 2010. november 21. - 22:06

#7708
Írta 2010. november 21. - 21:59

Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni.
Szerintetek, a monoblokon lévõ csapágyház olasz menetét át lehet angol menetesre esztergáltatni.
Vagy ez esztelen baromság?
az olasz kcs 70mm, az angol 68mm (ill. 73mm, 83mm). szóval nem csak a menet a gond.
olaszt pár boltban pesten lehet kapni, ha nem akarsz ezzel szívni akkor új váz...
meg:
angol
1.375" X 24 tpi
olasz
36 mm X 24 tpi
#7709
Írta 2010. november 21. - 21:59

Merxi: Sztem csak a menet kifúrásával és nagyobb méretre - nagyobb átmérõre - vágásával lehetséges, különben meggyengül a menet és nem tart rendesen. Ennek viszont a középrész falvastagsága szab határt. Nem ajánlott nagyon meggyengíteni a középrészt /sem/.
Itt van két régebbi Bikemag link, tán segít:Menetes rögzítés a kerékpáron ? tech ? Bikemag
Középcsapágyak szerelése, karbantartása
#7710
Írta 2010. november 21. - 21:51

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#7711
Írta 2010. november 21. - 21:50

octalink, gatyavédõ, 48-38-28 és 10 ropi alatt van még szállítással is
Shimano Acera '09 (FC-M361) (Hajtás | Hajtómû | Octalink) | Kerékpár Webshop
Áááá, nem rossz, az ára is megfelelne csak a fekete nem tetszik, az ezüst már inkább bejönne, de az meg csak 22-32-42 lánckerékkel van...

Valamint az a gattya védõ is csúnya rajta.

Ha már viszont lenne 26-36-48-ban, akkor lehet, hogy eltekintenék a gattya védõtõl...

De továbbra sem értem, hogy miért könnyebb hajtani a nagyobb lánctányérral a hajtás, mint a kicsivel... ?

A jelenlegi hajtómû még jó rajta, mert nincs kotyogása sem, és nem löttyög és nem is szorul, mert lánc nélkül is könnyen, kisujjal körbe tekertem a hajtókart az állványon és még morgást sem hallani... ?

Így most idén még nem is cserélném le a tél elõtt, csak jövõ tavasszal gondoltam rá, de jó lenne idén még megvenni, mert jövõre, min. 10% minden emelkedni fog, így idén akartam még erre beruházni.

#7712
Írta 2010. november 21. - 21:49

Segítségeteket szeretném kérni.
Szerintetek, a monoblokon lévõ csapágyház olasz menetét át lehet angol menetesre esztergáltatni.
Vagy ez esztelen baromság?
#7713
Írta 2010. november 21. - 21:36

#7714
Írta 2010. november 21. - 21:36

Milyet tusz, vagy ajánlasz, csak is OCTALINK-es 26-36-48-as ban, olyan kellene, ami 10.000 ft alatti árban van és van rajta nadrágszár védõ...
Köszi, egy Link is jól jönne vagy Kép róla...
octalink, gatyavédõ, 48-38-28 és 10 ropi alatt van még szállítással is
Shimano Acera '09 (FC-M361) (Hajtás | Hajtómû | Octalink) | Kerékpár Webshop
#7715
Írta 2010. november 21. - 21:29

#7716
Írta 2010. november 21. - 21:24

szerintem ne problémázz ezen az egészen, úgysem szorulsz tanácsokra, meg elitista pestiek véleményére
bemész a boltba, elmondod, hogy octalink és minél nagyobb lánckerék, aztán meg szerelsz, tekersz és örülsz
Milyet tusz, vagy ajánlasz, csak is OCTALINK-es 26-36-48-as ban, olyan kellene, ami 10.000 ft alatti árban van és van rajta nadrágszár védõ...

Köszi, egy Link is jól jönne vagy Kép róla...

#7717
Írta 2010. november 21. - 15:25

Én a 170 centimmel (83-as átlépés) már három hónapja 165-ös hajtókarral tolom... Egyértelmû elõrelépés volt a 172,5-hez képest mind kényelemben, mind teljesítményben, és a kezdõdõ térdfájásom is elmúlt. Mondjuk én szeretek pörgetni.Kedvesem 164 cm magas. Már korábban is gondokoztam, hogy jó-e neki a 175 mm-es hajtókar, vagy kissebb kell-e. De most megint szöget ütött a fejembe. Ha valakinek van véleménye ne tatrsa magában
Egy 164 centis lánynak szerintem jó eséllyel kényelmesebb lesz egy rövidebb kar, ha magamból indulok ki.
#7718
Írta 2010. november 21. - 15:16

#7719
Írta 2010. november 21. - 15:01

Kedvesem 164 cm magas. Már korábban is gondokoztam, hogy jó-e neki a 175 mm-es hajtókar, vagy kissebb kell-e. De most megint szöget ütött a fejembe. Ha valakinek van véleménye ne tatrsa magában
Ahány "iskola", annyi elmélet. Ha a google-ben rákeresel arra, hogy proportional crank length, találhatsz sok mindent. Van olyan, ahol nekem 220-as hajtókar jött a képlet alapján.
#7720
Írta 2010. november 21. - 14:13

Kedvesem 164 cm magas. Már korábban is gondokoztam, hogy jó-e neki a 175 mm-es hajtókar, vagy kissebb kell-e. De most megint szöget ütött a fejembe. Ha valakinek van véleménye ne tatrsa magában
178 magas vagyok, de 170-est jobbnak érzem mint a 175-öst. Függ attól is ki hogy teker, aki pörgõsebben annak a rövidebb jobb.