Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#7501
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Egy ilyen cuccal azért lehet egy darabig nem lenne gond a lánckerék kopása :D

Feltöltött kép

Párduc tank görgõje.

#7502
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
A kéttányéros felállás nekem is jó volna a q faktor miatt, meg mert amúgy sem használom a 44-es tányért soha.

Amúgy az agyváltóknak a súlyán, illetve súlyeloszlásán kívül van bármilyen hátránya egy középkategóriás (deore, deore lx) láncváltós rendszerhez képest?

#7503
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

En pl. nem erzem szuksegesnek a 10 sebesseget hatul. Meg most is 3x8-as rendszerem van, a kovetkezo gepem lesz csak 3x9-es, de kenyszerbol. Az, hogy kisebbek az attetelek kozotti kulonbsegek, nekem nem er ennyit. A hatranya viszont a vekonyabb lanc, ami gyorsabban kopik.

csak találgatsz.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7504
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Ami engem igazából érdekel, hogy a kéttányéros hajtómûveknél figyelembe vették-e azt, hogy ezáltal jó egy centivel csökkenthetõ a q-faktor. Nekem ez a kedvenc mizériám, mert érezhetõen kényelmesebb mint terpeszben tekerni.


Nekem is a kéttányéros rendszer elõnye abban lenne, hogy kisebb q-faktort lehet elérni. A többi emlegetett elõny a 3-assal szemben számomra nem jelentõs, nyilván a versenyzõknek igen.
Használok Miche pályahajtómûvet, annak elég kicsi a q-faktora. Hát sokkal kellemesebb vele tekerni.
Úgy látom, hogy a Shimanonál XT-ig erre nem törekedtek, az XTR-nél az M985-nél talán igen. Sram meg ugyanígy csak az XX-nél emeli ki hogy 156mm-es szûk q-faktorral rendelkezik, gondolom az alatta lévõk ugyanolyan szélesek, mint a 3-asok. Sajnos nem találtam sok infót errõl, úgyhogy ezek inkább csak a feltételezéseim, ha valaki többet tud örülnék ha megosztaná.
Failure is always an option.

#7505
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.517 hozzászólás
Én semmi szín alatt nem váltanék jelenleg tizes rendszerre, legalábbis addig nem, amíg rendes körülmények (hegyen) között ki nem próbáltam.
Ami engem igazából érdekel, hogy a kéttányéros hajtómûveknél figyelembe vették-e azt, hogy ezáltal jó egy centivel csökkenthetõ a q-faktor. Nekem ez a kedvenc mizériám, mert érezhetõen kényelmesebb mint terpeszben tekerni.
Eddig nem nagyon törõdtek vele, gondolom jórészt azért, mert egy keskenyebb rendszernél kissé zûrösen váltott kistányért elöl...nekem a mai napig egy stx-rc karom van, 107mm-es négyszögtengellyel a montin, 140-es q-val. Annyi zûröm volt, hogy terhelés alatt nem szeretett leváltani, ezt próbáltam egy slx-el orvosolni, de az se vált be. Azóta megbütyköltem, és most egészen durván leteszi a láncot. A váltó kiadta, csak a rugót kellett elõfeszíteni némi barkácsolással... Kérdem én, ér annyit a "kis erõigényû váltás" hogy beáldozzák miatta a váltásteljesítményt?

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#7506
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

A 10-es áttétellel talán jobban lehetne legyorsulni a piros lámpánál az autókat. :)


Pont ez az a hozzáállás, amire a gyártók is alapoznak :) Ha megnézed EZT a videót, rájössz hogy igazán nem az áttételsoron múlik :) Egy sebesség, és szevasz.

#7507
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

A barátomnak volt ilyen váltója talán alivio karral meg shimano bowdennel. A karban nem vagyok biztos. Belõttük, váltott pontosan pár hétig, aztán elálítódott. Lehet, hogy mi csináltunk rosszul valamit, nem tudom.



Nem követem a dolgokat, de nekem kicsit ilyen marketingfogás ez a 10es rendszer. Nagyon nem tudtak mit kitalálni a gyártók, ezt most el lehet adni 1 évig drágán. Biztos jó, meg minden, nem olvastam utána ismétlem, szóval nagyon nem tudok mit mondani, ez csak elsõ benyomás volt. Én szerintem beszereznék egy új x7est hátra meg egy fogaskoszorút, aztán hadd szóljon. Szerintem jó kis váltó, igaza van az elõttem szólónak a pénztárcás dologgal kapcsolatban. Attól még, hogy váltózol, te hajtod a bicót; nekem spec 32-11 ssem van 2.25ös gumikkal. :)

Ha már itt járok, akkor esetleg valaki ajánlana az Alföldre 8 sebességes fogkiosztást, amit a Sram gyárt? 11-28 jó lehet? Elõl 22-32-44 van.


én 7-es fogsort használok (shimano), 11-28-kiosztásban. Elsõsorban Budapesten (nagyrészt sík terepen), de ezzel megyek hegyre is, meg túrázni. Nálam szinte kizárólag a 32-es tányér van használva, így akár 40 fölé is tudok tekerni, de a 30-35 körüli tempót simán lehet vele tartani. Hátul kettesével ugrik, 11-13-15. Leginkább ezeket használom, az én sítusonhoz ezek passzolnak. Mondjuk valamelyik nagyobb lánckereket elcserélném egy 12-esre, de igazából annyira nem para a dolog. 8-asnál nem tudom, hogy hova szúrták be azt a plusz fogaskereket. Sík terepre, elég lenne az országuti sor is, de olyan kiosztásút nem találtam, ami 7-es és 11-12-13 fogakkal kezdõdik. Meg a hg30-as sor csak 2300 Ft és a mostaniban is több mint 7000 km-van, egy lánccal.

#7508
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás

ez baromság.
acerát is be lehet úgy állítani hogy pontosan váltson.


A barátomnak volt ilyen váltója talán alivio karral meg shimano bowdennel. A karban nem vagyok biztos. Belõttük, váltott pontosan pár hétig, aztán elálítódott. Lehet, hogy mi csináltunk rosszul valamit, nem tudom.

Mindenkinek köszönöm a hsz-ét! Sram x.7-et váltanék le xt.re vagy slx.re! A sram x.7-et nagyon szerettem,de egy útpadka sikeresen elintézte nemrég egy havas úton,terepmenetrõl hazafelé tartva. :(
Az x.7 jól váltott,határozott volt a váltás,nem volt vele bajom. Öcskös meg vett nemrég egy x.7-et, kell neki a váltókarom,így most arra gondoltam,hogy ismét shimano lesz.
Más dolog: hamarosan fogaskoszorút is cserélnem kell,mert már lassan 7e km lesz benne. Igaz már a második láncát fogyasztja.
Visszaolvasgattam,hogy itt volt aki tervezett 10-es rendszert,s ti kérdeztétek tõle hogy egyáltalán kitudja e majd használni. Ez a kérdés engem is most elgondolkodtatott,hogy 9-es xt vagy 10-es slx legyen,de az xt tartóssága inkább a meggyõzõbb nekem. A 10-es áttétellel talán jobban lehetne legyorsulni a piros lámpánál az autókat. :)


Nem követem a dolgokat, de nekem kicsit ilyen marketingfogás ez a 10es rendszer. Nagyon nem tudtak mit kitalálni a gyártók, ezt most el lehet adni 1 évig drágán. Biztos jó, meg minden, nem olvastam utána ismétlem, szóval nagyon nem tudok mit mondani, ez csak elsõ benyomás volt. Én szerintem beszereznék egy új x7est hátra meg egy fogaskoszorút, aztán hadd szóljon. Szerintem jó kis váltó, igaza van az elõttem szólónak a pénztárcás dologgal kapcsolatban. Attól még, hogy váltózol, te hajtod a bicót; nekem spec 32-11 ssem van 2.25ös gumikkal. :)

Ha már itt járok, akkor esetleg valaki ajánlana az Alföldre 8 sebességes fogkiosztást, amit a Sram gyárt? 11-28 jó lehet? Elõl 22-32-44 van.

#7509
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
komoly érvek ezek. szerintem gyorsulni combbal kell.
ne vedd támadásnak, de ez tényleg elég gyenge volt. ha nem versenyzel mondjuk az élen akkor csak a pénztárcádon érzed a változást nem a teljesítményeden.

#7510
Revoke

Revoke

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás

Xt váltóteste merevebb.
Gyorsabb,kicsit sramosan helyére kattanósabb érzés.Görgõk jobban csapágyazva=tartósabb.
Váltókapcsoló szerintem is jobb mûködésû,mint az slx.


Mindenkinek köszönöm a hsz-ét! Sram x.7-et váltanék le xt.re vagy slx.re! A sram x.7-et nagyon szerettem,de egy útpadka sikeresen elintézte nemrég egy havas úton,terepmenetrõl hazafelé tartva. :(
Az x.7 jól váltott,határozott volt a váltás,nem volt vele bajom. Öcskös meg vett nemrég egy x.7-et, kell neki a váltókarom,így most arra gondoltam,hogy ismét shimano lesz.
Más dolog: hamarosan fogaskoszorút is cserélnem kell,mert már lassan 7e km lesz benne. Igaz már a második láncát fogyasztja.
Visszaolvasgattam,hogy itt volt aki tervezett 10-es rendszert,s ti kérdeztétek tõle hogy egyáltalán kitudja e majd használni. Ez a kérdés engem is most elgondolkodtatott,hogy 9-es xt vagy 10-es slx legyen,de az xt tartóssága inkább a meggyõzõbb nekem. A 10-es áttétellel talán jobban lehetne legyorsulni a piros lámpánál az autókat. :)

#7511
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
Xt váltóteste merevebb.
Gyorsabb,kicsit sramosan helyére kattanósabb érzés.Görgõk jobban csapágyazva=tartósabb.
Váltókapcsoló szerintem is jobb mûködésû,mint az slx.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#7512
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Egyértelmûen jobb az xt karja, érzékenyebb felfelé.


A sebesség mindent megold.

 


#7513
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Nincs érezhetõ különbség. Az xt-ben több az aluminium, és jobbak a váltógörgõi. De jó bowdenekkel, bowdenházzal pont ugyanolyan jól vált.

Sala gyorsabb volt.

#7514
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
ha be van állitva , nem veszel észre különbséget!

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#7515
Revoke

Revoke

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás

Bringások! :)

Szeretném megkérdezni a hozzáértõktõl és a tapasztaltaktól,hogy a shimano slx és xt között váltásteljesítményben,gyorsaságban van e valami különbség? Azt hallani,hogy az slxnek a hátsóváltóban a rugóelõfeszítése erõsebb,mint az xt-é.Ez valós megállapítás lehet?
Azt már itt olvastam hogy hajtómûben az slx erõsebb,mint az xt,így az lesz.Csak a váltásban nem tudok dönteni.


Köszi a hszeket. Igaz konkrét választ nem kaptam még a kérdéseimre. :(

#7516
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
méretre szabáshoz láncbontó kell (1ezres tétel), valamint összerakáshoz jó ha patentszemet használsz. csak figyelj arra, hogy olyan sebességû lánchoz való legyen mint amit felraknál.

#7517
Peti1300

Peti1300

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Köszi! Még annyit kérdeznék, hogy az új lánc felrakásához kell spec. szerszám, vagy meg lehet házilag is oldani??

Akkor amit vettél az golyóskoszorú, nem csapágy. De jobban jártál volna ha monoblokkra cseréled, az kb.2000Ft. Már csak azért is, mert inkább az szokott megkopni ahol a golyók futnak (a tengelyen és a csészéken). Ha azokat nem cseréled akkor nem sokkal lesz jobb.
Amúgy a golyóskoszorúnak az a fele van kívül, ahol jobban kilátszanak a golyók. Ha fordítva rakod össze észreveszed hogy nem fut simán.



#7518
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Sziasztok!
Hozzáfogtam az õsrégi mtb-omat felújítani, és hát nem vagyok egy mûszaki zseni, de szeretek barkácsolni! A középagy csapágy cseréjénél megakadtam. Szétszedtem megvettem hozzá az új csapágyakat, de elfelejtettem, hogy a csapágy melyik oldalával néz kifele a csésze felé, és melyik oldala érintkezik a tengely vállával! Mit ebbõl már kiderült ez régi fajta hagyományos agy, kosaras csapágyak, tengely, két végén csésze. Elõre is köszi a segítséget!


Akkor amit vettél az golyóskoszorú, nem csapágy. De jobban jártál volna ha monoblokkra cseréled, az kb.2000Ft. Már csak azért is, mert inkább az szokott megkopni ahol a golyók futnak (a tengelyen és a csészéken). Ha azokat nem cseréled akkor nem sokkal lesz jobb.
Amúgy a golyóskoszorúnak az a fele van kívül, ahol jobban kilátszanak a golyók. Ha fordítva rakod össze észreveszed hogy nem fut simán.
Failure is always an option.

#7519
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 hozzászólás

Az xt körüli szinthez viszont ragaszkodnék,habár a srammal is szemezek,de ott csak 9est találtam.


(Az uj, 2011-es X7, X9 es X0 mar 2x10-es rendszeru. A biker honlapon mar font van.)

#7520
Peti1300

Peti1300

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Sziasztok!
Hozzáfogtam az õsrégi mtb-omat felújítani, és hát nem vagyok egy mûszaki zseni, de szeretek barkácsolni! A középagy csapágy cseréjénél megakadtam. Szétszedtem megvettem hozzá az új csapágyakat, de elfelejtettem, hogy a csapágy melyik oldalával néz kifele a csésze felé, és melyik oldala érintkezik a tengely vállával! Mit ebbõl már kiderült ez régi fajta hagyományos agy, kosaras csapágyak, tengely, két végén csésze. Elõre is köszi a segítséget!