Hmm, nem semmi.. Nagyon tartós akkor ezek szerint
Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#721
Írta 2018. január 07. - 19:57

#722
Írta 2018. január 07. - 19:40

Értem, köszi. A GX Eagle 12s lánc nem olyan vészes 25EUR (bike-discount.de-n), de az XX1 és X01 az már tényleg nagyon húzós árban
Ha egyszer lesz 12-es rendszerem, majd megpróbálom az olcsó és a drága láncokat egyaránt, hogy lássam, mennyi a különbség. Simán lehet, jó az olcsóbb verzió.
Az általam eddig olvasott tesztek jókat írnak az Eagle 12-es láncokról. A friss német Mountainbike Magazinban (02/2018) a 3287 km-t futott XX1 Eagle lánca mindössze 0.5-ig nyúlt. Sőt, a fekete X01 Eagle lánc is 0.5-ig nyúlt csak - 3946 km alatt! (GX-ről ebben a tesztben nincs infó.)
Összehasonlításképp: a cikk megemlíti, az XTR hajtáslánc ugyanennyi km alatt 2 láncot "evett meg".
#723
Írta 2018. január 07. - 18:33

A 11-es XD-s 1195-ből az egyik 10k km után még szépen fut a vadi új lánccal (tartalék). Van egy újabb is, 6k km, semmi baja. A németek tesztjei szerint az Eagle-ből az aranyszínű Ti-nitrites verzió nagyon sokáig bírja, itt van mellettem a friss tartós teszt cikkje. A GX nem bírja ennyire jól ahogy nézem a többi tesztet. A kulcs azért itt is az lehet, hogy időben cseréli-e az ember a láncot - ami a 12-es rendszernél sajnos már nem olcsó...
Értem, köszi. A GX Eagle 12s lánc nem olyan vészes 25EUR (bike-discount.de-n), de az XX1 és X01 az már tényleg nagyon húzós árban
#724
Írta 2018. január 07. - 13:09

Sziasztok!!
1kis segítséget szeretnék kérni. Milyen menetesek a pedálok? Nem bírom megmozdítani egyiket sem, egyik irányba sem. :-(
THX!!!
baloldali balos
jobboldali jobbos
- simon23 kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#725
Írta 2018. január 07. - 12:55

Sziasztok!!
1kis segítséget szeretnék kérni. Milyen menetesek a pedálok? Nem bírom megmozdítani egyiket sem, egyik irányba sem. :-(
THX!!!
Ridley Noah Fast
#726
Írta 2018. január 07. - 12:46

A 11-es XD-s 1195-ből az egyik 10k km után még szépen fut a vadi új lánccal (tartalék). Van egy újabb is, 6k km, semmi baja. A németek tesztjei szerint az Eagle-ből az aranyszínű Ti-nitrites verzió nagyon sokáig bírja, itt van mellettem a friss tartós teszt cikkje. A GX nem bírja ennyire jól ahogy nézem a többi tesztet. A kulcs azért itt is az lehet, hogy időben cseréli-e az ember a láncot - ami a 12-es rendszernél sajnos már nem olcsó...
- TZoli kedveli ezt
#727
Írta 2018. január 07. - 12:16

Bringacseréről lenne szó, nem átalakítanék. Azon variálok hogy Sram 1X12 vagy Shimano 2X11 rendszerrel legyen, de a 2X szimpatikusabb nekem egyenlőre.
#728
Írta 2018. január 07. - 12:06

Az xD sram sorokhoz kazettatestet is kell cserelned, vagy ha csak azt nem lehet, akkor az agyat, de akkor mar lehet erdmesebb az egesz kereket. DT agyakhoz az xD kazetta 60-70 euro kurul van. Masik lehetoseg a 12-es Sunrace sor: www.bike-discount.de/en/buy/sunrace-mz90-12-speed-cassette-11-50-673901Sram GX Eagle (10-50) fogaskoszorú és maga ez a 1x12 hajtás mennyire tartós, ha az ember odafigyel a lánc nyúlására? Meg ugye eléggé "keresztbe" megy a lánc. ( kb.5ezer km-t megyek egy évben montival)
Variálok ha esetleg cserélni kell ezt a sort az 170 EUR, ha maradok a Shimano-nál 2x11, ahhoz 70 EUR, nagyon nem mindegy.
A 12-esre valtas ezzel sem lesz lenyegesen olcsobb, mert a legolcsobb Sram GX Eagle hatsovalto is 105 euro. A tobbi alkatresz mar nem annyira veszes: a GX lanc 25 euro, a GX valtokar meg 30 euro. Vagy megvarnam a 12-es Shimano cuccokat, de gondolom elsonek csak XTR-bol lenne, s 2-4 ev mulva az XT-bol, SLX-bol. a Shimano eddigi "fejlesztesei" mindig valahogy igy szivarogtak le...
Ha most kene valtanom, akkor 1x11-re cserelnek, ahogy szamoltam pont eleg lenne ennek is tartomanya, s nem kene masik kazettatest es olcsobb a fogsor es a hatsovalto.
blash módosította - 2018. január 07. - 12:10
#729
Írta 2018. január 06. - 20:00

Sziasztok!
Sram GX Eagle (10-50) fogaskoszorú és maga ez a 1X12 hajtás mennyire tartós ha az ember odafigyel a lánc nyúlására? Meg ugye eléggé "keresztbe" megy a lánc.. ( kb.5ezer km-t megyek egy évben montival)
Variálok ha esetleg cserélni kell ezt a sort az 170EUR, ha maradok a Shimano-nál 2x11, ahhoz 70EUR, nagyon nem mindegy..
TZoli módosította - 2018. január 06. - 20:01
#731
Írta 2017. december 10. - 07:07

Imho erre nyomsz licitet:
https://www.ebay.com...QEAAOSw8axaHrA2
bár az 50t nem tetszik. Nincs 13-34-es sor esetleg? 50-11 és 50-12 gravel felhasználásra alkalmatlan.
14-gyel is indulhatna, ha már 50 van fent elol, többet nyersz azzal, hogy kényelmesebb áttételt választhatsz (kisebb ugrások) mint a nagy "immobiliser" fokozattal kónuszon.
#732
Írta 2017. december 09. - 17:52

#733
Írta 2017. december 09. - 17:38

egyébként ezt az 50-11-et nem értem
mire jó az gravelfelhasználásban? Itt sem gondolkozott, aki összeállította a gyári specifikációt..
Biztos, hogy oktalinkes a gyári specifikáció? Claris?
én amivel megpróbálkoznék: akár régi dx-xt kart venni, és a két középső tányért használnám. oké, négyszöges, de, ha nem konzolos az átdobód, le tudod annyira ereszteni. 28-38 meg elol bőven jó lesz
#734
Írta 2017. december 09. - 16:49

trekking nem lesz jó szerintem
gebhardtnak van 28-as tányérja olyan lukkörrel
hogy az átdobó szeretni fogja é az passz
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#735
Írta 2017. december 09. - 15:52

megoldás a szub-kompakt, aka. "még kompaktabb" kiosztású hajtány, 30-44 vagy 30-46 első tányérokkal.
Vagy a koreai DOval készít 110-es körre 30-as! kistányért, amit távtartózva tudsz feltenni
https://www.ebay.com...5.c100011.m1850
Illetve a paraszt-trükk a régi tripla 52-42-30-cal: két középső tányér használ, külső levesz, gatyaszárvédővel pótol.
más: a 2018-as modellévre a potenza hajtások is ultratorque tengelyesek.. Pedig a potenza power torque az alapbetegséget már kezelte (leszedő-önlehúzó-csavar)
A jelenlegi hajtóművem octalinkes. És ha ráteszek egy trekking octalinkes hajtóművet, a láncvonalat pedig másik hosszúságú monoblokkal állítom be? Vagy más a lánckerék kiosztása ennek, vagy az első váltóm nem kezelné a 28-as tányért elöl jól?
#736
Írta 2017. december 09. - 07:29

megoldás a szub-kompakt, aka. "még kompaktabb" kiosztású hajtány, 30-44 vagy 30-46 első tányérokkal.
Vagy a koreai DOval készít 110-es körre 30-as! kistányért, amit távtartózva tudsz feltenni
https://www.ebay.com...5.c100011.m1850
Illetve a paraszt-trükk a régi tripla 52-42-30-cal: két középső tányér használ, külső levesz, gatyaszárvédővel pótol.
más: a 2018-as modellévre a potenza hajtások is ultratorque tengelyesek.. Pedig a potenza power torque az alapbetegséget már kezelte (leszedő-önlehúzó-csavar)
Vejne módosította - 2017. december 09. - 07:36
#737
Írta 2017. december 09. - 00:40

Nem oldható meg a trekking hajtás, de egy tripla országúti igen, amin akár a kistányért még kisebbre cserélheted.
Igen, az a B terv, hogy veszek egy 50/39/30 tripla hajtóművet. De ha itt kisebbre cserélem a kicsi kereket akkor több mint 20 lesz a fogszám különbség elöl, és az elő váltók kapacitása ennyi szokott lenni. Vagy rosszul tudom? Hátulra raknék egy 12-36-os , 9 sebességes fogaskoszorút és MTB hosszú kanalas váltót. Ennek így elméletileg működnie kellene, csak egy 28-as első lánckerékkel nem tudom, hogy működne az első váltó.
#738
Írta 2017. december 09. - 00:05

Sziasztok!
Vásároltam egy Speci gravel bike-t a meglévő cross mellé azzal a szándékkal, hogy jövőre ezzel csinálom a csomagos túrákat. Nagyon jók az első benyomásaim, hihetetlen jól irányítható és gyors a 28"-os crosshoz képest is.
Viszont az áttételezését kevésnek érzem egy Alpok túrához csomagokkal. Ezen most 43-50 és 11-32(2x8) van, a másik bringámon 26-36-48 és 11-36(3x10). az idei évben is volt több olyan szakasz, ahol megrakva, csomagokkal is éppen elég volt a legkönnyebb áttétel, ide biztos, hogy sok lenne a gravel.
A kérdésem az lenne, hogy megoldható-e egy integrált trekking hajtás(26-36-48) beépítése az országúti bringámba úgy, hogy a láncvonal ne változzon? Láttam külföldi fórumokon hasonló megoldásokat, de nem tudom, hogy a gyakorlatban működne-e. A fékváltókarokat mindenképpen cserélném 2x10 v. 3x10-re. Jelenleg egy 29" Fulcrum kerékszett van a bringában 35-ös gumikkal, mert a gyári kerekben lévő agyakat cserélni kellene.
Nem oldható meg a trekking hajtás, de egy tripla országúti igen, amin akár a kistányért még kisebbre cserélheted.
- hypermotard kedveli ezt
A sebesség mindent megold.
#739
Írta 2017. december 08. - 21:02

Sziasztok!
Vásároltam egy Speci gravel bike-t a meglévő cross mellé azzal a szándékkal, hogy jövőre ezzel csinálom a csomagos túrákat. Nagyon jók az első benyomásaim, hihetetlen jól irányítható és gyors a 28"-os crosshoz képest is.
Viszont az áttételezését kevésnek érzem egy Alpok túrához csomagokkal. Ezen most 43-50 és 11-32(2x8) van, a másik bringámon 26-36-48 és 11-36(3x10). az idei évben is volt több olyan szakasz, ahol megrakva, csomagokkal is éppen elég volt a legkönnyebb áttétel, ide biztos, hogy sok lenne a gravel.
A kérdésem az lenne, hogy megoldható-e egy integrált trekking hajtás(26-36-48) beépítése az országúti bringámba úgy, hogy a láncvonal ne változzon? Láttam külföldi fórumokon hasonló megoldásokat, de nem tudom, hogy a gyakorlatban működne-e. A fékváltókarokat mindenképpen cserélném 2x10 v. 3x10-re. Jelenleg egy 29" Fulcrum kerékszett van a bringában 35-ös gumikkal, mert a gyári kerekben lévő agyakat cserélni kellene.