Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#701
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Igen, és azokról a kínaiakról akik szép lassan majd ugyan olyan biztonságos kocsikat fognak gyártani, mint a Volvók.

 

Sandman !

Azt mondod, évi 6-7ezer km után cserélsz láncot. De gondolom ilyenkor kell egy új kazettát is feldobni, ugye ?

És a hajtóműhöz még nem kellett hozzányúlni egyik tányérhoz sem ? Vagy ezen csak a nagy tányért használod ?


marton módosította - 2018. január 31. - 23:35

Marci

#702
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás

...

(A tesztekről annyit, hogy a Volvo azt nyilatkozta az Euro NCAP autós töréstesztekről, hogy azt kb bárhogy lehet variálni + szerintük nem életszerű, lehet egy autót úgy megépíteni hogy ott jó legyen de az életben egy szemét. Ők inkább maradnak a saját teszeljárásuknál és 30-40 éves tapasztalatuknál a témában.)

Arról a Volvo-ról beszélünk, amit 2010-ben megvettek a biztonságra nagy ívben szaró híresen ügyelő kínaiak? ;)


Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#703
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 432 hozzászólás

Azt hiszem ezek után maradok a 8 sebességes retro szettemnél. Évi 6-7 ezer km után szoktam láncot cserélni, az első lánctányérban pedig már van három szezon. (XT 737 hajtás Sram PC870 lánccal). Igaz persze, hogy nincs benne hegymenet csak munkába járás, de ez a "tesztgyőztes" dolog kb. 3 ezer km-rel nekem igen soványnak tűnik.



#704
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Értek én mindent....de csak nekem gyanús, hogy a Connex gyári teszt véletlenül pont a Connex láncot hozta ki "über alles"-nak ? :D

Na neeeee mááá....Ez inkább olyan reklámszagú dolognak tűnik nékem.

A németeknél meg a Shimano láncok lettek a csúcsok kopásban, a Connex a kanyarban sem volt. Hát most akkor ki mondja a tuttit ?

(A tesztekről annyit, hogy a Volvo azt nyilatkozta az Euro NCAP autós töréstesztekről, hogy azt kb bárhogy lehet variálni + szerintük nem életszerű, lehet egy autót úgy megépíteni hogy ott jó legyen de az életben egy szemét. Ők inkább maradnak a saját teszeljárásuknál és 30-40 éves tapasztalatuknál a témában.)

 

az teljesen bevett szokas, hogy a tesztekre gyurjak ra a technikat. de az a teszt feladata, hogy a valosagnak megfeleloen szimulalja a helyzetet. lsd fogyasztasi tesztek vs vw.

 

ez a lanckopas dolog szerintem sokmindentol fugg, az ember erejetol, a technikatol, a valtasi szokasoktol, karbantartas stb. nalam pl a shimano is elmegy tobb ezret. azon sem csodalkoznek, ha mas rendszerben mas lanc szerepelne jobban, vagy eltolodnanak az aranyok. aki sok lancot megeszik, az ugyis rajon idovel, hogy hozza melyik passzol a legjobban.



#705
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Kis érdekesség. https://www.bikerumo...-lasts-longest/

Régen nem találkoztam már Connex lánccal. Egy időben csak ilyeneket használtam és tartósabbak voltak a többinél, a 9-es legalábbis. A 10-es nem volt olyan jó minőségű már.

Értek én mindent....de csak nekem gyanús, hogy a Connex gyári teszt véletlenül pont a Connex láncot hozta ki "über alles"-nak ? :D

Na neeeee mááá....Ez inkább olyan reklámszagú dolognak tűnik nékem.

A németeknél meg a Shimano láncok lettek a csúcsok kopásban, a Connex a kanyarban sem volt. Hát most akkor ki mondja a tuttit ?

(A tesztekről annyit, hogy a Volvo azt nyilatkozta az Euro NCAP autós töréstesztekről, hogy azt kb bárhogy lehet variálni + szerintük nem életszerű, lehet egy autót úgy megépíteni hogy ott jó legyen de az életben egy szemét. Ők inkább maradnak a saját teszeljárásuknál és 30-40 éves tapasztalatuknál a témában.)


Marci

#706
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

azta - nem kimeled a technikat :)


arn módosította - 2018. január 30. - 11:52


#707
kcssnorbert

kcssnorbert

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Hát nem tudom, shimano Hg701 nálam nem bírt ki, csak 500km-t Sram 1x11-es rendszeren, míg a Sram XX1 már 1000km fölött jár.  Azért a labor meg a valóság lehet nagyon különbözö. 



#708
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Kis érdekesség. https://www.bikerumo...-lasts-longest/

Régen nem találkoztam már Connex lánccal. Egy időben csak ilyeneket használtam és tartósabbak voltak a többinél, a 9-es legalábbis. A 10-es nem volt olyan jó minőségű már.

 

ezt a tesztet ez alapjan minden tipusu uj lancnal/szettnel vegig kellene nyomni... illetve ugyanugy viselkednek minden rendszeren? a kmc is vegyes, fura, hogy a konnyitett x11sl majd ketszer annyit bir (a cx bringamon van ilyen).


arn módosította - 2018. január 30. - 10:28


#709
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Kis érdekesség. https://www.bikerumo...-lasts-longest/

Régen nem találkoztam már Connex lánccal. Egy időben csak ilyeneket használtam és tartósabbak voltak a többinél, a 9-es legalábbis. A 10-es nem volt olyan jó minőségű már.



#710
Betgo

Betgo

    újonc

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás

Köszi. Szted mennyit érhet egy ilyen 2015-ös évjáratú Focus Raven 1.0 27R  XC Team alig használt bringa, ha minden alkatrésze jó állapotban van?



#711
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

X01 és XX1 sor egyaránt sokáig bírja, még a 42-es alu fogaskerék is. Nem tudom már, hol írtam, hogy nekem 10.000 km-t is ment a szerviznaplóm szerint az először vásárolt x01 fogaskeréksor és az utoljára feltett új lánc egyáltalán nem ugrott rajta sehol. Az általam használt módszer, hogy maximum 0.75-ös nyúlásnál cserélem a láncot egy újra.

Ha az előző gazdája nem használta elnyúlt lánccal, akkor évi 1500-2000 km mellett évekig nem kell költened rá, maximum új láncot venned.

 

A helyedben azt tenném, hogy megkérném az eladót, hogy vadiúj lánccal szeretnéd, minden más maradhat. ;) Menj egy próbakört minden fokozaton, tekerd meg kiállva 1-2x. Így biztos lehetsz abban, hogy minden rendben van a hajtáslánc körül.


  • Betgo kedveli ezt

#712
Betgo

Betgo

    újonc

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás

Sziasztok!

 

A Sram XX1 rendszerről mi a véleményetek? Egy alig használt Focus Raven 1.0 27R  XC Team bringán gondolkodok, ami full ezzel van szerelve. A bringát edzésre és pár maratonon való versenyzésre használnám. (Mellette van egy outim, szóval a monti max. 1500-2000 km-t menne egy évben sztem)

Néztem, h kopóalkatrészek ehhez brutál drágák pl.: sor vmi 80ezer. Ez meddig bírja kb., lehet használni nem az eredeti xx1 sorával?

Vajon érdemes lenne megtartani a jelenlegi bringámat is (ez grand canyon 29R full SLX 3x10-el szerelve) és csak versenyzésre használni a jó bringát (mondjuk csak 6-8 monti versenyen indulok egy évben)?



#713
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

https://www.ebay.com...=p2047675.l2557

 

ez kiváló áron ment el.

 

110-es osztóköru országúti shimano hajtókarokra jó... 30-as! kistányérral, ideális krosszra-földesutas bringára


  • donciccio kedveli ezt

#714
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Mi lenne, sufni tuning, a javából!  :D

az külön fáj, hogy hátul ellenkező irányba kéne állniuk a fogaknak...azon az alig használt lánctányéron... :)



#715
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

miért kellene másik váltókar?

 

"With the removal of an existing sprocket and spacer from your cassette it will allow you to fit a standard 104  BCD front chainring with your choice of number of teeth.
(Working on the same principal as General Lee,OneUp and Hope T-Rex style adaptors.)"

 

persze, sufni, de szerintem is ötletes. ha valami szép színre lenne eloxálva, rágravírozva egy hangzatos név (Traktor-Adaptor, Range-extender, Wall-climb-R vagy valami hasonló elmeroggyant szójáték), mindez színes kartonba csomagolva, ötszörös áron dobná piacra valamelyik "fejlesztő" cég. :D ...és persze vennék is a népek. :P ne felejtsük, a Ritchey-nek is volt hasonló megoldása a kilencvenes évek elején, pár kiegészítő alkatrésszel súlyosbítva.. .


  • Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#716
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Ötletes ez a plusz lánckeréktartó, ráadásul, hogy egyenesen lánctányért lehet rátenni. Már csak az érdekelne, hogy aki erre szánja rá magát, az miért nem vesz inkább egy normális fogsort, mert váltókart úgyis cserélnie kell, hogy fel tudjon váltani az újabb fokozatra.

 

Hasonló ötletet kaptam még a 3x7-es rendszeremre, hogy tegyem szélesebb kazettatestű agyra, s úgy tegyek mellé egy jó nagy lánckereket, mint a megarange-nél. Más kérdés, hogy honnan szereztem volna a 2000-es évek elején ekkora lánckereket, de talán létezett kazettás megarange fogsor is, nemcsak menetes. De persze ennek sem lett volna sok értelme, mert nem a 11-28-as fogsor volt kevés, hanem a fékváltókar miatt mindent cserélni kellett volna...



#717
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Mi ez?????????

Mi lenne, sufni tuning, a javából!  :D


gaboca1 módosította - 2018. január 08. - 21:46


#718
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

https://www.ebay.com...DAAAOSwAKxWWaQL
 
BÜNTET


Mi ez?????????

#719
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

https://www.ebay.com...DAAAOSwAKxWWaQL

 

BÜNTET


  • Rabbit kedveli ezt

#720
TZoli

TZoli

    fórumtag

  • fórumtag
  • 133 hozzászólás

Hmm, nem semmi.. Nagyon tartós akkor ezek szerint