Miért adtad el az SLX-ed?
Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#6881
Írta 2011. március 10. - 16:10
Miért adtad el az SLX-ed?
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#6883
Írta 2011. március 10. - 14:38
Már csak rá kell pattintanom az eggbeater-t és uzsgyi hétvégén tekeregni.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#6884
Írta 2011. március 10. - 14:24
Ha jól emlékszem egy gyártó cserélhetö müanyag védöt húz gyárilag a karbon montis hajtókarokra.
#6885
Írta 2011. március 10. - 13:58
õõõ, most van az lx-hez otthon két középcsapágy. az egyik hosszabb, ez volt annó hozzá (feltételezem 121-es lehet), de azzal kb semmivel nem lenne jobb, plusz a jobb pedál a váz síkjától kintebb kerül vele mint a bal. a másik, asszem 113-as lehet, mert annyira rövid, hogy a váltó nem tudja kistányérra tenni vele a láncot. gondolom, 1*9 felálláshoz jó volna. a másik, ha marad a 2*9, akkor is egészségesebbnek érezném a keskenyebb láncvonalat, mert mégiscsak mászáskor erölködök legtöbbet, a 36-kónusz annyira nem szempont nálam, lefelé inkább lendületbõl megyek. hm, asszem megnézem pontosan mekkora az otthon lévõ hosszabb tengely.
Jani, a rock ringet láncleesés ellen gondoltad?
Tényleg, az 572 egy elb@szott hajtómû. 126os monoblokkal (50es a láncvonala, mint az xt hajtómûvednek), 121essel (47,5), 113asal (41). Csak 113asnál van egyenlõ távolságra a két hajtókar. Az a gond a 113-mal, hogy a jelenlegi kistányérod helyén lenne a 34-es, ami valószínû, hogy el sem fér a váztól és mindenképpen keresztben áll rajta a lánc a kis lánckerekeken. Ezért mondtam a 118-121-et, azok még használhatók.
A kéttányéros rendszereknél általában ott vannak a tányérok, mint nálad (sõt a gyáriaknál kijjebb) és az ismerõsi körömben senkinek (köztük nekem sem) nem okoz gondot ez a keresztbenfutás, nincs rossz hangja, nem kopik gyorsabban.
Esetleg még felrakhatsz a mostani 36os helyére egy 34est, azzal késõbb kell könnyebb fokozatba váltani.
Igen, erre gondoltam a rockringgel kapcsolatban. Sokkal könnyebben leesik a lánc kifelé, mint befelé, mert olyankor lazább a lánc.
A sebesség mindent megold.
#6886
Írta 2011. március 10. - 13:40
Jani, a rock ringet láncleesés ellen gondoltad?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#6887
Írta 2011. március 10. - 13:10
Szerintem még bõven vállalható az a keresztbenfutás. Nincs lehetõség keskenyebb láncvonalra komoly beavatkozás nélkül. Az 572-es lx 118as vagy 121es középcsapággyal használható a 36/22-vel és keskenyebb lesz a láncvonalad, de ehhez már nem árt a rockring.Shimano XT FC-M760 hajtómûvet használok, 36/22 lánckerekekkel. általában jó a 36, a 22 csak amolyan "vészhelyzet esetére" megfontolásból van fenn. a gondom, hogy a 36-os lánckerék a hátsó 32-essel kombinálva már nagyon keresztben futó láncot eredményez. 68-as középcsapágyház esetén van valamilyen lehetésõg arra, hogy a lánckerekek beljebb kerüljenek? (nem arra gondolok, hogy az 1+2 alátétezésbõl csináljak 2+1-t
) vagy vegyek egy 34-es lánckereket és használjam a régi LX FC-M572 hajtómûvemet rövidebb tengelyû középcsapággyal 1*9 módban?
A sebesség mindent megold.
#6888
Írta 2011. március 10. - 13:03
#6889
Írta 2011. március 10. - 12:43
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#6890
Írta 2011. március 10. - 08:01
Mostanába elég sitt láncokat csinálnak szeptember végétöl november közepéig 9db láncot szakitotam el és 8 as rendszerel ami elvileg tartósabb.
Láncnyulás enngem nagyon nem érdekel mert a 8 as rendszer nem olyan vészes de általába nálam nincs ideje elkopni a soroknak inkább szétesnek:D
lánccserére megnagynehezen rávetek de azt is csak ritkán
#6891
Írta 2011. március 10. - 07:31
#6892
Írta 2011. március 10. - 07:12
1 lánccal mentél 4000km-t és utána raktál fel egy új láncot ? Akkor túl sokat vártál, elõbb kellett volna cserélni.
De ha csak kicsit ugrál a lánc, egy kis idõ után még van esély, hogy összekopnak.
én azért a hasraütés helyett inkább egy láncnyúlásmérõt ajánlanék
#6893
Írta 2011. március 10. - 00:24
1 lánccal mentél 4000km-t és utána raktál fel egy új láncot ? Akkor túl sokat vártál, elõbb kellett volna cserélni.Ma kicseréltem a láncot és sajnos hátul a kisebb tányérokon ugrálást tapasztaltam. Teljes erõbõl megtekerve sem mindig ugrik. Bár ezt 2-3 km után vontam le. Kicsit most csalódott vagyok mert ennyit bírna egy XT sor?4000km-t?
De ha csak kicsit ugrál a lánc, egy kis idõ után még van esély, hogy összekopnak.
#6894
Írta 2011. március 09. - 23:35
Ha pártatlan mérést akarsz, lehet: Rohloff AG - HG-IG-CHECK. Ez megmutatja, van-e baj a soroddal.[...] Az is lehet nem hogy egy kicsit hozzá kell kopnia az új lánchoz és talán újra jó lesz?
#6895
Írta 2011. március 09. - 20:53
Az is lehet nem hogy egy kicsit hozzá kell kopnia az új lánchoz és talán újra jó lesz?
#6896
Írta 2011. március 09. - 20:47
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6897
Írta 2011. március 09. - 20:26
#6898
Írta 2011. március 09. - 20:14
ha tudod használni, nyilván tovább tart, mintha nem tudod használni.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6899
Írta 2011. március 09. - 19:57
#6900
Írta 2011. március 09. - 09:52
-koszos a középcsapágy menete
-szar a középrész csapágya
-szar a középrész-hajtókat csatlakozás
-szap a pedálcsapágy
-......stb.
ezer oka lehet, szét kell szedni, kitakarítani, és egyesével kilõni a lehetõségeket....

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





