Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#5061
Írta 2012. február 10. - 08:32

Nem vetésforgóval, én abban nem hiszek, szerintem lehetetlen ugyanúgy megnyújtani két láncot, képzeld el, pl egyikkel sokkal több a hegy, másikkal meg a legtöbbet síkon mentem.
Csak simán kb. 5ezrenként cserélgettem a láncot, és így elhasználódott 4-5db.
A poén az, hogy simán lehetne a sort tovább használni, ha a legkopottabb fogaskereket (19) ki lehetne cserélni, mert a többin alig van kopás.
De ahogy nézem, kétlem hogy az új 105-ös ilyen tartós lenne.
#5062
Írta 2012. február 10. - 07:38

mert ebben az esetben nem dobod ki a láncot, hanem újra visszarakod X idõ múlva.ezt sose ertettem - miert jobb ez, mintha mittomen 75os jeloles felett csereled a lancot? ahhoz kepest tobbet bir?
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5063
Írta 2012. február 10. - 06:32

#5064
Írta 2012. február 09. - 23:57

#5065
Írta 2012. február 09. - 18:42

Bízom benne, hogy ez a sor is elmegy kb 20ezret mint a régi, illetve a lánc is 5-6ezret.
Hogy ered el a 20ezret, vetesforgoban hasznalod mondjuk harom lanccal?
#5066
Írta 2012. február 09. - 16:56

Igen, annyi különbséget találtam azóta, hogy a 2 tányérosra nem megy föl a kompozit/acél 32-es lánckerék, csak a sima acél-vagy alu, de nekem is a gyári tányérokkal lesz, szóval ez nem gond. Arra gondoltam én is, hogy 36-22-vel megyek idén, rockring nélkül. Persze full alu csavarokkal, és a 22-est is aluminiumra cserélem. Gondolom, a 22-rõl gond nélkül felvált a 36-ra?
Még volt a Bringabutikban 32500-ért új, 175mm-es, meg is csíptem gyorsan...
29es canga? ahhoz ajanlanam... amugy inkabb a 38/24est. ha korrekt valtast akarsz 36/22re, akkor a 665os nagytanyerjat es az atdobojat vedd, mert beszukul a valtasod, illetve nem fogja normalisan felkapni, es bele is erhet a szelso kerekeken a nagytanyerba a keresztbe allo lanc (a 665os tanyerja laposabb es magasabb a pereme). en is azt hittem, hogy meguszom egy 36os acel tanyerral, de azota vettem atdobot meg masik tanyert is. igy valt mint a kisangyal... ezek a japok azert nagyon egy konfigra szabnak mindent.
majd irok rola cikket, ha tudok vele menni vegre rendesen tekerni... addig itt van a ket elozmeny:
Plojekt Blájen
#5067
Írta 2012. február 09. - 11:33

Készítem fel a gépet a tavaszra!
Ma megérkezett a vadi új Shimano 105 (5700) sorom és a láncom (szintén 5700).
Hát nem vagyok elájulva a minõségüktõl. Van valakinek tapasztalata a tartósságát illetõen?
Ránézésre erõs visszalépésnek tûnik a korábbi általam is használt 5600-asokhoz képest, fõleg a sor.
Sorjásak belülrõl a fogaskerekek, egyértelmûen látszik, hogy egy lemezbõl lettek valami présgéppel kivágva.
Más a felületkezelés is, a régi sötét matt színû helyett króm, ránézésre úgy néz ki mint egy Sram vagy BBB sor az alsóbb szériákból.
A lánc korrektebb darab. A láncszemek oldallapjai áttörtek, kivéve a külsõ oldalon. Nem mindegy hogy teszed fel.
Mindenesetre a régi 5600-as komolyabbnak tûnik. Bízom benne, hogy ez a sor is elmegy kb 20ezret mint a régi, illetve a lánc is 5-6ezret.
#5068
Írta 2012. február 09. - 09:24

Még volt a Bringabutikban 32500-ért új, 175mm-es, meg is csíptem gyorsan...

#5069
Írta 2012. február 08. - 17:43

#5070
Írta 2012. február 08. - 12:44

#5071
Írta 2012. február 08. - 08:16

Igen. Próbált a verda 10 kiló alá menni, de fránya tubeless csak felrakja 10.6-ra.
Gondolom akkor usts. Milyen tanyerkombo lesz, mekkora kerekhez?
Igy ket tanyerral mar en is netto 11kg ala csusztam.
#5072
Írta 2012. február 07. - 22:52


A patentszemek kombinálásánál egy a lényeg. Minden megy mindennel, ha a patentszem azonos, vagy nagyobb szélességû, mint a gazdalánc. A SHláncok 6.1-esek, a Wipperman láncok 6.2-esek, a KMC-k azt hiszem szintén 6.1-esek, de az új SRAMN láncok 5.9-esek, a Campák meg asszem 5.8-asok. (az utolsó kettõ számra nem mernék megesküdni)
Azaz ellentétben, amit régen mindenki csinált (SH lánc SRAM szem) már nem mûködik, ugyanis szorulni fog a SRAM szem a SH láncon, s ez elõbb utóbb az oldásához vezet. (nem beszélve arról, hogy ugrani is a kisebb fogakon) A Connex, KMC szemekkel viszont bátran lehet próbálkozni, s természetesen a SRAM láncokra is lehet ilyen szemet tenni, az a 0.2 mm nem okoz problémát, annyi kotyogás már szinte egészséges is.

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#5073
Írta 2012. február 07. - 21:35

Különben nem rossz a 10-es rendszer, páromnak lassan már egy éve van, én még csak ismerkedem vele, nincs egy hónapos. Ha egyszer jól beállításra került, nincs vele gond. Igaz, piszkosul érzékeny arra, hogy rendesen belõje az ember.
#5074
Írta 2012. február 07. - 21:15


GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#5075
Írta 2012. február 07. - 19:47


#5076
Írta 2012. február 07. - 15:18


GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#5077
Írta 2012. február 06. - 04:24

Megnyugtató, hogy esetleg menthetõ. De a görgõgyûrû hiánya mennyiben akadályoz?
Eléggé

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#5078
Írta 2012. február 05. - 23:07

Dehogy kuka. Veszel egy Sram patentszemet (Powerlink) és összekötöd azzal a láncot.
Kell egy láncbontó is, hogy a láncot elõkészítsd. Így kell kinéznie:
Megnyugtató, hogy esetleg menthetõ. De a görgõgyûrû hiánya mennyiben akadályoz?

arn: Ez lesz a másik, amit leellenõrzök, köszönöm az ötletet.
#5079
Írta 2012. február 05. - 21:16

Ridley Noah Fast
#5080
Írta 2012. február 05. - 21:10

Mi a kérdés?

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."