Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#4421
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
igen igazad van de a racsni nem hataroza meg pontosan a fogaskerek rogzites modjat.
pontosabb meghatarozas a kazettas.

ha tevednek ....:D

#4422
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

Racsni csak menetes lehet.

Miért? Számomra a racsni a reteszelõszerkezetet jelenti, függetlenül a rögzítés módjától. Ha tévednék, majd megmondjátok :).

#4423
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Sokaknak a kazettás sor is racsni :)
...itt is sokszor olvasni.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#4424
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Kazettás vagy menetes?

Racsni csak menetes lehet.


A sebesség mindent megold.

 


#4425
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

És mire válaszoljunk?
Ennyi infóval max Gyurcsók barátunkat hívhatod.
Hanyas rendszer 1-5-6-7-8-9-10-11.
Kategória? Alap-közép-verseny?
BMX-gyerekbringa-egysebbi-treking-monti-outi?
Szólj ha valamit kihagytam.


Kazettás vagy menetes?

#4426
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Sziasztok.

Fogsorcsere elõtt állok. Milyen fogszámú racsnit vegyek?
Mi a különbség a nagyobb és a kisebb fogszámú racsnik között?

Köszi a választ.

És mire válaszoljunk?
Ennyi infóval max Gyurcsók barátunkat hívhatod.
Hanyas rendszer 1-5-6-7-8-9-10-11.
Kategória? Alap-közép-verseny?
BMX-gyerekbringa-egysebbi-treking-monti-outi?
Szólj ha valamit kihagytam.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#4427
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás
...hát ahhoz tekerned kell, és érezni fogod! :)

Ridley Noah Fast 


#4428
rihi666

rihi666

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Sziasztok.

Fogsorcsere elõtt állok. Milyen fogszámú racsnit vegyek?
Mi a különbség a nagyobb és a kisebb fogszámú racsnik között?

Köszi a választ.

#4429
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
ROB!Ha valahonnan mondasz egy árat,akkor azt megköszönném. Elgondolkodnék rajta,h olyat veszek. De attól,h az 2 tányéroshoz való még mûködik 3 tányéros verzióban is? Úgy értem nem lesznek túl alacsonyan a váltássegítõk?

38-ast nem akarok. Azt már kipróbáltam és nekem túl pörgetõs már.De a 42 meg már a túlsó véglet felé mozdul. Ezért szeretném a 40-eset.

#4430
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

Egy egyszerûbb megoldással kibékültem volna,mert kaptam egy keveset használtat ingyé,de ez nem váltós. És nincs kedvem(se pénzem) 20-30 ezret kiadni egy váltósért. Szerintem ez érthetõ. :)


harminckettõ euróba kerül a 38-as TA Specialites tányér :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#4431
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Én (mivel eltört), most vettem egy újat rá, valami 8-9000 Ft körül volt, 38-as fogszámmal. Meglepett, mert drágábbra számítottam, fõleg a régebbi kompozít (acél-karbon) tányér ára láttán. Az van, hogy mivel elég speciális a kar alakja, az utángyártottak kissé hülyén mutatnak rajta.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4432
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
és ha megnézném neked arra a kéttányéros XT-re mennyibe fáj a nagy lánctányér az nem lenne jó?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#4433
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás

képes lennél kísérletezni, maratni egy vacak tányért, elcseszni idõt/pénzt és egy újat, ami jól mûködik és direkt erre van kitalálva nem akarsz megvenni? :)


Egy egyszerûbb megoldással kibékültem volna,mert kaptam egy keveset használtat ingyé,de ez nem váltós. És nincs kedvem(se pénzem) 20-30 ezret kiadni egy váltósért. Szerintem ez érthetõ. :)

#4434
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

Köszi. És valamit nem lehet marni vagy vésni rajta,h könnyebben váltson?
...
Kár,h 40-es váltós tányért,csak piszok drágán és alig valahol kapni.
...


képes lennél kísérletezni, maratni egy vacak tányért, elcseszni idõt/pénzt és egy újat, ami jól mûködik és direkt erre van kitalálva nem akarsz megvenni? :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#4435
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

Köszi. És valamit nem lehet marni vagy vésni rajta,h könnyebben váltson? A 42-es nagytányér helyett akarnék 40-est. 32-rõl nem ugrana túl nagyot,h felváltson,így azzal nem lenne gond. Kár,h 40-es váltós tányért,csak piszok drágán és alig valahol kapni. A 38-as meg már kicsi. Ha befért volna középre,akkor két tányéros xt-t vettem volna 26/40-es osztásban,de nem fért el a láncvillámnál a 40-es tányér. :(

Valamennyire hasonló: országútin (8-as 105-ös) fúrtam 3-as pop-szegecseket váltáskönnyítésre, tányéronként 4-et, követve a gyári elrendezést (kb.). Kis Dremel koronggal alakítani kellett, hogy ne akadjon be, de miután mûködni kezdett, nem akarta abbahagyni, úgyhogy amikor elkopott a (középsõ, 42-es) tányér, az újjal is megismételtem, szintén jól mûködik. Az értelme az, hogy jóval gyorsabb és megbízhatóbb a váltás; amikor sima (Stronglight) tányérok voltak csak fönn, akkor nem mindig akart azonnal leesni a nagytányérról közepesre (ez tripla amúgy).
A megoldás annyiban nem tökéletes, hogy a gyári váltáskönnyítõ kis keményfém korongocska, a pop-szegecs meg alumínium, azaz elvileg hamar elkopna a lánctól (el is kopik), de ha acél a betétje („szög”), akkor az épp jó marad.
Gondosan ellenõrizni kell, hogy nem akad-e be valamely összetételben valamelyik szegecsvég, ezt minden oldalon és mindenféle keresztbeváltással el kell játszani, mert egyébként bajt okozhat. Ha azonban egyszer jó, azontúl évekig megbízható (mondom, ez országúti); a kitüremkedések elég kicsik legyenek és ne legyen éles válluk, ne akadhassanak be.

#4436
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Köszi. És valamit nem lehet marni vagy vésni rajta,h könnyebben váltson? A 42-es nagytányér helyett akarnék 40-est. 32-rõl nem ugrana túl nagyot,h felváltson,így azzal nem lenne gond. Kár,h 40-es váltós tányért,csak piszok drágán és alig valahol kapni. A 38-as meg már kicsi. Ha befért volna középre,akkor két tányéros xt-t vettem volna 26/40-es osztásban,de nem fért el a láncvillámnál a 40-es tányér. :(

#4437
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Valaki próbálta már azt,h egy váltássegítõ fogak nélküli DH lánctányért felrak egy hagyományos hajtómûre? Mûködik így a váltás vagy nagyon szar lesz az eredmény? Valakinek TAPASZTALATA van errõl?


Nagyon szar lesz. Sok szívás lehet vele. Felkapja a láncot, beszorul a lánc, stb.


A sebesség mindent megold.

 


#4438
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
vagy beesik a ket tanyer koze :) az meg szopas... nekem meg akkor is bedobalta, amikor tul nagy volt az emelesi magassag (22-36). csak a hajtomuhoz gyartott specialis tanyerral mukodott rendesen.

#4439
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Valaki próbálta már azt,h egy váltássegítõ fogak nélküli DH lánctányért felrak egy hagyományos hajtómûre? Mûködik így a váltás vagy nagyon szar lesz az eredmény? Valakinek TAPASZTALATA van errõl?


Amikor még csak gettó-kéttányéros korszak volt (hacsak nem volt pénzed Ritchey-re), én sokszor felraktam tök alap, akár SS tányért a hajtómûre, s soha nem volt vele nagy gondom. A terheléssel váltást persze el kell felejteni, de amúgy nincs gond.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4440
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Valaki próbálta már azt,h egy váltássegítõ fogak nélküli DH lánctányért felrak egy hagyományos hajtómûre? Mûködik így a váltás vagy nagyon szar lesz az eredmény? Valakinek TAPASZTALATA van errõl?