Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#4301
Írta 2012. augusztus 18. - 08:21

#4302
Írta 2012. augusztus 17. - 20:25

de akkor nem is használom a középsõt következõ hónapig....

#4303
Írta 2012. augusztus 17. - 20:08

Sziasztok!
Van egy XT hajtómûvem, sokáig 8-as rendszerrel használtam, most átálltam 9-esre, a középsõ, és a nagy tányér elég kopott, de nem ugrál a lánc rajtuk, hnem a középsõn csinálja azt, hogy olyan, mintha hozzáragadna a lánc a tányérhoz, be is kapja néha, meg rángatja a váltót.
ötletek???
eddig arra gondoltam, hogy a lánc (sram951) gyári zsírja túlságosan ragad.....
Nyúlt lánccal használtad és erõsen kopott. Szerintem csere.
#4304
Írta 2012. augusztus 17. - 19:59

Van egy XT hajtómûvem, sokáig 8-as rendszerrel használtam, most átálltam 9-esre, a középsõ, és a nagy tányér elég kopott, de nem ugrál a lánc rajtuk, hnem a középsõn csinálja azt, hogy olyan, mintha hozzáragadna a lánc a tányérhoz, be is kapja néha, meg rángatja a váltót.
ötletek???
eddig arra gondoltam, hogy a lánc (sram951) gyári zsírja túlságosan ragad.....
#4305
Írta 2012. augusztus 16. - 12:19

sziasztok!
van egy ilyen bringám, csak tárcsás (és piros) ebbõl szeretnék SS montit csinálni. írtam már az SS topikba, de ott egyelõre még nem kaptam választ, szóval inkább kérdezek itt is.
Az elsõ kérdésem, h lehet-e úgy csinálni, hogy elõször csak a hajtómûvet cserélem le, a hátsó kereket csak késõbb (addig marad a mostani kazettás agy a hézagolós megoldással).
Ha igen, akkor milyen hajtómûvet (és ha kell monoblokkot) érdemes venni, figyelembe véve, hogy a késõbbi agycsere után is stimmeljen a láncvonal (úgy értem, h az ilyen SS agyakon mintha kisebb hely lenne a fogaskeréknek/racsninak, mint a fogaskoszorúra tervezett agyakon)? Elég a mostani 4szögtengelyre venni egy új hajtómûvet, vagy érdemes beruházni ilyen isis/octalink okosságba?
köszi elõre is a segítséget
ja igen, lemaradt: ilyen
#4306
Írta 2012. augusztus 16. - 12:10

sziasztok!
van egy ilyen bringám, csak tárcsás (és piros) ebbõl szeretnék SS montit csinálni. írtam már az SS topikba, de ott egyelõre még nem kaptam választ, szóval inkább kérdezek itt is.
Az elsõ kérdésem, h lehet-e úgy csinálni, hogy elõször csak a hajtómûvet cserélem le, a hátsó kereket csak késõbb (addig marad a mostani kazettás agy a hézagolós megoldással).
Ha igen, akkor milyen hajtómûvet (és ha kell monoblokkot) érdemes venni, figyelembe véve, hogy a késõbbi agycsere után is stimmeljen a láncvonal (úgy értem, h az ilyen SS agyakon mintha kisebb hely lenne a fogaskeréknek/racsninak, mint a fogaskoszorúra tervezett agyakon)? Elég a mostani 4szögtengelyre venni egy új hajtómûvet, vagy érdemes beruházni ilyen isis/octalink okosságba?
köszi elõre is a segítséget
Ilyen milyen? nincs kép
#4307
Írta 2012. augusztus 15. - 22:06

van egy ilyen bringám, csak tárcsás (és piros) ebbõl szeretnék SS montit csinálni. írtam már az SS topikba, de ott egyelõre még nem kaptam választ, szóval inkább kérdezek itt is.
Az elsõ kérdésem, h lehet-e úgy csinálni, hogy elõször csak a hajtómûvet cserélem le, a hátsó kereket csak késõbb (addig marad a mostani kazettás agy a hézagolós megoldással).
Ha igen, akkor milyen hajtómûvet (és ha kell monoblokkot) érdemes venni, figyelembe véve, hogy a késõbbi agycsere után is stimmeljen a láncvonal (úgy értem, h az ilyen SS agyakon mintha kisebb hely lenne a fogaskeréknek/racsninak, mint a fogaskoszorúra tervezett agyakon)? Elég a mostani 4szögtengelyre venni egy új hajtómûvet, vagy érdemes beruházni ilyen isis/octalink okosságba?
köszi elõre is a segítséget
#4308
Írta 2012. augusztus 12. - 22:04

#4309
Írta 2012. augusztus 12. - 21:25


GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#4310
Írta 2012. augusztus 12. - 20:35

a masik buktatoja az lehet, hogy a nagytanyer rampaja beleer a lancba, ha keresztbe valtasz. ilyenkor ki lehet alatettel hezagolni, de ugy meg nagyobb lesz az eselye a ket tanyer koze szorulasnak.
ha biztosra akarsz menni, akkor olyan tanyerkombot hasznalj, amit gyarilag is kinalnak (a hozza javasolt atdoboval). mostanaban kettes rendszereknel eleg sokfele van. nekem sajnos ez a "getto" atalakitas nem nagyon jott be, nem volt 100%os a rendszer. kenytelen voltam a specialis 36os trailtanyert megvenni, hogy mukodjon a 22essel, az atdoboval egyetemben. a 36/24es felallas sem segitett.
#4311
Írta 2012. augusztus 11. - 23:05

A. Lesznek-e a 2 fog különbség miatt váltástechnikai problémáim?
B. A 2-tányéros kistányért helyére felmegy-e a 3-tálas rendszer kistányérja? (ugyanott lesz-e a láncvonal, ugyanis a kéttányéros fogközpontja mintha kicsit offset-ben lenne a tányér tengelyéhez képest)
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#4312
Írta 2012. augusztus 09. - 18:02

#4313
Írta 2012. augusztus 09. - 17:52

ha nem jó akkor kukázd azt a szemet.
#4314
Írta 2012. augusztus 09. - 17:49

#4315
Írta 2012. augusztus 08. - 13:11

Köszönöm, így neki mertem esni teljes erõmbõl, miután befújtam mindenféle lazítóval és megkocogtattam oldalirányban is. Végül megadta magát és kijött, de a szerszám már nem a vájatokban volt hanem a vájatok közötti részen fogta a perselyt. Gyárilag volt ez még berakva, telenyomták a menetet kilazulást gátló anyaggal, amit a tárcsafék csavarokra is szoktak tenni.
Elvileg szokott rajta pár csepp menetrögzítõ, bár oka (szerintem) nem nagyon van. Ellenben nem árt bezsírozni.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#4316
Írta 2012. augusztus 08. - 12:00

Sziasztok!
Lenne egy problémám, ami most már kezd egy kicsit idegesítõ lenni. Korábban volt egy biciklim, ami hajtás közben idõként kattant egyet: ezt úgy kell érteni, hogy nem bizonyos helyen, tehát nem minden fordulatnál ugyanott, hanem véletlenszerûen kattant.
Most építettem egy új biciklit és úgy döntöttem, hogy néhány alkatrészt egyelõre átviszek a régirõl. Elég ideges voltam, amikor meghallottam, hogy ez is örökölte a réginek a hibáját.
A monoblokkom és a hajtókarom most új és ez octalinkes, nem négyszöges, a hátsó rész viszont változatlan, mivel a kereket, úgy ahogy van áthoztam (fogaskerekekkel, illetve a régi lánccal együtt). Ezek alapján csak ott lehet a gond, szerintetek melyik lehet?
Hátsó agy szabadonfutó. Milyen agy? Enyém is néha kattan egy nagyot. Bringaboltos azt mondja, hogy neki az acor light agy is kattan, mert a kalapácsok foghegyre kapnak, és hogy nekem is azért kattog a novatec d042sb, mert ugyanaz a rendszer van benne. Nem kell foglalkozni vele.
#4317
Írta 2012. augusztus 08. - 11:34

Lenne egy problémám, ami most már kezd egy kicsit idegesítõ lenni. Korábban volt egy biciklim, ami hajtás közben idõként kattant egyet: ezt úgy kell érteni, hogy nem bizonyos helyen, tehát nem minden fordulatnál ugyanott, hanem véletlenszerûen kattant.
Most építettem egy új biciklit és úgy döntöttem, hogy néhány alkatrészt egyelõre átviszek a régirõl. Elég ideges voltam, amikor meghallottam, hogy ez is örökölte a réginek a hibáját.
A monoblokkom és a hajtókarom most új és ez octalinkes, nem négyszöges, a hátsó rész viszont változatlan, mivel a kereket, úgy ahogy van áthoztam (fogaskerekekkel, illetve a régi lánccal együtt). Ezek alapján csak ott lehet a gond, szerintetek melyik lehet?
#4318
Írta 2012. augusztus 04. - 17:40

Hogyne lehetne leszedni? Amikor beragad, én azt szoktam csinálni, hogy a bringát feje tetejére állítom, s a szerszámot egy gumikalapáccsal addig kocogtatom, amíg el nem kezd a csapágymenet lazulni. A szerszám "beenyalt a perselybe" dolgot nem értem, elvileg bordás a széle, ha azt elkezdte szétszedni, akkor baj van. De persze nekem az utóbbi években már nem ragad be, mivel nincs értelme atomkeményre húzni, s a menetre zsírt is kenek.
#4319
Írta 2012. augusztus 03. - 07:41


ezt kb. 4-5 éve volt, amikor még a hollowtech II rendszer viszonylag új volt, akkor még a középrész hozzá bõven 10k fölött volt. egy bicikliboltos "szerelõ" gyerek csinálta, nem a haverom, azt nem tudom, h. köszörülte-e a csapágyat utána, vagy volt pont akkora, de nagyobb csapágyboltokban csak lehet kapni.
(azóta megnéztem, és tényleg elég olcsók már ahhoz képest)
bocs, ha félreérthetõ voltam, meg le vagyok most maradva 1-2 dologgal keró ügyben (press fit pl.), de a mondandómban csak azt akartam kihangsúlyozni, hogy ha vminek vmi baja van, akkor nem biztos, hogy egybõl cserélni kell, ha azt mondja a boltos. bár attól függ, mennyire avgytok jóba, meg mennyire adsz a szavára.
ps.: másik példa: anno (ez is sok-sok éve) szimmeringet cseréltek a telómban(rock shox), meg kis is pucolták, és arra jutottak, hogy vennem kellene egy új csillapító egységet, mert beleette magát a kosz, és nem lehetett tekergetni, amibõl kifolyólag elnyalódott benne az imbusz alakú 6szög-bemarás. hazavittem, beleolvasztottam egy egyenes vájatot, így bele lehetett tenni egy csavarhúzót, azzal már meg lehetett mozgatni annyira, hogy tudjam állítgatni, amit egyébként nem szoktam. visszavittem, mondtam, h. tegyék vissza. azóta is köszöni szépen, jól van, mûködik rendesen. tudom, nem ide tartozik, csak eszembe jutott....
#4320
Írta 2012. augusztus 02. - 23:21

egyébként ez a ne szedd szét dolog is hülyeség! persze ráírják, mert rajtad kívül mindenki jobban jár, ha újat veszel, haveromnak a csapágy ment benne tönkre, kb. 1500 km után, vett bele ipari csapágyat, 1500 HUF/db áron, azóta nincs baja. nekem xt van, kb. 20-25000 km benne, most kezdett el recsegni, ha kiállva tekerek, so sztem én is azt a megoldást fogom kipróbálni....
Hol vett olyan csapágyat aminek a szélessége megfelelõ? Boltban kapható csapágy ára 800ft/db, de ahhoz esztergálni kell a csészéken.