
Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#3401
Írta 2013. augusztus 23. - 14:54


#3402
Írta 2013. augusztus 22. - 20:31

Pl. a Novatec hátsóagy 3tálas montikarral középtányérhoz adta ki rendesen a láncvonalat (vagy 2tálas oútihoz nagytálhoz is), a Hope nagytálhoz is belõhetõ.
A talpas fog nem rágja meg az alu kazettatestet.
thx - markus janinal rakerdeztem a lancvonalra, azt irta, hogy 45-55mm koze esnek. igy asszem maradok egy montis alutestes agynal, ott kisebb a riziko, hogy nem oldhato meg.
#3403
Írta 2013. augusztus 22. - 17:08

Sziasztok
Lenne egy olyan kérdésem, hogy van egy országúti hátsó kerekem. A rotor miatt csak Shimano sor-t lehet rárakni. Ezzel nem feltétlenül van probléma, csak annyi hogy nekem egy Campa rendszerem van, és feltételezem, hogy a két rendszer nem feltétlen kompatibilis egymással![]()
A Campa rendszerem 10-es értelemszerûen 10-es sort is vennék hozzá, hogy ne legyen gond, csak úgy sejtem hogy ez nem az a játék, hogy ráteszem a sort, beteszem a kereket, és már megyek is tekerni, mert elég nagy rá az esély hogy nem pont úgy fog menni ahogy én azt szeretném.
A kérdés a következõ mûködõképessé lehet tenni ezt komolyabb költségek nélkül ? Szóval Shimano sort veszek mondjuk Campa közölõket rakok a fogak közé és úgy teszem a helyére ? Vagy mi lenne a legegyszerûbb megoldás, erre a problémára ?
érdemes átnézni:
Bicycles/Maintenance and Repair/Gear-changing Dimensions - Wikibooks, open books for an open world
egyébként a legjobb megoldás.. ambrosio sor, hogy ne kelljen rotort cserélni..
Ambrosio Cassette Shimano Spline For Campag Spacing 10SPD
shimano rotorra megy rá, de campy hézagolású

láthatod, hogy egyenként eltér mind a campa mind a shimano LÁNCKERÉKVASTAGSÁG és a lánckerekek közti hézagoló vastagsága is, így kénytelen leszel az ilen ambrosio-marchisio féle megoldásokhoz nyúlni. : )
#3404
Írta 2013. augusztus 22. - 16:37

Lenne egy olyan kérdésem, hogy van egy országúti hátsó kerekem. A rotor miatt csak Shimano sor-t lehet rárakni. Ezzel nem feltétlenül van probléma, csak annyi hogy nekem egy Campa rendszerem van, és feltételezem, hogy a két rendszer nem feltétlen kompatibilis egymással

A Campa rendszerem 10-es értelemszerûen 10-es sort is vennék hozzá, hogy ne legyen gond, csak úgy sejtem hogy ez nem az a játék, hogy ráteszem a sort, beteszem a kereket, és már megyek is tekerni, mert elég nagy rá az esély hogy nem pont úgy fog menni ahogy én azt szeretném.
A kérdés a következõ mûködõképessé lehet tenni ezt komolyabb költségek nélkül ? Szóval Shimano sort veszek mondjuk Campa közölõket rakok a fogak közé és úgy teszem a helyére ? Vagy mi lenne a legegyszerûbb megoldás, erre a problémára ?
#3405
Írta 2013. augusztus 22. - 14:03

Az elsõ két megfigyelés elég tényszerû, nehezen cáfolható. Ez alapján nehezen lennék meggyõzhetõ az esetleges elõnyökrõl.
Én nyilván a harmadikra fociztam, de ez a szögletes tekerés tényleg logikusnak tûnik. A trekkingen 170-es van, pörgetéshez kényelmes is, de a gyorsítás miatt örültem, hogy a 17-es 29-esen már 175 van.
Köszi a tanácsokat, nem nyúlok hozzá, inkább beizzítok egy spd-t!

#3406
Írta 2013. augusztus 22. - 07:19

nekem csak 170-175 viszonylatban van osszehasonlitasi alapom - erezni a differenciat.
***
egysebessegest akarok epiteni - a tarcsas hatso agyon fennakadtam kicsit. alfine hajtomuvet tervezek, aminel a lancvonalra ket erteket adnak meg - 49.2 mm és 42.7 mm. az elso egy spacerrel jon ki, meg vmi "double guarddal", amirol semmi infot nem talaltam. a konvertalt agyon gyanitom konnyen kivitelezheto akarmelyik, de mi a helyzet az egysebesseges, tarcsas agyakkal? milyen lancvonaluk van?
a masik kerdes: talpas lanckerekkel hasznalhato alu kazettatestes agy tartosan? nem cseszi szet?
http://techdocs.shim...69830604038.pdf
Pl. a Novatec hátsóagy 3tálas montikarral középtányérhoz adta ki rendesen a láncvonalat (vagy 2tálas oútihoz nagytálhoz is), a Hope nagytálhoz is belõhetõ.
A talpas fog nem rágja meg az alu kazettatestet.
#3407
Írta 2013. augusztus 21. - 22:54

***
egysebessegest akarok epiteni - a tarcsas hatso agyon fennakadtam kicsit. alfine hajtomuvet tervezek, aminel a lancvonalra ket erteket adnak meg - 49.2 mm és 42.7 mm. az elso egy spacerrel jon ki, meg vmi "double guarddal", amirol semmi infot nem talaltam. a konvertalt agyon gyanitom konnyen kivitelezheto akarmelyik, de mi a helyzet az egysebesseges, tarcsas agyakkal? milyen lancvonaluk van?
a masik kerdes: talpas lanckerekkel hasznalhato alu kazettatestes agy tartosan? nem cseszi szet?
http://techdocs.shim...69830604038.pdf
#3408
Írta 2013. augusztus 21. - 21:32

A hátsó agyam FH-M756A. Ez fordulatonként 16x reteszel. Úgy érzem, hogy meredek fölfelén elinduláskor, illetve a HHH sziklakertben, ahol idõnként picit vissza kell forgatni a pedált, de aztán azonnal újra tekereni, segítene rajtam ha mondjuk 32x reteszelne. Lehet erre az agyra egy 32x reteszelõ racsnit tenni? Ha igen, akkor esetleg valaki a típusát is meg tudná mondani?
Rövidebb hajtókar kell!

#3409
Írta 2013. augusztus 21. - 21:28

#3410
Írta 2013. augusztus 20. - 23:12

#3411
Írta 2013. augusztus 20. - 21:15

188 cm vagyok. Most váltottam 175-ösrõl 180-asra. Érezni vélem a különbséget. Egyrészt gyakrabban ütöm föl a pedált sziklákon. Másrészt jobban be kell hajlítsam a térdem, és ez mintha jobban igénybe is venné a sajnos már kopott, rosszalkodó térdet. Harmadrészt mintha erõteljesebben tudnék tekerni. Mind a három dolog szubjektív, és magam sem vagyok 100%-ig biztos benne.
Az elsõ két megfigyelés elég tényszerû, nehezen cáfolható. Ez alapján nehezen lennék meggyõzhetõ az esetleges elõnyökrõl.

#3412
Írta 2013. augusztus 20. - 21:04

Üdv!
Az lenne a kérdésem, hogy váltott-e már valaki 175 mm-es hajtókarról 180-asra?
...
Milyen hátránnyal az -elméletileg - szükségesnél hosszabb hajtókar, figyelembe véve az fent leírtakat?
188 cm vagyok. Most váltottam 175-ösrõl 180-asra. Érezni vélem a különbséget. Egyrészt gyakrabban ütöm föl a pedált sziklákon. Másrészt jobban be kell hajlítsam a térdem, és ez mintha jobban igénybe is venné a sajnos már kopott, rosszalkodó térdet. Harmadrészt mintha erõteljesebben tudnék tekerni. Mind a három dolog szubjektív, és magam sem vagyok 100%-ig biztos benne.
#3413
Írta 2013. augusztus 20. - 19:59

Köszönöm szépen. Közben találtam 112 szemest isSleek: bizony, kétféle is van, 114, és 116 szemû. Itt jól látható:
www.2wheels.hu - SHIMANO - SHIMANO láncok

#3414
Írta 2013. augusztus 20. - 08:43

Üdv!
Az lenne a kérdésem, hogy váltott-e már valaki 175 mm-es hajtókarról 180-asra? Úgy tûnik, rendetlenkedik a SLX hajtómûhöz adott bb70-es középrész, és felmerült a váltás xt-re, amit már a trekking bringámról ismerek Elég durván tekerek, ami abban érhetõ tetten, hogy egyrészt imádom - kihívásnak tekintem - az emelkedõket, másrészt, mivel a lábam simán, a szívem/tüdõm viszont kevésbé bírja, így az szokásosnál alacsonyabb fordulatszámmal, kisebb áttétellel, ergo nagyobb nyomatékkel hajtok. Viszont nem vagyok magas (kb. 172 cm), de valahogy mégis vonz a nagyobb forgatónyomaték.Milyen hátránnyal az -elméletileg - szükségesnél hosszabb hajtókar, figyelembe véve az fent leírtakat?
Magasabb pedálcsapásszámnál nálam érezhetõen "szögletesebb" volt a tekerés amég meg nem szoktam. 172cm-hez én nem erõltetném a 180as kart.
#3415
Írta 2013. augusztus 20. - 00:15

Egyszer egy ideig az ismerõs olyan bringájával mentem, amin a 2 hajtókar között volt kb. 1 cm különbség. Amíg nem mondák meg, nem éreztem a különbséget.
#3416
Írta 2013. augusztus 19. - 17:43

Az lenne a kérdésem, hogy váltott-e már valaki 175 mm-es hajtókarról 180-asra? Úgy tûnik, rendetlenkedik a SLX hajtómûhöz adott bb70-es középrész, és felmerült a váltás xt-re, amit már a trekking bringámról ismerek Elég durván tekerek, ami abban érhetõ tetten, hogy egyrészt imádom - kihívásnak tekintem - az emelkedõket, másrészt, mivel a lábam simán, a szívem/tüdõm viszont kevésbé bírja, így az szokásosnál alacsonyabb fordulatszámmal, kisebb áttétellel, ergo nagyobb nyomatékkel hajtok. Viszont nem vagyok magas (kb. 172 cm), de valahogy mégis vonz a nagyobb forgatónyomaték.

#3417
Írta 2013. augusztus 15. - 14:01

A kereket elvittem egy szerelõhöz még a nyaralás elött azóta még nem sikerült vele mit kezdenie.
Már nagyon várom mert a hétvégén már nagyon kéne tekerni.
Szerintetek lehet venni középrész rögzítõ csavart külön?
Sajnos a monoblokkban mûanyag csavar van és rõs tekerésnél kopog.
#3418
Írta 2013. augusztus 13. - 17:03

Es ez a vaz hibaja lenne? Nem azert mert rosszul van benne a kerek? Csavarodas miatt lehet, hogy ilyen rossz? Vagy mi lehet a megoldas? Nem szeretnem azert kidobni az egeszet. Esetleg uj kereket venni, vagy mit kellene csinalni?
elõször ellenõrizd a vázat, hogy tényleg az van-e elcsavarodva.

ha igen, akkor kuka vagy megszokod. aluvázat nem nagyon érdemes visszaerõszakolni. ha csak a kerékkel van gond, akkor az pite.
#3419
Írta 2013. augusztus 13. - 16:19

www.2wheels.hu - SHIMANO - SHIMANO láncok
#3420
Írta 2013. augusztus 13. - 15:30
