Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#3381
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.273 hozzászólás
figy, xtr hajtómû van 44/32.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3382
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás
Az óra nem hazudik. :)
TheKop, megmosolyogtam a hozzászólásod elsõ felén. :) Megfogadnám a tanácsod is, de nem várok el jobb teljesítményt a jobb alkatrészektõl. Élvezetesebb tekerést várok el a jobb alkatrészektõl, amit meg is fogok kapni. Egyébként kezdenek problémáim is lenni a meglévõ cuccokkal, szóval ezért lett ez a következõ fejlesztési pont.

No de térjünk vissza a topic témájához. :o Természetesen a nagy sebességbõl áldoznék, mint hogy tolni kelljen a hegyre. Szóval szerintetek létezik számomra és ha igen, milyen fogszámokkal 2x10-es kiosztás? Próbáltam elég sok 2x10 vs 3x10-es témára rákeresni, fõleg külföldi fórumokon, olvasgattam sokat, de nem tudom hogy NEKEM melyik lenne ideálisabb. Jó lenne kevesebbet váltani, de nem szeretnék érte túl nagy kompromisszumokat kötni. Ha erdõzök, ott sem kell az elõl kicsi - hátul a két legnagyobb kiosztás.

#3383
masta_dry

masta_dry

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
Mi a cimbikkel falusi buszjárat mögött mentünk "csak" 55-el, addig, amíg nem fogtam egy kisebb kátyút. Hamar elment a kedvem a buszos stéherezéstõl.

Nincs egy hónapja, hogy pont egy kamion mögé kanyarodtam úgy, hogy õ a mellékútról fordult a fõútra, én meg a mellékúttal párhuzamos kerékpárútról fordultam épp utána. Barátunk nyomott egy satut 10km/h sebességnél. Mivel nem mögötte akartam menni, nem koppantam rajta. Elkezdtem elõzni, de ahogy a szerelvény feléig értem, elindult. Szívatott egy kicsit.

#3384
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
...

#3385
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Teherauto mogott, lakott teruleten kivul.


Anyám borogass......:D Gondolom téged senki nem vár otthon, hogy ilyenekbe bele mész... Gondolom ismerted az utat, hogy nem jön egy gödör se, meg a sofõr is jó haver volt, nem lép bele a fékbe. Egyébként ilyen tempóra profik képesek, õk is csak rövid ideig és komoly felvezetéssel, de teherautó mögött persze mindent lehet....

#3386
TheKop

TheKop

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 274 hozzászólás
Speciális srác bármilyen témát fel tud dobni,imádom:)))
Nem muszáj megfogadnod a tanácsom,de én azt javasolnám,hogy bringázz,ne az alkatrészekkel baszakodj!
Ha hiszed,ha nem a legnagyobb potenciál benned van,ha fejleszteni akarsz akkor edzzél többet/keményebben!
You'll never walk alone!
„A fájdalom elmúlik, a gyõzelem örökké megmarad."

#3387
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Teherauto mogott, lakott teruleten kivul.


A legnagyobb joszandekkal, hogy ne vesd magad a Darvin-dij melto palyazojakent latba, ilyen hulyesegeket ne csinalj, a sajat erdekedben... Ha a maratonok top10 vegzoinek eleg volt montira a 40es meg 42-es nagytanyer 26os bicajra meg 38as 29erre, na meg hatra a hagyomanyos sorok, ne akarj tobbet! ;)

#3388
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

es ez milyen gyakran fordul elo hogy erre valasztasz attetelt?!

Na igen, ezek kemény kérdések :)
Én meg merem tippelni. A tekerései 0,03%, persze idõarányosan. :D
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3389
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
es ez milyen gyakran fordul elo hogy erre valasztasz attetelt?!

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#3390
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Hol mész te 65-el meg 77-el?


Teherauto mogott, lakott teruleten kivul.

#3391
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Hol mész te 65-el meg 77-el?

#3392
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Én 10-es rendszert is feleslegesnek tartom régi bringára, átlagfelhasználásra. A fék oké. (off de pl. 60 euros markolat minek? Tudom, hogy Ergon)


Kb. ugyanannyiba kerül, mint a 9 sebességes, akkor meg miért ne? 8 sebességest már nem kapni ilyen szinten. Most 3x8-at használok (42/32/22, 11-32T).

Megfordult a fejemben a 2x10 is, mert sokat megyek aszfalton is, csak félek tõle. Ahhoz hogy beleugorjak, sok pénz veszne, ha nem válna be. Próbálni pedig nem tudok ilyet sehol. Jelen esetben soha nem használom az elõl kis fog - hátul a két legnagyobb fogat. Hegynek felfelé elõl középen - hátul a harmadik legnagyobbon szoktam menni (olyan 7-9%-ig). Ha tovább emelkedik vagy kidõlök, akkor szoktam pihenésképpen leváltani elõl kicsi - hátul a harmadik/negyedik legnagyobbra. Egyenes szakaszon elõl közép - hátul a második legkisebb (6-os) abszolút kényelmes vagy ha formában vagyok, akkor elõl a legnagyobb - hátul 5ös, maximum 6os. Az elõl legnagyobb és hátul legkisebb fogat 65 fölött már nem tudom biztonságosan tekerni (nyilván itt már valami mögött segít a szélárnyék: max sebességem így 77 km/h). Erre a felhasználásra létezik számomra 2x10-es opció? Nézegettem ilyen gear kalkulátorokat, de nem biztos, hogy abból gyakorlati tapasztalat híján én le tudnám olvasni, ami nekem kell.

Ergon: mert szoktam órákat tekerni, amikor már nem tudom hova könyököljek. A markolat és a szarv egyben van, én pedig szeretek úgy tekerni, hogy a kezem fele a markolaton, másik fele a szarv kezdõpontján van. Ez pedig nagyon kényelmesnek tûnik és sok jót is olvastam róla. Tudom, hogy fele ennyibõl kijön egy markolat meg olcsó pille könnyû Ritchey szarv (vagy bármi más), de az nem biztos, hogy ilyen ergonomikus, kényelmes.

#3393
Grande

Grande

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.328 hozzászólás

Nem, ez fail. Elõzõ postban már módosítottam a kommentem. Más is leszavazza egy full SLX rendszerhez az XT hátsó váltó fölöslegességét?


Én 10-es rendszert is feleslegesnek tartom régi bringára, átlagfelhasználásra. A fék oké. (off de pl. 60 euros markolat minek? Tudom, hogy Ergon)

#3394
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

de te fékbowdent is akarsz venni, hidraulikus tárcsafékhez...


Nem, ez fail. Elõzõ postban már módosítottam a kommentem. Más is leszavazza egy full SLX rendszerhez az XT hátsó váltó fölöslegességét?

#3395
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
de te fékbowdent is akarsz venni, hidraulikus tárcsafékhez...

#3396
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

mi a francnak teszel egy slx szettbe xt váltót, tök felesleges.


Szoktam olvasgatni külföldi fórumokat (singletrackworld, forums.mtbr.com, etc.), sokszor mixelik a rendszert, ha szempont a jó ár/érték arány. Ha valamire figyelmes leszek, megszoktam nézni az illetõ tagságát, postjai számát. Az XTR kábel is hasonló forrásból ered, nem csak egy valaki javasolta, hogy sokkal finomabb lesz a váltás tõle. Sõt, SLX váltórendszerhez javasoltak XT váltókarokat is.

trek8k: azt hiszem nem, a fejemben már kialakult a kép, de ezt tegnap éjjel raktam össze. :)

#3397
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 145 hozzászólás

Tervezett upgrade:

SHIMANO Disc Brake Set SLX BR-M675-B Ice-Tec 145 EUR
Shimano XTR brake cable set with stainless steel inner wire $37


A hidraulikus fékhez biztos kell neked ez a drótos fékkábel?

#3398
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
mindig olcsobb egy kb megfelelo gyari bringat venni, es lecserelni rajta eztazt - szvsz csak akkor koltsel a bringara ennyit, ha nagyon elegedett vagy az alapokkal, mert ettol ez meg a regi bringa marad.

#3399
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.273 hozzászólás
mi a francnak teszel egy slx szettbe xt váltót, tök felesleges.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3400
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás
Már csak 1-2 hónap és meglesz a keret a következõ fejlesztésre. Összeállítottam egy csomagot, amiben a segítségetek, tanácsotokat kérném, hogy jól választottam-e össze õket, módosítanátok-e valamiben, és ha igen, miben? Minden érdekel.

Jelenlegi felállás:

Bike: Trek 4300 Disc (most olyan 12.8+ kg pedállal)
Fork: Rock Shox Recon Gold TK
Crank: Shimano M311, 42/32/22
Cassette: Shimano CS-HG51, 11-32T
Chain: Shimano CN-HG70 (8-speed, 116 links)
Shifters: Shimano M360, 8 sebességes
Front derailleur: Shimano M310
Rear derailleur: Shimano M410
Break: Shimano Alivio (még a gyári Promax tárcsákkal)

Tervezett upgrade:

SHIMANO SLX Crankset 10-speed FC-M670 42/32/24 175mm 100 EUR
SHIMANO SLX Cassette CS-HG81-10 11-36 + Chain CN-HG75 10-speed 53 EUR
SHIMANO SLX Gear Shifters Set Rapidfire Plus SL-M670-I I-Spec 2/3x10-speed 58 EUR
SHIMANO SLX Front Derailleur FD-M670 Top Swing 22 EUR
SHIMANO XT Rear Derailleur 10-speed RD-M786 SGS Shadow+ black 70 EUR
Shimano XTR Gear Cable Set With PTFE Coated Inner Wire $49.5
MUC-OFF Dry Lube Chain Lube 10 EUR

SHIMANO Disc Brake Set SLX BR-M675-B Ice-Tec 145 EUR
SHIMANO Disc Rotor SLX SM-RT66S 160mm 6-bolt 12 EUR / db
Shimano XTR brake cable set with stainless steel inner wire $37
MUC-OFF Re-Hydrating Disc Brake Cleaner 400 ml 9 EUR

ERGON GS2-S Lock-On Ergo Grip Lightweight black 60 EUR
ROCK SHOX Suspension Pump 25 EUR

Az új bringa ötletét lehet, hogy elvetném (valószínûleg az outis hosszabb ideig tartó fellángolást is). Amiért az alkatrészenkénti cserében gondolkozom, az mellett szól elsõsorban a kényelem. Korábban fel lettem világosítva, hogy ebben a felállásban mennyit ér a jelenlegi bringám, nem biztos, hogy megérné eladni, nem mellékesen mennyire lenne nehéz eladni… Igaz, hogy hosszabb távon olcsóbb lenne, ha egy drágább jó ár/érték arányú bringát vennék, egyben, de ha alkatrészenként vásárolok, akkor pedig az lesz rajta, amit én akarok, ami egy másik elõny. Az ezer eurós Canyonon nincs SLX fék (ráadásul nem is Shimano) és a hajtókar is „csak” Deore. Két meghatározó (és drága) alkatrész máris gyengébb minõséget képvisel. Igaz, hogy azon van egy Reba, nekem pedig „csak” egy Recon Gold-om, de alapvetõen szeretem ezt a villát, itt nem érzek kényszert cserére. Késõbb pedig még ezt is tudom cserélni egy jó akció keretében. Bike Discount-on a múltkor volt egy fehér SID 75 ezerért (lehet még most is, nem tudom). Szóval a mostani upgrade után valószínûleg vennék egy Mavic kereket egy váltás külsõvel (Schwalbe Racer Evo) a Schwalbe Smart Sam Evo mellé. Aztán lassan kész vagyok. Vagy is sosem, de már érezhetem úgy, hogy majdnem. :)