Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#3381
Írta 2013. augusztus 25. - 19:42

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3382
Írta 2013. augusztus 25. - 19:25


TheKop, megmosolyogtam a hozzászólásod elsõ felén.

No de térjünk vissza a topic témájához.

#3383
Írta 2013. augusztus 25. - 19:05

Nincs egy hónapja, hogy pont egy kamion mögé kanyarodtam úgy, hogy õ a mellékútról fordult a fõútra, én meg a mellékúttal párhuzamos kerékpárútról fordultam épp utána. Barátunk nyomott egy satut 10km/h sebességnél. Mivel nem mögötte akartam menni, nem koppantam rajta. Elkezdtem elõzni, de ahogy a szerelvény feléig értem, elindult. Szívatott egy kicsit.
#3384
Írta 2013. augusztus 25. - 18:20

#3385
Írta 2013. augusztus 25. - 18:09

Teherauto mogott, lakott teruleten kivul.
Anyám borogass......

#3386
Írta 2013. augusztus 25. - 17:49

Nem muszáj megfogadnod a tanácsom,de én azt javasolnám,hogy bringázz,ne az alkatrészekkel baszakodj!
Ha hiszed,ha nem a legnagyobb potenciál benned van,ha fejleszteni akarsz akkor edzzél többet/keményebben!
„A fájdalom elmúlik, a gyõzelem örökké megmarad."
#3387
Írta 2013. augusztus 25. - 17:23

Teherauto mogott, lakott teruleten kivul.
A legnagyobb joszandekkal, hogy ne vesd magad a Darvin-dij melto palyazojakent latba, ilyen hulyesegeket ne csinalj, a sajat erdekedben... Ha a maratonok top10 vegzoinek eleg volt montira a 40es meg 42-es nagytanyer 26os bicajra meg 38as 29erre, na meg hatra a hagyomanyos sorok, ne akarj tobbet!

#3388
Írta 2013. augusztus 25. - 17:01

Na igen, ezek kemény kérdésekes ez milyen gyakran fordul elo hogy erre valasztasz attetelt?!

Én meg merem tippelni. A tekerései 0,03%, persze idõarányosan.

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3389
Írta 2013. augusztus 25. - 16:10

regi/hibas agyvaltokat veszek.
#3390
Írta 2013. augusztus 25. - 15:55

#3391
Írta 2013. augusztus 25. - 15:46

#3392
Írta 2013. augusztus 25. - 14:31

Én 10-es rendszert is feleslegesnek tartom régi bringára, átlagfelhasználásra. A fék oké. (off de pl. 60 euros markolat minek? Tudom, hogy Ergon)
Kb. ugyanannyiba kerül, mint a 9 sebességes, akkor meg miért ne? 8 sebességest már nem kapni ilyen szinten. Most 3x8-at használok (42/32/22, 11-32T).
Megfordult a fejemben a 2x10 is, mert sokat megyek aszfalton is, csak félek tõle. Ahhoz hogy beleugorjak, sok pénz veszne, ha nem válna be. Próbálni pedig nem tudok ilyet sehol. Jelen esetben soha nem használom az elõl kis fog - hátul a két legnagyobb fogat. Hegynek felfelé elõl középen - hátul a harmadik legnagyobbon szoktam menni (olyan 7-9%-ig). Ha tovább emelkedik vagy kidõlök, akkor szoktam pihenésképpen leváltani elõl kicsi - hátul a harmadik/negyedik legnagyobbra. Egyenes szakaszon elõl közép - hátul a második legkisebb (6-os) abszolút kényelmes vagy ha formában vagyok, akkor elõl a legnagyobb - hátul 5ös, maximum 6os. Az elõl legnagyobb és hátul legkisebb fogat 65 fölött már nem tudom biztonságosan tekerni (nyilván itt már valami mögött segít a szélárnyék: max sebességem így 77 km/h). Erre a felhasználásra létezik számomra 2x10-es opció? Nézegettem ilyen gear kalkulátorokat, de nem biztos, hogy abból gyakorlati tapasztalat híján én le tudnám olvasni, ami nekem kell.
Ergon: mert szoktam órákat tekerni, amikor már nem tudom hova könyököljek. A markolat és a szarv egyben van, én pedig szeretek úgy tekerni, hogy a kezem fele a markolaton, másik fele a szarv kezdõpontján van. Ez pedig nagyon kényelmesnek tûnik és sok jót is olvastam róla. Tudom, hogy fele ennyibõl kijön egy markolat meg olcsó pille könnyû Ritchey szarv (vagy bármi más), de az nem biztos, hogy ilyen ergonomikus, kényelmes.
#3393
Írta 2013. augusztus 25. - 14:00

Nem, ez fail. Elõzõ postban már módosítottam a kommentem. Más is leszavazza egy full SLX rendszerhez az XT hátsó váltó fölöslegességét?
Én 10-es rendszert is feleslegesnek tartom régi bringára, átlagfelhasználásra. A fék oké. (off de pl. 60 euros markolat minek? Tudom, hogy Ergon)
#3394
Írta 2013. augusztus 25. - 13:22

de te fékbowdent is akarsz venni, hidraulikus tárcsafékhez...
Nem, ez fail. Elõzõ postban már módosítottam a kommentem. Más is leszavazza egy full SLX rendszerhez az XT hátsó váltó fölöslegességét?
#3395
Írta 2013. augusztus 25. - 13:12

#3396
Írta 2013. augusztus 25. - 13:06

mi a francnak teszel egy slx szettbe xt váltót, tök felesleges.
Szoktam olvasgatni külföldi fórumokat (singletrackworld, forums.mtbr.com, etc.), sokszor mixelik a rendszert, ha szempont a jó ár/érték arány. Ha valamire figyelmes leszek, megszoktam nézni az illetõ tagságát, postjai számát. Az XTR kábel is hasonló forrásból ered, nem csak egy valaki javasolta, hogy sokkal finomabb lesz a váltás tõle. Sõt, SLX váltórendszerhez javasoltak XT váltókarokat is.
trek8k: azt hiszem nem, a fejemben már kialakult a kép, de ezt tegnap éjjel raktam össze.

#3397
Írta 2013. augusztus 25. - 12:29

Tervezett upgrade:
SHIMANO Disc Brake Set SLX BR-M675-B Ice-Tec 145 EUR
Shimano XTR brake cable set with stainless steel inner wire $37
A hidraulikus fékhez biztos kell neked ez a drótos fékkábel?
#3398
Írta 2013. augusztus 25. - 12:13

#3399
Írta 2013. augusztus 25. - 12:05

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3400
Írta 2013. augusztus 25. - 10:30

Jelenlegi felállás:
Bike: Trek 4300 Disc (most olyan 12.8+ kg pedállal)
Fork: Rock Shox Recon Gold TK
Crank: Shimano M311, 42/32/22
Cassette: Shimano CS-HG51, 11-32T
Chain: Shimano CN-HG70 (8-speed, 116 links)
Shifters: Shimano M360, 8 sebességes
Front derailleur: Shimano M310
Rear derailleur: Shimano M410
Break: Shimano Alivio (még a gyári Promax tárcsákkal)
Tervezett upgrade:
SHIMANO SLX Crankset 10-speed FC-M670 42/32/24 175mm 100 EUR
SHIMANO SLX Cassette CS-HG81-10 11-36 + Chain CN-HG75 10-speed 53 EUR
SHIMANO SLX Gear Shifters Set Rapidfire Plus SL-M670-I I-Spec 2/3x10-speed 58 EUR
SHIMANO SLX Front Derailleur FD-M670 Top Swing 22 EUR
SHIMANO XT Rear Derailleur 10-speed RD-M786 SGS Shadow+ black 70 EUR
Shimano XTR Gear Cable Set With PTFE Coated Inner Wire $49.5
MUC-OFF Dry Lube Chain Lube 10 EUR
SHIMANO Disc Brake Set SLX BR-M675-B Ice-Tec 145 EUR
SHIMANO Disc Rotor SLX SM-RT66S 160mm 6-bolt 12 EUR / db
Shimano XTR brake cable set with stainless steel inner wire $37
MUC-OFF Re-Hydrating Disc Brake Cleaner 400 ml 9 EUR
ERGON GS2-S Lock-On Ergo Grip Lightweight black 60 EUR
ROCK SHOX Suspension Pump 25 EUR
Az új bringa ötletét lehet, hogy elvetném (valószínûleg az outis hosszabb ideig tartó fellángolást is). Amiért az alkatrészenkénti cserében gondolkozom, az mellett szól elsõsorban a kényelem. Korábban fel lettem világosítva, hogy ebben a felállásban mennyit ér a jelenlegi bringám, nem biztos, hogy megérné eladni, nem mellékesen mennyire lenne nehéz eladni… Igaz, hogy hosszabb távon olcsóbb lenne, ha egy drágább jó ár/érték arányú bringát vennék, egyben, de ha alkatrészenként vásárolok, akkor pedig az lesz rajta, amit én akarok, ami egy másik elõny. Az ezer eurós Canyonon nincs SLX fék (ráadásul nem is Shimano) és a hajtókar is „csak” Deore. Két meghatározó (és drága) alkatrész máris gyengébb minõséget képvisel. Igaz, hogy azon van egy Reba, nekem pedig „csak” egy Recon Gold-om, de alapvetõen szeretem ezt a villát, itt nem érzek kényszert cserére. Késõbb pedig még ezt is tudom cserélni egy jó akció keretében. Bike Discount-on a múltkor volt egy fehér SID 75 ezerért (lehet még most is, nem tudom). Szóval a mostani upgrade után valószínûleg vennék egy Mavic kereket egy váltás külsõvel (Schwalbe Racer Evo) a Schwalbe Smart Sam Evo mellé. Aztán lassan kész vagyok. Vagy is sosem, de már érezhetem úgy, hogy majdnem.
