13 éves utánpótlás országútis 39-14-gyel simán megy 40-nel.
Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#1921
Posted 2015. June 26. - 11:00
#1922
Posted 2015. June 26. - 10:22
#1923
Posted 2015. June 26. - 10:14
igen, mindenkinek igaza van, biztosan, ezért kicsit alakítok még az elképzelésemen. egyébként ezeket az értékeket hogyan számolod ki? vagy lemérted? ha már itt tartunk, csak kíváncsiságból kérdezem, ha 48-14-el 28"-os kerékkel megyek, 90-es pedálfordulatnál milyen sebesség érhető el? persze tudom, nehezebb lesz tekerni.
és valóban, most a 48-14 26"-on a 39km/óra az elérhető, 40 fölé nem tudok menni. ez hogyan változna 28"-on?
Edited by 485, 2015. June 26. - 10:15.
#1924
Posted 2015. June 25. - 16:37
#1925
Posted 2015. June 25. - 12:25
azért gondoltam az 50-esre, mert a mostanin 48-as van elől 14-es hátul 26"-os kerékkel és nagyon lassú, ill. egy kis lejtő és nem érem utól a lábaimat. a közepeset és a kicsit elől egyáltalán nem használom, hátul is csak a 3 legalsót.
mit értünk normális hajtás alatt?
melóba járok vele, 35 km oda-vissza. 20 feletti az átlag, de nagyon belassít a sok kereszteződés, lámpa, villamossínek, lépcsők le-fel, macskakő, kis földút, kurva sok fekvőrendőr, aszfalton repedések, aszfaltot felnyomó gyökerek, padka le-fel, díszkő a bicajúton (az a sok kis g**i, ki volt az a fasz aki kitalálta a bicajutakra). ájlávbudapest. ezért nem kell outi, kicsit komfortosítani kell, mert kirázza a belem.
Edited by 485, 2015. June 25. - 12:35.
#1926
Posted 2015. June 25. - 12:16
80pénzért már elég jó bringák vannak az apróban is, amiket egyszerűbb az elképzeléseid szerint kicsit átalakítani, mint teljesen az alapoktól elkezdve építeni. a trekking vonal helyett érdemes lehet a '90-es évek második feléről származó merevvillás montikat megnézned. kicsit "ballonosabb" 1,75-1,9 sima gumival nem leszel lassabb mint trekkinggel és kiváltja a telót is, ami aszfaltra amúgy is felesleges.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1927
Posted 2015. June 25. - 12:16
Amit Jani ír, nagyon racionális és járható út.
szerintem csini, a középrész tartós (Donciccio?) a tányérok meg nagyon jók...
http://apro.bikemag....gy-l294923.html
Meg kapásból meglenne elöl a 42t, ami (szerintem) a legjobban használható áttéteket tudná adni egy ingázón-főleg városban használt gépen.
#1928
Posted 2015. June 25. - 12:01
Sziasztok, nagy fába vágom a fejszémet. (legalábbis nekem nagy).
Pár hónapja elkezdtem komolyabban bicajozni. A mostani bringám már alkalmatlan erre.
Szeretnék építeni magamnak egy az elképzeléseimnek megfelelő bringát.
Ami biztos, hogy low budgetes a sztori. Ezért a komolyabb vázak kiestek. Acél vagy alu.
28"-os kerék, elől egy light-os teleszkóp, sima, vékony gumik (most 1.5-ös Contit használok, ez megfelelő). Fitness, trekking kategória lenne kis országúti beütéssel.
Tehát a hajtást úgy képzeltem el, hogy elől 50-es lánckerék, octalink, esetleg valami nagyon jó négyszög, komolyabb csapágy, 175-ös hajtókar. hátra 8 de inkább 9 sebesség, 11-34es sorral.
Amiket néztem:
Shimano Claris (FC-2450) 50/34 octalink hajtómű (itt a kicsit levenném, nem kell elől váltó)Shimano CS-HG400 Fogaskoszorú, ezekhez egy megfelelő lánc és váltó.
Valakinek észrevétel, ötlet, tanács, javaslat, bármit szívesen fogadok. Csak azt nem, hogy ne csináld meg.
90% ban sík aszfalt, 10% enyhe vagy közepes emelkedő ill. föld út. köszönöm.
Esetleg egy triplából is lehetne egytányéros hajtóművet csinálni és akkor még a láncvonal is jobb volna. Pont van az apróban egy campa racing T monoblokkal együtt (és ismerem az eladót ), az 52-est beteszed középre, a másik két tányért meg eladod vagy esetleg a 42-est hagyod fent ahogy Vejne írta és megtanulsz normálisan hajtani.
A sebesség mindent megold.
#1929
Posted 2015. June 25. - 12:00
#1931
Posted 2015. June 25. - 10:50
50-11 mi a frncnak?
Claris helyett én integrált hajtást vennék. 105-ös 5600-os pl. 22-25 ezer ft újonnan, vagy 5700-át tudsz venni olcsón:
Sor meg szerintem 12-25 vagy 12-28 legyen. Minél finomabb a kiosztás, annál jobb. 50-12-vel kényelmesen lehet 50 fölött haladni még 20mm-es gumikon is, gondolom, Neked az kevés, és szeretnél 60 fölött közlekedni. (én 100%, hogy nem bírnám a trekkinggumit elforgatni még 48-12-ben sem)
Ha aszfaltbetyárkodsz főleg, maradhatsz merev villánál is.
Meghajtásból meg, ha elöl egy lánckerék van, akkor jó lehet a 42-es is, de én a helyedben nem venném le a kistányért..
gumiból 28mm-es jól érzi magát a szélesebb felnin is.
#1932
Posted 2015. June 25. - 10:41
Sziasztok, nagy fába vágom a fejszémet. (legalábbis nekem nagy).
Pár hónapja elkezdtem komolyabban bicajozni. A mostani bringám már alkalmatlan erre.
Szeretnék építeni magamnak egy az elképzeléseimnek megfelelő bringát.
Ami biztos, hogy low budgetes a sztori. Ezért a komolyabb vázak kiestek. Acél vagy alu.
28"-os kerék, elől egy light-os teleszkóp, sima, vékony gumik (most 1.5-ös Contit használok, ez megfelelő). Fitness, trekking kategória lenne kis országúti beütéssel.
Tehát a hajtást úgy képzeltem el, hogy elől 50-es lánckerék, octalink, esetleg valami nagyon jó négyszög, komolyabb csapágy, 175-ös hajtókar. hátra 8 de inkább 9 sebesség, 11-34es sorral.
Amiket néztem:
Shimano Claris (FC-2450) 50/34 octalink hajtómű (itt a kicsit levenném, nem kell elől váltó)Shimano CS-HG400 Fogaskoszorú, ezekhez egy megfelelő lánc és váltó.
Valakinek észrevétel, ötlet, tanács, javaslat, bármit szívesen fogadok. Csak azt nem, hogy ne csináld meg.
90% ban sík aszfalt, 10% enyhe vagy közepes emelkedő ill. föld út. köszönöm.
#1933
Posted 2015. June 24. - 16:52
Valami nem stimmel a bringámmal. Amikor gurulás után elkezdek tekerni, és először erősebben megnyomom a pedált - lehet, hogy az első pillanatban, lehet, hogy negyed, fél, vagy akár pár pedálfordulat után, de minden alkalommak -, hátulról (?) valami halk roppanó hang hallatszik, és a pedálon, de a markolatban is érzek valamit. Néha-néha (mondjuk minden századik alkalommal) ilyenkor egy egész picit szalajt is - csak annyit, mint amikor ugrik egyet a kopott lánc.
A jelenség talán két hete jelentkezett, eleinte nem is mindig, de most már bármikor elsőre tudom reprodukálni.
A bringa még nincs két hónapos, de a hátsó kerék kb. egy éves, kb. 4eKm-t futott már (de a fogaskoszorú új). A küllők egyenletesen feszesek, a csapágyak nem kotyognak, a hátsó tengely fixen a helyén van. A szabadonfutó (így hívják?) szinte hangtalan, semmi percegés nincs, amikor gurulok - talán mintha újkorában lett volna valami halk percegő hangja?
Erre gyanakodnék, de nincs elméletem, amivel magyarázni tudnám a jelenséget. Egy Veltec ETR Race kerékről van szó. Valaha régen szedtem szét és berheltem agyakat(kontrásat is, Favoritot, Fecskét, ezekbe még rugót is "gyártottam"), láttam már DT Swiss-t szétszedni, de tekintve hogy sajnos nem találtam erről se robbantott ábrát, sem szervíz leírást, nem merek nekiugrani.
Mi a szösz lehet ez? Félek, nehogy mondjuk a Duna Maratonon, félúton föl a sípályán hagyjon cserben.
Csak most, ahogy írom, jut eszembe említeni (mert eddig nem kapcsoltam össze magamban a két dolgot), hogy váltáskor is hallatszik valami furcsa recsegés hátulról. Amúgy eddig arra tippeltem magamban, hogy a Shimano Shadow plus váltó láncfeszítője recseg, de mivel nem értem a jelensége(ke)t, inkább mindent megemlítek - és talán ez is kb. ugyanakkor kezdődött? (Amúgy tökéletesen pontos és gyors a váltás.)
Én a szabadonfutóra gyanakodnék, az tud ugrani egyet és érzed az egész bringán. Félrereteszel.
A sebesség mindent megold.
#1934
Posted 2015. June 24. - 16:17
Valami nem stimmel a bringámmal. Amikor gurulás után elkezdek tekerni, és először erősebben megnyomom a pedált - lehet, hogy az első pillanatban, lehet, hogy negyed, fél, vagy akár pár pedálfordulat után, de minden alkalommak -, hátulról (?) valami halk roppanó hang hallatszik, és a pedálon, de a markolatban is érzek valamit. Néha-néha (mondjuk minden századik alkalommal) ilyenkor egy egész picit szalajt is - csak annyit, mint amikor ugrik egyet a kopott lánc.
A jelenség talán két hete jelentkezett, eleinte nem is mindig, de most már bármikor elsőre tudom reprodukálni.
A bringa még nincs két hónapos, de a hátsó kerék kb. egy éves, kb. 4eKm-t futott már (de a fogaskoszorú új). A küllők egyenletesen feszesek, a csapágyak nem kotyognak, a hátsó tengely fixen a helyén van. A szabadonfutó (így hívják?) szinte hangtalan, semmi percegés nincs, amikor gurulok - talán mintha újkorában lett volna valami halk percegő hangja?
Erre gyanakodnék, de nincs elméletem, amivel magyarázni tudnám a jelenséget. Egy Veltec ETR Race kerékről van szó. Valaha régen szedtem szét és berheltem agyakat(kontrásat is, Favoritot, Fecskét, ezekbe még rugót is "gyártottam"), láttam már DT Swiss-t szétszedni, de tekintve hogy sajnos nem találtam erről se robbantott ábrát, sem szervíz leírást, nem merek nekiugrani.
Mi a szösz lehet ez? Félek, nehogy mondjuk a Duna Maratonon, félúton föl a sípályán hagyjon cserben.
Csak most, ahogy írom, jut eszembe említeni (mert eddig nem kapcsoltam össze magamban a két dolgot), hogy váltáskor is hallatszik valami furcsa recsegés hátulról. Amúgy eddig arra tippeltem magamban, hogy a Shimano Shadow plus váltó láncfeszítője recseg, de mivel nem értem a jelensége(ke)t, inkább mindent megemlítek - és talán ez is kb. ugyanakkor kezdődött? (Amúgy tökéletesen pontos és gyors a váltás.)
#1935
Posted 2015. June 21. - 19:42
angol menetes: 1.370" x 24 TPI 68 vagy 73mm...olasz menetes 36 mm x 24TPI 70mm
- Vejne likes this
#1936
Posted 2015. June 21. - 19:23
Üdv!
Tudja valaki, hogy egy régi KTM Strada CX-nek milyen rendszerű a monoblokkja?
Előre is köszönöm!
Na vajon?
sima angolmenetes, 68mm széles, 36*1.37TPI-s. Kb. a legjobb, amit egy hobbista kívánhat...
#1937
Posted 2015. June 21. - 18:21
Üdv!
Tudja valaki, hogy egy régi KTM Strada CX-nek milyen rendszerű a monoblokkja?
Előre is köszönöm!
#1938
Posted 2015. June 17. - 20:12
Sziasztok!
A segítégeteket szeretném kérni a következő témában. Van egy Wheelworx SPR típusú kerékpárom, és úgy döntöttem, itt az ideje, hogy teljes hajtást cseréljek rajta (főként azért, mert azt olvastam, a hajtás elemeit csak egyszerre érdemes cserélni) Szóval a váltókat leszámítva teljesen fel szeretném újítani. Nem igazán tudom, milyen monoblokk például milyen hajtóművel működik jól (itt tudom, hogy az átmérő adott, de a szélességre azt olvastam, a hajtóműtől függ, nem igazán tudom, mi mivel passzol) , milyen lánc javasolt mellé, stb. A kér(d)ésem tehát az lenne, hogy milyen alkatrészekből újítsam fel a hajtást. Nem lenne komoly igénybevételnek kitéve, napi 10-15 km, jó minőségű úton. (Nem tudom ez számít e.) Tehát alapvetően a kínálat aljából gondoltam szemezgetni, de ha valamiből mindenképp ajánlott ennél drágábbra beruházni, arra is nyitott vagyok. Viszont a kerékpár se csúcskategóriás, nem szívesen költeném rá az értéke többszörösét.
(http://img7.leboncoi...c1738f0d540.jpg) ilyen kerékpárról van szó.
Előre is köszönöm szépen a segítséget!
Szerintem ez a "mindent egyszerre cserélés" ez csak kereskedői huncutság (alsó kategóriában). Hátsó fogsoraim 2(vetésforgóban 3)db láncot ki szoktak bírni (ha nem átugrásig van széthajtva). Jelenleg 3. fogsoromat használom, és kb. most vált csereéretté a nagytányérom (kb. csak azt használom)...
Szóval vegyél egy láncot, és egy fogsort is. Először csak a láncot tedd fel. Ha átpattog-szarul fut akkor a fogsort is cseréljed mellé.
Edited by DöG, 2015. June 17. - 20:20.
#1939
Posted 2015. June 15. - 10:32
Azért az baba, hogy 14t-ről ha egy "triple sweepet" nyomok a váltókaron, akkor hangmentesen felmegy 17t-re. Sőt, néha terhelés alatt is szépen felveszi a 16-17-et. De, ha csak síkon lazán pörgetve krúzolsz, akkor természetesen az istennek sem mászna át. Abba kell hagyni a tekerést, s utána szépen átmászik a lánc. Szóval, 99.9%-ban biztos vagoyk benne, hogy a lánckerék hibája ez a váltásprobléma.
egyébként elég jó anyagból lehet, mert a felületi króm kb. sértetlen még rajt'. Meg az említett lánckerékpárostól eltekintve szépen fut és csendben teszi a dolgát. Kár, hogy drága volt, de néha támogatni kell az LBS-t.
amúgy ez a Miche hibája.. norm. gyártónál lehet válogatni, hogy a 16t-t úgy kéred, hogy 15-17 közé. Náluk nem. csak annyit tudtál kérni, hogy "sorközi 16t".. Mert nekik csak ez van. Sorköz-sorkezdő-sorvég. (norvég?)
Edited by Vejne, 2015. June 15. - 10:39.
#1940
Posted 2015. June 14. - 20:27
Köszönöm a választ!
Sajnos nem működik megfelelően, és nem is áll módomban komolyabb szerkezetre gyűjteni, mindenképp ezt kéne működőképes állapotba hozni. Tudom, nem egy csúcskategóriás járgány, de jó lenne ha még 3-4 évig le lehetne vele húzni azt a napi pár kilómétert.