Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#1921
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

13 éves utánpótlás országútis 39-14-gyel simán megy 40-nel.


  • Vejne kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#1922
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

számolgatáshoz:
http://www.bikecalc....peed_at_cadence


  • Sandman kedveli ezt

#1923
485

485

    fórumtag

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

igen, mindenkinek igaza van, biztosan, ezért kicsit alakítok még az elképzelésemen. egyébként ezeket az értékeket hogyan számolod ki? vagy lemérted? ha már itt tartunk, csak kíváncsiságból kérdezem, ha 48-14-el 28"-os kerékkel megyek, 90-es pedálfordulatnál milyen sebesség érhető el? persze tudom, nehezebb lesz tekerni.

 

és valóban, most a 48-14 26"-on a 39km/óra az elérhető, 40 fölé nem tudok menni. ez hogyan változna 28"-on?


485 módosította - 2015. június 26. - 10:15


#1924
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
48-14 90-es pedálfordulattal 26-os keréken 36 km/h Ennél nagyobb tempót tartani egyedül eléggé nehézkes mtb-n és trekkingen, de országútin is kellenek hozzá lábak...légellenállással is komolyan számolni kell. Papíron lehet jól mutat, de nem leszel gyorsabb egy 50-es tányértól. Ahogy előttem is írták inkább 42 vagy 44-és tányér egy országúti sorral rendesen tekerni/pörgetni. A lejtőn pedig pihenni kell nem pedig izomból hajtani hacsak nem versenyzel vagy nagyobb számot akarsz látni a km órában.

#1925
485

485

    fórumtag

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

azért gondoltam az 50-esre, mert a mostanin 48-as van elől 14-es hátul 26"-os kerékkel és nagyon lassú, ill. egy kis lejtő és nem érem utól a lábaimat. a közepeset és a kicsit elől egyáltalán nem használom, hátul is csak a 3 legalsót.

 

mit értünk normális hajtás alatt?

 

melóba járok vele, 35 km oda-vissza. 20 feletti az átlag, de nagyon belassít a sok kereszteződés, lámpa, villamossínek, lépcsők le-fel, macskakő, kis földút, kurva sok fekvőrendőr, aszfalton repedések, aszfaltot felnyomó gyökerek, padka le-fel, díszkő a bicajúton (az a sok kis g**i, ki volt az a fasz aki kitalálta a bicajutakra). ájlávbudapest. ezért nem kell outi, kicsit komfortosítani kell, mert kirázza a belem.


485 módosította - 2015. június 25. - 12:35


#1926
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

80pénzért már elég jó bringák vannak az apróban is, amiket egyszerűbb az elképzeléseid szerint kicsit átalakítani, mint teljesen az alapoktól elkezdve építeni. a trekking vonal helyett érdemes lehet a '90-es évek második feléről származó merevvillás montikat megnézned. kicsit "ballonosabb" 1,75-1,9 sima gumival nem leszel lassabb mint trekkinggel és kiváltja a telót is, ami aszfaltra amúgy is felesleges. 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1927
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Amit Jani ír, nagyon racionális és járható út.

 

szerintem csini, a középrész tartós (Donciccio?) a tányérok meg nagyon jók...

 

http://apro.bikemag....gy-l294923.html

 

Meg kapásból meglenne elöl a 42t, ami (szerintem) a legjobban használható áttéteket tudná adni egy ingázón-főleg városban használt gépen.



#1928
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok, nagy fába vágom a fejszémet. (legalábbis nekem nagy).

 

Pár hónapja elkezdtem komolyabban bicajozni. A mostani bringám már alkalmatlan erre.

 

Szeretnék építeni magamnak egy az elképzeléseimnek megfelelő bringát.

 

Ami biztos, hogy low budgetes a sztori. Ezért a komolyabb vázak kiestek. Acél vagy alu.

 

28"-os kerék, elől egy light-os teleszkóp, sima, vékony gumik (most 1.5-ös Contit használok, ez megfelelő). Fitness, trekking kategória lenne kis országúti beütéssel.

 

Tehát a hajtást úgy képzeltem el, hogy elől 50-es lánckerék, octalink, esetleg valami nagyon jó négyszög, komolyabb csapágy, 175-ös hajtókar. hátra 8 de inkább 9 sebesség, 11-34es sorral.

 

Amiket néztem: 

Shimano Claris (FC-2450) 50/34 octalink hajtómű (itt a kicsit levenném, nem kell elől váltó)

Shimano CS-HG400 Fogaskoszorú, ezekhez egy megfelelő lánc és váltó.

 

 

Valakinek észrevétel, ötlet, tanács, javaslat, bármit szívesen fogadok. Csak azt nem, hogy ne csináld meg.

 

90% ban sík aszfalt, 10% enyhe vagy közepes emelkedő ill. föld út. köszönöm.

Esetleg egy triplából is lehetne egytányéros hajtóművet csinálni és akkor még a láncvonal is jobb volna. Pont van az apróban egy campa racing T monoblokkal együtt (és ismerem az eladót :) ), az 52-est beteszed középre, a másik két tányért meg eladod vagy esetleg a 42-est hagyod fent ahogy Vejne írta és megtanulsz normálisan hajtani.



A sebesség mindent megold.

 


#1929
485

485

    fórumtag

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

mekkora a keret?

 

 

80.



#1930
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

mekkora a keret?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1931
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

50-11 mi a frncnak?

 

Claris helyett én integrált hajtást vennék. 105-ös 5600-os pl. 22-25 ezer ft újonnan, vagy 5700-át tudsz venni olcsón:

 

Sor meg szerintem 12-25 vagy 12-28 legyen. Minél finomabb a kiosztás, annál jobb. 50-12-vel kényelmesen lehet 50 fölött haladni még 20mm-es gumikon is, gondolom, Neked az kevés, és szeretnél 60 fölött közlekedni. (én 100%, hogy nem bírnám a trekkinggumit elforgatni még 48-12-ben sem)

 

Ha aszfaltbetyárkodsz főleg, maradhatsz merev villánál is.

 

Meghajtásból meg, ha elöl egy lánckerék van, akkor jó lehet a 42-es is, de én a helyedben nem venném le a kistányért.. 

 

gumiból 28mm-es jól érzi magát a szélesebb felnin is.



#1932
485

485

    fórumtag

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

Sziasztok, nagy fába vágom a fejszémet. (legalábbis nekem nagy).

 

Pár hónapja elkezdtem komolyabban bicajozni. A mostani bringám már alkalmatlan erre.

 

Szeretnék építeni magamnak egy az elképzeléseimnek megfelelő bringát.

 

Ami biztos, hogy low budgetes a sztori. Ezért a komolyabb vázak kiestek. Acél vagy alu.

 

28"-os kerék, elől egy light-os teleszkóp, sima, vékony gumik (most 1.5-ös Contit használok, ez megfelelő). Fitness, trekking kategória lenne kis országúti beütéssel.

 

Tehát a hajtást úgy képzeltem el, hogy elől 50-es lánckerék, octalink, esetleg valami nagyon jó négyszög, komolyabb csapágy, 175-ös hajtókar. hátra 8 de inkább 9 sebesség, 11-34es sorral.

 

Amiket néztem: 

Shimano Claris (FC-2450) 50/34 octalink hajtómű (itt a kicsit levenném, nem kell elől váltó)

Shimano CS-HG400 Fogaskoszorú, ezekhez egy megfelelő lánc és váltó.

 

 

Valakinek észrevétel, ötlet, tanács, javaslat, bármit szívesen fogadok. Csak azt nem, hogy ne csináld meg.

 

90% ban sík aszfalt, 10% enyhe vagy közepes emelkedő ill. föld út. köszönöm.

 

 



#1933
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

 

Valami nem stimmel a bringámmal. Amikor gurulás után elkezdek tekerni, és először erősebben megnyomom a pedált - lehet, hogy az első pillanatban, lehet, hogy negyed, fél, vagy akár pár pedálfordulat után, de minden alkalommak -, hátulról (?) valami halk roppanó hang hallatszik, és a pedálon, de a markolatban is érzek valamit. Néha-néha (mondjuk minden századik alkalommal) ilyenkor egy egész picit szalajt is - csak annyit, mint amikor ugrik egyet a kopott lánc. 

 

A jelenség talán két hete jelentkezett, eleinte nem is mindig, de most már bármikor elsőre tudom reprodukálni.

 

A bringa még nincs két hónapos, de a hátsó kerék kb. egy éves, kb. 4eKm-t futott már (de a fogaskoszorú új). A küllők egyenletesen feszesek, a csapágyak nem kotyognak, a hátsó tengely fixen a helyén van. A szabadonfutó (így hívják?) szinte hangtalan, semmi percegés nincs, amikor gurulok - talán mintha újkorában lett volna valami halk percegő hangja?

 

Erre gyanakodnék, de nincs elméletem, amivel magyarázni tudnám a jelenséget. Egy Veltec ETR Race kerékről van szó. Valaha régen szedtem szét és berheltem agyakat(kontrásat is, Favoritot, Fecskét, ezekbe még rugót is "gyártottam"), láttam már DT Swiss-t szétszedni, de tekintve hogy sajnos nem találtam erről se robbantott ábrát, sem szervíz leírást, nem merek nekiugrani.

 

Mi a szösz lehet ez? Félek, nehogy mondjuk a Duna Maratonon, félúton föl a sípályán hagyjon cserben.

 

Csak most, ahogy írom, jut eszembe említeni (mert eddig nem kapcsoltam össze magamban a két dolgot), hogy váltáskor is hallatszik valami furcsa recsegés hátulról. Amúgy eddig arra tippeltem magamban, hogy a Shimano Shadow plus váltó láncfeszítője recseg, de mivel nem értem a jelensége(ke)t, inkább mindent megemlítek - és talán ez is kb. ugyanakkor kezdődött? (Amúgy tökéletesen pontos és gyors a váltás.)

 

Én a szabadonfutóra gyanakodnék, az tud ugrani egyet és érzed az egész bringán. Félrereteszel.



A sebesség mindent megold.

 


#1934
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

Valami nem stimmel a bringámmal. Amikor gurulás után elkezdek tekerni, és először erősebben megnyomom a pedált - lehet, hogy az első pillanatban, lehet, hogy negyed, fél, vagy akár pár pedálfordulat után, de minden alkalommak -, hátulról (?) valami halk roppanó hang hallatszik, és a pedálon, de a markolatban is érzek valamit. Néha-néha (mondjuk minden századik alkalommal) ilyenkor egy egész picit szalajt is - csak annyit, mint amikor ugrik egyet a kopott lánc. 

 

A jelenség talán két hete jelentkezett, eleinte nem is mindig, de most már bármikor elsőre tudom reprodukálni.

 

A bringa még nincs két hónapos, de a hátsó kerék kb. egy éves, kb. 4eKm-t futott már (de a fogaskoszorú új). A küllők egyenletesen feszesek, a csapágyak nem kotyognak, a hátsó tengely fixen a helyén van. A szabadonfutó (így hívják?) szinte hangtalan, semmi percegés nincs, amikor gurulok - talán mintha újkorában lett volna valami halk percegő hangja?

 

Erre gyanakodnék, de nincs elméletem, amivel magyarázni tudnám a jelenséget. Egy Veltec ETR Race kerékről van szó. Valaha régen szedtem szét és berheltem agyakat(kontrásat is, Favoritot, Fecskét, ezekbe még rugót is "gyártottam"), láttam már DT Swiss-t szétszedni, de tekintve hogy sajnos nem találtam erről se robbantott ábrát, sem szervíz leírást, nem merek nekiugrani.

 

Mi a szösz lehet ez? Félek, nehogy mondjuk a Duna Maratonon, félúton föl a sípályán hagyjon cserben.

 

Csak most, ahogy írom, jut eszembe említeni (mert eddig nem kapcsoltam össze magamban a két dolgot), hogy váltáskor is hallatszik valami furcsa recsegés hátulról. Amúgy eddig arra tippeltem magamban, hogy a Shimano Shadow plus váltó láncfeszítője recseg, de mivel nem értem a jelensége(ke)t, inkább mindent megemlítek - és talán ez is kb. ugyanakkor kezdődött? (Amúgy tökéletesen pontos és gyors a váltás.)



#1935
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

angol menetes: 1.370" x 24 TPI 68 vagy 73mm...olasz menetes 36 mm x 24TPI 70mm


  • Vejne kedveli ezt

#1936
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Üdv!

 

Tudja valaki, hogy egy régi KTM Strada CX-nek milyen rendszerű a monoblokkja? 

Előre is köszönöm! 

Na vajon? 
sima angolmenetes, 68mm széles, 36*1.37TPI-s. Kb. a legjobb, amit egy hobbista kívánhat... 



#1937
NorbZ

NorbZ

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás

Üdv!

 

Tudja valaki, hogy egy régi KTM Strada CX-nek milyen rendszerű a monoblokkja? 

Előre is köszönöm! 



#1938
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás

Sziasztok!

 

A segítégeteket szeretném kérni a következő témában. Van egy Wheelworx SPR típusú kerékpárom, és úgy döntöttem, itt az ideje, hogy teljes hajtást cseréljek rajta (főként azért, mert azt olvastam, a hajtás elemeit csak egyszerre érdemes cserélni) Szóval a váltókat leszámítva teljesen fel szeretném újítani. Nem igazán tudom, milyen monoblokk például milyen hajtóművel működik jól (itt tudom, hogy az átmérő adott, de a szélességre azt olvastam, a hajtóműtől függ, nem igazán tudom, mi mivel passzol) , milyen lánc javasolt mellé, stb. A kér(d)ésem tehát az lenne, hogy milyen alkatrészekből újítsam fel a hajtást. Nem lenne komoly igénybevételnek kitéve, napi 10-15 km, jó minőségű úton. (Nem tudom ez számít e.) Tehát alapvetően a kínálat aljából gondoltam szemezgetni, de ha valamiből mindenképp ajánlott ennél drágábbra beruházni, arra is nyitott vagyok. Viszont a kerékpár se csúcskategóriás, nem szívesen költeném rá az értéke többszörösét.  :)

 

(http://img7.leboncoi...c1738f0d540.jpg)  ilyen kerékpárról van szó. 

 

Előre is köszönöm szépen a segítséget!  :)

Szerintem ez a "mindent egyszerre cserélés" ez csak kereskedői huncutság :angry:  (alsó kategóriában). Hátsó fogsoraim 2(vetésforgóban 3)db láncot ki szoktak bírni (ha nem átugrásig van széthajtva). Jelenleg 3. fogsoromat használom, és kb. most vált csereéretté a nagytányérom (kb. csak azt használom)...

Szóval vegyél egy láncot, és egy fogsort is. Először csak a láncot tedd fel. Ha átpattog-szarul fut akkor a fogsort is cseréljed mellé. ;)


DöG módosította - 2015. június 17. - 20:20


#1939
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

:) Azért az baba, hogy 14t-ről ha egy "triple sweepet" nyomok a váltókaron, akkor hangmentesen felmegy 17t-re. Sőt, néha terhelés alatt is szépen felveszi a 16-17-et. De, ha csak síkon lazán pörgetve krúzolsz, akkor természetesen az istennek sem mászna át. Abba kell hagyni a tekerést, s utána szépen átmászik a lánc. Szóval, 99.9%-ban biztos vagoyk benne, hogy a lánckerék hibája ez a váltásprobléma.

 

egyébként elég jó anyagból lehet, mert a felületi króm kb. sértetlen még rajt'. Meg az említett lánckerékpárostól eltekintve szépen fut és csendben teszi a dolgát. Kár, hogy drága volt, de néha támogatni kell az LBS-t.

amúgy ez a Miche hibája.. norm. gyártónál lehet válogatni, hogy a 16t-t úgy kéred, hogy 15-17 közé. Náluk nem. csak annyit tudtál kérni, hogy "sorközi 16t".. Mert nekik csak ez van. Sorköz-sorkezdő-sorvég. (norvég?)

DSC_0180_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Vejne módosította - 2015. június 15. - 10:39


#1940
danihungary

danihungary

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Köszönöm a választ!

 

Sajnos nem működik megfelelően, és nem is áll módomban komolyabb szerkezetre gyűjteni, mindenképp ezt kéne működőképes állapotba hozni. Tudom, nem egy csúcskategóriás járgány, de jó lenne ha még 3-4 évig le lehetne vele húzni azt a napi pár kilómétert.  :)