Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#1901
Fefy

Fefy

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

Nem vagyok képben olcsóbb HT2-es hajtóművek kapcsán (de mindjárt szétnézek), viszont az oktalink azért annyira nem rossz. Tizenpárezerért kaphatsz már jót itthon is.

Ha tudsz kintről vásárolni, akkor meg 30 körül vehetsz Aliviót, 50-ért meg már Deoret csapággyal (szétnéztem :) ).

 

---

Esti "kaland": puceváltam a bringát, gondoltam cserélem az egyéves patentszemet. Veszem elő az újat (10s KMC), képtelen vagyok vele összerakni az egyhónapos HG95-ös láncot. Úgyis váltás jött, a forgóban előszedtem a tavaly vett, de nem sokat használt HG95-öt, lássatok csodát, azzal meg ment a patentszem. Nahát, mik vannak... :)

 

Neten én is ezeket az árakat találtam, ezért is tudok nehezen dönteni. Leginkább azt nem tudom, hogy ez a legalább 15-20 ezres különbség jelent-e ennyivel magasabb szintet, ugyanis erről még senki nem tudott egyértelműen meggyőzni.



#1902
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Nem vagyok képben olcsóbb HT2-es hajtóművek kapcsán (de mindjárt szétnézek), viszont az oktalink azért annyira nem rossz. Tizenpárezerért kaphatsz már jót itthon is.

Ha tudsz kintről vásárolni, akkor meg 30 körül vehetsz Aliviót, 50-ért meg már Deoret csapággyal (szétnéztem :) ).

 

-

oktalinket én nem erőltetném,

 

9-es alivio meg itthonról csapággyal együtt is 30 alatt van.

 

http://ebike.hu/term...lt-mtb-hajtomu/

 

http://ebike.hu/term...egralt-csapagy/

 

 

 

ez igy 25

 

amúgy ilyenem van és kiválóan működik.

meg a deore is

 

http://ebike.hu/term...lt-mtb-hajtomu/

 

mongy én csak akkor vennék deore-t ha nagyon kell a 44/32/22 , de a 40/30/22-es nekem sokkal jobban bejön. (12-36-os sorral)


Bikertigger módosította - 2015. július 05. - 21:56

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1903
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Nem vagyok képben olcsóbb HT2-es hajtóművek kapcsán (de mindjárt szétnézek), viszont az oktalink azért annyira nem rossz. Tizenpárezerért kaphatsz már jót itthon is.

Ha tudsz kintről vásárolni, akkor meg 30 körül vehetsz Aliviót, 50-ért meg már Deoret csapággyal (szétnéztem :) ).

Az eleje viszont továbbra is kérdéses. Ha találok 1-2 ezer forinttal többért HT2-es hajtókart, akkor simán váltok, de ha nem, akkor szerszámmal együtt nem biztos, hogy megér + 10-15k forintot (de meggyőzhető vagyok :D). 

 

---

Esti "kaland": puceváltam a bringát, gondoltam cserélem az egyéves patentszemet. Veszem elő az újat (10s KMC), képtelen vagyok vele összerakni az egyhónapos HG95-ös láncot. Úgyis váltás jött, a forgóban előszedtem a tavaly vett, de nem sokat használt HG95-öt, lássatok csodát, azzal meg ment a patentszem. Nahát, mik vannak... :)



#1904
Fefy

Fefy

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

Váltó tudja a 9-et, váltókart cserélsz, sort-láncot cserélsz és kész.

 

Oktalink? Az nekem "vintage", nem létezik olcsó HT2 9-es hajtókar? 

 

Hátul mindne oké, előre meg én vagyok hülye :)

 

A hátsó részt köszi (nyár végén szívfájdalom nélkül megy a csere, addig talán kihúzza a jelenlegi hajtás  :D).

 

Az eleje viszont továbbra is kérdéses. Ha találok 1-2 ezer forinttal többért HT2-es hajtókart, akkor simán váltok, de ha nem, akkor szerszámmal együtt nem biztos, hogy megér + 10-15k forintot (de meggyőzhető vagyok :D). 



#1905
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Sziasztok!

 

Felraknék pár hülye kérdést, előtte viszont leírnám, hogy milyen csodáról is lenne szó  :D

 

Adott egy KTM Ultra Fun kétkerekű. 1 éve vettem újonnan, viszont a netes képek alapján ez 2013-as modell. Lassan kezd megérni a hajtás része a cserére (kapott sarat, havat, meg pár ezer km-t, szóval a kopáshoz minden adott volt), viszont nem akarok ész nélkül vásárolgatni hozzá, szóval inkább kérdezek.

 

Első kérdésem pedig az lenne, hogy a jelenlegi 8-as lánckeréksor (HG31-8 11-34) helyére rakhatnék-e 9-est (attól eltekintve, hogy értelemszerűen váltókar cserével jár)? A hátsó agyam egy Shimano RM66 (adatlap szerint csereszabatosnak látom a dolgot), valamint a hátsó váltó is 9-es (Deore HM591).

 

Továbbá a mostani (passzolom, hogy milyen típus) négyszögtengelyes középcsapágyat érdemes-e octalinkre cserélni? A hajtómű ugyanis kuka (nem cserélhető lánckerekek vannak, szóval mindenestől dobhatom ki) és így a középcsapágyat sem sajnálnám lecserélni, mert nem azon a pár ezer forinton múlik.

 

Előre is köszi a segítséget.  :)

Váltó tudja a 9-et, váltókart cserélsz, sort-láncot cserélsz és kész.

 

Oktalink? Az nekem "vintage", nem létezik olcsó HT2 9-es hajtókar? 

 

Hátul mindne oké, előre meg én vagyok hülye :)



#1906
Fefy

Fefy

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

Sziasztok!

 

Felraknék pár hülye kérdést, előtte viszont leírnám, hogy milyen csodáról is lenne szó  :D

 

Adott egy KTM Ultra Fun kétkerekű. 1 éve vettem újonnan, viszont a netes képek alapján ez 2013-as modell. Lassan kezd megérni a hajtás része a cserére (kapott sarat, havat, meg pár ezer km-t, szóval a kopáshoz minden adott volt), viszont nem akarok ész nélkül vásárolgatni hozzá, szóval inkább kérdezek.

 

Első kérdésem pedig az lenne, hogy a jelenlegi 8-as lánckeréksor (HG31-8 11-34) helyére rakhatnék-e 9-est (attól eltekintve, hogy értelemszerűen váltókar cserével jár)? A hátsó agyam egy Shimano RM66 (adatlap szerint csereszabatosnak látom a dolgot), valamint a hátsó váltó is 9-es (Deore HM591).

 

Továbbá a mostani (passzolom, hogy milyen típus) négyszögtengelyes középcsapágyat érdemes-e octalinkre cserélni? A hajtómű ugyanis kuka (nem cserélhető lánckerekek vannak, szóval mindenestől dobhatom ki) és így a középcsapágyat sem sajnálnám lecserélni, mert nem azon a pár ezer forinton múlik.

 

Előre is köszi a segítséget.  :)



#1907
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Előre is elnézést, ha felborzolnám a kedélyeket! Szóval, montin, szerviznaplóm szerint 3900 km-nél, brutál sok mászással, tehát 80.000-90.000 közt (barometrikus mérővel mérve), január 1-től használva, vagyis kapott sós vizet, sarat, mindent, idén már 2 hosszú táv maratonnal együtt láncnyúlásom 0.5-0.6 közt... :) A lánc egy grammozós KMC 10s SL, vagyis nem a legtartósabb fajta.

Amivel kentem, kb. 150-250 km-enként, időjárástól függően: http://www.squirtlub...ducts/lube.html

A láncot soha le nem takarítottam de mégis olyan tiszta, hogy enni lehetne róla... ;)


  • Vejne kedveli ezt

#1908
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Ja...és bal menetes...óramutató járásával megeggyezően lazul...é azért nem tekered ki hajtásnál, mert a tengelyt tekered....a golyók/görgők a házat befelé tekerik....

Felkeltem, de már álmodozom.. :D 



#1909
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Hmmm... No, ez érdekes dolog. :)



#1910
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Ilyen esetben célszerű rögzíteni a kiszedő szerszámot, hogy ne tudjon kifordulni...csavarral, menetes szárral, gyorszárral, párhuzam szorítóval...ami a kezedbe akad....utána nagykulcs....rá a gázcső és buta pofa nagyerő...persze ésszel...60-70  cm-es karon 90 kg ember gúvadó szemekkel meg szokta oldani...wd40.es pác segíthet...de a gravitációt kérni kell, hogy segítsen bekúszni...oldalról ráfújva, jó éjszakát kívánva szart sem ér..bringának meg is kell ágyazni...elfektetni...kitekert műanyag helyén befújni és úgy kívánni jó éjszakát neki...

 

Ja...és bal menetes...óramutató járásával megeggyezően lazul...é azért nem tekered ki hajtásnál, mert a tengelyt tekered....a golyók/görgők a házat befelé tekerik....

Hát köszi, aludtam rá, kb erre jutottam, wd40-et leszámítva. Bicaj szerelő sem tud mit csinálni nagyon ezen kívül. Elfektetem, nagy asztalos szorítóval rászorítom a szerszámot, rátoldok a szerszámra, és hajrá. Esetleg átmegyek autószerelő spanhoz a műhelyébe, hátha ott van olyan, ami toldás nélkül megoldja. Hidraulikus csapágykitolójával plö szépen tudom rögzíteni a leszedőt.



#1911
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Ilyen esetben célszerű rögzíteni a kiszedő szerszámot, hogy ne tudjon kifordulni...csavarral, menetes szárral, gyorszárral, párhuzam szorítóval...ami a kezedbe akad....utána nagykulcs....rá a gázcső és buta pofa nagyerő...persze ésszel...60-70  cm-es karon 90 kg ember gúvadó szemekkel meg szokta oldani...wd40.es pác segíthet...de a gravitációt kérni kell, hogy segítsen bekúszni...oldalról ráfújva, jó éjszakát kívánva szart sem ér..bringának meg is kell ágyazni...elfektetni...kitekert műanyag helyén befújni és úgy kívánni jó éjszakát neki...

 

Ja...és bal menetes...óramutató járásával megeggyezően lazul...é azért nem tekered ki hajtásnál, mert a tengelyt tekered....a golyók/görgők a házat befelé tekerik....



#1912
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

 (amit nem értek, ahogy hajtom a kart, pont letekeri).

https://en.wikipedia...on_(mechanical)



#1913
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

A hajtásoldal fordított menetes.

 

Bakker, és jobban megnézve a cseredarabot, valóban. Viszont úgy is próbáltam, mert valahol olvastam, h fordított menetes (amit nem értek, ahogy hajtom a kart, pont letekeri). Szóval, úgy sem mozdul. Nem vagyok gyenge ember. Szakin kívül van más megoldás? Óvatosan kalapáccsal ütögetni, vagy hasonló trükk?



#1914
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Egy shimano octalinkes monoblokkot szeretnék kicserélni, de nem tudom kitekerni. Hiába eröltetem, meg sem moccan. A műanyag oldala simán lejön. A csere darab megvan, az nem fordított menetes, gondolom az sem, ami benne van. Van vmi trükk? Lánggal nem szeretném melengetni az aluváz miatt. :)

A hajtásoldal fordított menetes.



A sebesség mindent megold.

 


#1915
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Egy shimano octalinkes monoblokkot szeretnék kicserélni, de nem tudom kitekerni. Hiába eröltetem, meg sem moccan. A műanyag oldala simán lejön. A csere darab megvan, az nem fordított menetes, gondolom az sem, ami benne van. Van vmi trükk? Lánggal nem szeretném melengetni az aluváz miatt. :)



#1916
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

használni kell, nem nézegetni.


Nézegetni kell...használni...közben nézegetni...aztán vissza a vitrinbe...:)
  • mof kedveli ezt

#1917
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

használni kell, nem nézegetni.

"...-tetszetősebb a bringa, annál jobb vele menni..."

:D nem kéne magas labdákat dobni.

 

Amúgy használgatom, használati értékre teljesen korrekt, meg, most már össze is tudom vetni az FSA Energyvel. Szégyenszemre a Mirázs úgy veri váltásban, mint a rosseb. :) Hiába a nem túl új tányérok, hiába a 10-es tányéron 8s lánc kombináció, egyszerűen gyors és hangtalan elöl a váltás.  Még a réz alátétekkel teleszórva is. 



#1918
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

használni kell, nem nézegetni.


  • Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1919
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Most ne röhögjetek ki, de nálam fokozottan érvényes: ha szeretem, megyek vele!

 

Szóval, minél szebb-tetszetősebb a bringa, annál jobb vele menni (psziché!)

 

Van egy ronda szakadt csúnya Mirage hajtásom. Elég szép volt régen, de a használat, egyszeri lánckiesés, "tudományos kísérlet (hidegzsíroldó..)" meglátszik rajta.. 

 

Merjem rábízni egy hajtókar festését egy autófényező-porfestő műhelyre? :) Vázat odaadod nekik, profin kimaszkolják a meneteket, nyeregvázcsövet, fejcsövet, még a papucsnál a váltótartó fület is, tkp. egy csepp festék se kerül oda, ahova nem kéne, a felvitt anyag egyenletesen vékony, folyásmentes, huplimentes (mivel fémtisztára pucolják a festendő felületet előzőleg.)

 

Mielőtt olyat írna valaki, hogy drága lenne, leírom: 5ezer ft a váz-villa lakkozva, egy alkatrész (felni, stucni, kormány, etc..) meg átlag ezresből megvan festve-lakkozva. :) Persze előtte homokszórják is, ez az, amitől "félek"

 

De egy hajtókar más.. Ugyebár a tengely egyben van a karokkal, a tengely végére meg rá van préselve a csapágy, amit mondjuk ki lehet hámozni egy laposfejűvel vagy csapágylehúzóval, de a kiképzett ház maszkolását nem tudom, meg tudják-e szépen oldani. A tengely ismét problémát jelent, meg a tengely közepén a menet, ami összefogja a két oldalt.

 

Mert elég elégedett vagyok az UT rendszerrel, sosem volt vele olyna problémám, hogy kattogott-klikkelgetett volna, relatíve keskeny (bár ha kicsit beforgatom a lábfejem, le tudom rúgni még a láncvillát is..)

 

Pimpelni meg inkább egy noname 08-as Mirázst pimpel az ember, mint egy régi szép négyszöges Chorust vagy Oktás DA-t. :)

 

Vélemények? Bárki festett idehaza UT hajtást? A kőkemény, szinte megkarcolhatatlan anodizálás eltávolítása gyerekjáték, forralt hidegzsíroldó úgy viszi le, hogy öröm nézni.. :D


Vejne módosította - 2015. június 27. - 06:14


#1920
485

485

    fórumtag

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

hú, ez nagyon jó :) köszi

 

 

számolgatáshoz:
http://www.bikecalc....peed_at_cadence