Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#1761
Moric

Moric

    fórumtag

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás

Szét kell szedni, kiszáradt a szabadon futó belső oldalán található idióta csúszócsapágy.

 

Szétszedtem. Megvan a hang forrása. Alumínium súrlódik alumíniumon. A dob belseje hozzá ér az agyhoz. Látszanak a bemaródás nyomai.

A csapágyak gondolom megkoptak és engednek annyit, hogy a dob és a ház összeér.

 

Azért kitalálta a Mavic ezt a szabadonfutó rendszert. Semmi piszok nem jutott be, a csapágyak is jól tömítettek.



#1762
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

Hollowtech középcsapágy hézagoló gyűrűi is jók oda, pont az a méret.

 

köszi, de az műanyag.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1763
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Hollowtech középcsapágy hézagoló gyűrűi is jók oda, pont az a méret.


Marci

#1764
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

http://www.retrobrin...csnik,_kazettak

http://hercehurca.hu/node/592

Ezeket találtam hirtelen, de pl ebay teli van hézagoló készlettel, vagy ha nagyon egyedi kell, több darab akkor esztergályos...

 

ilyen cuccom van, de ezekben minden darab egyformán 4mm vastagságú.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1765
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

storno a hetes hézagoló 8-9-es agyra...4 mm vastag, de van ahol 3.95 mm...mondjuk az 4 alatt van...



#1766
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

http://www.retrobrin...csnik,_kazettak

http://hercehurca.hu/node/592

Ezeket találtam hirtelen, de pl ebay teli van hézagoló készlettel, vagy ha nagyon egyedi kell, több darab akkor esztergályos...



#1767
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

4mm alatt van a. 0.1 és a 3.9 is...eléggé tág a dolog...... :) minden bringás boltban van hetes kazetta alá való távtartó, hogy kompatibilis legyen 8-as kazetta testtel...az négy alatt van biztosan...de ha gondolod megmérem..

 

oké, a méretezés tényleg pongyola. :) műanyagból készült, fogsorból (7 és 8s rendszerből is) származó távtartóim nekem is vannak, annak a mérete még kb jó is lenne, de fémből szeretném. 1-2 darab elég lenne méretenként.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1768
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Van egy kb. 2006 (képek alapján) gyártású Mavic Aksium Race kerekem. Lecseréltem a hátsó 25 sort egy 27-esre, majd vissza. Ekkor kezdődtek a bajok. Most mikor nem tekerek, akkor finom gyors rezgést érzek a talpamon keresztül. Nem a kerék fordulatával, annál sokkal nagyobb frekvencián.

 

Eddig kétszer volt racsnizás közben nagyon csúnya hangja, a csikorgó tárcsafékéhez tudnám hasonlítani. Ahogy megtekertem azonnal megszűnt a hang. Ahogy észrevettem az alsó kisebb fogakon van a lánc a rezgés mintha erősebb lenne.

Kézzel megrángatva nagyon pici holtjátéka van az egész dobnak. Érzésre simán és könnyen forog a dob és a kerék is.

 

Gondoltam szétszedem és megolajozom. A Mavic szerint egy 5-ös imbusz kulccsal kellene oldani a dobot tartó anyát. Az én kerekem tengelyében nincs hatszög, teljesen kerek. Egyenlőre hagytam a dolgot és nem szedtem szét.

 

Találkoztatok már hasonló jelenséggel? Mi lett a megoldás?

 

Néztem még javító kitett is hozzá, de nem tudom melyik lenne jó hozzá. Sajnos a javító kitthez nem írnak évjáratot, 2006 már jó régen volt. Az összes Aksiumba az évek alatt ugyan azt a csapágyméretet használhatták?

Szét kell szedni, kiszáradt a szabadon futó belső oldalán található idióta csúszócsapágy.



#1769
Moric

Moric

    fórumtag

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás

Van egy kb. 2006 (képek alapján) gyártású Mavic Aksium Race kerekem. Lecseréltem a hátsó 25 sort egy 27-esre, majd vissza. Ekkor kezdődtek a bajok. Most mikor nem tekerek, akkor finom gyors rezgést érzek a talpamon keresztül. Nem a kerék fordulatával, annál sokkal nagyobb frekvencián.

 

Eddig kétszer volt racsnizás közben nagyon csúnya hangja, a csikorgó tárcsafékéhez tudnám hasonlítani. Ahogy megtekertem azonnal megszűnt a hang. Ahogy észrevettem az alsó kisebb fogakon van a lánc a rezgés mintha erősebb lenne.

Kézzel megrángatva nagyon pici holtjátéka van az egész dobnak. Érzésre simán és könnyen forog a dob és a kerék is.

 

Gondoltam szétszedem és megolajozom. A Mavic szerint egy 5-ös imbusz kulccsal kellene oldani a dobot tartó anyát. Az én kerekem tengelyében nincs hatszög, teljesen kerek. Egyenlőre hagytam a dolgot és nem szedtem szét.

 

Találkoztatok már hasonló jelenséggel? Mi lett a megoldás?

 

Néztem még javító kitett is hozzá, de nem tudom melyik lenne jó hozzá. Sajnos a javító kitthez nem írnak évjáratot, 2006 már jó régen volt. Az összes Aksiumba az évek alatt ugyan azt a csapágyméretet használhatták?



#1770
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

4mm alatt van a. 0.1 és a 3.9 is...eléggé tág a dolog...... :) minden bringás boltban van hetes kazetta alá való távtartó, hogy kompatibilis legyen 8-as kazetta testtel...az négy alatt van biztosan...de ha gondolod megmérem..

Egyébként a Micse is készít hézagolókat 3.1-től 2.akárhány mm-ig, 40-50 ft körül vannak, de azok mind polükarbonátok. :)

 

Amit Verti ír, az jó lehet vastagságra, ha fémbű' van, akkor nyertes megoldás. :)



#1771
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
4mm alatt van a. 0.1 és a 3.9 is...eléggé tág a dolog......:) minden bringás boltban van hetes kazetta alá való távtartó, hogy kompatibilis legyen 8-as kazetta testtel...az négy alatt van biztosan...de ha gondolod megmérem..
  • Vejne kedveli ezt

#1772
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás


kazettára való hézagolót, 4mm-nél keskenyebbet hol lehet kapni?

akár fogaskeréksorból bontva is jó, ha valakinek van és megválna tőle. a lényeg, hogy fémből legyen.

Talán tudok adni kontaktot, aki tud aluból esztergálni. Megkérdezem a srácot. Egyébként "nem nagy szám", 35mm belső átmérőjű gyűrű, fémbű' :)

 

P3000: a campás decens darab. Nekem ott van a "kutyus elásva", hogy a 12-23 sorban nem volt 16t, így, mikor elhoztam a sort nagykerből, kértem mellé egy kiegészítő 16t lánckereket is, aztán úgy került föl a bringára. S a 16-17 átmenet nem mindig megy pöccre, vissza kell venni a pedálfordulatból, vagy, váltás előtt abba kell hagyni a tekergést (igaz, kistányéron valamiért instant az átmenet, egyedül nagytányéron van ez a probléma. Gondoltam arra, hogy talán "nem megfelelően lett föltéve a sor", de ezt kizárnám, mert úgy látom, hogy kb. egyetlen forgásban-orientációban lehet csak föltenni a lánckerekeket a kazettatestre (kép)

 

1093531577N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.
 
Egyébként a campatibilis soraik jók, bár, a shimanosokra hallani panaszt. Sram-Sh-Sunrace etc. nem készít a Neked megfelelő kiosztásban? :)


#1773
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás

Valakinek van tapasztalata a Shimano kompatibilis Miche Primato sorokkal? Azt hiszem Vejnének volt panasza a Campagnolo változatra, neten meg lehet olvasni a két véglet (tökéletesen működik versus letört fogak, rossz váltás) között mindent. Egy finom kiosztású 14-25-össel szemezek, maximum két fog különbség fogaskerekek között. Szimpatikus, hogy lehet cserélni egyenként a fogakat, körülbelül 95%-ban 19-18-17-et használom úgyis.



#1774
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

kazettára való hézagolót, 4mm-nél keskenyebbet hol lehet kapni?

akár fogaskeréksorból bontva is jó, ha valakinek van és megválna tőle. a lényeg, hogy fémből legyen.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1775
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Itt mutatja a bácsi, hogy mit, hogyan és miért kell a négyszöges tengelyeknél

 

http://www.sheldonbr...om/bbtaper.html



#1776
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Félreérted ! Egy kis darabnak - kb 3 mm - ki kell lógnia a karból. A tengely soha nem fog teljesen belemenni a karba.

Ha nem tudod pontosan beállítani az első váltót, lehet, hogy egy mérettel rövidebb tengely kéne neked. De akár váltó beállítási hiba is lehet.


marton módosította - 2015. augusztus 28. - 22:02

Marci

#1777
CROW

CROW

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

papíron ugyanolyan a méret. csak a valóságban van egy hajszál különbség.Így is tart, csak kb. 3 mm ami nem megy bele a hajtókarba.De olcsó kerékpárom van és így az első váltót nem tudom jól beállítani. nem tudom hogyan kéne legalább a meghajtás oldalán teljesen rávarázsolni a hajtókart a tengelyre :(



#1778
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 hozzászólás

Sokat segítene, ha leírnád a középcsapágy fajtáját, esetleg pontos típusát. De amúgy mindegy, mert ahogy írták, szedd szét és takarítsd meg.

 

Nekem a városi bringámon gyűlik meg rendszeresen a hajtókar és a váz közt a retek. Mivel csak pár mm van a kar és a csapágyház közt, így nehezebben törölgethető. Le kell szednem hozzá a kart, hogy rendesen kipucoljam. Mivel négyszöges, kicsit félek, hogy majd beleszakad a menet a karba...

 

De ugyanaz van a pressfites montimon is, ott még kisebb a távolság a kar és a csapágyház közt. Cserébe fosabbul is forog, mint a városi bringám Campa középrésze :DD

 

Sajnos a középrész az egy Truvativ Power Spline rakás szar, amiből csak egy fajta van alsó közép kategóriás gané. Mondanám, hogy ez a ludas, de most lett cserélve nemrég, bár a retek lehet belement, viszont a korábbi darabba se ment ennyire bele a kosz, csak a víz mosta ki a zsírt a csapágyából. :-s Viszont ha leszedem a láncot és úgy tekerem, akkor nagyon szépen forog, semmi recsegés, zsizsergés, akadás.

 

Az agyat gyanúsítanám legutoljára, XTR nem egy könnyen beázós fajta.

 

Bizony nem az. Van rajta védőkupak meg burkolat meg minden mi jó.



#1779
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Nem tudom pontosan hol kéne feltegyem a kérdést, így itt bátorkodom rákérdezni a problémámra.

 

Hajtáskor valami recseg a hajtómű rendszerben.

 

Részletezve:

Pár napja volt ugye a nagy esőzés, és sajnos kénytelen voltam a bicajommal járni, amit amúgy nem szeretek retekben elővenni. Szóval esőben mentem vele és a lánc utána elkezdett ciceregni. Gondoltam kimosódott az olaj belőle, így megtakarítottam a fogaskoszorúkat, láncot, hajtóműn a fogaskoszorúkat, mennyire hozzáfértem összeszerelve, lefújtam féktisztítóval, bekentem láncolajjal, hátsó váltót finomhangoltam, pöpec lett.

Másnap mentem dolgozni és csak hallom, hogy hajtás közben valami recseg, de nem állandóan, hanem véletlen szerűen, mintha valami beakadna. Láncot leszedtem, mindent alaposabban megtakarítottam, mostmár mocsok tiszta, de ugyan úgy csinálja.

 

Jelenleg egy csapágygolyóra tippelnék valahol, de vajon mi? A középrész csapágy nyár elején lett cserélve vadonat újra, a kerekem egy XTR WH-M975, aminek titán a belső része ami nem baszódik csak úgy széjjel normál használattól és nem is nyűvöm annyira hogy megmihájlon benne a csapágy, bár fene tudja.

 

Nektek lenne ötletetek? Esetlen a hátsó váltóban a fogaskerekek lehetnek a bűnösök, bár kézzel pörgetve finoman mozognak (persze terhelésre más lehet a helyzet, de azt nem tudom hogy letesztelni).

Az agyat gyanúsítanám legutoljára, XTR nem egy könnyen beázós fajta.



#1780
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Hajtáskor valami recseg a hajtómű rendszerben...

 

Sokat segítene, ha leírnád a középcsapágy fajtáját, esetleg pontos típusát. De amúgy mindegy, mert ahogy írták, szedd szét és takarítsd meg.

 

Nekem a városi bringámon gyűlik meg rendszeresen a hajtókar és a váz közt a retek. Mivel csak pár mm van a kar és a csapágyház közt, így nehezebben törölgethető. Le kell szednem hozzá a kart, hogy rendesen kipucoljam. Mivel négyszöges, kicsit félek, hogy majd beleszakad a menet a karba...

 

De ugyanaz van a pressfites montimon is, ott még kisebb a távolság a kar és a csapágyház közt. Cserébe fosabbul is forog, mint a városi bringám Campa középrésze :DD