Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#1741
Posted 2015. September 18. - 10:22

Inkább ne tettem volna. Ugyan a 16/17 váltás jobban megy vele, de hangos, csilingel és szégyenszemre beejti a 075ot a lánc hosszának kb felén...
Vessük össze a SRAM PC 850 el. Azt most több, mint négyezer km után vettem le.. sehol sem ejti be még a 075ot sem, csendes, finoman fut. Egyedül a váltás gyengébb vele.
Árban 2200 ft volt a HG 50, 2500 a PC 850, szóval durván egy niveau az ár, de a teljesítmény nagyon nem egy szint.
Azt hiszem, ma megy vissza a SRAM és veszek még belőle egy darabot....
- donciccio likes this
#1742
Posted 2015. September 17. - 14:28

Sziasztok!
Shimano FC-M443 hajtóműhöz való 48 fogú lánckerekem van elöl.
Ehhez szeretnék erős védő műanyagot venni, hogy ne legyen koszos a gatyám.
Valami olyasmit, amit ezek a képen látható: [link]
Láttam több boltban is többfélét, de vagy nem passzol rá, vagy nem elég stabil a rögzítése, vagy 42/44 foghoz való, és kilóg mügüle kicsit a lánc.
Nincs valakinek elfekvőben egy ilyenje új állapotban 48 fogas, 4 csavaros verzióban?
Biztos van köztetek olyan, aki egyből leszedi az ilyesmit a hajtóműről.
Persze, ha tudtok boltot, ahol kapható ilyen, az is tökéletes.
Kössz!
Edited by Bici, 2015. September 17. - 14:29.
#1743
Posted 2015. September 16. - 11:36

Sziasztok!
tudja valaki, hogy egy SRAM X5-össel egyenértékű press fites 36/22-es integrált hajtóművet ki lehet cserélni 38/24-es Shimano SLX FC-M675-el, plusz BB70-es középrésszel?
A többi alkatrész SRAM a bringán, de hajtóműből csak X9-es 39/26-ost találtam, ami elég drága.
Köszi előre is!
#1744
Posted 2015. September 16. - 06:50

igen
- fero969 likes this
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1745
Posted 2015. September 15. - 22:19

Upsszz....Volt válasz igaz, nem 22-36ra hanem 22-38 ra, nekem az van hibátlan
Szia Zeezooltano,
Összefoglalva: maradt az átdobód, lecserélted 22-esre az első lánckereket, a nagyobb kerék maradt és továbbra is működött az első átdobó, ahogy kell.
Jól értem?
Előre is köszi a választ!
F
#1746
Posted 2015. September 15. - 22:10

Ugyanezt kérdeztem kb 1hónapja, olvass vissza.
Akkor nem volt önként jelentkező, aki már próbálta, de a közösségi itélet az lett, hogy
1, inkább cseréljek kis lánckereket elöl 24T-ről 22T-re, ugyan az lesz a hatás, kb.
2, erősödjek, és nem fog hiányozni a 40T.
Arra nem jött válasz, hogy az átdobó működik-e a 22-36-os első lánckerékkel.
Hajrá! Kiváncsi vagyok az eredményre! :-)
Volt válasz igaz, nem 22-36ra hanem 22-38 ra, nekem az van hibátlan
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1747
Posted 2015. September 15. - 21:51

helóka - azt tudja valaki, hogy az On-one acél egysebességes lánctányérjára rámegy-e 10 sebességes lánc?
a lapon csak a 8-ast és 9-est említik, félek, hogy nem véletlenül...
http://www.on-one.co...nless-chainring
(ha infó, akkor holnap lemérem a vastagságát)
99%, hogy nem lesz rá jó a 10-es lánc. a surly tányérjánál is azt írják, hogy 8/9s, de már a 9-es lánc sem az igazi rajta.
szvsz maradj a 8-as láncnál. legjobb a sram pc850.
- ZolkoW likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1748
Posted 2015. September 15. - 21:08

Ugyanezt kérdeztem kb 1hónapja, olvass vissza.Próbálta már valaki hogy 10-es sorból kiszedi a 15/17-et,és betesz egy 16-ot,a legnagyobb pedig 40?
Akkor nem volt önként jelentkező, aki már próbálta, de a közösségi itélet az lett, hogy
1, inkább cseréljek kis lánckereket elöl 24T-ről 22T-re, ugyan az lesz a hatás, kb.
2, erősödjek, és nem fog hiányozni a 40T.
Arra nem jött válasz, hogy az átdobó működik-e a 22-36-os első lánckerékkel.
Hajrá! Kiváncsi vagyok az eredményre! :-)
#1749
Posted 2015. September 15. - 20:46

helóka - azt tudja valaki, hogy az On-one acél egysebességes lánctányérjára rámegy-e 10 sebességes lánc?
a lapon csak a 8-ast és 9-est említik, félek, hogy nem véletlenül...
http://www.on-one.co...nless-chainring
(ha infó, akkor holnap lemérem a vastagságát)
#1750
vendég_anorche_*
Posted 2015. September 09. - 21:26

#1751
Posted 2015. September 09. - 21:18

Honnan tudom, hogy angol vagy olaszmenetes középcsapágyat kell vennem? Mit kell lemérnem és hogy?
68mm angol, 73mm angol,
70mm olasz
BB shell szélesség
amúgy rá van írva a csészékre..
1.37x24 angol
36x24 olasz
amúgy 99% hogy angol
hehe
#1752
vendég_anorche_*
Posted 2015. September 09. - 20:56

Honnan tudom, hogy angol vagy olaszmenetes középcsapágyat kell vennem? Mit kell lemérnem és hogy?
#1753
Posted 2015. September 09. - 19:22

http://apro.bikemag....tt-l307461.html
ténylegesen ennyit ment, a csere oka mondjuk főleg "esztétikai".. Aki hasonlóra vágyik, annak korrekt vétel lehet
#1754
vendég_anorche_*
Posted 2015. September 03. - 17:10

#1755
Posted 2015. September 03. - 16:50

Elvileg a tension pulley az alsó, a guide pulley a felső. Ld.:
de miért nem azzal kezdte az OQP, hogy beírta volna G-be a "guide pulley derailleur" kifejezéseket?
Első oldalas:
http://www.parktool....ents-derailleur
bingó!
- Sandman likes this
#1756
Posted 2015. September 03. - 15:42

Melyik az alsó, és melyik a felső görgő?
Elvileg a tension pulley az alsó, a guide pulley a felső. Ld.:
http://www.cyclebask...uide_Pulley_Set
Edited by Sandman, 2015. September 03. - 15:42.
- Vejne likes this
#1757
vendég_anorche_*
Posted 2015. September 03. - 15:33

#1758
Posted 2015. September 01. - 05:46

elég feltuno lenne, ha nem 8s lenne a 16t, mert a 9-10-11s lánckerék bordázata tökéletesen másképp néz ki Egyébként hobbiszintű tekergetésekre szerintem teljesen jó, amit írsz, pont néztem, hogy 50-13-at is kényelmesen el lehet pergetni 57-ig, tavasszal volt egy kísérletem 53-15-ben is, ami szintén eddig pörgött el, utazótempó meg 31-32 körüli kényelmes lazsulás, így oda bőven sok is.

Ha tempónál félsz a bringán, az szerintem a kormány-villa-váz-stucni hibája lesz
kiejtés amúgy Mis, mert hiába olasz czég, a zalapító francia. De ejtheted Mikének is, tudni fogják, mi az. De 14-25 kilencesből van HG50, (sora-tiagra) és ultegra szintű kazetta is..
https://www.bike-com...9-9-fach-p3801/
https://www.bike-com...00-9-fach-p928/
Kisherceg: ha megírod, milyen vastagságban-darabszámban kellenek a gyűrűk, tudok segíteni alut szerezni. Más sajnos nem
Egyébként, mivel úgyis lassan jön a tanév, bugyutább időbeosztás, s megvan a szép kerek 5.ezredik km is idén a korallal, lehet, hogy lekerül a sor, és "betekintünk alá", mennyire épek a bordák.. Aztán úgy kiderülne, ha esetleg olyan van, hogy más orientációban került föl a 16.
szerk:
Edited by Vejne, 2015. September 01. - 06:01.
- P3000 likes this
#1759
Posted 2015. September 01. - 02:23

Talán tudok adni kontaktot, aki tud aluból esztergálni. Megkérdezem a srácot. Egyébként "nem nagy szám", 35mm belső átmérőjű gyűrű, fémbű'
P3000: a campás decens darab. Nekem ott van a "kutyus elásva", hogy a 12-23 sorban nem volt 16t, így, mikor elhoztam a sort nagykerből, kértem mellé egy kiegészítő 16t lánckereket is, aztán úgy került föl a bringára. S a 16-17 átmenet nem mindig megy pöccre, vissza kell venni a pedálfordulatból, vagy, váltás előtt abba kell hagyni a tekergést (igaz, kistányéron valamiért instant az átmenet, egyedül nagytányéron van ez a probléma. Gondoltam arra, hogy talán "nem megfelelően lett föltéve a sor", de ezt kizárnám, mert úgy látom, hogy kb. egyetlen forgásban-orientációban lehet csak föltenni a lánckerekeket a kazettatestre (kép)
Egyébként a campatibilis soraik jók, bár, a shimanosokra hallani panaszt. Sram-Sh-Sunrace etc. nem készít a Neked megfelelő kiosztásban?
Azért gondolkodtam ebben, mert elegem lett a Sunrace vázváltóból és elvileg már úton is van egy Shimano 9-es, ami remélhetőleg patentül működik majd. Ha nem találtam volna apróban, akkor megvettem volna az újat, viszont azt már 10-esben. 10-esben viszont csak ultegra junior kazetta van, 18 ropiért. Nem is fillérbaszásból, mert kifizetném ha nem lenne más, de sajnálnék kidobni egy 70%-ban szinte érintetlen ultegra kazettát cserénél. Sajnos nagyon bejött 14-25-ös kilences, harminc fölött kényelmesek az egyenként növekvő fokozatok itt az Alföldön kompakt tányérral. 50/19 szembeszélre, 18-17-16 utazóra/hátszélre. 50/14-ben még negyvennél bele tudok tekerni egy kisebb lejtőn, nekem több nem is kell, 50 km/h fölött úgyis fosok bringán. De végülis következő kazettának lehet, hogy bevállalom a kilences Miche-t (amúgy ezt hogy ejtjük: Mise, Mis, Mihe?), de ebből van jóárasított HG50-es is, majd meglátom, még úgyis csak az első láncot fogyasztom vele.
Biztos megnézted már, de a 16t is 8-as? Furcsa, hogy csak az problémás. Esetleg kicserélni egy másikra, hátha egyedi hiba.
#1760
Posted 2015. August 31. - 23:40

Próbálta már valaki hogy 10-es sorból kiszedi a 15/17-et,és betesz egy 16-ot,a legnagyobb pedig 40?