Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#1721
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

Pl. egy 7900-es Dura Ace-t. ..................................

 

 

Milyen középrészhez keresnél amúgy hajtást? 

Köszönöm a linkeket, ebből csak az jön le, h hiába tesztelnek laborban technikát, a gyakorlati igénybevételt csak megközelítőleg tudják reprodukálni. A Sram nincs rossz helyen, ezekben a tesztekben, sajnos nálam 100%-os volt a hiba ráta. Ráadásul az idén feltűnően keveset tekertem és ez a 2000km vágta haza. Így egy kicsit el vagyok keseredve, néztem még a Rotor-t valszeg az lesz a csere. GXP csapim van a vázban. 

 

Én előxör 3 láncot használtam 10-es rendszeren, 1000km/ciklus. Közel 40e km-t tettem meg a szettel, de a lánc még a 0,75%-ot sem érte el. Most néggyel próbálkozom szintén tízes rendszeren, ez tuti tovább bírja, hisz még két lánc dobozban.  :) Az más kérdés, h mennyire rentábilis, minden tisztításkor elhasználok egy flakon féktisztítót, majd olajozom Holmenkol-al ami szintén nem tartozik az olcsó kencék közé. Jah, és Sram-ék előírják a minden bontás utáni új patentszemet, igaz én csalok egy kicsit, mert legalább 3x felhasználom. Szóval, ha összeadom a karbantartás összegét, mondjuk egy termékeny 13ekm-es évben, akkor nem biztos, h ez a gazdaságos.


Edited by simon23, 2015. October 11. - 19:21.

Ridley Noah Fast 


#1722
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Szerintetek, ha x kilométernként cserélgetek 2 láncot akor fogja tovább bírni a sor és a hajtás, vagy ha egyet használok, és csak akkor cserélem ha már bele esik a 0.75?

 

A sor általában lassabban kopik, mint a lánc. Én 3 láncot cserélgetek kb 200km-ként,



#1723
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Szerintetek, ha x kilométernként cserélgetek 2 láncot akor fogja tovább bírni a sor és a hajtás, vagy ha egyet használok, és csak akkor cserélem ha már bele esik a 0.75?

 

7-es rendszeren 1000 km-enként cseréltem három láncot, de 10-esen inkább 500 km-enként. Persze nem tudom a különbséget, hogy melyik jobb módszer, de nekem a pár száz km-enkénti csere jobban követhető, mint a láncméregetés.


  • Vejne likes this

#1724
vendég_anorche_*

vendég_anorche_*
  • vendég

Szerintetek, ha x kilométernként cserélgetek 2 láncot akor fogja tovább bírni a sor és a hajtás, vagy ha egyet használok, és csak akkor cserélem ha már bele esik a 0.75?



#1725
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Ezek után gondolkodom, el kell adnom, addig amíg 0km-es doboz, olvasgattam, sajnos nem egyedi, főleg a karbonkaros megoldásról írnak negatívumokat. Valszeg igazad lehet, keresnem kell egy masszív alut.  :)

Pl. egy 7900-es Dura Ace-t. 

 

Magas labda volt. A Turn Zayante amúgy nekem nagyon tetszik :) Kicsit a saját FSA Energymre emlékeztet, masszív-nagy-nehéz alu, üreges karokkal. 

 

https://fairwheelbik...l-crank-test-4/

 

https://fairwheelbik...-crank-testing/

 

eGY RÉGEbbi roadbike.de cikkben még "belépő" karokat is értékeltek, Veloce-Centaur, Rival-105 vonalon. linkelem azt is.

 

Entdecke die Möglichkeiten bei roadbike.de

 

Engem a Campa meglepett, rosszabbra számítottam. NB: Tour teszteken szerepelt a 2007-es és 2009-es Centaur UT is, előbbi tányérjai porba gyalázták utóbbiakat merevségre-tartósságra, s kiderül, hogy miért is: a 2007-es változat tányérjának kódjában az "FC7-CH" kezdet árulkodik: azévi változat a chorusszal közös hidegen kovácsolt tányérokkal készült, míg a későbbi centaurokra-velocékra mezei préselt lemezek kerültek. Nagyon kedvelem az UT rendszerben, hogy pofon egyszeru felszerelni, masszív a tengelykapcsolat (nem a "házilag elnyalom" típus) és alig van ellenállása a rendszernek, kotyogás-nyikorgás-nyöszörgésmentes mindenféle hézagolás-alátétezés nélkül (csésze be, hajtás be, rögzítőklip, és kész).

 

Amiért rossz: 135 illetve "félidióta majdnem 110" bcd, nem üregelt karok, ronda dizájn. :) 

 

Milyen középrészhez keresnél amúgy hajtást? 



#1726
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

A mérnök megtervezi, a marketinges szerint túl nehéz, a pénzügyes szerint túl drága, így a mérnök még farigcsál belőle...

Ezek után gondolkodom, el kell adnom, addig amíg 0km-es doboz, olvasgattam, sajnos nem egyedi, főleg a karbonkaros megoldásról írnak negatívumokat. Valszeg igazad lehet, keresnem kell egy masszív alut.  :)


  • Vejne likes this

Ridley Noah Fast 


#1727
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Én nem tudom mi van ezekkel a hajtóművekkel? Én is most küldtem vissza mert elrepedt a bal oldali kar (Sram RED 22), szerencsémre szó nélkül kicserélték.  

A mérnök megtervezi, a marketinges szerint túl nehéz, a pénzügyes szerint túl drága, így a mérnök még farigcsál belőle...


  • Vejne likes this

#1728
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

Én nem tudom mi van ezekkel a hajtóművekkel? Én is most küldtem vissza mert elrepedt a bal oldali kar (Sram RED 22), szerencsémre szó nélkül kicserélték.  


Ridley Noah Fast 


#1729
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Hát, ez előfordul...A nyáron haver XTR karja nézett így ki, nekem meg 1 hónapja a Syncros hajtókarom tört el.


Marci

#1730
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

Szíjhajtásra mi a legolcsóbb opció kompletten?


  • Vejne likes this

#1731
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

oooooopsss.....

 

https://www.flickr.c...05/18770636540/


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1732
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

Shimano 617,625 és 627 között mi a különbség?Gondolom leginkább Rob.


Edited by arpi07, 2015. October 01. - 19:38.


#1733
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Max akkor lenne valami értelme ha pl. a kormányról tudnád variálni a tengelyhosszt, ezzel valamivel finomítva az áttételek spektrumát, de akkor is minimális a hatás és nem éri meg a többi hátránya.



#1734
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts

ez ilyen túlkomplikált biopace? kúl.

Nem Biopace, inkább Oval, Rotor, stb...

A Biopác pont "fordítva" gondolkodik.


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#1735
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

ez ilyen túlkomplikált biopace? kúl.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1736
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts


 
Érdekes elgondolás. :) Mondjuk nem megy a szomszédba az öreg kompakt hajtásért meg 34-es kistányérért, fölmegy a lelátóhoz ezzel a sonkaszeletelővel.


Tetszik ez a bicajtarto gurulos allvany. Kapni ilyesmit?

#1737
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Érdekes elgondolás.  :)

 

Csak semmi értelme, mert ugyanazt éred el vele mintha egy kicsivel kissebb tányérral tekernél elől, vagy nagyobbal hátul. Nem kerül kevesebb energiába ugyanazt a távot ugyanazzal a sebességgel megtenni. Cserébe kapsz egy nehezebb, komplikáltabb, drágább hajtókart ami ráadásul változtat a geometrián (előretolja a hajtástengelyt) és gyakorlatilag plusz veszteségekkel jár (súly, hőtermelés a rúgóban, belső súrlódó felületeken).

 

A videón "bizonyíték"-ként összehasonlításhoz két különböző kerékpárt használnak, az ergométeren pedig ha figyelmen kívül hagyjuk a bal oldalon ingadozó teljesítmény számot a pulzuson kívül jelentősen eltér a fordulatszám. Minden montis/outis meg tudja neked mondani hogy áttételváltással fel lehet cserélni a pulzust a fordulatszámmal.

 

Szóval ez is a perpetuum mobile kategória.



#1738
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

 

Érdekes elgondolás. :) Mondjuk nem megy a szomszédba az öreg kompakt hajtásért meg 34-es kistányérért, fölmegy a lelátóhoz ezzel a sonkaszeletelővel.


Edited by Vejne, 2015. September 27. - 17:39.

  • donciccio likes this

#1739
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

99%, hogy nem lesz rá jó a 10-es lánc. a surly tányérjánál is azt írják, hogy 8/9s, de már a 9-es lánc sem az igazi rajta.
szvsz maradj a 8-as láncnál. legjobb a sram pc850. ;)


köszi,féltem... 1x9 jelyett 1x10-re váltás miatt gondolkodom :) amúgy faja a kilenccel, ha valakit érdekel.

#1740
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Tegnap előtt visszatettem a HG 50 láncot, amit tavasszal kb 1500 kmt használtam...

Inkább ne tettem volna. Ugyan a 16/17 váltás jobban megy vele, de hangos, csilingel és szégyenszemre beejti a 075ot a lánc hosszának kb felén...

Vessük össze a SRAM PC 850 el. Azt most több, mint négyezer km után vettem le.. sehol sem ejti be még a 075ot sem, csendes, finoman fut. Egyedül a váltás gyengébb vele.

Árban 2200 ft volt a HG 50, 2500 a PC 850, szóval durván egy niveau az ár, de a teljesítmény nagyon nem egy szint.

Azt hiszem, ma megy vissza a SRAM és veszek még belőle egy darabot....
  • donciccio likes this