Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#17521
Posted 2006. April 26. - 17:07
#17522
Posted 2006. April 26. - 17:04
edit ,mint editacio
magyarul valtoztatas modositas
on
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#17523
Posted 2006. April 26. - 17:03
#17524
Posted 2006. April 26. - 16:57
Edit: Igen négyszög tengelyes :S
#17525
Posted 2006. April 26. - 16:06
Már régóta recseg alattam a hajtókarom, de mostanában fokozottan.
Szóval ha tekerek akkor minden második tekerésnél kattan egyet. Ha "ugrálok" rakta akkor meg komplett recsegések hallatszanak. a bal oldali kar mindig kialzul és elkezd lifegni. akkor egy imbusszavl visszacsavarom. de a kattogás még utána is van..
sikerült meg ölni a hajtókart? mit csináljak?
Kettõ verzió van: ha négyszöges hajtókarod van, akkor a tengely "megette" a hajtókar felcsúszó részét, ez, ha olyankor is tekered, amikor lelazul a kar, szinte törvényszerû (kuka).
A másik, hogy a monoblokk nincs zsírozva betekerés elõtt, vagy nincs jól betekerve, és az recseg (nekem volt ilyen, fõleg esõ után csinálta) (kivesz, átzsíroz, betesz).
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#17526
Posted 2006. April 26. - 16:05
Már régóta recseg alattam a hajtókarom, de mostanában fokozottan.
Szóval ha tekerek akkor minden második tekerésnél kattan egyet. Ha "ugrálok" rakta akkor meg komplett recsegések hallatszanak. a bal oldali kar mindig kialzul és elkezd lifegni. akkor egy imbusszavl visszacsavarom. de a kattogás még utána is van..
sikerült meg ölni a hajtókart? mit csináljak?
4szögtengelyes? -mert akkor lenyaltad a kúpot a karról valószínûleg...
#17527
Posted 2006. April 26. - 15:49
Szóval ha tekerek akkor minden második tekerésnél kattan egyet. Ha "ugrálok" rakta akkor meg komplett recsegések hallatszanak. a bal oldali kar mindig kialzul és elkezd lifegni. akkor egy imbusszavl visszacsavarom. de a kattogás még utána is van..
sikerült meg ölni a hajtókart? mit csináljak?
#17528
Posted 2006. April 26. - 11:31
szerintem azt ki lehet jelenteni, hogy munkat nem sporolsz a hosszu karral.
vagyis alkati kerdes van-e combod kihajtani egy rovid kart pl vagy nem.
nekem rovid idore volt 165-os karom eleg izmos volt a yeti-s haverom utan maszni vele, raadasul patent nelkul.
es azt mondhatom, hogy van combom.
en a helyedben azert egy 175-t vennek
nincs egy rovid labad es meg azt egy 170-el bebuntetni azert eros.
Az egyértelmû, hogy 180-ast nem szabadna azért az 1cm ugrás lenne...
A lentebbi pörgetéshez - pont ez az, hogy egy hosszabb kar megtudja változtatni a stílusod is kicsit, de ezt már lentebb levezettem éjfél körül...
#17529
Posted 2006. April 26. - 09:15
#17530
Posted 2006. April 26. - 05:28
vagyis alkati kerdes van-e combod kihajtani egy rovid kart pl vagy nem.
nekem rovid idore volt 165-os karom eleg izmos volt a yeti-s haverom utan maszni vele, raadasul patent nelkul.
es azt mondhatom, hogy van combom.
en a helyedben azert egy 175-t vennek
nincs egy rovid labad es meg azt egy 170-el bebuntetni azert eros.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#17531
Posted 2006. April 26. - 00:32
az a baj, hogy 38-as váltássegitõ füles lánctányért nem igen kapsz.Köszönöm: lor, w.w, rob, rolling
44-29en nem gondolkodom. Egyrészt nem vagyok elég erõs hozzá, másrészt kísérletezõs, alkatrész leutálós típus vagyok. Az a koncepció (minthogy agyváltó egyenlõre halaszva), hogy hátulról 34-es fogakerék leugrik (na ezt sikerült megoldani), elõrõl meg 44 távozik és középre 38-as kerül. Két legnagyobb fogaskereket sikerült leutálni, lánc is rövidülhet valamit. És 'nagytányért' kevésbé ütöm le. Hátul fogsornak beljebb kellene kerülnie, hogy láncvonal javuljon. Ehhez még szükség volna némi esztergálásra... és 8as akkor fogsor (majdnem) végig váltható mindkét lánckerékkel.
Ha 36 mûködik, talán 38 is fog, és talán 38-11 elég lesz lefelé.
Ha nem válik be, lesz egy 38T kerekem, a 34 hátulról mindenképpen feletjve van már.
próbáltad már a 36-ot? nem annyira rossz, mint gondolnád, nekem van egy lx hajtókarom, 24-36-48 kiosztással, amirõl leugrott a 48-as tányér, helyette egy 42-es van fenn. szinte nem is használtam... (mármint a 42-est a 36-os mellett ha a cél az allmountain)
38-11 pedig nem elég lefelé, ezt bátran állithatom, a holzfelleremen csak egy 38-as volt, és kevés.
de ha rám hallgatsz, azt csinálsz amit akarsz
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17532
Posted 2006. April 26. - 00:07
hát, majd két méter, etc:)
szóval nem vagyok kicsi. cserébe sokkal inkább pörgetni szoktam, mint lassan, nagy áttételben tekerni.
Ez nekem is megtorpantó tényezõ volt, én is inkább pörgetek. de érdekes, mivel nagyobb az erõkar, ugyanahhoz nyomatékhoz kisebb erõ kell, tehát ugyanazt azt erõt nagyobb áttétellel tudod használni. Tudományosan meg bonyolultan hangzik, de így van, tapasztalatból mondom, lassan benne van egy ezres, meg 2 verseny...
#17533
Posted 2006. April 26. - 00:05
44-29en nem gondolkodom. Egyrészt nem vagyok elég erõs hozzá, másrészt kísérletezõs, alkatrész leutálós típus vagyok. Az a koncepció (minthogy agyváltó egyenlõre halaszva), hogy hátulról 34-es fogakerék leugrik (na ezt sikerült megoldani), elõrõl meg 44 távozik és középre 38-as kerül. Két legnagyobb fogaskereket sikerült leutálni, lánc is rövidülhet valamit. És 'nagytányért' kevésbé ütöm le. Hátul fogsornak beljebb kellene kerülnie, hogy láncvonal javuljon. Ehhez még szükség volna némi esztergálásra... és 8as akkor fogsor (majdnem) végig váltható mindkét lánckerékkel.
Ha 36 mûködik, talán 38 is fog, és talán 38-11 elég lesz lefelé.
Ha nem válik be, lesz egy 38T kerekem, a 34 hátulról mindenképpen feletjve van már.
#17534
Posted 2006. April 26. - 00:04
szóval nem vagyok kicsi. cserébe sokkal inkább pörgetni szoktam, mint lassan, nagy áttételben tekerni.
#17535
Posted 2006. April 26. - 00:00
Hajtómûhossz. Nekem pl hosszú lábam van, meg több mint 190 magas vagyok, régóta versenyzek (viszonylag) körbekérdezõsködtem akik használtak már hosszabbat a 175-nél, hogy milyen, mit gondolnak jó lenne-e nekem, azt mondték vágjak bele - belevágtam. Én ugy láttam hogy tekerési stílusomhoz, testi adottságaimhoz jó lesz, és jó is lett a 180-as XT-s kar. De mint mindennek ennek is van hátránya, pl laposon, v országúton hosszú az út amíg körbefordul egyet. Szóval csak annyit akarok ezzel, hogy ha a saját tuéajdonságaidat, meg a tekerési stílusodat jól végiggondolod, akkor meglehet találni a megfelelõ kart, de így "látatlanban" nehéz tanácsotadni...
#17536
Posted 2006. April 25. - 23:59
én is inkább megszokás kérdése-ként hívtam eddig, de hátha valami más tényezõ is van.
#17537
Posted 2006. April 25. - 23:58
esetleg a hatasfokod.
de az inkabb alkati/gentikai.
pl, rovid labu ember ne akarjon 185-os karral tekerni.
es forditva.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#17538
Posted 2006. April 25. - 23:31
ha minden igaz, most kerül kilátásba egy cc bringa, viszont arra szintén 170-eset tervezek tenni, több oknál fogva
ez mindössze megszokás kérdése? vagy pedig a nagyobbal jobb teljesítményt lehetne elérni?
köszi
#17539
Posted 2006. April 25. - 14:56
http://raceface.com/...FR-X-TypeBB.jpg
szabvanyos csapagy van-e?
(mint a shimanoban)
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#17540
Posted 2006. April 24. - 19:42
Azt én is soknak érzem. Egyébként van kéttányéros rendszer, az 44-29 -es (FSA Afterburner World Cup)Köszönöm a konkrét választ.
22-rõl 38-ra képes még normálisan fölváltani? Kéttányéros hajtómû felé tapogatózom.