Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#17521
Bálna

Bálna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.708 hozzászólás
:chin: bocs... :)

#17522
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
off
edit ,mint editacio
magyarul valtoztatas modositas

on

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#17523
Bálna

Bálna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.708 hozzászólás

Edit: Igen négyszög tengelyes :S


Bálna voltam... :)

#17524
rmx rider

rmx rider

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.790 hozzászólás
akkor a hajtókarom kuka? mert van másik csak még nem rakattam fel, szerszámom nincs hozzá.. és itt drága fölrakatni.. de akkor az lesz. mert már elegem van a kilazulásból..

Edit: Igen négyszög tengelyes :S

#17525
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás

Már régóta recseg alattam a hajtókarom, de mostanában fokozottan.
Szóval ha tekerek akkor minden második tekerésnél kattan egyet. Ha "ugrálok" rakta akkor meg komplett recsegések hallatszanak. a bal oldali kar mindig kialzul és elkezd lifegni. akkor egy imbusszavl visszacsavarom. de a kattogás még utána is van..
sikerült meg ölni a hajtókart? mit csináljak?


Kettõ verzió van: ha négyszöges hajtókarod van, akkor a tengely "megette" a hajtókar felcsúszó részét, ez, ha olyankor is tekered, amikor lelazul a kar, szinte törvényszerû (kuka).
A másik, hogy a monoblokk nincs zsírozva betekerés elõtt, vagy nincs jól betekerve, és az recseg (nekem volt ilyen, fõleg esõ után csinálta) (kivesz, átzsíroz, betesz).

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#17526
Bálna

Bálna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.708 hozzászólás

Már régóta recseg alattam a hajtókarom, de mostanában fokozottan.
Szóval ha tekerek akkor minden második tekerésnél kattan egyet. Ha "ugrálok" rakta akkor meg komplett recsegések hallatszanak. a bal oldali kar mindig kialzul és elkezd lifegni. akkor egy imbusszavl visszacsavarom. de a kattogás még utána is van..
sikerült meg ölni a hajtókart? mit csináljak?


4szögtengelyes? -mert akkor lenyaltad a kúpot a karról valószínûleg...

#17527
rmx rider

rmx rider

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.790 hozzászólás
Már régóta recseg alattam a hajtókarom, de mostanában fokozottan.
Szóval ha tekerek akkor minden második tekerésnél kattan egyet. Ha "ugrálok" rakta akkor meg komplett recsegések hallatszanak. a bal oldali kar mindig kialzul és elkezd lifegni. akkor egy imbusszavl visszacsavarom. de a kattogás még utána is van..
sikerült meg ölni a hajtókart? mit csináljak?

#17528
Bálna

Bálna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.708 hozzászólás

szerintem azt ki lehet jelenteni, hogy munkat nem sporolsz a hosszu karral.
vagyis alkati kerdes van-e combod kihajtani egy rovid kart pl vagy nem.

nekem rovid idore volt 165-os karom eleg izmos volt a yeti-s haverom utan maszni vele, raadasul patent nelkul.
es azt mondhatom, hogy van combom.

en a helyedben azert egy 175-t vennek
nincs egy rovid labad es meg azt egy 170-el bebuntetni azert eros.


Az egyértelmû, hogy 180-ast nem szabadna azért az 1cm ugrás lenne...
A lentebbi pörgetéshez - pont ez az, hogy egy hosszabb kar megtudja változtatni a stílusod is kicsit, de ezt már lentebb levezettem éjfél körül... :)

#17529
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
A 170-es kart jobban kell pörgetni ahoz, hogy ugyanazt a sebességet érd el mint a 175-össel, ergo nem leszel gyorsabb, mert rövidebb a kar, és a keringésed is sokkal jobban terheled (mert pörgetni kell). Nem véletlenül lett kikísérletezve a 175mm, mert az az arany középút, amely a legtöbb embernek jó. Attól még hogy magas vagy, vagy alacsony, kár a hajtókarhosszal babrálni, mert az elsõsorban tekerési stílustól, és a felhasználástól függ hogy melyik. Az egyszerû felhasználónak nem sok elõnye származik ha variál a hajtókarhosszal, (és a térd sem tolerálja jól). Egy országúti versenyen, vagy idõfutamon a profiknál, ahol pályára állítják a bringákat, ott számíthat, vagy montinál, ha sokat kell mászni, de általános használatra fölöslegesnek tartom variálni vele.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#17530
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
szerintem azt ki lehet jelenteni, hogy munkat nem sporolsz a hosszu karral.
vagyis alkati kerdes van-e combod kihajtani egy rovid kart pl vagy nem.

nekem rovid idore volt 165-os karom eleg izmos volt a yeti-s haverom utan maszni vele, raadasul patent nelkul.
es azt mondhatom, hogy van combom.

en a helyedben azert egy 175-t vennek
nincs egy rovid labad es meg azt egy 170-el bebuntetni azert eros.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#17531
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Köszönöm: lor, w.w, rob, rolling

44-29en nem gondolkodom. Egyrészt nem vagyok elég erõs hozzá, másrészt kísérletezõs, alkatrész leutálós típus vagyok. Az a koncepció (minthogy agyváltó egyenlõre halaszva), hogy hátulról 34-es fogakerék leugrik (na ezt sikerült megoldani), elõrõl meg 44 távozik és középre 38-as kerül. Két legnagyobb fogaskereket sikerült leutálni, lánc is rövidülhet valamit. És 'nagytányért' kevésbé ütöm le. Hátul fogsornak beljebb kellene kerülnie, hogy láncvonal javuljon. Ehhez még szükség volna némi esztergálásra... és 8as akkor fogsor (majdnem) végig váltható mindkét lánckerékkel.

Ha 36 mûködik, talán 38 is fog, és talán 38-11 elég lesz lefelé.

Ha nem válik be, lesz egy 38T kerekem, a 34 hátulról mindenképpen feletjve van már.

az a baj, hogy 38-as váltássegitõ füles lánctányért nem igen kapsz.
próbáltad már a 36-ot? nem annyira rossz, mint gondolnád, nekem van egy lx hajtókarom, 24-36-48 kiosztással, amirõl leugrott a 48-as tányér, helyette egy 42-es van fenn. szinte nem is használtam... (mármint a 42-est a 36-os mellett ha a cél az allmountain)
38-11 pedig nem elég lefelé, ezt bátran állithatom, a holzfelleremen csak egy 38-as volt, és kevés.

de ha rám hallgatsz, azt csinálsz amit akarsz :D

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#17532
Bálna

Bálna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.708 hozzászólás

hát, majd két méter, etc:)
szóval nem vagyok kicsi. cserébe sokkal inkább pörgetni szoktam, mint lassan, nagy áttételben tekerni.


Ez nekem is megtorpantó tényezõ volt, én is inkább pörgetek. de érdekes, mivel nagyobb az erõkar, ugyanahhoz nyomatékhoz kisebb erõ kell, tehát ugyanazt azt erõt nagyobb áttétellel tudod használni. Tudományosan meg bonyolultan hangzik, de így van, tapasztalatból mondom, lassan benne van egy ezres, meg 2 verseny...

#17533
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás
Köszönöm: lor, w.w, rob, rolling

44-29en nem gondolkodom. Egyrészt nem vagyok elég erõs hozzá, másrészt kísérletezõs, alkatrész leutálós típus vagyok. Az a koncepció (minthogy agyváltó egyenlõre halaszva), hogy hátulról 34-es fogakerék leugrik (na ezt sikerült megoldani), elõrõl meg 44 távozik és középre 38-as kerül. Két legnagyobb fogaskereket sikerült leutálni, lánc is rövidülhet valamit. És 'nagytányért' kevésbé ütöm le. Hátul fogsornak beljebb kellene kerülnie, hogy láncvonal javuljon. Ehhez még szükség volna némi esztergálásra... és 8as akkor fogsor (majdnem) végig váltható mindkét lánckerékkel.

Ha 36 mûködik, talán 38 is fog, és talán 38-11 elég lesz lefelé.

Ha nem válik be, lesz egy 38T kerekem, a 34 hátulról mindenképpen feletjve van már.
a második p néma!

#17534
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
hát, majd két méter, etc:)
szóval nem vagyok kicsi. cserébe sokkal inkább pörgetni szoktam, mint lassan, nagy áttételben tekerni.

#17535
Bálna

Bálna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.708 hozzászólás
Kéttányéros rendszert a Cannondale is használt, ha jól emlékszek nálunk szintén valami 27-39 volt vagy mi, de nagyon lehetetlen.
Hajtómûhossz. Nekem pl hosszú lábam van, meg több mint 190 magas vagyok, régóta versenyzek (viszonylag) körbekérdezõsködtem akik használtak már hosszabbat a 175-nél, hogy milyen, mit gondolnak jó lenne-e nekem, azt mondték vágjak bele - belevágtam. Én ugy láttam hogy tekerési stílusomhoz, testi adottságaimhoz jó lesz, és jó is lett a 180-as XT-s kar. De mint mindennek ennek is van hátránya, pl laposon, v országúton hosszú az út amíg körbefordul egyet. Szóval csak annyit akarok ezzel, hogy ha a saját tuéajdonságaidat, meg a tekerési stílusodat jól végiggondolod, akkor meglehet találni a megfelelõ kart, de így "látatlanban" nehéz tanácsotadni... :)

#17536
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
akkor úgy mondom, hogy végeredmény javulás a km óra szerint.

én is inkább megszokás kérdése-ként hívtam eddig, de hátha valami más tényezõ is van.

#17537
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
en igy hirtelen azt modom, hogy nem lesz nagyobb a teljesitmenyed.

esetleg a hatasfokod.
de az inkabb alkati/gentikai.

pl, rovid labu ember ne akarjon 185-os karral tekerni.
es forditva.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#17538
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
amióta rendes hajtómûveim vannak, mindig 170eset használok.
ha minden igaz, most kerül kilátásba egy cc bringa, viszont arra szintén 170-eset tervezek tenni, több oknál fogva
ez mindössze megszokás kérdése? vagy pedig a nagyobbal jobb teljesítményt lehetne elérni?
köszi

#17539
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
vki megtudna mondani, hogy ebben
http://raceface.com/...FR-X-TypeBB.jpg
szabvanyos csapagy van-e?
(mint a shimanoban)

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#17540
rollingwheels

rollingwheels

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás

Köszönöm a konkrét választ.

22-rõl 38-ra képes még normálisan fölváltani? Kéttányéros hajtómû felé tapogatózom.

Azt én is soknak érzem. Egyébként van kéttányéros rendszer, az 44-29 -es (FSA Afterburner World Cup)