Szevasztok!
Tud valaki mondani valamit a Bike Positive új hajtómûveirõl? (Jump Defense/Mount Shasta)
Valami ilyet szeretnék venni, valszeg az utóbbit mert nagytányér is kell.
Várom a véleményeket.
Ja meg mégvalami. A Sram X-Gen elsõváltó müxik Shimano meghajtással meg váltókarral? Mert baromi olcsó, jól néz ki és jókat hallottam róla.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
Started by
Cybe
, 2003. July 27. 12:04
#17441
Posted 2006. May 08. - 21:54
#17442
Posted 2006. May 06. - 22:43
igen - ez lesz a tuti...de nem a howitzer esett ki, hanem a hussefelt
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"
#17443
Posted 2006. May 06. - 22:40
ha nem elírás, vedd, ha igen, vedd a régit amíg van. a howitzer meg így kiesett a lehetõségek közül.
#17444
Posted 2006. May 06. - 22:37
Természetesen újhoz howitzert, régihez meg minimum gigapipe-ot vennék.
De, ha amit néztem az annyiért valóban az új , akkor midnenképp azt venném - de nem vagyok biztos benne, hogy nem elírás.
De, ha amit néztem az annyiért valóban az új , akkor midnenképp azt venném - de nem vagyok biztos benne, hogy nem elírás.
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"
#17445
Posted 2006. May 06. - 22:06
de az új holzfeller a howitzerhez van tervezve nem?
szal a láncvonal csak nincs anynira kint
de amúgy franc tudja, sztem ezért írták hogy az újhoz ccsak a howitzer jó
szal a láncvonal csak nincs anynira kint
de amúgy franc tudja, sztem ezért írták hogy az újhoz ccsak a howitzer jó
Autist Team:)
#17446
Posted 2006. May 06. - 21:18
Side:
régi vagy új Holci, az mindegy, kurva jó mindkettõ.
mono-t meg szerintem ne keverd. csak viszonyításként: a Howitzer mono a külsõ csapágy miatt 143-as!! tengellyel megy leginkább. ehhez az új Husi kell (ezt ne!), vagy a Ruktion (sztem ezt se)
ami egy holcihoz kell az meg általában 118-as, ez nagyon nagy különbség - használhatatlan lesz a láncvonal és nagy a terpesz, ha Howitzerrel nyomod.
tehát Holcihoz ~ 118-as Gigapipe, RF vagy FSA.
régi vagy új Holci, az mindegy, kurva jó mindkettõ.
mono-t meg szerintem ne keverd. csak viszonyításként: a Howitzer mono a külsõ csapágy miatt 143-as!! tengellyel megy leginkább. ehhez az új Husi kell (ezt ne!), vagy a Ruktion (sztem ezt se)
ami egy holcihoz kell az meg általában 118-as, ez nagyon nagy különbség - használhatatlan lesz a láncvonal és nagy a terpesz, ha Howitzerrel nyomod.
tehát Holcihoz ~ 118-as Gigapipe, RF vagy FSA.
#17447
Posted 2006. May 06. - 14:08
lor: Akkor szerinted mi lenne a jó megoldás?
(Mondjuk most úgy érzem az lenne a nyerõ, h howitzer+holfeller - ha tényleg annyi az ára, amennyi az oldalon van írva.)
(Mondjuk most úgy érzem az lenne a nyerõ, h howitzer+holfeller - ha tényleg annyi az ára, amennyi az oldalon van írva.)
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"
#17448
Posted 2006. May 06. - 14:04
forognak porognek mikozben par csapagy terhelest nem visel.
majd amikor az egyik par elegge elhasznalodik akkor a kis manocska bekapcsolja a masik ketto caspagyat.
(melyek addig ugye pihentek)
persze!
majd amikor az egyik par elegge elhasznalodik akkor a kis manocska bekapcsolja a masik ketto caspagyat.
(melyek addig ugye pihentek)
persze!
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#17449
Posted 2006. May 06. - 13:34
hiába tart csak 2, ha azok "elkopnak" akkor a másik kettõ még nem engedi mozogni a tengelyt.. hisz azok még jó állapotúak.a 3-4 csapagybol is csak ketto tart.
de a paraszt beveszi.
#17450
Posted 2006. May 06. - 12:56
a 3-4 csapagybol is csak ketto tart.
de a paraszt beveszi.
de a paraszt beveszi.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#17451
Posted 2006. May 06. - 12:38
szélesebb hajtókart akarsz, vagy a szokványosat? ennyi.
a tengely nem lesz erõsebb, a csapágy talán, de itt csak 2 csapágyas, szemben a normál 3-4ével.
személyes vélemény elõnyben, jelentõsége pedig nagyjából 0.
csak a fogasnál max.
a tengely nem lesz erõsebb, a csapágy talán, de itt csak 2 csapágyas, szemben a normál 3-4ével.
személyes vélemény elõnyben, jelentõsége pedig nagyjából 0.
csak a fogasnál max.
#17452
Posted 2006. May 06. - 11:26
Az új (DH)680g, a régi 855g-minusz a 24-es tányér.
(Erõssége remélehetõleg akkor hasonló.)
De már megint az van, h howitzer, v gigapipe :scratchhe
dejó :usmiech_o
(Erõssége remélehetõleg akkor hasonló.)
De már megint az van, h howitzer, v gigapipe :scratchhe
dejó :usmiech_o
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"
#17453
Posted 2006. May 06. - 11:20
#17454
Posted 2006. May 06. - 11:16
Ez: már az új holzfeller? (Mert konkrétan ennek a darabnak sem rossz az ára.) Csak akkor meg az a probléma jön elõ, hogy az új legyen vagy régi?
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"
#17455
Posted 2006. May 06. - 11:08
egy két három ezer pízért, erre ne építs:)
legtöbbször se a monó, se a kar nem hibás, hanem a felhasználó, aki nem gondozza a bringáját, nem tisztítja, nem zsírozza, nem szedi szét néha újraéleszteni, nem húzza vissza a picikét lötyögõ kart, mert minek is, így teljesen szétveri a tengelykapcsolatot, és hasonlók.
az új cuccokról nyilatkozni sajna még nem sokan tudnak, de ha tuti kiforrott dolog kell, akkor a régebbi holzfellert vedd, mint hajtókart. az tuti jó, bevált. ha teheted akkor FSA monó, arra sem lehet sok panaszt hallani, és nem is drága. ha nem, akkor truva, egy igényes, és új bringában azzal se lesz gond, szakszerû beszerelés esetén(erre érzékeny nagyon) illetve ha terpeszben szeretnél tekerni(ez nagyon aranyosan hangzik, nekem csak ilyen hajtókarjaim vannak:p) akkor vedd az új tengellyel, rosszabbnak tuti nem rosszabb mint a régi, lehet még jobb is. érdemes kicsit többet költeni rá így tovább lesz problémamentes minden.
legtöbbször se a monó, se a kar nem hibás, hanem a felhasználó, aki nem gondozza a bringáját, nem tisztítja, nem zsírozza, nem szedi szét néha újraéleszteni, nem húzza vissza a picikét lötyögõ kart, mert minek is, így teljesen szétveri a tengelykapcsolatot, és hasonlók.
az új cuccokról nyilatkozni sajna még nem sokan tudnak, de ha tuti kiforrott dolog kell, akkor a régebbi holzfellert vedd, mint hajtókart. az tuti jó, bevált. ha teheted akkor FSA monó, arra sem lehet sok panaszt hallani, és nem is drága. ha nem, akkor truva, egy igényes, és új bringában azzal se lesz gond, szakszerû beszerelés esetén(erre érzékeny nagyon) illetve ha terpeszben szeretnél tekerni(ez nagyon aranyosan hangzik, nekem csak ilyen hajtókarjaim vannak:p) akkor vedd az új tengellyel, rosszabbnak tuti nem rosszabb mint a régi, lehet még jobb is. érdemes kicsit többet költeni rá így tovább lesz problémamentes minden.
#17456
Posted 2006. May 06. - 11:03
Hajtómûvet shimanobol csak saintet vennék. (Ha nem annyiba kerülne, amennyi.)
Igazából elõször csak egy nemtúldrága - relatíve erõs cuccot akartam.
Aztán néztem, h az új husi ugyanannyi, mint a régi holzi. (Mondjuk itt bejöhetne a képbe a régi husi is - ha lehet még kapni valahol - mert az kb csak 15e volt - de ha kicsit drágábban lehet jobb, akkor inkább... Akkor itt jön elõ az, hogy az új husi - a régihez képest - nemcsak egy kicsit drágább.)
Az új hussefelt csak a külsõ-csapágy miatt tetszett - meg elvileg(!) jobb lehet. (Mert ugye saint is ilyesmi, meg mittudomain:) ) De ha a régi holzfeller eleve jobb, mint az új hussefelt, akkor nyilvánvalóan inkább azt fogom venni.
(Én egész eddig meg voltam gyõzõdve arról, hogy a monoblokk a ludas a recsegésben...nem is gondoltam a karra.)
24es lánctányért mennyiért lehet eladni? El lehet egyáltalán
Igazából elõször csak egy nemtúldrága - relatíve erõs cuccot akartam.
Aztán néztem, h az új husi ugyanannyi, mint a régi holzi. (Mondjuk itt bejöhetne a képbe a régi husi is - ha lehet még kapni valahol - mert az kb csak 15e volt - de ha kicsit drágábban lehet jobb, akkor inkább... Akkor itt jön elõ az, hogy az új husi - a régihez képest - nemcsak egy kicsit drágább.)
Az új hussefelt csak a külsõ-csapágy miatt tetszett - meg elvileg(!) jobb lehet. (Mert ugye saint is ilyesmi, meg mittudomain:) ) De ha a régi holzfeller eleve jobb, mint az új hussefelt, akkor nyilvánvalóan inkább azt fogom venni.
(Én egész eddig meg voltam gyõzõdve arról, hogy a monoblokk a ludas a recsegésben...nem is gondoltam a karra.)
24es lánctányért mennyiért lehet eladni? El lehet egyáltalán
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"
#17457
Posted 2006. May 06. - 10:52
merevebb a kar, minimálisan, de érezhetõen.
igen, a kar a gyenge pont a hussefeltben, nem a monoblokk. én évekig használtam gigapipe-t, és semmi gondom nem volt vele, abszolut semmi(mint ahogy a hussefelttel sem)
másfél év után már a csapágy elkopott, de ezt meg is tudom érteni, így gyorsan cseréltem.
recsegés pedig vagy a koszos monoblokkházból eredeztethetõ vissza, vagy pedig az újabb "megoldásként" a kar-tengely kapcsolatból. melyben megint csak nem a monoblokk kerül ki vesztesként.
szóval hiába veszel más(garantálva nincs hogy jobb, hisz egy monoblokk vagy teszi a dolgát vagy igen) monoblokkot, ha a kevésbbé merev, és másoknak nem egy hibát generáló karral veszed, ugyanúgy lehetséges hogy szívni fogsz vele.
(nekem továbbra sem volt gondom a hussefelttel, újítás miatt cseréltem le)
HONE? LX?
gondolkodtál már rajta, ha ennyire külsõcsapágyas monós cuccot akarsz?
igen, a kar a gyenge pont a hussefeltben, nem a monoblokk. én évekig használtam gigapipe-t, és semmi gondom nem volt vele, abszolut semmi(mint ahogy a hussefelttel sem)
másfél év után már a csapágy elkopott, de ezt meg is tudom érteni, így gyorsan cseréltem.
recsegés pedig vagy a koszos monoblokkházból eredeztethetõ vissza, vagy pedig az újabb "megoldásként" a kar-tengely kapcsolatból. melyben megint csak nem a monoblokk kerül ki vesztesként.
szóval hiába veszel más(garantálva nincs hogy jobb, hisz egy monoblokk vagy teszi a dolgát vagy igen) monoblokkot, ha a kevésbbé merev, és másoknak nem egy hibát generáló karral veszed, ugyanúgy lehetséges hogy szívni fogsz vele.
(nekem továbbra sem volt gondom a hussefelttel, újítás miatt cseréltem le)
HONE? LX?
gondolkodtál már rajta, ha ennyire külsõcsapágyas monós cuccot akarsz?
#17458
Posted 2006. May 06. - 10:29
Akkor ezt most úgy értsem, h a gigapipe blokk önmagában jó, viszont maga a kar nem annyira? /érdekes... akkor a recsegésem is a kar miatt volt??/
A holzf+gigapipe kombo nem lenne drága (de raceface-el viszont az - és akkor már +10k-ért saint is lehetne - ami brutálmerev - viszont máris sokkal drágább, mint az alap, amibõl elindultunk:) )
Innen lesz szép dönteni.
Tényleg érezhetõ a különbség a hussefelt és a holzfeller között?
A holzf+gigapipe kombo nem lenne drága (de raceface-el viszont az - és akkor már +10k-ért saint is lehetne - ami brutálmerev - viszont máris sokkal drágább, mint az alap, amibõl elindultunk:) )
Innen lesz szép dönteni.
Tényleg érezhetõ a különbség a hussefelt és a holzfeller között?
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"
#17459
Posted 2006. May 06. - 10:23
hussefeltek csak a lánctányérban különböznek, ja, meg a kar hosszában is lehet eltérés.
még mindig nem jobb a howitzeres husi, mert a husi nem a monoblokk miatt nem a legjobb truva kar. hanem önmaga miatt. tehát hiába raksz rá másik monoblokkot, ami szélesebb, és nehezebb, ha az isis állítólag nem olyan jó, a pedál miatt is gondjaid lesznek ha nem szeded ki havonta legalább egyszer, etc. de te döntessz.
még mindig nem jobb a howitzeres husi, mert a husi nem a monoblokk miatt nem a legjobb truva kar. hanem önmaga miatt. tehát hiába raksz rá másik monoblokkot, ami szélesebb, és nehezebb, ha az isis állítólag nem olyan jó, a pedál miatt is gondjaid lesznek ha nem szeded ki havonta legalább egyszer, etc. de te döntessz.
#17460
Posted 2006. May 06. - 09:54
A Howitzer középrész iszonyat hosszú és nagyon nehéz: ~410g
Nem tudom megéri e ezt erõltetni.
Én a Hussefelt kart hanyagolnám, mert nagyon szar az anyaga és nehéz...valakinek nem volt gondja vele, de többeknek inkább igen.
Többek tapasztalata, hogy a Truva mono Truva Husi karral nem szeretik egymást: lelazul, recseg stb...
RF monoval már sokkal jobb a helyzet, nekem tökéletes volt.
Én a RF mono - Holci kombót választanám. 3-400g minusz és tökéletes kapcsolódás.
de inkább Saint ja
Nem tudom megéri e ezt erõltetni.
Én a Hussefelt kart hanyagolnám, mert nagyon szar az anyaga és nehéz...valakinek nem volt gondja vele, de többeknek inkább igen.
Többek tapasztalata, hogy a Truva mono Truva Husi karral nem szeretik egymást: lelazul, recseg stb...
RF monoval már sokkal jobb a helyzet, nekem tökéletes volt.
Én a RF mono - Holci kombót választanám. 3-400g minusz és tökéletes kapcsolódás.
de inkább Saint ja