Még ki is röhögtek, hogy hülye vagyok....ebay-ről nem szabad láncot venni, csak valami nagyon retro dobozosat...Én itthon is láttam már boltban hamis HG50-est...azt mondta ezt tudja olcsón szerezni OEM...azért nincs doboza...mondom miért barna? a HG50 fekete....és a gyártási idő két betűje hol van...ferde a Shimano felirat stb..
Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#1661
Posted 2015. November 19. - 21:32

#1662
Posted 2015. November 19. - 21:28

Talán Verti említette, hogy tele az ebay hamis shimano láncokkal.
Fogtam egyet! Gyanús, ha nincs olyan szem, amibe bele lenne ütve a gyártási kód (pl. KB, LE, etc..)
Még gyanúsabb, hogy nem stifttel adják, hanem no-name 9s patentszemmel.
Hova satnyul a világ, ha már az SLX-105 szintű láncokat is hamisítják linket nem adok, beírjátok ebayre, hogy CN HG73, és kb. minden, ami 2400 és 3000 ft közt van, az az!
Edited by Vejne, 2015. November 19. - 21:35.
#1663
Posted 2015. November 17. - 13:40

A rövidebb fogak direkt vannak, a váltást könnyítik meg. Picit kopott már a többi fog is, de bőven használható még így.
Köszönöm a segítséget. Akkor max a sorját szedem le a fogakról csak és megy vissza. Egyébként a középcsapágy tengelyhossza 119mm. Rakhatok erre olyan hajtóművet amit 122,5mm-es tengelyhosszhoz ajánl a gyártó(szintén Shimano ez is)? Sajnos 119-esben nem találtam.
#1664
Posted 2015. November 17. - 13:31

A rövidebb fogak direkt vannak, a váltást könnyítik meg. Picit kopott már a többi fog is, de bőven használható még így.
- gyorik likes this
#1665
Posted 2015. November 17. - 09:12

Sziasztok!
Van egy Lufthansa márkájú német kerékpárom, amit munkába járásra használok napi 20km, tavasztól őszig, szóval évente kb fél év. Eddig nem volt semmi gondom vele, jó paripa módjára tette a dolgát. Most, hogy lassan télbe megyünk el akartam végezni a téli karbantartásokat rajta. Átnéztem, minden ok vele viszont a hajtóművön felfedeztem 1-2 dolgot. Leszögezem nem értek a kerékpárokhoz, így nézzétek el nekem ha esetleg hülyeséget kérdezek. A hajtóművet leszedtem(hajtóműlehúzó segítségével) és pár fog a legnagyobb és a középső fogaskeréken kisebb mint a többi. Most azt nem tudom, hogy ez természetes kopás és csere érett a cucc vagy ez direkt így van kialakítva(a "kopott" fogak szabályos elhelyezkedése miatt esetleg). Csatolok képeket róla, minden választ nagyon szépen köszönök!
#1666
Posted 2015. November 12. - 11:49

az 1mm-es hézagoló fölkerült az agyra, mielőtt a lánckeréksort föltetted?
A 45nm nyomaték megvan a záróanyán?
Más ötletem jelenleg nincs
A nyomaték megvan. A kazettán van hézagoló a lánckeréksor alatt igaz szerintem vékonyabb mint 1mm . Ez a bicaj gyári szettje még nem cseréltem kb 8000km van benne. Most vettem észre ezt a kotyogást kb 1 hónapja.
#1667
Posted 2015. November 12. - 11:39

az 1mm-es hézagoló fölkerült az agyra, mielőtt a lánckeréksort föltetted?
A 45nm nyomaték megvan a záróanyán?
Más ötletem jelenleg nincs
#1668
Posted 2015. November 12. - 11:17

Sziasztok!
Nem tudom nem e off amit írok ha az bocs.
Olyan problémám van, hogy a CS-HG62 10-es fogaskoszorúm kotyog a kazetta testen kb 3mm mozgása van. Már leszedtem és újra visszaraktam meghúztam de így is. A két alsó fogaskerék ami ugye külön van az külön is mozog a többitől.Mi lehet az ok és okoz e ez problémát.
- Vejne likes this
#1669
Posted 2015. November 09. - 16:12

Van. Nem fog működni az eltérő hézagolas miatt.
köszi, közben találtam egy ilyet:
Shimano Ultegra '98 (CS-6500) 14-25ezen semmit nem kell alakítani, igaz a 25 a végén elég kevés, jobban örülnék 28nak, de majd felszívom magam.
#1670
Posted 2015. November 09. - 07:20

hogy álltában ne fáradjon a rugó....
Ultim8 fail
Vallás és fanatizmus doxazmákkal.
Egyébként ez baba:
http://www.wheeldoct...roducts_id/1470
nekem volt, és hozzávaló kazettatestem is. Haver könyörgött, hogy adjam neki a zárót, mert egész Mo-on nem talált, de én becsületes ember módjára a kazettatesthez adtam volna szívem szerint. Aztán mázlim volt: vitte külön a kazettatestet egy brit arc, akinek volt rá záróanyája, a sajátot meg oda tudtam adni havernak. Borzalom, hogy sokan képesek eladni a régi nem-túlméretes tengelyes campy 9-10-11-es kerékszettjeiket záróanya nélkül. Ökölszabály: nem vásárolsz olyat!
Mert abból lesznek a "keresek 26-os zárót" hirdetések.
http://www.wheeldoct...roducts_id/1468
Ennek értelmét nem látom. Kb. 15 grammal könnyebb a gyári acélnál, de miért? A 8s campy agyak brutálisan dögök (vö.: 230 grammos a 10sebis record-chorus, a 8sebis meg 450 körül van...) fölösleges a zárón spórolni. (Még a 105-tiagra szinten levő régi centaurok is 280 alattiak. http://www.totalcycl...er/m-21652.aspx Úgy tudom, 1999-ben adták ki ezt a túlméretes tengelyes centaur hátsót még "daytona" néven, s kb. változatlan formában futott 4-5 éven át)
http://www.wheeldoct...roducts_id/1467
2 gramm? Please. A campy gyári szintén 17-18, DE ha 50-55 Nm nyomatékkal húzod meg, akkor sem lesz gond belőle. NB: pont ezért tudom biztonságosan használni az exa-drive 8s soromat a 11s rotoron. Ha jól fogja a záróanya a sort, akkor évekig elközlekedsz a rendszerrel, anélkül, hogy tönkretennéd a bordákat .)
https://www.lfgss.co...sations/270292/
Az a "Halbert" nevu srác feltunoen ismerős ... xD
BTW: bárkinek elfekvő jó állapotú 9s külön lánckerekekből álló campag sora van, ne fogja vissza magát. 13-23 vagy 12-26, a kritikus pont a 15-16-17 triplett klaszter. Lánckeréksor-zárógyűrű nem kell, és az sem gond, ha a lánckerék-távtartók hiányoznak.
Edited by Vejne, 2015. November 09. - 07:32.
#1672
Posted 2015. November 08. - 13:34

Akkor a megoldás hogy ne váltsak keresztbe?
pl.
Egyébként nekem 99%-ban kicsi-kicsi kombin van a hajtásom, de titok, hogy miért.
#1673
Posted 2015. November 08. - 13:33

#1674
Posted 2015. November 08. - 13:29

az van írva a csészére, hogy Chorus 1.370 x 24T 102 mm
méregettem: hátul 42,5 elöl 39,5
elvileg jól mértem... akkor itt lehet a probléma?
nem lesz probléma vele, mert a középrész jó kell, hogy legyen. Látod, 102mm..
#1675
Posted 2015. November 08. - 12:15

Lancvonalat merj. 43.5 mm normál esetben. A kozepresz cseszere van írva valami? Csak a Kórus és rekkord 102 es
az van írva a csészére, hogy Chorus 1.370 x 24T 102 mm
méregettem: hátul 42,5 elöl 39,5
elvileg jól mértem... akkor itt lehet a probléma?
#1676
Posted 2015. November 08. - 11:34

Edited by Vejne, 2015. November 08. - 11:37.
#1677
Posted 2015. November 08. - 11:23

102 mm tengely jó hozzá . Az van?
Nem tudom mekkora tengely van benne :/ Hogy tudom kideríteni, csak ha szétszedem?
@MJani01 rendben, kerülni fogom az ilyen váltást, de amúgy működnie kéne így is nem?
Edited by Mozambiki, 2015. November 08. - 11:33.
#1678
Posted 2015. November 08. - 11:16

Próbálkoztam a váltóval, de nem oldódott meg. Ja elfelejtettem mondani de a teljességhez hozzátartozik, hogy ezt csak akkor csinálja ha (kicsitől a nagy fele) az elsőtől harmadik fogaskeréken van a lánc. Amikor a bringát vettem, használtan, akkor is csinálta. Olyanra is gondoltam hogy túl hosszú a monoblokk, és azért nem tudja eléggé behúzni a láncot a váltó.
Kicsi-kicsi keresztet nem váltunk, oldalról ilyenkor már feszül a lánc, de lehet még láncvonal gond is. Egyébként ha mindig csinálná, azt mondanám, hogy rosszul van felrakva a kistányér.
Edited by MJani01, 2015. November 08. - 11:18.
A sebesség mindent megold.
#1679
Posted 2015. November 08. - 11:07

#1680
Posted 2015. November 08. - 11:06

Próbálkoztam a váltóval, de nem oldódott meg. Ja elfelejtettem mondani de a teljességhez hozzátartozik, hogy ezt csak akkor csinálja ha (kicsitől a nagy fele) az elsőtől harmadik fogaskeréken van a lánc. Amikor a bringát vettem, használtan, akkor is csinálta. Olyanra is gondoltam hogy túl hosszú a monoblokk, és azért nem tudja eléggé behúzni a láncot a váltó.