Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#16761
Posted 2006. August 12. - 12:59
arra figyelj, hogy a connex-ben a patentszemet csak egyféleképpen lehet jól felrakni, mert ha forditva sikerül, akkor ugrani fog a lánc a 13-mas fogaskeréktõl lefelé.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#16762
Posted 2006. August 12. - 12:33
van valami akadálya hogy egy sram 7.0-s fogaskoszorúval használjak felváltva egy sram 971-s illetve conex 900-s láncot?
#16763
Posted 2006. August 12. - 08:51
Sziasztok!
Óriási nagy gondal küszködök és szeretném a segítségeteket kérni!Van egy UMF Hardy 1-es vázam ebbe raktam egy 42-es Hussefeltet Howitzer monoblokkal.Felkerült egy Boxguide is.Namost a láncvonalam kegyetlen szar, 9 es rancsnim van és a következõképpen néz ki: 9-8 as fokozatba a lánc egyenes, 7-6 ban már ferdül,5 ös fölé pedig már nemmerek kapcsolni mert nagyon gáz nemakarom se a láncot se a váltót se semmit szétkurni (próbáltam természetesen a lánctányért belülre tenni mert ugyen pakolgatható de sajnos alapba belül volt szal ennek az ötletnek lõttek).Jelenleg nemtudok bringázni és úgy döntötem megoldom a dolgot és veszek bele egy kissebb monoblokkot de ekkor bejelnetette a haverom hogy megvenné tõlem az egész hajtómûvet én meg vennék egy SAINT-ot.Ebbe szeretném kérni a segítségeteket.Ahogy néztem a Saintokat elméletileg a vétel elött lekell mérni a villasaru távolságot az adja ki hogy melyik kell majd nekem ugye 135 mm tehát Az FC-M800 ast kell majd megvennem, de persze ez sem ilyen egyszerû.Nézgelõdtem neten és arra jutottam hogy elméletileg ez a típus kétféle méretben van (a Shimano honlapján írják hogy az FC-M800 középcsapágy-ház mérete 68/50mm).Kérem szépen hogy akinek ez a típus van , természetesen egytányéros 42 es kivitelben, vagy tudja mi lesz a megoldás, az kérem írjon nekem emilt (ritkán tudom nézni a fórumot de majd igyekszem) hogy melyiket vegyem hogy a láncvonal normális legyen végre mert megdöglök hogy nemtom használni a felsõbb fokozatokat.Tehát 9 es rancsnim van és szeretném feltenni a Sainthez a Truva. láncfeszítõt is.Elõre is köszönöm a segítséget nagyon jó lenne ha valaki tudna mondani valami okosat! (emil: inferniala@gmail.com , MSN: emperor_lord@hotmail.com + igyekszek minnél sûrübben figyelni a fórumot )
UMF monoblokkház szélessége 73 mm.
Értem a problémád, nekem is hasonló kombó van azzal a különbséggel, hogy hármas hajtómû, nyolcas sor.
Howitzer láncvonala -már többen írták köztük én is- túlságosan széles. A láncvonal nyeregvázcsõ közepe és a középtányér közötti távolság mm-ben. Saját mérés szerint ez 55 mm körüli.
Tehát ha Saintet teszel föl, akkor 5 mm-rel beljebb kerül a láncod, ami azért érdemi változás lesz. Szal nem a boxguide korlátozza szerintem hanem ez a hülyeség. Figyelj oda, hogy UMF miatt nem 68/50 kell, hanem ha van olyan 73/50. Nemtudom Saint alátétezve van-e, vagy másik típust kell választani.
Azért vagy rosszabb helyzetben mint én, mert neked elöl egytányér lévén hátul ki kell használnod minden fokozatot, én pedig jobban el tudom osztani, hogy egyenesebb legyen a lánc.
Végsõ esetben mellõzd a boxguideot tégy fel elsõ váltót három tányérral és akkor tudod használni a fokozatokat.
#16764
Posted 2006. August 12. - 00:39
truva nemtom mikent hogy
elvileg nem lenne szabad nagyon beleszolnia a lanc futasaba
bar a 9 sebet korlatozza azert
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#16765
Posted 2006. August 12. - 00:14
Kipróbálni sajnos nemtom!Azt gondoltam hogy nemtom majd végigváltani szépen mind a 9 et nekem az kéne hogy legalább 3 asig vagy max 2 esig feltudjak váltani mert most azért nemtok bringázni mert szarrá ment mind két térdem mert emelkedõn tapostan felfele 6-7 be úgy hogy elõl 42es lánctányér van (bírtam is csak semmi sem tart örökké ).Tehát akkor utsó kérdés:befogom tudni tenni a Sainthoz a Truva láncvezetõt anélkül hogy jelentõsen lerontaná a láncvonalat?Holnap meg megméricskélem mégegyszer a gépet de sztem majdnem biztos hogy nekem ez az FC-M800 as kell, vagyis a kissebbik.Köszönöm szépen az eddigi segítséget és a továbbiakat is!
#16766
Posted 2006. August 11. - 23:04
68mm a kozepcsapi szelessege
50mm lancvonal /nyeregvazcso kozepetol a lanckerek kozepeig merve/
egy lanckerekkel nem fogsod szepen vegig valtani a 9 fokozatot.
ha mailt tudsz nezni forumot is
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#16767
Posted 2006. August 11. - 22:56
nem tudod kipróbálni? nincs ismerõs boltban?
amugy szerintem a saint se sokkal keskenyebb, hiszen az is kivülfekvõs monoblokkal készül. és ha jól értem, neked az kellene, hogy a hajtókar közelebb legyen a nyeregvázcsõhöz, hogy több fokozatot is tudj használni.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#16768
Posted 2006. August 11. - 22:54
Nemtudom hogyan értik (bevallom õszintén fingom sincs a témáról azért kérem hozzáértõk segítségét mert nemakarok hülyeséget csinálni).Amúgy ezt az 50mmes láncvonalat hogyan kell érteni?A kérdés pedig továbbra is adott: 9 es racsnim van és 42 es Saintot szeretnék Truva láncvezetõvel feltenni úgy hogy normálisan álljon a lánc és minden fokozatot tudjak rendesen használni (ha segít valamit UMF Hardy 1 es vázam van)!Várom a segítségeket, elõre is thx ismét!
#16769
Posted 2006. August 11. - 22:15
Sziasztok!
Óriási nagy gondal küszködök és szeretném a segítségeteket kérni!Van egy UMF Hardy 1-es vázam ebbe raktam egy 42-es Hussefeltet Howitzer monoblokkal.Felkerült egy Boxguide is.Namost a láncvonalam kegyetlen szar, 9 es rancsnim van és a következõképpen néz ki: 9-8 as fokozatba a lánc egyenes, 7-6 ban már ferdül,5 ös fölé pedig már nemmerek kapcsolni mert nagyon gáz nemakarom se a láncot se a váltót se semmit szétkurni (próbáltam természetesen a lánctányért belülre tenni mert ugyen pakolgatható de sajnos alapba belül volt szal ennek az ötletnek lõttek).Jelenleg nemtudok bringázni és úgy döntötem megoldom a dolgot és veszek bele egy kissebb monoblokkot de ekkor bejelnetette a haverom hogy megvenné tõlem az egész hajtómûvet én meg vennék egy SAINT-ot.Ebbe szeretném kérni a segítségeteket.Ahogy néztem a Saintokat elméletileg a vétel elött lekell mérni a villasaru távolságot az adja ki hogy melyik kell majd nekem ugye 135 mm tehát Az FC-M800 ast kell majd megvennem, de persze ez sem ilyen egyszerû.Nézgelõdtem neten és arra jutottam hogy elméletileg ez a típus kétféle méretben van (a Shimano honlapján írják hogy az FC-M800 középcsapágy-ház mérete 68/50mm).Kérem szépen hogy akinek ez a típus van , természetesen egytányéros 42 es kivitelben, vagy tudja mi lesz a megoldás, az kérem írjon nekem emilt (ritkán tudom nézni a fórumot de majd igyekszem) hogy melyiket vegyem hogy a láncvonal normális legyen végre mert megdöglök hogy nemtom használni a felsõbb fokozatokat.Tehát 9 es rancsnim van és szeretném feltenni a Sainthez a Truva. láncfeszítõt is.Elõre is köszönöm a segítséget nagyon jó lenne ha valaki tudna mondani valami okosat! (emil: inferniala@gmail.com , MSN: emperor_lord@hotmail.com + igyekszek minnél sûrübben figyelni a fórumot )
Bár már álmos vagyok, de a 68 nem véletlenül a középcsapágyház szélesség akar lenni, az 50mm meg a láncvonal?
#16770
Posted 2006. August 11. - 22:11
Óriási nagy gondal küszködök és szeretném a segítségeteket kérni!Van egy UMF Hardy 1-es vázam ebbe raktam egy 42-es Hussefeltet Howitzer monoblokkal.Felkerült egy Boxguide is.Namost a láncvonalam kegyetlen szar, 9 es rancsnim van és a következõképpen néz ki: 9-8 as fokozatba a lánc egyenes, 7-6 ban már ferdül,5 ös fölé pedig már nemmerek kapcsolni mert nagyon gáz nemakarom se a láncot se a váltót se semmit szétkurni (próbáltam természetesen a lánctányért belülre tenni mert ugyen pakolgatható de sajnos alapba belül volt szal ennek az ötletnek lõttek).Jelenleg nemtudok bringázni és úgy döntötem megoldom a dolgot és veszek bele egy kissebb monoblokkot de ekkor bejelnetette a haverom hogy megvenné tõlem az egész hajtómûvet én meg vennék egy SAINT-ot.Ebbe szeretném kérni a segítségeteket.Ahogy néztem a Saintokat elméletileg a vétel elött lekell mérni a villasaru távolságot az adja ki hogy melyik kell majd nekem ugye 135 mm tehát Az FC-M800 ast kell majd megvennem, de persze ez sem ilyen egyszerû.Nézgelõdtem neten és arra jutottam hogy elméletileg ez a típus kétféle méretben van (a Shimano honlapján írják hogy az FC-M800 középcsapágy-ház mérete 68/50mm).Kérem szépen hogy akinek ez a típus van , természetesen egytányéros 42 es kivitelben, vagy tudja mi lesz a megoldás, az kérem írjon nekem emilt (ritkán tudom nézni a fórumot de majd igyekszem) hogy melyiket vegyem hogy a láncvonal normális legyen végre mert megdöglök hogy nemtom használni a felsõbb fokozatokat.Tehát 9 es rancsnim van és szeretném feltenni a Sainthez a Truva. láncfeszítõt is.Elõre is köszönöm a segítséget nagyon jó lenne ha valaki tudna mondani valami okosat! (emil: inferniala@gmail.com , MSN: emperor_lord@hotmail.com + igyekszek minnél sûrübben figyelni a fórumot )
#16771
Posted 2006. August 11. - 21:40
Ez most hogyan?
Mivel kinnvan nagyon, ezért a belsõ tányérokon fut viszonylag egyenesen a lánc.
Jaj bocsánat ezt rosszul írtam.
Szóval beállítottam én az elsõ váltómat (sis ) úgy hogy igazodjon az "új láncvonalhoz" viszont így csak a két nagyobbb lánckereket tudom használni (lehet hogy új váltóval vagy szagszerû ( ) beállítással használhatnám mind a három lánckereket...
Elnézést a megfogalmazásért :S
További jó forumozást...
#16772
Posted 2006. August 11. - 12:14
elnézést a béna megfogalmazásért, legközelebb pontosabban próbálom körülírni mi sz*r is a bajom
A lényeg a lényeg kössz a segítséget!
"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"
#16773
Posted 2006. August 11. - 10:32
Jó reggelt BikeMag fórum!
A láncvonal tényleg nagyon kint van ezért az elsõ váltót állítani kellett, ez már egy kicsit problémás mert elõl csak a két nagyobb lánckereket tudom használni
Ez most hogyan?
Mivel kinnvan nagyon, ezért a belsõ tányérokon fut viszonylag egyenesen a lánc.
#16774
Posted 2006. August 11. - 10:17
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#16775
Posted 2006. August 11. - 09:37
Nekem is a Ruktion (három lánctányéros:42, 32, 22) Howitzer páros figyel a gépben, én is leírom a véleményemet:
Tehát mikor felraktuk(nem szervizben) minden jól ment, meghúztuk eléggé és igazábol nem volt vele gond. A láncvonal tényleg nagyon kint van ezért az elsõ váltót állítani kellett, ez már egy kicsit problémás mert elõl csak a két nagyobb lánckereket tudom használni (igaz csak erre van szükségem, elég lenne nekem a legnagyobb is...), hátul hét sebességem van ezek rendben mûködnek (persze egy kicsit azért kell még állítanom...) A legnagyobbb baj talán a lánc mert a régi bike+ hajtókaron nagyobbak voltak a lánckerekek (48, 38, 28 :S talán...) és így most egy kicsit laza a lánc... Ezt nemtudom, lánc cserével talán megoldódna, de még elmegy ez így is... Maga a kar nagyon merev, (a régihez képest) mind oldal- mind hajtásirányban is...
Nemrég olvastam a Meghajtás témában, hogy teljes erõvel húzzuk rá a kart, ne féltsük. Nem féltettem rá is ment rendesen (régebben egy kicsit lötyögött, most csak akkor veszem észre mikor leveszem a láncot, és hátrafele tekerem, (nem kézzel mert ott nem érzem, hanem ráülök a bicajra és úgy :S) Tehát most már elég jó "állapotban van, még azért kímélve használom, mert kikotyogósodhat, és nme akarom tönkre tenni...
huh ezt nehéz volt leírni de azért:
További jó napot, és Jó tekerést kívánok, wody21
#16776
Posted 2006. August 11. - 08:08
A monoblokknál meg Andrásnak lesz igaza, mármint a végállító csavarokkal tisztában vagyok, szóval akkor egy 118-ast kell beszereznem, kérdés esetleg beépítés után kicseréli-e a bolt? Nagyon nem reménykedem benne
"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"
#16777
Posted 2006. August 11. - 01:19
az elsõváltós dolgot meg nem értem, ha "behúzni" nem tud (feltételezem a nyeregvázcsõ felé) akkor minek a hosszabb monoblokk? azzal csak még jobban bele fog érni...
sztem pont hogy nem. ha hosszabb monoblokkot vesz, akkor a lánctányérok távolabb esnek a nyeregvázcsõtõl! nem?
Iceshark:
nem tudom próbáltad-e, nem akarlak hülyének nézni, de az elsõváltón van 2 végállás állító csavar. azon próbálj meg kifele csavarni.
nekem pl a váltókanál majdnem hozzá is ér a vázcsõhöz.
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#16778
Posted 2006. August 10. - 23:24
ki kell venni belõle amire nincs szükséged.
szétmegy majd a csap, de ha minden igaz, már nem fogod felhasználni még egyszer, igy tök mindegy.
az elsõváltós dolgot meg nem értem, ha "behúzni" nem tud (feltételezem a nyeregvázcsõ felé) akkor minek a hosszabb monoblokk? azzal csak még jobban bele fog érni...
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#16779
Posted 2006. August 10. - 22:58
"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"