Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#16481
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

..
truvativéknál melyik a magasabb kategória: az isoflow vagy a firex? cc-re jó mindkettõ? bár inkább az erõsebb+könnyebb (ha így párosul?) kéne nekem.
ezek isis-esek ugye? 4szögtengelyes nem kõ:)

vagy esetleg inkább egy sima deore jobb ezeknél?
esetleg tud vki valamit mondani a shimano m440-es hajtómûvérõl?

köszi elõre is:)

Firex jobb, cc-re a gxp-st érdemes sztem, ez kb lx kategória, súlyban is kb annyi. http://www.sram.com/en/truvativ
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#16482
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts
Meg tudná valaki mondani a Truva Howitzer monoblokk csapágyának kódszámát?

Csak mert kis kotyogást érzek középrõl és alkalomadtán szeretném cserélni. Azt tudom, hogy a gyári az valami saját gyártmány (szutyok), de ha szabványos méret, akkor valami SKFet tennék bele.

edit: Jah esetleg a tengelyátmérõ a csapágyhelyen?

#16483
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 posts
hello!
rövid kérdésáradat következik:)
truvativéknál melyik a magasabb kategória: az isoflow vagy a firex? cc-re jó mindkettõ? bár inkább az erõsebb+könnyebb (ha így párosul?) kéne nekem.
ezek isis-esek ugye? 4szögtengelyes nem kõ:)

vagy esetleg inkább egy sima deore jobb ezeknél?
esetleg tud vki valamit mondani a shimano m440-es hajtómûvérõl?

köszi elõre is:)

#16484
purge4

purge4

    vendég

  • fórumtag
  • 35 posts

ühüm, már csak azt kéne megtudnom, ki gyárt, illetve hol tudok beszerezni 48-asnál nagyobb MTB tányért... netes rendelési lehetõség elõny, de ha elfajul a dolog, kész vagyok Pestre utazni érte :)

/mielõtt beírnám a hol kapható topicba, hátha itt is választ kapok/

köszi!


Ha veszed a hajtómûvet kérdezz rá, hogy milyen lyukkörrel rendelkezik, ennek alapján tudsz hozzá a késõbbiekben tányért találni.
Én magam például régebben bevittem a boltba a tányért és ennek megfelelõt kesetem. Azóta már megtanultam a saját hajtómûvem lyukkörét.
Amit érdemes itthon kutatni lánctányér ügyben: fsa, race face (nem lesz olcsó...), gebhardt (remélem jól írtam...). Utóbbiról van tapasztalatom is nagyon jó ár érték aránnyal rendelkezik. Ezen felül pedig érdemes még a boltban/boltokban kérdezõsködni milyen létezik még mostanában.
Régen pl. volt vuelta is. Jó keresést!

#16485
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts
ühüm, már csak azt kéne megtudnom, ki gyárt, illetve hol tudok beszerezni 48-asnál nagyobb MTB tányért... netes rendelési lehetõség elõny, de ha elfajul a dolog, kész vagyok Pestre utazni érte :)

/mielõtt beírnám a hol kapható topicba, hátha itt is választ kapok/

köszi!

#16486
purge4

purge4

    vendég

  • fórumtag
  • 35 posts

ez jól hangzik... de úgy tudtam, montiban a 48-as tányér a legnagyobb (szóljatok azonnal, ha rosszul tudom!)- vagy te országúti tányérra gondoltál monti hajtómûre?

ha jól figyeltem, ezek a nagy, 52-es-53-as tányérok ötcsavaros rögzítésûek, ezek szerint olyan hajtókar kell hozzájuk. (feltételezve, hogy MTB karra felrögzíthetõek, amirõl nem tudom hogy így van-e)

apró bökkenõ, hogy a mostani hajtó egy turney, ami nem cserélhetõ lánctányéros. de úgyis szeretnék valami komolyabb hajtómûvet, ami könnyebb is.


Van nagyobb lánctányér monti hajtómûre is, dh-sok használnak nagyot.
A monti lánctányér lehet 4 v. 5 csavaros(de nem egyezik meg az országúti lánctányérral, mert máshová teszik a lyukköröket), a maiak inkább már csak 4 csavarosak. Figyelni kell a lyukkörre,mert ott is lehetnek eltérések(akár 4-4 csavaros között is).
A tourny-n valóban nem cserélhetõ a tányér, az a hajtómû arra jó, ha elkopott felteszed az íróasztalodra, s huzatban nem viszi el a szél a papírokat.

HA komolyabbat veszel akkor a tengely szélességével (ha nem integrált) is könnyen be lehet állítani, hogy akár az országúti kar is kényelmesen elférjen a láncvillától, de ne is tekerj feleslegesen nagy terpeszben. Nekem nem volt szerencsém isis-octalink megoldáshoz, így majd aki abban jártas megválaszolja, hogy milyen szélességû tengelyek léteznek.

Ha integráltat veszel akkor pedig be kell probálni a vázba az országúti hajtómûvet, hogy a lánctányérok találkoznak-e a láncvillával.
Viszont az országúti karra nem tudsz kissebb tányért feltenni, azaz ha a késõbbiekben rádöbbensz, hogy szeretnél erdõben, dombon, hegyen tekerni... Érted!

#16487
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Szerintem elsõ lépésben vegyél a 48-as helyére egy nagyobb tányért (kb:5000 HUF) és teszteld le, hogy mennyire kényelmes és valóban ezt akarod-e?
Ekkor maradhat minden ahogy volt, a láncvonal fog kissé kintebb esni (egy országúti 2 tányéros hajtómûhöz képest) , de a váltó szerintem elbírkózik ezzel a 14 fog különbséggel.


ez jól hangzik... de úgy tudtam, montiban a 48-as tányér a legnagyobb (szóljatok azonnal, ha rosszul tudom!)- vagy te országúti tányérra gondoltál monti hajtómûre?

ha jól figyeltem, ezek a nagy, 52-es-53-as tányérok ötcsavaros rögzítésûek, ezek szerint olyan hajtókar kell hozzájuk. (feltételezve, hogy MTB karra felrögzíthetõek, amirõl nem tudom hogy így van-e)

apró bökkenõ, hogy a mostani hajtó egy turney, ami nem cserélhetõ lánctányéros. de úgyis szeretnék valami komolyabb hajtómûvet, ami könnyebb is.

#16488
purge4

purge4

    vendég

  • fórumtag
  • 35 posts

hali.

valakinek van tapasztalata országúti hajtómû felszerelésével MTB vagy trekking/cross gépre?

régen már találtam errõl némi infót, pl. onnan tudom, hogy a kislánctányér beleérhet a hátsó villába, de most nem találtam meg a hozzászólásokat.

kéttányéros megoldással szimpatizálok, (52/39) a mostani hajtómûnek (48/38/28) nem használom a kistányérját, fölfele viszont még jó lenne 1-2 fokozat.
azt fogom, hogy szinte biztosan kell új elsõváltó, meg figyelni kell, hogy ne érjenek bele a vázba az új lánckerekek, de van még valami?
esetleg teljesen hülye ötletnek tartjátok?


Szerintem elsõ lépésben vegyél a 48-as helyére egy nagyobb tányért (kb:5000 HUF) és teszteld le, hogy mennyire kényelmes és valóban ezt akarod-e?
Ekkor maradhat minden ahogy volt, a láncvonal fog kissé kintebb esni (egy országúti 2 tányéros hajtómûhöz képest) , de a váltó szerintem elbírkózik ezzel a 14 fog különbséggel.

#16489
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts
hali.

valakinek van tapasztalata országúti hajtómû felszerelésével MTB vagy trekking/cross gépre?

régen már találtam errõl némi infót, pl. onnan tudom, hogy a kislánctányér beleérhet a hátsó villába, de most nem találtam meg a hozzászólásokat.

kéttányéros megoldással szimpatizálok, (52/39) a mostani hajtómûnek (48/38/28) nem használom a kistányérját, fölfele viszont még jó lenne 1-2 fokozat.
azt fogom, hogy szinte biztosan kell új elsõváltó, meg figyelni kell, hogy ne érjenek bele a vázba az új lánckerekek, de van még valami?
esetleg teljesen hülye ötletnek tartjátok?

#16490
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
regi xtr nemtom mit csinalt
de 110/74 az 5 lyukas
ha mostani xtr is ilyen akkor hiba van
mert szerintem nem ilyen, de az 4-es

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#16491
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
az xtr régen sem volt kompatibilis semmivel, se a '94-es, se a '98-as szett....
110/74 az standard drive, nem?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#16492
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts
Régen MINDEN montis hajtókar ilyen furatkörrel volt, nem csak az xtr. Utána jöttek a 94/58mm ötkaros hajtómûvek. Kistányért már csak interneten találsz vagy járod a boltokat, hátha 1 doboz mélyén esetleg van 1 neked kellõ.
Sok sikert!
Marci

#16493
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
110/74-es lyukkörrel az XTR-en kívül milyen hajtókarok készültek? Gyárt valaki hozzá kistányért? A Gebhardtnak nincs. Van valakinek hasonló lyukkörû hajtókarja?

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#16494
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
szerintem jo
nyilvan belepo szintu de attol meg mukodik

ha nem valtasz sokat keresztbe akkor nem lesz bajod vele

annyira azert nem olcso.
en 1100ft-ert veszem a lancot. :-)
/pc10 vagy mi agyvaltohoz/

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#16495
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2,350 posts
SRAM 951 LÁNC azon kívül hogy occsó, mennyire jó?

#16496
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts
hi!

sok szó esik a láncok váltogatásáról, én is ki akartam próbálni, de elbizonytalanodtam.
megvan már az új lánc, és a régiben, ill. a teljes gyári hajtásban van 1000 Km aszfalt.

ha a most fentlévõ láncot (valami olcsóbb Shimano) teljesen elkoptatom, majd a racsnival együtt cserélem, addigra nem lesznek a tányérok túlságosan kopottak az új lánchoz?
a hajtómû egy Turney TX-71, tehát gondolom a hajtás többi alkatrésze is hasonló alapabb szintû.

késõbb szeretnék egy komolyabb hajtómûvet (mondjuk Deoréra gondoltam), tehát nem esek kétségbe, ha azt is netán 3000 Km-nél cserélni kell (a turney nem cserélhetõ lánctányéros), de legalább azt nem szeretném, hogy a régi hajtómû szétcsessze az új láncomat. (egy Deore karhoz képest nem pénz, node mégis)

ti mit javasoltok: használjam kifulladásig a mostani láncot, vagy inkább tegyem fel az újat? nem késõ 1000 km-nél?

egyszer vagy kétszer már elõfordult ugrás, nagy terhelésnél, de még nem bizonyított, hogy a kopástól.

thenksz!

#16497
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
kösz a választ. tehát mondjuk egy merida matts vázba biztosan jó, ugye?

edit: nah, már megkerestem, jó hozzá, 68-as közepháza van.

#16498
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
68 es 73 kozott jo
ha 8x-es kozephazad lenne akkor ugy is csak saint johet szoba

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#16499
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
ha én most veszek egy ht2es lx hajtómûvet, akkor számít valamit az, hogy milyen széles a monoblokkházam, vagy ez ilyen kis mûanyag izékkel (spacer vagy mifene) szabályozható? (azért kérdezem, mert netrõl rendelném, és ott csak egyféle van.)

#16500
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts

a hujje
:-)


ja ilyen logikátlan jelölést..
semmi montis rövid meg hosszú ami valójában közép meg országúti rövid meg hosszu ami valójában közép...:P

(sh-nál is van rövid közép meg hosszú, csak ezek betüvel vannak jelölve, csak persze rögtön nem ez alapján hívják õket annak ami)