Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#16041
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
pedig ha becsavarod, összehúzza a papucsot - elöbb a csavar - fék oldalon, majd mikor ott ugye nem tud többet feszülni, elkezdi ráhúzni a váltót a papucsra.

mivel nincs perem a tengelyen, így nem akad meg, hanem magára húzza a másik oldalt, a váltót is.

elméletben:)

#16042
NateS

NateS

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 440 hozzászólás
A tengely rögzítve van az agyban.. Magyarul nem átütõsként mûködik. Ha a váltóba elõzetesen becsavarom a tengelyt+agyat kézzel, majd így berakom a papucsba és a másik oldalon megszorítom az imbusszal, akkor még a váltó oldalán nem szorul meg a tengely, csak a tárcsa oldalán, mivel ott szorítottam meg. (A tengely nem tud körben forogni a papucsba beülõ kis saru miatt)
A váltó oldalon simán kézzel tudom le-fel mozgatni, nem egy életbiztosítás

#16043
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
oda becsavarod a tengelyt, berakod az agyat, betolod a tengelyt váltóstul, majd rácsavarod az anyát. kicsavarodni elmélteben nem tud, a váltó nem forog körbe a pöcök miatt, mely rajtavan, így elméletben müködik.
fizikailag neked kéne kijátszani ezt, de így mûködõképesnek tünik.

#16044
NateS

NateS

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 440 hozzászólás
Szerintem meg átalakítás nélkül nem stimmel ;)

Látott már valaki ilyet beépítve?

Mert az asztalon nekem is itt van a váltó és az agy összeszerelve (mint
Endroo képe), de beépítéskor a váltó oldali részt nem tudom megszorítani úgy, hogy az stabilan álljon a vázban.
És itt nem a menet különbözõségérõl van szó, ugyanis az ugyanaz a váltóban
és a tengelyen is.

A probléma az, hogy a váltó oldali részt hogyan rögzítenétek a vázban?

#16045
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Szerintem simán rá kell mennie, ha ugyanaz a menetemelkedés.


A sebesség mindent megold.

 


#16046
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
vole összehozta, meg kell õt kérdeni
Feltöltött kép

#16047
NateS

NateS

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 440 hozzászólás

Nates: más tengely? más a menetemelekedése?
nem lehet hogy véletlenül a 12-es átütõs hátsóváltó került a kezedbe a 10es tengelyes helyett?


Igen igen. Kétféle tengely van. (10-esrõl beszélünk most csak.)

A Saint agy 10-es tengelye is más (ez csak egy oldalon, a váltó oldalán menetes) és 1, azaz egy db imbusz kulccsal mint egy átmenõ csavar - odahúzza a Saint váltót a helyére.

A Hone agy 10-es tengelye is más (ez mindkét oldalán menetes) és 2, azaz kettõ db imbusz kulccsal lehet rögzíteni (lekontrázni), mivel a váltó oldalán van egy imbuszos ellendarab (Csak Hone váltó esetén!), és a fék oldalán pedig van egy szintén imbuszos két részbõl álló "bumszli", amely azt az oldalt rögzíti.

Ebbõl következik, hogy a Saint h. váltó felfogatás kialakítása más, mint a Hone-é, azaz én most jelenleg úgy látom, hogy Saint agyhoz csak Saint hátsó váltó, Hone agyhoz csak Hone h. váltó passzol gyárilag.

Nézd meg a robbantott ábrákon a különbséget a Shimano oldalán.
Saint
Hone

Biztos vagyok benne, hogy a Hone h. agy Saint h. váltóval átalakítás
nélkül nem rögzül megfelelõen.

Valakinek esetleg konkrét tapasztalat még?

#16048
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás

Én úgy mértem ki hogy elol és hátul is kicsi fogaskerékre raktam és a lelógó részt vettem ki a láncból, amikor már a váltó kanala elkezdi fesziteni a láncot. Biztos hogy ez a módszer mûködik, mert gond nélkül tudok váltani nagytányér-nagy fogaskerékre is.


ok. tehát kb-ra belövöd.

de menniyvel egyszerübb pont annyit kiszedni amennyit kell a nagytányér-nagyfogaskerék dologgal mint így..;)


Nates: más tengely? más a menetemelekedése?
nem lehet hogy véletlenül a 12-es átütõs hátsóváltó került a kezedbe a 10es tengelyes helyett?

#16049
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Elvileg nem szabadna müködnie, mert a rövidkanalas xtnek csak 33 fog a láncfelvevõ képessége, nálad meg 43.


A sebesség mindent megold.

 


#16050
NateS

NateS

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 440 hozzászólás
Van valaki aki használ Hone hátsó agyat Saint h. váltóval?

Nagyon kellene segítség, hogy a váltóoldali rögzítést hogyan oldotta meg, mivel a Hone agyhoz más típusú tengely való mint a Sainthoz, és szívok kissé a kerék rögzítésével.

Találós kérdés feldobva, kérem a tippeket köszi.

#16051
Kkrisz

Kkrisz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.236 hozzászólás
11-32, 22-44!

Ezzel a felállással mûködik.

#16052
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
De biztos nem 11-34ed és 22-44ed van.


A sebesség mindent megold.

 


#16053
Kkrisz

Kkrisz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.236 hozzászólás

Rövidkanalas váltónál ez nem müködik.


Rövid kanalas xt-m van.

#16054
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Rövidkanalas váltónál ez nem müködik.


A sebesség mindent megold.

 


#16055
Kkrisz

Kkrisz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.236 hozzászólás

ha tudsz olyat hogy pont ennyi lánc kerjülön fel(valami más mód, esetleg matekképlet) tárd elénk:)

Én úgy mértem ki hogy elol és hátul is kicsi fogaskerékre raktam és a lelógó részt vettem ki a láncból, amikor már a váltó kanala elkezdi fesziteni a láncot. Biztos hogy ez a módszer mûködik, mert gond nélkül tudok váltani nagytányér-nagy fogaskerékre is.

#16056
viko.jam

viko.jam

    vendég

  • fórumtag
  • 113 hozzászólás
Innen indult a dilemmám,hogy elég e lefele a 36-os tányér,mert van ilyen hussefeltben.De szerintem most már hone lesz,köszi a válaszokat!
Don't worry about a thing, 'cause every little thing gonna be all right!

#16057
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Meg lehet még azt próbálni, hogy nagytányér a középsõ helyére, de akkor a kicsi helyére kell vmi kisebb lánckerék. Rokring is van, meg nagy áttétel is a lejtõzéshez. Felfelé meg csak a hülyék tekernek, meg a cécések.


en vettem egy olyan hajtomuvet, ami gyarilag 48-36-26 kiosztasu volt, a nagytanyert egybol ledobtam, ment ra a e.13 rockring, es teljesen jol mukododtt. Valtas gond sose volt, es a 36 nem annyira mokuskerek mint a 32es
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#16058
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

A rockring-elsõváltó dolgot én nem erõltetném. Elõször is, a középsõ tányér nem elég egy komolyabb lejtõn, másodszor, elég nehéz úgy belõni a váltót, hogy tökéletesen/könnyedén felváltson, de még ne akadjon meg a rockringeben. Pont most szívok egy ilyen géppel.


Meg lehet még azt próbálni, hogy nagytányér a középsõ helyére, de akkor a kicsi helyére kell vmi kisebb lánckerék. Rokring is van, meg nagy áttétel is a lejtõzéshez. Felfelé meg csak a hülyék tekernek, meg a cécések.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#16059
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás

Egy normális láncbontót tudtok nekem ajánlani, amivel lehet is dolgozni meg nem is irreálisan drága, vmi jól bevált kütyüt!

Például van a PRO-nak ilyen. Van hozzá pót tû is és egész olcsó. Én ilyet használok, eddig jó. [de csak ha nem szervízbe kell!]
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#16060
h0o2a7j6

h0o2a7j6

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 279 hozzászólás
mostmár értem a dolgot!
Egy normális láncbontót tudtok nekem ajánlani, amivel lehet is dolgozni meg nem is irreálisan drága, vmi jól bevált kütyüt!