Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#16041
Posted 2007. January 22. - 20:17
mivel nincs perem a tengelyen, így nem akad meg, hanem magára húzza a másik oldalt, a váltót is.
elméletben:)
#16042
Posted 2007. January 22. - 20:06
A váltó oldalon simán kézzel tudom le-fel mozgatni, nem egy életbiztosítás
#16043
Posted 2007. January 22. - 20:00
fizikailag neked kéne kijátszani ezt, de így mûködõképesnek tünik.
#16044
Posted 2007. January 22. - 19:57
Látott már valaki ilyet beépítve?
Mert az asztalon nekem is itt van a váltó és az agy összeszerelve (mint
Endroo képe), de beépítéskor a váltó oldali részt nem tudom megszorítani úgy, hogy az stabilan álljon a vázban.
És itt nem a menet különbözõségérõl van szó, ugyanis az ugyanaz a váltóban
és a tengelyen is.
A probléma az, hogy a váltó oldali részt hogyan rögzítenétek a vázban?
#16045
Posted 2007. January 22. - 16:26
#16046
Posted 2007. January 22. - 15:57
#16047
Posted 2007. January 22. - 15:28
Nates: más tengely? más a menetemelekedése?
nem lehet hogy véletlenül a 12-es átütõs hátsóváltó került a kezedbe a 10es tengelyes helyett?
Igen igen. Kétféle tengely van. (10-esrõl beszélünk most csak.)
A Saint agy 10-es tengelye is más (ez csak egy oldalon, a váltó oldalán menetes) és 1, azaz egy db imbusz kulccsal mint egy átmenõ csavar - odahúzza a Saint váltót a helyére.
A Hone agy 10-es tengelye is más (ez mindkét oldalán menetes) és 2, azaz kettõ db imbusz kulccsal lehet rögzíteni (lekontrázni), mivel a váltó oldalán van egy imbuszos ellendarab (Csak Hone váltó esetén!), és a fék oldalán pedig van egy szintén imbuszos két részbõl álló "bumszli", amely azt az oldalt rögzíti.
Ebbõl következik, hogy a Saint h. váltó felfogatás kialakítása más, mint a Hone-é, azaz én most jelenleg úgy látom, hogy Saint agyhoz csak Saint hátsó váltó, Hone agyhoz csak Hone h. váltó passzol gyárilag.
Nézd meg a robbantott ábrákon a különbséget a Shimano oldalán.
Saint
Hone
Biztos vagyok benne, hogy a Hone h. agy Saint h. váltóval átalakítás
nélkül nem rögzül megfelelõen.
Valakinek esetleg konkrét tapasztalat még?
#16048
Posted 2007. January 22. - 00:56
Én úgy mértem ki hogy elol és hátul is kicsi fogaskerékre raktam és a lelógó részt vettem ki a láncból, amikor már a váltó kanala elkezdi fesziteni a láncot. Biztos hogy ez a módszer mûködik, mert gond nélkül tudok váltani nagytányér-nagy fogaskerékre is.
ok. tehát kb-ra belövöd.
de menniyvel egyszerübb pont annyit kiszedni amennyit kell a nagytányér-nagyfogaskerék dologgal mint így..
Nates: más tengely? más a menetemelekedése?
nem lehet hogy véletlenül a 12-es átütõs hátsóváltó került a kezedbe a 10es tengelyes helyett?
#16049
Posted 2007. January 22. - 00:49
A sebesség mindent megold.
#16050
Posted 2007. January 21. - 22:36
Nagyon kellene segítség, hogy a váltóoldali rögzítést hogyan oldotta meg, mivel a Hone agyhoz más típusú tengely való mint a Sainthoz, és szívok kissé a kerék rögzítésével.
Találós kérdés feldobva, kérem a tippeket köszi.
#16051
Posted 2007. January 21. - 20:21
#16052
Posted 2007. January 21. - 19:50
#16053
Posted 2007. January 21. - 11:32
#16054
Posted 2007. January 21. - 11:22
#16055
Posted 2007. January 21. - 10:49
Én úgy mértem ki hogy elol és hátul is kicsi fogaskerékre raktam és a lelógó részt vettem ki a láncból, amikor már a váltó kanala elkezdi fesziteni a láncot. Biztos hogy ez a módszer mûködik, mert gond nélkül tudok váltani nagytányér-nagy fogaskerékre is.ha tudsz olyat hogy pont ennyi lánc kerjülön fel(valami más mód, esetleg matekképlet) tárd elénk:)
#16056
Posted 2007. January 20. - 10:25
#16057
Posted 2007. January 19. - 22:50
Meg lehet még azt próbálni, hogy nagytányér a középsõ helyére, de akkor a kicsi helyére kell vmi kisebb lánckerék. Rokring is van, meg nagy áttétel is a lejtõzéshez. Felfelé meg csak a hülyék tekernek, meg a cécések.
en vettem egy olyan hajtomuvet, ami gyarilag 48-36-26 kiosztasu volt, a nagytanyert egybol ledobtam, ment ra a e.13 rockring, es teljesen jol mukododtt. Valtas gond sose volt, es a 36 nem annyira mokuskerek mint a 32es
RAUH-Welt
B E G R I F F
#16058
Posted 2007. January 19. - 20:45
A rockring-elsõváltó dolgot én nem erõltetném. Elõször is, a középsõ tányér nem elég egy komolyabb lejtõn, másodszor, elég nehéz úgy belõni a váltót, hogy tökéletesen/könnyedén felváltson, de még ne akadjon meg a rockringeben. Pont most szívok egy ilyen géppel.
Meg lehet még azt próbálni, hogy nagytányér a középsõ helyére, de akkor a kicsi helyére kell vmi kisebb lánckerék. Rokring is van, meg nagy áttétel is a lejtõzéshez. Felfelé meg csak a hülyék tekernek, meg a cécések.
Race, no Rest!
#16059
Posted 2007. January 19. - 18:46
Például van a PRO-nak ilyen. Van hozzá pót tû is és egész olcsó. Én ilyet használok, eddig jó. [de csak ha nem szervízbe kell!]Egy normális láncbontót tudtok nekem ajánlani, amivel lehet is dolgozni meg nem is irreálisan drága, vmi jól bevált kütyüt!
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#16060
Posted 2007. January 19. - 18:43
Egy normális láncbontót tudtok nekem ajánlani, amivel lehet is dolgozni meg nem is irreálisan drága, vmi jól bevált kütyüt!